תפריט עמוד

צפון איטליה למשפחות: דרום-מערב הדולומיטים

שרשרת הרי הבּרֶנְטָה (The Brenta Dolomites) היא אזור יפהפה, שבו שפע של פארקים ומסלולי טיולים, והוא מצדיק שהות של ימים אחדים. עם זאת, אפשר להתענג על יפי ההרים גם ביום אחד. אפשר לבקר באגם טוֹבֶל (Tovel) שבשמורת הטבע Parco Naturale Adamello Brenta, באגם מוֹלְבֶנו (Molveno), בעיירה פִּינזוֹלוֹ (Pinzolo), והזריזים שבכם יצליחו לשלב גם ביקור בעיר מאדונה די קאמפיליו (Madonna di Campiglio). אם תעדיפו לקצר את הנסיעות ולהסתפק ביעד אחד או שניים, התמקדו באגמים טובל ומולבנו.

כמעט בכל אחת מהעיירות באזור יש רכבל המעלה את התיירים אל פסגות ההרים, וקשה לבחור ביניהם. בין הבולטים: רכבל להר פַּאגָאנֶלה (Paganella, היוצא מאנדלו, מעט צפונית למולבנו), רכבל לפְּרֶדֶל (Pradel), היוצא מהעיירה מולבנו, ורכבל היוצא מפינזולו.

כדאי לקחת: הכינו עצמכם לנסיעה ממושכת במכונית והצטיידו באוכל ובהפעלות לדרך.

איך להגיע: אם החלטתם להקדיש לאזור הדולומיטים יום אחד בלבד, ולהגיע אליו מאזור אגם גארדה, מסלול זה בדרום-מערב הדולומיטים הוא אחד המסלולים היחידים הניתנים לביצוע סביר. התחילו את היום בשעה מוקדמת בבוקר ובנסיעה באוטוסטראדה. אמנם הדרכים הצדדיות יפות יותר, אולם הדרך המהירה מאפשרת להגיע ליעד בקלות גדולה יותר. אם בסוף היום יהיו לכם עדיין זמן ואנרגיה, תוכלו לגוון את הדרך חזרה ולנסוע בדרכים צדדיות, משופעות בנוף נהדר.
שימו לב:
הסימון המופיע לצד האטרקציות מדרג אותן, כשאחד השיקולים הוא ההתאמה לטיול משפחתי.


אגם טובל. אפשר להקיפו במסלול הליכה מישורי המתאים מאוד למשפחות

הנקודה הראשונה בטיול היא אגם טובל (Lago di Tovel). צאו מאזור אגם גארדה על הכביש המהיר 22A בכיוון בְּרֶנֶרוֹ (Brennero). צאו מן הכביש המהיר ביציאה מֶצוֹקוֹרוֹנָה (Mezzocorona) צפונית לטרנטו (Trento) לאחר שעה עד שעה וחצי של נסיעה. המשיכו בכביש 43 צפונה עד טוּאֶנוֹ (Tuenno) ומשם עִקבו אחר השילוט המכוון לאגם ולמגרש החניה שלידו.

אגם טובל • •
טובל הוא אגם יפהפה, מוקף יערות עצי מחט, ואפשר להקיף אותו במסלול הליכה מישורי יפה ולא קשה של כשעה-שעה וחצי. בעבר נודע האגם בזכות תופעה ייחודית: מי האגם עטו גוון אדמדם בשל זן מיוחד של אצות שגדל במימיו. בשנים האחרונות התופעה הזאת נעלמה, אולם עדיין האגם מרהיב ביופיו. מסלול הקפתו מתאים מאוד למשפחות (אי אפשר עם עגלה).

אגם טובל הוא מקום נפלא לפיקניק של ארוחת בוקר מאוחרת, או לסתם נשנוש קל.

אגם מולבנו
מאגם טובל סעו חזרה לכיוון מצוקורונה ועלו על כביש 64, עד מולבנו. בדרך תחלפו על פני הכפר אַנְדָאלוֹ (Andalo), שממנו עולה הרכבל להר פאגאנלה. העולים ברכבל זוכים ליהנות מנוף מרהיב של שרשרת הרי הברנטה. הרכבל פתוח מאמצע יוני עד אמצע ספטמבר, מ-9.00 עד 12.30 ומ-14.00 עד 17.30. כ-14.5 אירו למבוגר הלוך ושוב.

מולבנו היא עיירה נחמדה בלב רכס הברנטה, המציעה לתייר אפשרויות בילוי רבות: שיט על האגם, חופים מוסדרים עם גני שעשועים, מיני גולף, בריכת שחייה פתוחה על שפת האגם, רכיבה על אופניים, רכבל ועשרות מסלולי טיולים רגליים בכל הרמות.

