תפריט עמוד

קרואטיה עם ילדים

קרואטיה, שלא כמו שכנתה סלובניה, עדיין לא נתפסת כיעד מובהק לחופשה משפחתית, למרות שיותר ויותר משפחות מגלות את קסמה ומטיילות בה בשילוב עם סלובניה או כיעד בפני עצמו. אמנם אין פה המון אטרקציות שמכוונות במיוחד לילדים כמו פארקי שעשועים, אבל יש יערות, אגמים, מפלים ואיים מקסימים, וכולם יספקו המון תעסוקה ועניין למשפחות חובבות טבע, לצד ערים מקסימות ומבצרים עתיקים. הנה כמה מקומות שמומלץ לטייל בהם עם הילדים בקרואטיה, כל אחד מהם יספק עניין רב לכל אחד מבני המשפחה:

דוברובניק: חומות, ארמונות וחופים
דוברובניק
(Dubrovnik), עיר הנמל המבוצרת ששוכנת על חצי אי בדרום דלמטיה, לחוף הים האדריאטי, נחשבת לאחת הפנינים של קרואטיה ושובה את ליבם של הילדים והמבוגרים כאחד. הארמונות והמבצרים יסעירו את דמיונם של ילדים שמתעניינים במלכים ואבירים, ומלבד זאת, בעיר ובקרבתה יש חופים נהדרים. העובדה שהכניסה לכלי רכב אסורה לעיר העתיקה הופכת אותה לידידותית ובטוחה לילדים.

משקיפים על העיר העתיקה של דוברובניק והים האדריאטי | צילומים: שאטרסטוק

אל תוותרו על סיור על חומות העיר העתיקה, שנמתחות לאורך כשני קילומטרים. מכאן נשקף נוף נהדר על סמטאות העיר העתיקה, הגגות האדומים והים האדריאטי.  חוויה נוספת שלא כדאי לוותר עליה היא נסיעה ברכבל לראשו של הר סרג'. הנסיעה נמשכת כארבע דקות ומראש ההר, בגובה 405 מטר, יש תצפית נהדרת על העיר, הים והאיים שמסביב. כדאי גם לטייל בטיילת הפלאצה ההומה, שלאורכה מבנים היסטוריים מרשימים, מזרקות, חנויות מזכרות וגלידריות.


אב ובנו בנמל של דוברובניק

אטרקציה נוספת בעיר העתיקה של דוברובניק היא האקווריום, ששוכן בתוך אחד המגדלים של מבצר סנט ג'ון בצד הדרום-מזרחי של הנמל, ויש בו מינים רבים של יצורים ימיים מהים האדריאטי. ובקיץ כמובן לא תרצו לוותר על ביקור בחופי העיר: חוף Banje נמצא במרחק של כמה דקות הליכה מהעיר העתיקה, כך שנוח מאוד להגיע אליו; חוף מומלץ נוסף הוא Copacabana, חוף יפה ושוקק עם מים צלולים ומגוון פעילויות ספורט מים. בחוף Uvala Lapad יש טיילת גדושה באטרקציות, עם מתקני שעשועים לילדים, טרמפולינות, מתקני לונה פארק, מסעדות ובתי קפה.

תינוקת משתעשעת במים הצלולים של הים האדריאטי בחוף ליד דוברובניק

האי לוקרום: יערות ואגם מלח
במרחק שייט קצר (כרבע שעה) מדוברובניק נמצא האי היפהפה לוקרום (Lokrum), שאפשר להקדיש לו יום שלם או אפילו לבלות בו את החופשה כולה. באי יש חופים חוליים נהדרים וחלקים נרחבים ממנו מכוסים ביערות של עצי אורן וברוש. באי יש כמה מוקדי עניין, כמו גן בוטני, אבל אחת האטרקציות הבולטות בו היא Mrtvo More, אגם של מים מלוחים, שפירוש שמו הוא "ים המוות" ובדומה לים המלח שלנו גם כאן אפשר לצוף בקלות על המים. בחוף הצמוד לאגם יש מגרש משחקים לילדים.


