תפריט עמוד

צפון תאילנד – עשרת המומלצים

מקדשים מרתקים, שווקים ססגוניים, ערים עתיקות, ג'ונגלים ירוקים, שבטי הרים עם תרבות ייחודית – צפון תאילנד מציעה היצע מסחרר של אתרים ופעילויות. הנה עשרה דברים שלא כדאי להחמיץ בצפון תאילנד

רבים מהמטיילים מתאילנד ממהרים לדרום המדינה, אל האיים הקסומים. אבל תאילנד מציעה הרבה יותר מחופים יפהפיים. בצפון תאילנד יש שפע של שמורות טבע נפלאות, ערים עתיקות, מקדשים מרתקים ועוד ועוד. הנה עשרה אתרים מומלצים במיוחד:

1. מקדש פרה טאט דוי סוטפ
בצ'יאנג מאי ובסביבתה יש מאות מקדשים מרשימים, אבל את מקדש פרה טאט דוי סוטפ (Wat Phra That Doi Suthep) אי אפשר לפספס. הוא נשקף מכל מקום בו תהיו בעיר, ניצב על גבעה במרחק של כ-15 קילומטר ממרכז העיר, אליה עולים בצעידה תלולה על גבי יותר ממאתיים מדרגות (יש גם רכבל לעצלנים). מלמעלה ניתן להשקיף על העיר כולה. במרכזו סטופה (צ'די, chedi) מצופה זהב. המקדש נבנה ב-1383.

מקדש פרה טאט דוי סוטפ. במרכזו סטופה מצופה זהב | צילומים: אייסטוק

2. שוק הלילה בצ'יאנג מאי
שוק עצום ורחב ידיים הפועל מהשקיעה עד סביבות חצות. זהו האתר הפופולרי בעיר, ולא קשה להבין מדוע – יש בו אוסף שוקק חיים וססגוני של דוכנים המוכרים מכל וכל. זהו מקום נהדר למצוא בו עבודות אמנות תאילנדיות ומלאכות יד מקומיות, כמו גם בגדים, מותגים מזויפים ועוד. השוק כולל גם דוכני אוכל מצוינים, שבהם ניתן לטעום מנות תאילנדיות נהדרות.

3. הפארק הלאומי דוי סוטפ-פוי
הפארק הלאומי דוי סוטפ-פוי (Doi Suthep-Pui National Park), השוכן במרחק נסיעה של 16 קילומטרים מצ'אנג מאי, משתרע על פני 262 קילומטר רבוע. הפארק כולל יערות ושלוש פסגות מרכזיות – דוי סוטפ (Doi Suthep), דוי בואקה (Doi Buakha) ודוי פוי (Doi Pui), שהינה הגבוהה שבהן, ומתנשאת לגובה 1,685 מטר מעל פני הים. בפארק מתגוררים יותר מ-300 מיני ציפורים. בשטח הפארק כדאי להציץ במפל נמטוק הואיי (Namtok Huai) היפה, בארמון החורף (Phu Phing Palace) מ-1962 עם הגנים היפים, ובכפר דוי פוי.

מפל בפארק הלאומי דוי איתנון

4. הפארק הלאומי דוי אינתנון
כמאה קילומטר מצ'יאנג מאי משתרע הפארק הלאומי דוי אינתנון (Doi Inthanon National Park) על פני שטח בן 1,008 קילומטר רבוע. הפארק קרוי על שם ההר הגבוה ביותר בתאילנד הנמצא בשטחו, ומתנשא לגובה של 2,565 מטר מעל פני הים. הפארק כולל הרים ויערות ירוקי עד, מפלים מקסימים, שלל פרפרים צבעוניים ויותר מ-300 מיני ציפורים. אל תפספסו את מפל מאה יה (Mae Ya) הגולש על פני מדרגות סלע מגובה של 260 מטר, והינו היפה ביותר ממפליו הרבים של הפארק. כדאי לראות גם את מערת הנטיפים בריצ'ינדה (Brichinda) ואת כפרי שבטי ההרים שבשטח הפארק, ולצאת לטיול באחד המסלולים הרגליים בטבע.

