תפריט עמוד

קסם על ים כנרת – חופשה משפחתית בעין גב

ערסל שתלוי מול הכנרת הכחולה מספק את כל השלווה שבעולם, אבל כשנופשים עם ילדים צריך לפעמים להיפרד מהערסל לטובת פעילויות ואטרקציות. למרבה השמחה, בסמוך לכפר הנופש עין גב יש שפע של עניין לכל המשפחה, וגם כמה מסעדות טובות

הילה של זהב מפזרת את ערפילי הבוקר וצובעת את השמים בגוונים קסומים של זריחה. אני מתכרבלת בנדנדת ערסל בין עצי הדקל הפזורים על חוף כפר הנופש עין גב על גדות מי הכנרת השלווים, מתמסרת לנענוע הנעים, לאוושת הרוח הקלה, לרחש הגלים השקטים שמעליהם חגות ציפורים קטנות במחול מהפנט של דאייה כשהן נישאות על גבי זרמי האוויר, ומתמכרת לשלווה המופלאה. בקצה המרוחק של החוף קבוצת תיירים שקועה ביוגה, אולם מלבדם בחוף עדיין אין נפש חיה. בקרוב יעלה היום שבוודאי יביא עמו נופשים נוספים, אך בשעת בוקר מוקדמת זו החוף וקסמה של הכנרת כולם שלי. אלו רגעים שעבורם גם לאנשי לילה, כמוני, שווה להשכים.

נופש על גדות הכנרת
כפר הנופש עין גב נהנה מאחד החופים החוליים הבודדים בכנרת. בין כרי הדשא הירוקים פזורות בקתות משפחתיות וזוגיות, שמרבות מהן נשקף נופה המרהיב של הכנרת, חלקן ממקומות ממש בסמוך לקו המים. אנו התארחנו כאן בכפריות החדשות. בכל בקתה כזו חלל מרכזי מרווח ומעוצב בחמימות המכיל מיטה זוגית גדולה, אזור ישיבה ובו שולחן אוכל, ספה הנפתחת למיטה נוספת למקרה הצורך ומטבחון (את כלי האוכל עצמם יש להביא עמכם). בחדרון נוסף יש שתי מיטות עבור הילדים. בין החללים הללו קיימת הפרדה מוחלטת באמצעות דלתות ובכל אחד מהם טלוויזיה, מה שאצלנו לפחות תמיד מצמצם חיכוכים. מחוץ לבקתה יש מנגל ומרפסת גן עם שולחן וכסאות שבהם ניתן להתרווח אל מול הנוף הפסטורלי.


כפר הנופש עין גב. נושק לכנרת היפה

אישית, הייתי יכולה לבלות כאן שעות על גבי שעות של התנתקות מהמולת היומיום, אולם הפעם אני כאן עם ילדות שוחרות פעילות, וכמו כל הורה ממוצע אני מבקשת להנעים את זמנן בחוויות ובילויים בנוסף, כמובן, לאטרקציה הגדולה מכולן של ההנאה מן האגם והמרחבים. לשמחתי לשם כך אין צורך להרחיק לכת. בכפר הנופש עצמו מתקיימות פעילויות וסדנאות שונות לילדים בצד מועדון ילדים מושקע ומצויד בכל טוב, ובסביבתו הקרובה, ברדיוס שאינו עולה על דקות נסיעה בודדות, גילינו שפע של הנאות ואטרקציות לכל טעם וגיל.

כפר הנופש עין גב
כפר הנופש נמצא על כביש 92 במזרח הכנרת, כקילומטר וחצי מדרום לקיבוץ עין גב. טלפון: 04-6659800, אתר אינטרנט.