האי לוקרום. יערות ומים צלולים


אגמי פליטביצה: גן עדן כאן ועכשיו
אם יש אתר אחד שלא תרצו להחמיץ בקרואטיה, עם הילדים או בלעדיהם, זוהי שמורת אגמי פליטביצה (Plitvice). הפארק הלאומי הגדול בקרואטיה נחשב לאחת משמורות הטבע היפות באירופה (ויש שיאמרו גם בעולם כולו), ויש בו יערות, נחלים, שבילי הליכה וגולת הכותרת – 16 אגמים בשלל גוונים של כחול, ירוק וטורקיז, הנמצאים במפלסים שונים וביניהם מחברים מפלים שנופלים בשצף מאגם לאגם. גן העדן הירוק-כחול הזה יהפנט את המבוגרים והילדים, כשפכפוך המים וציוץ הציפורים מוסיפים לאווירה. 



אגמי פליטביצה, משמורות הטבע היפות באירופה

שמורת קרקא: אגמים, מפלים ובריכה טבעית
אחד מאתרי הטבע היפים בקרואטיה הוא הפארק הלאומי קרקא (Krka). כאן נהר קרקא מתחתר בקניון עמוק, בין סלעי גיר, בסדרה של אשדות ומפלים, והתוצאה משובבת נפש. שבילי ההליכה בבפארק מתפתלים בין צמחייה עבותה ומפלים, במסלולים שכל המשפחה תיהנה מהם. גם אם הפארק אינו עוצר נשימה כמו אגמי פליטביצה, יש לו יתרון גדול למשפחות – ניתן לרחוץ בו. מתחת לאחד המרשימים במפלי הפארק, מפל סקרדינסקי בוק, יש בריכה טבעית גדולה שאפשר לרחוץ בה ולהתרענן מרסס מי המפל המתיזים לכל עבר. תענוג.


שמורת מפלי קרקא. ניתן לרחוץ בבריכה הטבעית שמתחת למפל

חצי האי איסטריה: אקווריום, פארקי מים ועיירות מקסימות
חצי האי איסטריה (Istria), ששוכן בצפון-מערב קרואטיה, מציע חופים יפים ועיירות עתיקות ומלאות קסם, כמו עיר הנמל פולה והעיירה המקסימה רוביני. זהו אחד האזורים המתאימים ביותר לחופשה משפחתית, שכן בין העיירות ההיסטוריות היפות פזורות אטרקציות משפחתיות, דוגמת פארקי הרפתקאות, פארקי מים, אקווריומים, פעילויות אתגר ואתרי טבע.


העיירה רוביני שבחצי האי איסטריה

פארקי הרפתקאות נפוצים במיוחד באזור זה, כשאחד המוצלחים שבהם הוא Glavani Park בברבן (Barban), עם שלושה מסלולי טיפוס ברמות שונות בין צמרות העצים, כולל אומגות, נדנדות ושאר ריגושים. פארק נוסף הוא Adventure Park Sky Fox ב-Porec. גם פארקי מים יש פה בשפע, החדש מכולם הוא Aquapark Istralandia בנוביגראד, עם בריכת הגלים הגדולה ביותר באזור הים התיכון ומגלשת המים הגדולה ביותר באירופה, לצד מגלשות מסוגים שונים, בריכת עיסוי ענקית, שעשועי מים לקטנטנים ועוד. גם בפורץ' יש שני פארקי מים מוצלחים.


מגלשות מסחררות בפארק המים איסטרלנדיה | צילום באדיבות Aquapark Istralandia

בערי הנופש הבולטות של איסטריה – פולה, רוביני ופורץ', יש אקווריומים, החביב שבהם הוא זה שבפולה, Aquarium Pula, ובו מגוון גדול של יצורים ימיים, כולל כרישים קטנים שאפשר לצפות בהאכלה שלהם. אזור איסטריה מציע עוד המון פעילויות מלהיבות למשפחות הרפתקניות – משייט, צלילה וספורט ימי ועד רכיבה על סוסים ומצנחי רחיפה.

בתמונה הפותחת: אם ובתה מטיילות באגמי פליטביצה, אחת משמורות הטבע הקסומות בקרואטיה

 



לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.