תפריט עמוד

האתרים שלא כדאי להחמיץ בקולומביה

קולומביה היא אחת המדינות היפות והמרתקות בדרום אמריקה, אבל רק בשנים האחרונות המטיילים מתחילים לגלות את קסמה הרב, עם נופים ירוקים, מגוון אדיר של בעלי חיים, מטעי קפה, ערים קולוניאליות וחופים נהדרים

קולומביה היא אחת המדינות המרתקות בדרום אמריקה. זוהי מדינה יפהפייה, עם ערים קולוניאליות ססגוניות, יערות גשם, מטעי קפה, חופים מדהימים ואיים חלומיים. אוהבי טבע ייהנו ממגוון אדיר של צמחים ובעלי חיים – למעשה, בקולומביה יש את המגוון הגדול ביותר של ציפורים בעולם. עם זאת, קולומביה נותרה מחוץ למסלול, בין השאר כיוון שלא נחשבה בטוחה מספיק למטיילים. אבל בשנים האחרונות הביטחון האישי והלאומי שופרו פלאים וכיום מטיילים מסוגים שונים, לא רק תרמילאים הרפתקנים במיוחד, יכולים ליהנות כאן מתנאים מצוינים ולספוג בקצב נינוח ורגוע את הנופים הירוקים, החופים הטרופיים והערים היפהפיות.

מסע אל העיר האבודה, קולומביה

אם אתם מעדיפים לא לסמוך על התחבורה הציבורית או לנהוג ברחבי מדינה לא מוכרת, הפתרון האידיאלי עבורכם הוא לשכור נהג ומדריך פרטי. בדרך זו תגיעו למקומות היפים ביותר, גם כאלה הנמצאים מחוץ למסלול המוכר. ומה תראו במהלך טיול בקולומביה? הנה כמה אתרים מומלצים:

בוגוטה

בירת קולומביה, בוגוטה (Bogota), היא עיר קוסמופוליטית, שמציעה שילוב של ישן וחדש – ארכיטקטורה מודרנית לצד בתים קולוניאליים מלאי קסם. רבים ממוקדי העניין בעיר מרוכזים במרכז העתיק: סביב הכיכר המרכזית ממוקמים ארמון הארכיבישוף, בית המשפט, בית הקונגרס הלאומי ובית העירייה. הרובע העתיק של בוגוטה גדוש במסעדות ובברים.


הקתדלה של בוגוטה, עיר קוסמופוליטית המשלבת בין ישן לחדש

אחד האתרים המרתקים בעיר הוא מוזיאון הזהב, שבו אוסף מרשים של פריטי זהב לצד פריטי אמנות נוספים מהתקופה הפרה קולומביאנית, בהם חפצי עץ, אבן וצדפות. מוזיאון נוסף שמומלץ לבקר בו הוא מוזיאון בוטרו המוקדש ליצירתו של האמן והפסל הקולומביאני הנודע פרננדו בוטרו. לא כדאי לוותר על תצפית על בוגוטה וסביבתה, כמו זו שנשקפת מהר מונסרט הסמוך לעיר. אל ראש ההר ניתן להעפיל ברכבל, ומהפסגה, בגובה 3,152 מטר, נשקפת תצפית נהדרת על העיר ופרבריה.

אחד מהמבנים הקולוניאליים הרבים בבוגוטה

זיפקירה

בקרבת בוגוטה נמצאת העיירה זיפקירה (Zipaquira), אשר האטרקציה העיקרית בה היא מכרה מלח ענק אשר שוכן בעומק 200 מטר מתחת לאדמה ומסתיים בקתדרלת מרשימה החצובה במלח. מלבד מכרה המלח, זיפקירה היא עיר קולוניאלית מקסימה הגדושה בברים ובבתי קפה ותענוג לטייל בה.


הכיכר המרכזית של זיפקירה | צילום: Marcela Ríos, cc-by 3.0

וילה לוויה

אחת מהעיירות הקולוניאליות היפות ביותר בקולומביה היא וילה לוויה (Villa de Leyva), שנוסדה ב-1552. העיירה הציורית והשמורה מפורסמת בבתיה הלבנים ובסמטאות צרות מרוצפות אבן הגדושות במסעדות גורמה, חנויות מזכרות ומלונות בוטיק מעוצבים. חובבי הצילום יפיקו בסמטאות הפוטוגניות כמה מהתמונות המוצלחות ביותר בטיול.


וילה לוויה, המפורסמת בבתיה הלבנים ובסמטאות המרוצפות אבן

משולש הקפה

קולומביה היא מעצמת קפה, והקפה שמגדלים כאן נחשב למשובח בעולם. הטיול במשולש הקפה שבצפון קולומביה הוא בגדר חובה לכל מי שמתעניין בקפה, אבל הוא חוויה גם לאוהבי טבע  ונוף הודות לנופים הירוקים של האזור. האזור גדוש במטעי קפה הגדלים על מדרונות תלולים ובחוות קפה קטנות. קודקודיו של משולש הקפה הן הערים פריירה (Pereira), העיר הגדולה ביותר שמהווה בסיס מצוין לטיולים במשולש הקפה, וכן מניזאלס (Manizales) וארמניה (Armenia). כל הערים האלו מציעות ארכיטקטורה מעניינת, אבל גולת הכותרת היא הטבע שמסביב.