ממלכת עץ קסומה
באזור המעגן של קיבוץ עין גב הסמוך לכפר הנופש תמצאו את הנגרייה של סבא יוסי והסבתא המקסימה שלצידו. בסטודיו המיוחד הזה יכולים הילדים לבחור צעצוע מעץ שברצונם ליצור מבין מגוון רחב של דגמים, להפשיל שרוולים, להצטייד בסינרים ולגשת למלאכה. במהלך השעה הבאה הילדות שקעו בהתלהבות בשיוף, הברגה, נעיצת מסמרים, הדבקה וצביעה, תחת הנחייתם הצמודה של הסבא והסבתא, המסייעים לכל ילד באופן אישי באווירה נינוחה ומחויכת, עם המון סבלנות, כבוד, קרדיט ואמון ביכולותיו של הילד. כאשר אני מתפעלת משלוות הנפש בה הם אוחזים במסמרים עבור הילד הנועץ אותם באמצעות פטיש המונף ומונחת כל כך סמוך לאצבעותיהם, הם מחייכים ומתמצתים את משנתם: "ילד יודע להיות מאוד מדויק וזהיר כל עוד לא מלחיצים אותו בכך שאומרים לו שוב ושוב להיזהר". את כל הדגמים כאן הם מעצבים, מתכננים ומנגרים בעצמם, ובנוסף לדגמים המיוצרים בסדנה ניתן לרכוש כאן גם צעצועי עץ מקוריים וערכות להרכבה עצמית בבית.


סבא יוסי עוזר לילדים להכין צעצועי עץ | צילום: עומר שביט

הילדים יוכלו לבלות בהנאה גם במשחקייה שבמקום, שהיא מעין ממלכת עץ קסומה שיצר סבא יוסי במו ידיו. שעה ארוכה התרוצצתי שם עם הילדות (האמת, הילדים יכולים להסתדר שם ללא שום קושי בלי מבוגר, אבל אני התלהבתי לא פחות מהן…) בטיפוס, גלישה ומעבר ממתחם למתחם, כשאנו מגלות בהתלהבות עוד ועוד הפתעות חבויות: דלי שניתן לשלשלו בחבל מסיפון ספינת הפירטים הגדולה, מנוף המפעיל כדור שמתגלגל במסלול מפותל ומקפיץ את הציפור המשתלשלת מן התקרה ומתחילה לצייץ, פיות צבעוניות, מגלשת עץ, קרוסלה, גלגלת המפעילה מובייל, מטבחון נסתר, פריסקופים שכאשר הילדים מתבוננים לתוכם הם יכולים לראות את דמותו של העומד מולם או את הנוף שנשקף מבעד לחלון שמאחוריהם (זו גם הזדמנות טובה להסביר ולהמחיש להם את העקרונות על פיהם פועל הפריסקופ וכיצד ניתן להפנות את זווית הראיה באמצעות שימוש במראות המונחות זו מול זו) ועוד. קסם של מקום.

הנגרייה של סבא יוסי
הנגרייה נמצאת בקיבוץ עין גב; יצירת צעצועים בסדנה – החל מ-57 שקל (תלוי בפריט הנבחר), משחקיה – 25 שקל. טלפון: , 054-5658821, אתר אינטרנט.

רכבת מיניאטורית בין שבילי הקיבוץ
במרחק פסיעות ספורות משם ניתן לצאת לסיור בן חצי שעה ברכבת מיניאטורית במסלול שחולף בשבילי הקיבוץ, בין מטעי הבננות, הרפתות ושאר ענפי המשק, כשברקע נופי הגולן והכנרת והעיר העתיקה סוסיתא הנשקפת מרחוק. במהלך הסיור מושמעים הסברים על ההיסטוריה של הקיבוץ, בתי הילדים של פעם ואורח החיים שהיה נהוג בקיבוץ בעבר. בפינת היענים של הקיבוץ עוצר יואל, נהג הקטר הוותיק, ומעביר בינינו ביצת יען על מנת שהילדים יוכלו לאחוז בה ולהתרשם מקרוב כיצד היא נראית. במטע הבננות אני מוצאת את עצמי דוחפת יחד עם יואל את הרכבת שנתקעה עקב מכשול בלתי צפוי על הקרקע. הוא מפצה אותי באשכול מן המטע והילדות רושמות לפניהן עוד חוויה…

סיור רכבת
הסיור יוצא מנמל עין גב ואורך כחצי שעה, במהלך השבוע פעמים ביום, ב-12:30 וב-14:30, 2.30בשבתות וחגים החל מ-12:00 כל שעה עגולה, עד החשיכה.
16 שקל למבוגר, 14 שקל לילד.
טלפון: 04-6658008, אתר אינטרנט


