תפריט עמוד

קווינסטאון, ניו זילנד – בירת האקסטרים

השמש עלתה באטיות מעבר להרים ושלחה קרניים מלטפות על העמק מתחתינו. מימיו התכולים של האגם שרבץ במרכזו של העמק נשקו לעירה של המלכה, קווינסטאון (Queenstown). העיירה הפסטורלית הזאת נמנמה בשלווה ולא הסגירה את עובדת היותה בירת האקסטרים של ניו זילנד, וחלוצה בתחום זה בעולם כולו. בקווינסטאון, שנמצאת באי הדרומי של ניו זילנד, הוקם אתר הבנג'י המסחרי הקבוע הראשון בעולם, בשנת 1988. הקפיצה התבצעה מגשר תלוי מעל נהר בגובה של 43 מטרים. מאז השתכללו נקודות הקפיצה וגבהו מאוד. האזור, שנופיו המכושפים כיכבו בסרטים "שר הטבעות" ו"נרניה", הוא גם אחד המקומות המרהיבים לצניחה חופשית. אבל לא חייבים להיות גברים מסוקסים או נשים אמיצות כדי ליהנות מהפעילויות האתגריות במקום. אנחנו בחרנו בפעילויות שגורמות ללב להחסיר פעימה, אבל אפשר בהחלט לעשות אותן גם בהרכב משפחתי.

נהג עם נטיות אובדניות
המנועים שאגו והסירה זינקה קדימה. הסלעים הענקיים התקרבו בקצב מדאיג. המטורף שישב ליד ההגה שבר בכל הכוח ימינה, וסילון ענקי של מים התנפץ על הצוק במיליוני רסיסים, כמו להמחיש מה היה קורה אילו היתה זו הסירה שלנו. "קוראים לי ניק", אמר האיש בעל הנטיות האובדניות, "ואני הנהג שלכם להיום. ברוכים הבאים לסירת הסילון של נהר שוטובר (Shotover). בשבוע שעבר קיבלתי את הרישיון, ובכל פעם שאני יוצא לדרך אני מתפלל שנצליח לחזור בשלום". לבחורצ'יק הזה יש הומור, ניסיתי לעודד את עצמי.
לפני שהספקנו להתאושש, הסירה האיצה לתוך הנקיק הצר וכולנו אחזנו במעקה בכל הכוח, כאילו חתיכת הצינור הזאת תעזור לנו בעת צרה. טלטול חזק שמאלה, עצירה במקום, גז עד הסוף – הסירה מסתובבת סיבוב מושלם של 360 מעלות בתוך הנקיק הצר. רעש המנועים האימתניים החריש רק בקושי את הצעקות שלנו.

כמו כדור סנוקר מידרדר במדרון
על הרכס הצופה אל קווינסטאון יש טיילת ארוכה, מסעדות ומוזיאון לתולדות העיירה, ואפשר להגיע אליו בטיפוס או ברכבל המכונה "גונדולה". בחרנו באפשרות השנייה. בסוף הנסיעה ברכבל המתין לנו לוג' (Luge), מזחלת מיניאטורית ושיפוע שמגייס את כוח המשיכה לחוויית גלישה מרגשת במדרון. ישבתי מכווץ כששלושה סנטימטרים מפרידים בין ישבני לבטון, וחיכיתי לצעקה "גו!". מה שהתחיל כמו הידרדרות של כדור סנוקר על שולחן קצת עקום צבר תאוצה מרשימה. 800 המטרים של המסלול נדמו (בעיקר לישבן) כמו הרבה יותר. עולים ברכבל שוב לתחילת המסלול. הסיבוב השני מתחיל, ואין סיבה להפסיק אחריו.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.