אינספור גוונים של ירוק: נוף טיפוסי במשולש הקפה

אחד המקומות היפים ביותר באזור הוא עמק קוקורה (Valle de Cocora) שבפארק הלאומי לוס נבדוס. כאן גדל יער עננים טרופי עם צמחייה מגוונת, כולל עץ הדקל הלאומי של קולומביה שיכול להגיע עד לגובה של 60 מטר. זהו אזור נפלא לטיולים רגליים ורכיבה על סוסים, והוא שופע פינות חמד עם אגמים ופלגי מים. ליד אחד מהנחלים הללו, בחווה לגידול פורלים, מומלץ ליהנות מארוחת צהריים נהדרת של פורל מעושן.

חוויה נוספת שמזמן משולש הקפה הוא טבילה במעיינות חמים, כמו אלה שסמוכים לעיירה סנטה רוזה (Santa Rosa). אתר המעיינות החמים מוקף במפלים וטובל בצמחייה וירק – גן עדן טרופי קטן שהרחצה בו היא תענוג גדול אחרי יום של טיולים רגליים באזור.


פולי קפה. בחוות הקפה ניתן ללמוד על תהליך הייצור, מקטיף הפולים ועד הכנת המשקה האהוב

לצד הטבע, יש במשולש הקפה עיירות מקסימות כמו העיירה סלנטו (Salento) שמפורסמת במרפסות הצבעוניות של בתיה, בגלריות שמציעות למכירה את עבודות היד של התושבים ובעיקר בנוף הנפלא של ההרים שמסביב ושל עמק קוקורה הנשקף ממנה. עיירה נוספת היא העיירה הקלוניאלית הנעימה פילנדיה (Filandia).  מהמגדל של פילנדיה (Mirador de Filandia) נשקפת תצפית נהדרת על האזור.

הביקור במשולש הקפה לא יהיה שלם בלי ביקור בחוות קפה, שבה אפשר ללמוד על תהליך ייצור הקפה, מקטיף הפולים, דרך הייבוש שלהם, הטחינה ולבסוף לגימה של ספל קפה משובח. כדי לחוות את האזור במיטבו, מומלץ ללון באחת מאחוזות הקפה המוקפות במטעים. בסמוך לעיר פריירה, למשל, נמצאת אחוזת קפה מסורתית המוקפת במטעים רחבי ידיים ומציעה חווית לינה מפנקת ולא שגרתית.


אחוזות קפה, מוקפות במטעים הירוקים, מציעות חווית לינה לא שגרתית

קרטחנה

קרטחנה (Cartagena) נחשבת לאחת הערים היפות ביותר בקולומביה. עיר הנמל הקולוניאלית, שנוסדה ב-1533, הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו הודות למבנים ההיסטוריים שהשתמרו היטב. קרטחנה נהנית ממיקום נהדר על שפת הים הקריבי. בין מוקדי העניין הרבים בעיר ניתן למנות את מנזר פופה (Convento de la Popa), ששוכן בראש גבעה ומציע תצפית פנורמית נהדרת על העיר והאזור, את מבצר סן פליפה המרשים שנבנה במאה ה-17 כדי להגן על העיר מפיראטים ואת ארמון האינקוויזיציה. מלבד אלה, אל תחמיצו סיור רגלי  ברחובות העיר העתיקה, בין המבנים המרשימים ובתי האחוזות.


קרטחנה, אחת הערים הכי יפות בקולומביה | צילום: שאטרסטוק

איי רוסאריו

מדרום-מערב לחופי קרטחנה נמצא הפארק הימי איי רוסאריו (Islas de Rosario). זוהי קבוצה של שלושים איים שנראים כמו התגשמות הפנטזיה על אי טרופי – עם חופים לבנים, צמחייה עשירה ומי טורקיז צלולים עם שוניות אלמוגים ושפע של דגים צבעוניים. ניתן לשוט לאיים מקרטחנה וליהנות מצלילה, שנירקול, שחייה ומנוחה מענגת על החוף.

איי רוסאריו. איים טרופיים חלומיים ליד קרטחנה | צילום: שאטרסטוק

סנטה מרתה ופארק טאיירונה

עיר נוספת השוכנת על חוף הים הקריבי היא סנטה מרתה (Santa Marta), אחת הערים הראשונות שהספרדים התיישבו בהן כשהגיעו לדרום אמריקה. מלבד בניינים קולוניאליים מרשימים, יש כאן גם חופים נהדרים, בהם חוף רודאדרו (Rodadero), אחד החופים הפופולריים באזור ובקולומביה כולה. החוף היפה, עם חול רך ולבן, שוקק ומלא חיים, גדוש במלונות, מסעדות, ברים ופעילויות ספורט ימי.


חוף בפארק הלאומי טאיירונה, אחד מאתרי הטבע היפים במדינה

סנטה מרתה מהווה בסיס מצוין לטיול באחד מאתרי הטבע היפים ביותר בקולומביה – הפארק הלאומי טאיירונה (Parque Nacional Tayrona), המרוחק מהעיר כשעה נסיעה צפונה. הפארק, הממוקם בין הרים לים, נהנה משני העולמות: יש כאן יער טרופי עם צמחייה ירוקת-עד ומאות מינים של בעלי חיים – קופים, יגוארים, איגואנות ומאות מיני ציפורים; ומנגד יש בו חופים מהיפים בקולומביה, עם שוניות אלמוגים ססגוניות ועולם תת ימי עשיר.

עוד על טיול בקולומביה
בתמונה הפותחת: הפארק הלאומי טאיירונה

טרק אל העיר האבודה בקולומביה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.