מסעדת הדגים בנמל עין גב. אוכל מצוין בנוף קסום | צילום: רויטל חורש

דיג אוהב דגים?
בסמוך לנקודת הירידה מהרכבת תבחינו במסעדת הדגים הוותיקה של נמל עין גב. התמקמנו על המרפסת הנושקת לקו הים ונהנינו ממגוון מנות מצוינות אל מול הנוף הקסום של הכנרת. גולת הכותרת כאן הם כמובן הדגים המפורסמים של המקום, אולם גם ילדות "סרבניות דגים" כשלי נהנו ממנות הילדים שהוגשו להן. האווירה חופשית ומתאימה מאוד לארוחה משפחתית. הילדים יכולים להתרוצץ מעט במרחבי כרי הדשא ולהשליך מגשרון העץ הקטן פרורי לחם לברווזים השטים באגם שמתחתיו, בעוד המבוגרים מסיימים את ארוחתם בנחת. אם יתאפשר לכם שובו למקום בזוג לקראת השקיעה ותוכלו ליהנות מכמה רגעים רומנטיים במיוחד על כוס יין או משקה חם עת המקום אפוף קסם של ממש.

בסמוך למסעדה תמצאו חוף רחצה ומזח ממנו ניתן לצאת לשייט מהנה על הכנרת ולהתמסר ליופיים הציורי של מי התכלת ועשרות השחפים המרחפים ממעל. ניתן לצאת לשייט בספינה אל שדה הדיג בלב האגם ושם לחבור אל ספינת דייגים ולצפות מקרוב בתהליך הדיג, פריסת הרשתות ואיסופן, תוך קבלת הסברים על הדגה, הציפורים והשיטות השונות לאיתור להקות דגים. המעוניינים לחוות ולהתנסות ממש בדבר האמיתי, יוכלו להצטרף לדייגי עין גב הוותיקים ולצאת עמם בסירת הדייגים אל לב האגם. כאן יציידו אתכם בשכמיות דיג וביחד תצאו למעקב ואיתור להקות דגים (בין השאר, תוך שימוש במכשירי רדאר), הטלת הרשתות, איסופן לסיפון ופריקת השלל במזח, כאשר בין לבין תיהנו גם מארוחת דייגים קלה על הסיפון ולסיכום החוויה אף תזכו בתעודת דייג.


דייגים בכנרת. אפשר להצטרף לדייגי עין גב בעבודתם | צילום: רון שלף

המתעניינים בענף הדייג יוכלו לבקר גם במוזיאון העוגנים בקיבוץ עין גב, שם ניתן לראות, בין השאר, עוגנים עתיקים, מפות ישנות, כלי דייג עתיקים מתקופות שונות ומייצגים נוספים המתארים את סיפור הדייג בכנרת.

סיורי שייט
שייט בספינה גדולה המלווה את סירות הדייגים, כל יום שישי בשעה 10 בבוקר; משך ההפלגה 45 דקות, היציאה מנמל עין גב,
39 שקל (מגיל חמש ומעלה). יש להזמין מראש בטלפון 04-6658008/36. דייגים ליום אחד – משך ההפלגה כ-4 שעות, מחיר השייט החל מ-225 שקל לאדם. יש לתאם מראש בטלפון 04-6658008.

ממלכה מתוקה של עיצוב בסוכר
לקינוח פעילויות היום המהנה הזה, אנו מגיעים לקיבוץ בית זרע, במרחק נסיעה של כעשר דקות מעין גב, שם ממתינה לנו חוויה מתוקה במיוחד בסטודיו "מתוקאיה" לעיצוב בבצק סוכר. איה סגל, שבעברה עסקה במיילדות וכיום "מיילדת" עוגות ויצירות מתוקות, מקיימת במקום מגוון סדנאות יצירה ועיצוב בבצק סוכר לילדים ומבוגרים. הממלכה הקטנה שיצרה כאן מעוצבת בצבעי פסטל רכים, הדלפקים והמדפים גדושים בדמויות ססגוניות מהאגדות ומעולם הילדות, כמו בת הים הקטנה, נסיכות, פיות, כבשים וכלבלבים מתוקים, דרדסים וליצנים, פו הדוב, פרחים ופרפרים, כולם מפוסלים מסוכר בכל גווני הקשת. לצדם עוגות בעיטורים מרהיבים וביניהם זרי סוכריות על מקל העשויות מבצק סוכר בשלל גוונים ועיצובים, כשמעל כל זה מרחף ניחוח נעים ומתקתק של סוכר.


