תפריט עמוד

קוסטה בראווה: המלצות והצעות

חופים פראיים, כפרי דייגים ציוריים, סיורים בעקבות דאלי וגם אוכל מצוין, והכל במרחק נסיעה קצרה מברצלונה - יש לא מעט סיבות לנפוש בקוסטה בראווה, הנה כמה מהן

רצועת החוף הפראי (Costa Brava), שמשתרעת לאורך הים התיכון מבּלָנַס (Blanes), כ-60 קילומטר צפון-מזרחית לברצלונה, ועד הגבול הצרפתי והרי הפירנאים, מושכת המוני תיירים מדי שנה. בחרנו כמה סיבות שיגלו לכם מהו סוד קסמו של האזור.

1. בגלל הנופים
הנופים הנפלאים של קוסטה בראווה הם הסיבה הראשונה במעלה לבקר במקום. הרים ירוקים, חופים פראיים, צוקים שצונחים בתלילות לתוך הים, מפרצים קסומים שמנוקדים בחורשות אורנים, כפרי דייגים ציוריים עם בתים לבנים, סירות דייגים צבעוניות על המים, פרחי בר בשלל צבעים באביב – כל אלה מהווים חלק מהנוף המקומי ומסבירים מדוע לא מעט ציירים שאבו השראה מנופי האזור.


למרות הקרבה לברצלונה והפופולריות שלו, האזור לא סובל מפיתוח יתר

2. בגלל החופים
החופים היפהפיים של קוסטה בראווה, יחד עם מזג האוויר הים התיכוני הנהדר ששורר במקום בקיץ, הופכים את האזור לאתר נופש פופולרי שמושך תיירים רבים מרחבי אירופה. מגוון החופים גדול וכולל חופים מסולעים מבודדים שטובים בעיקר לרחצה ולטיול רגלי לצד חופים עם חול זהוב שאין מתאימים מהם לחופשת בטן-גב. רבים מהחופים מעוטרים בצמחייה ים תיכונית ובחורשות אורנים מצלות. כמה מהחופים המוצלחים באזור הם פלאיה דה פאלס, חוף עם חול זהוב, מים צלולים, חורשות אורנים ומפרצים יפים, שלמרות הפופולריות שלו עדיין לא סובל מפיתוח יתר; חוף טאמאריו, רצועת חוף חולי יפהפייה ומוקפת הרים, עם טיילת יפה שבה הרבה מסעדות, ברים ובוטיקים אופנתיים; יורט דה מאר, אתר נופש פופולרי עם חול זהוב, טיילת יפה ועטורת דקלים ושפע של בתי מלון, בתי קפה ומסעדות; וטוסה דה מאר שכונתה על ידי מארק שאגאל "גן עדן כחול" ובה מפרץ יפהפה שממוקם בנוף טבעי מרהיב.


בקוסטה בראווה אפשר למצוא לא מעט חופים מסולעים ומבודדים

3. בגלל דאלי
האמן שמזוהה יותר מכל עם קוסטה בראווה הוא סלוודור דאלי. הוא נולד בפיגראס ובה בילה את שנות ילדותו, וגם חלק ניכר מחייו הבוגרים, עד למותו היא בילה בקוסטוה בראווה, בעיקר בכפר הדייגים הקטן פורט ליגאט הסמוך לקאדאקס. ההשראה ששאב דאלי מנופי האזור ניכרת ברבות מעבודותיו. האפשרות לטייל בעקבות חייו ויצירתו של דאלי מהווה עד היום את אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של קוסטה בראווה. אחת מתחנות החובה עבור מי שרוצה להתחקות אחר חייו של דאלי היא ביקור בבית-מוזיאון סלבדור דאלי בכפר פורט ליגאט. דאלי ואשתו גאלה התגוררו כארבעים שנה בבית הלבן שמשקיף על מפרצון קסום ושליו. הסיור בבית עובר בחדר האוכל והספרייה, בסדנה של דאלי, בחדר האורחים, בחדרי השינה של דאלי וגאלה, במקלחת, בגן ובבריכה. תחנת חובה נוספת מטיילים בעקבות האמן היא ביקור בתיאטרון-מוזיאון דאלי בעיר פיגראס. דאלי בעצמו תכנן את המוזיאון ששוכן במבנה סוריאליסטי לא שגרתי ומכיל את האוסף הגדול בעולם של יצירותיו של דאלי, מראשית דרכו ועד מותו. התחנה האחרונה, שמיועדת בעיקר למעריציו המושבעים של האמן, היא בית מוזיאון טירת גאלה דאלי בכפר פובול. דאלי העניק את הטירה מהמאה ה-14 במתנה לאשתו גאלה, ובני הזוג שיפצו אותה והעניקו לה אופי סוריאליסטי, עם הרבה יצירות ייחודיות וחפצים מיוחדים. גאלה נקברה במרתף הטירה ודאלי עבר להתגורר בטירה לאחד מותה.