סוקותאי. אחד מאתרי העתיקות היפים בתאילנד

5. סוקותאי
העיר סוקותאי (Sukhothai), השוכנת כ-430 קילומטר צפונית לבנגקוק, על גדות נהר היום (Yom), היא בירתה הראשונה של תאילנד שהיתה בשיא תפארתה בין אמצע המאה ה-13 לסוף המאה ה-14. ממלכת סוקותאי נחשבת לתור הזהב של התרבות התאילנדית. לסוקותאי החדשה אין כל ייחוד מלבד לשוק העירוני שמתקיים במרכזה. לעומת זאת, העיר העתיקה, המרוחקת 12 קילומטרים מהעיר החדשה, היא אחד מאתרי העתיקות היפים והמרשימים במדינה. בשטח העיר העתיקה יש מקדשים רבים, ארמונות ומערכות הובלת מים משוכללות, והאתר הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. ניתן לסייר בין אתרי העיר באופניים או ברגל. באזור העיר יש שמורות טבע עם יערות, מעיינות חמים ומערות.

מפל פה סוואה באזור מה הונג סון

6. מה הונג סון ומפגש עם שבטי ההרים
העיר היפה מה הונג סון (Mae Hong Son), שוכנת בצפון מערב תאילנד, בסמוך לגבול עם מיאנמר, ומוקפת הרים מיוערים. הערפילים שמכסים את העיר השלווה והנעימה הזו לאורך כל השנה תורמים לאווירה המיוחדת בה והעניקו לה את הכינוי "העיר בעלת שלושת הערפילים". בסביבת העיר יש כמה אטרקציות מעניינות, בהן מפל פה סוואה (Pha Sua) ומערת הדגים. מה הונג סון היא נקודת מוצא מצוינת נהדרת לטרקים באזור ולמפגש עם שבטי ההרים שחיים באזור. בני שבטי ההרים בתאילנד חיים ביותר מ־800 כפרים בצפון המדינה ולאורך הגבול המערבי עם מיאנמר (בורמה). הם נחלקים לתשע קבוצות עיקריות, כאשר לכל שבט שפה משלו, תרבות, מסורות, לבוש ומנהגים שונים. עם השבטים החיים באזור נמנים שבט הקארן, שבט הליסו, שבט האקה ועוד. שבט ארוכות הצוואר הוא אחת האטרקציות הפופולאריות לתיירים באזור. צווארן של בנות הכפר חנוט בטבעות מתכת ההולכות ומצטברות עם השנים, ומכבידות על תנועתן של הנשים. הנשים יושבות בעיקר בכפרים שנועדו לצרכי תיירות, ויש לשלם דמי כניסה על מנת לצפות בהן ולצלם אותן. מעבר לעובדה שמדובר בחוויה מאוד תיירותית, ממוסחרת ולא אותנטית, רבים מדווחים שנראה כי הנשים נמצאות במעין "גן חיות אנושי". לחוויה אותנטית יותר כדאי לנסות ולהתארח בכפרים אצל המשפחות המקומיות ואולי אף ללון בהם.

אשה משבט הליסו. אזור מה הונג בון הוא נקודת מוצא מצוינת למפגש עם שבטי ההרים

7. פאי
העיירה היפה פאי (Pai), השוכנת כשלוש שעות נסיעה צפונית מערבית לצ'יאנג מאי, היא אחד האתרים האהובים על תרמילאים בצפון תאילנד. העיירה הנעימה והשלווה שוכנת לגדות נהר פאי ומוקפת נופים ירוקים. פאי מציעה למבקרים בה שפע של אטרקציות, בהן חוות פילים, ממנה אפשר לצאת לטיולים רכובים על פילים; רפטינג בנהר פאי; סיור למערות נטיפים; ביקור במעיינות חמים ומפלים; טרקים; קורס בישול תאילנדי ועוד.


הטבע היפה בסביבת העיר צ'יאנג ראי

8. צ'יאנג ראי
העיר צ'יאנג ראי (Chiang Rai), הממוקמת כ-200 קילומטר צפונית לצ'יאנג מאי, היא בירת מחוז צ'יאנג ראי ובירתה ההיסטורית של ממלכת לאנה. היא הוקמה ב-1262 וקרויה על שמו של אחד ממלכי לאנה החשובים, המלך מנגראי. העיר, שבליבה זורם נהר המקוק, היא עיר רגועה ונעימה, שמהווה גם היא בסיס מצוין לטרקים באזור ולטיול בין שבטי ההרים. בתוך העיר יש כמה אטרקציות מעניינות, כמו שוק הלילה בו נמכרות עבודות יש של בנות השבטים השונים שבאזור לצד דוכני מזון ומופעים ומוזיאון השבטים בו ניתן ללמוד על חייהם של ששת השבטים המרכזיים בצפון המדינה. במרחק חמש דקות נסיעה מהעיר נמצא המקדש הלבן (Wat Rong Khun), המרהיב ביופיו, שכמתבקש משמו, עשוי כולו לבן.