סדנה לעיצוב בצק סוכר ב"מתוקאיה" | צילום: רויטל חורש

הילדות מצטיידות בסינרים ובערכות בצק סוכר במגוון צבעים וניגשות בהתלהבות למשימה שבחרו לעצמן מבין מבחר האפשרויות. במהלך השעה הבאה הן היו שקועות בלישה ורידוד של בצק, קורצות עיטורים בעזרת חותכנים ומגוון אביזרים, מפסלות, מדביקות ומעצבות תחת הדרכתה הצמודה של איה. זמן זה יכולים ההורים לנצל להפוגה של קפה ועוגה טעימה בפינת הישיבה שבמקום, המצוידת גם באינטרנט אלחוטי ועיתונים להנעמת השהות, אולם אני ממליצה בחום גם למבוגרים שבכם להצטרף לחגיגה וליצירה משותפת עם הילדים. גם אני, שכישורים מסוג זה הם ממני והלאה, נהניתי מכל רגע ובליוויה המסור של איה התוצר הסופי אפילו יצא לא רע, גם אם לא חף לחלוטין מסדקים (אותם כינתה איה "סגנון רטרו מעניין"…). למעשה, כולנו כל כך התלהבנו מהיצירות שהתקבלו עד שהיה לנו ממש חבל לאכול אותן והן מעטרות את ביתנו עד עצם היום הזה, אבל מהמעט שטעמנו תוך כדי עבודה אני יכולה להעיד שזה גם טעים…

מתוקאיה
הסטודיו ממוקם בקיבוץ בית זרע, שני ק"מ דרומית לצמח (כעשר דקות נסיעה מעין גב). הסדנאות מתקיימות בשעות הפעילות במקום ואין צורך בתיאום מראש. מחיר: 39 שקל למשתתף. טלפון: 052-8197190, 04-6775422, אתר אינטרנט.

קצת רומנטיקה לסיום
את הערב סיימנו במסעדת "מרינדו בנמל", מסעדת בשרים משובחת בנמל עין גב, המעוצבת בטוב טעם, עם הרבה אוירה ושירות מעולה, המתאימה מאוד גם לבילוי של ערב רומנטי. אל תוותרו על מנות הפתיחה המעולות: ברוסקטות האווז והסינטה. מבין העיקריות האנטריקוט היה מצוין. המעוניינים לבלות ערב ברביקיו בהכנה עצמית על המנגל במדשאות הצימר, יוכלו להצטייד בנתחי בשר משובחים מעדרי הגולן בקצביה של מרינדו המצויה מעברו השני של הכביש, מול הכניסה לקיבוץ עין גב.

בנוסף לכל אלו תמצאו באזור שלל אפשרויות של מסלולי טיול המתאימים לכל המשפחה, כמו שמורת הטבע מג'רסה, העיר הקדומה סוסיתא ועוד ומגוון רחב של אטרקציות, אולם בין לבין אל תשכחו להשאיר מספיק זמן פנוי ליהנות סתם כך מהשלווה ותחושת החופש ומעל לכל – מקסמה של הכנרת.

מן הנסיעה הזו שבנו שלוש ילדות ישנות על הספסל האחורי כשחיוך של אושר נסוך על פניהן וידיהן עמוסות בברווז עץ על גלגלים, כלבלב מתוק מסוכר ושלל יצירות נוספות ואמא אחת שנהנתה מכל רגע ועל אף שפע הפעילויות חשה שגם הצליחה למלא מצברים…

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...