כפר הדייגים קאדאקס. מוקד משיכה לאמנים רבים

4. בגלל העיירות וכפרי הדייגים
אזור קוסטה בראווה מנוקד בעיירות מקסימות ובכפרי דייגים ציוריים שתורמים במידה רבה לקסמו של האזור. אחת העיירות המקסימות ביותר באזור כולו היא קאדאקס, שהיוותה במהלך השנים מוקד משיכה עבור אמנים רבים, בהם דאלי, פיקאסו, מגריט ועוד. זוהי עיירה מלאת קסם עם בתים הלבנים שלהם גגות רעפים אדומים ודלתות צבעוניות, סמטאות מרוצפות אבן, סירות דייגים קטנות שעוגנות במים, סלעי ענק שחורים שמזדקרים מן הים והרבה גלריות, חנויות מיוחדות ומסעדות משובחות. עיירות וכפרים נוספים הם: טוסה דה מאר, שממוקמת על רצועת חוף יפהפייה ויש לה עיר עתיקה ציורית ומלאת אווירה; סנט פליו דה גישולס, שמוקפת בנופים נפלאים של הרים, יערות ומפרצים קטנים, ויש בה טיילת נהדרת ומנזר מרשים; טאמאריו, כפר דייגים רומנטי שהצליח לשמור על צביונו השליו ושוכן מעל למפרץ מרהיב ביופיו; ורוזס, שיש לה חוף חולי וטיילת יפה, מרינה גדולה, נמל דיג פעיל, שוק ססגוני והרבה מסעדות מצוינות.

5. בגלל האוכל
חופשה טובה כוללת גם אוכל משובח, ובקוסטה בראווה יודעים לעשות את העבודה בתחום הזה. ברחבי קוסטה בראווה פזורות לא מעט מסעדות עטורות כוכבי מישלן, אבל גם מי שמחפש אוכל פחות מתוחכם יבוא על סיפוקו. פירות הים הם הכוכבים הגדולים של המטבח המקומי, ואפשר ליהנות מהם במגוון צורות הכנה – מצלחת גדושה בשרימפס או קלמארי עם רוטב איולי, דרך תבשילים וקדרות עם פירות ים כמו פאייה ועד לפיצות שמעוטרות בתוספת נדיבה של פירות ים. גם האדמה תורמת את חלקה למטבח המקומי, שמצטיין בירקות נפלאים שנהנים מחומה של השמש המקומית. רכיבים פופולאריים נוספים במטבח של קוסטה בראווה הם דגים, נקניקים משובחים, אורז ועוד. כמעט כל ארוחה בקוסטה בראווה מלווה בלחם הקטלאני (Pa amb tomàquet), ובמסעדות רבות הוא מוגש במקום הלחם הרגיל. מדובר בפרוסות לחם קלויות, אשר משופשפות בשום ובחצי עגבנייה בשלה, בתוספת שמן זית ומעט מלח. כמה פשוט, ככה טעים. לקינוח, בכל מסעדה מקומית אפשר ליהנות מקרם קטלאן, הגרסה המקומית לקרם ברולה.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.