המקדש הלבן המרהיב ביופיו בצ'יאנג ראי

9. משולש הזהב
נקודת המפגש בין תאילנד, מיאנמר ולאוס, השוכנת על נהר המקונג, היא אחד מאתרי התיירות הפופולאריים במדינה. המקום נמצא במרחק של כשעת נסיעה מצ'יאנג ראי ומהווה יעד פופולרי לטיולי יום מהעיר. השם "משולש הזהב" ניתן למקום בשל עברו כאימפריה של סחר בסמים. האזור נשלט על ידי כנופיות של סוחרי סמים, שדות אופיום כיסו את השטח ובנקודת המפגש של הגבולות נערכו עסקאות סמים בהן הרוויחו הסוחרים הון עתק (ומכאן הזהב). היום, בעידוד הממשלה, כבר אין במקום סמים, ואת שדות האופיום מחליפים שדות בהן גדלה תוצרת חקלאית חוקית לחלוטין. אפשר לצאת לשיט על נהר המקונג לנקודת המפגש של הגבולות ואפשר לשוט ללאוס השכנה, לקנות שם מזכרות ולהתרשם בדרך מפסלו הענק של בודהה המוזהב ששומר על השטים בנהר. לא כדאי להחמיץ את מוזיאון האופיום המרתק, ובו מוצגים ותערוכות על הסם, דרכי הפצתו, המלחמות עליו והנזקים שהוא גורם.

מסלולי ההליכה בצפון תאילנד מזמנים נופים נפלאים

10. טרק בג'ונגל
צפון תאילנד הוא אזור של ג'ונגלים ויערות במבוק המזמן נופים נפלאים ושפע של מסלולי הליכה. הערים צ'יאנג מאי, צ'יאנג ראי, מה הונג סון ופאי משמשות כולן כבסיס יציאה לטרקים באזור, חלקם משולבים בטיולי ג'יפים, רכיבה על פילים, שיט בנהר ועוד הרפתקאות. במהלך הטרקים רואים מפלים יפים, אגמים, מערות ועוד נופים נפלאים, ומבקרים בכפרים של שבטי ההרים. חלק מהמסלולים נמשכים יום אחד וחלקם כמה ימים. מבין ההיצע העצום, קשה לבחור מסלול אחד מומלץ במיוחד. בנוסף לערים שהוזכרו, יש מסלולים נפלאים גם באזור סופונג, אומפנג, נאן, צ'אנג דאו, סנגקלאבורי ועוד.

 בתמונה הפותחת: נוף באזור מה הונג סון

לקריאה נוספת:

תאילנד - פילים הם חברים 
תאילנד – פילים הם חברים
בשונה מקרקסי הפילים הנפוצים בתאילנד, בחוות הפילים של פטארה, בצפון המדינה, הפילים זוכים ליחס של כבוד ולטיפול צמוד ואוהב. המבקרים מוזמנים לאמץ פיל ליום אחד, שבמהלכו הם מטפלים בו ולומדים לתקשר עמו

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון תאילנד וצ'אנג מאי

צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים
צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים

צ'אנג מאי בצפון תאילנד היא גן עדן למטיילים ותיקים: בעיר עצמה תוכלו לבקר במקדשים מרשימים, שווקים ססגוניים וסדנאות מיוחדות, ומחוץ לעיר אפשר לטייל לכפרים מסורתיים, חוות לשיקום פילים ושמורות טבע ירוקות

פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס
פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס

בתאילנד לא מפסיקים לחגוג ואתם מוזמנים להצטרף למסיבה: פסטיבל פרחים, פסטיבל נרות, פסטיבל פנסים ועוד שלל אירועים וחגיגות לרוב, שמתאימים למטיילים בכל הגילים, גם לבני הגיל השלישי. הנה כמה מהפסטיבלים הייחודיים של תאילנד שלא תרצו לפספס

צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד
צפון תאילנד – מסע ללאנה לנד

תאילנד היא לא רק בנגקוק התוססת או חופי הדרום הזהובים. אמנון גופר, שליח מסע אחר, יצא למחוז לאנה לנד בצפון תאילנד. הוא טייל בין הרים מכוסי ערפל, יערות טרופיים ושדות אורז, ביקר בכפרים קטנים, טבל במרחצאות חמים, ליטף ...