תפריט עמוד

צפלין בשמי סן פרנסיסקו

ספינות הצפלין הענקיות לא נראו בשמי ארצות הברית מאז שנות ה-30, אבל עכשיו ספינות האוויר האגדיות חוזרות ומציעות לתיירים דרך לא שגרתית לצאת לסיור אווירי מעל מפרץ סן פרנסיסקו

ספינת האוויר של חברת Airship Ventures הגיעה בשבת לאזור מפרץ סן פרנסיסקו בקליפורניה, וטסה מעל גשר הזהב בדרכה אל ביתה החדש במופט פילד (Moffet Field), לשעבר בסיס מטוסים של הנייבי האמריקאי, כ-65 ק"מ מדרום לסן פרנסיסקו. מסעה של ספינת האוויר, שאורכה 75 מטרים, החל בהמבורג שבגרמניה, שם נבנתה. משם הועברה בספינת מסע לבומונט, טקסס ואחר כך חצתה את ארצות הברית בטיסה לקליפורניה.

מסוף השבוע הקרוב תציע חברת Airship Ventures טיסות שיאפשרו מבט ממעוף הציפור על ארץ היין בנאפה ובסונומה, על אזור החוף של העיירה ביג סר, על סן פרנסיסקו ועל מקומות נוספים באזור המפרץ. ספינת האוויר יכולה להכיל 12 נוסעים ושני אנשי צוות ומחיר כרטיס לטיסה של שעה מתחיל ב-495 דולר. "זו דרך לראות את העולם בצורה חדשה", אמר בריאן הול, שהקים את החברה. "הצפלין טס נמוך ובמהירות איטית וכך הנוסעים יכולים לראות דברים שאי אפשר לראות מהכביש".

פרדיננד פון צפלין הגרמני המציא את ספינות האוויר בסוף המאה ה-19, והן שימשו לטיסות מסחריות וצבאיות עד לתחילת מלחמת העולם השנייה. תור הזהב של ספינות האוויר נגמר בשנת 1937 כשהספינה LZ-129 הינדנברג, ספינת האוויר הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם, עלתה באש והתפוצצה לעיני קהל של אלפי צופים בניו ג'רזי. בהתפוצצות נהרגו 35 מתוך 97 הנוסעים שהיו על הספינה.

ספינת האוויר המודרנית הראשונה נבנתה בגרמניה לפני כ-10 שנים ומציעה טיסות לקהל הרחב מאז שנת 2001. "ההינדנברג היתה מונעת במימן שהוא דליק ביותר ואילו בספינות המודרניות משתמשים בהליום שהוא לא דליק. 80 אלף נוסעים כבר טסו בספינות המודרניות בגרמניה וביפן ללא כל תקריות או תאונות", אמר הול.

החברה הזמינה שתי ספינות אוויר נוספות, שייבנו במשך 18 חודשים, ומתכננת להציע סיורים גם בחוף המזרחי של ארצות הברית, ככל הנראה בניו יורק ובפלורידה, החל משנת 2010.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.