אחת מאפשרויות הטיול היא לעלות ברכבל פרדל (Pradel, שימו לב שזהו רכבל עמידה פתוח, שבו כל קרון מתאים לשני נוסעים בלבד) לרמה יפהפייה שבה נמצא גם פארק החבלים "פורֶסט פארק" (Forest Park). בפארק יש מסלולי חבלים, וביניהם גם מסלול שמתאים לילדים קטנים. במקום יש בית קפה וכמובן עוד אפשרויות לטיולים רגליים. מסלול ההליכה המוביל חזרה למולבנו עובר דרך היער ונמשך כשעה-שעה וחצי.

פארק פורסט פארק פתוח מאמצע יוני עד אמצע ספטמבר. המחיר משתנה על פי סוג הפעילות והעונה ונע בין 11 אירו ל-22.5 אירו. בִּדקו את האפשרות לרכוש כרטיס משפחתי מוזל ולשלב את כרטיס הכניסה לפארק עם כרטיס העלייה ברכבל.


מדונה די קאמפיליו. פינוקי עיר אחרי כל הנוף שמסביב

פינזולו
כפר גדול ומרכז פופולארי לטיולים בסביבה ובעמק רֶנְדֶנָה (Val Rendena). מפינזולו אפשר להעפיל ברכבל ולבחור באחד ממסלולי הטיולים בהרים. גם המרכז העתיק של הכפר נעים מאוד. בפינזולו מתקיים שוק מדי יום רביעי.

מפלי נארדיס
אחרי נסיעה קצרה מפינזולו (Pinzolo), על כביש S239, תגיעו לכפר קאריסוֹלוֹ (Carisolo). ממרכז הכפר פנו ימינה ואחר כך שמאלה לשמורת הטבע היפה וַאל דִי גֶ'נוֹבָה (Val di Genova, "עמק המפלים"). בשמורה תגלו כמה מפלים גדולים וביניהם מפל נארדיס (Cascata di Nardis) ומפל לארֶס (Cascata di Lares) המרשימים במיוחד. השמורה שופעת מים וצמחייה עבותה והטיול בה מומלץ מאוד לחובבי הטבע. הכניסה לשמורה היא בתשלום ומותרת רק למכוניות פרטיות. המטיילים בקרוואן רשאים לחנות בחניון שמחוץ לשמורה ולהיכנס ברגל. מיד לאחר הכניסה, מצד ימין, משתפך מפל נארדיס הגדול. כדאי לעצור, להצטלם ולהתרענן מרסיסי המים. המשיכו הלאה עד לחניון המוסדר (המכונה תחנת Ponte Maria). ממנו אפשר ללכת ברגל בטיול קל ונחמד של חצי שעה לכיוון מפל לארס. פרטים על מסלולי ההליכה הנוספים שבשמורה תוכלו לברר במרכז המידע שבתוך השמורה. שימו לב שבחודשי הקיץ תנועת המכוניות בשמורה מוגבלת, ואוטובוס לוקח את המטיילים (בתשלום סמלי) לאורך השמורה. אפשר לנסוע באוטובוס, לרדת באחת התחנות, לטייל ברגל כאוות נפשכם לאורך הנהר השוצף ולחזור מתחנה אחרת.

מאדונה די קאמפיליו
אם אחרי הסיורים הנפלאים וההתרשמות מיפי הטבע והנופים תחסר לכם חוויה עירונית, עִצרו בעיירה זו, הנחשבת למרכז סקי. תמצאו בה מסעדות ובתי קפה לרוב ורחובות נעימים לשיטוט.
השוק המקומי מתקיים בימים שלישי וחמישי.


רפטינג בדימארו, מתאים לילדים מגיל חמש

רפטינג, פארק חבלים וספורט אתגרי
בדִימַארוֹ (Dimaro), כ- 12 קילומטר צפונה ממדונה די קמפיליו, נמצא מרכז לספורט אתגרי. מרכז זה מציע רפטינג למתחילים, המתאים למשפחות ולילדים החל בגיל 5. הרפטינג עצמו נמשך כשעתיים ויחד עם ההסעה וההדרכה – כשעתיים וחצי עד שלוש שעות. המרכז מציע פעילויות ספורטיביות נוספות כגון סנפלינג, שיט בקיאקים, רכיבת אופניים אתגרית וטיפוס הרים.

המרכז פועל מתחילת מאי עד סוף ספטמבר/תחילת אוקטובר. 39 אירו לאדם. רצוי להזמין את הפעילות כשבוע מראש דרך אתר האינטנרט.

ואם אנחנו עוסקים בפעילות ספורטיבית מהנה, בכפר מאלֶה (Male) הקרוב יש פארק חבלים קטן המותאם במיוחד לילדים (Flying Park). יש בו מסלולים בכל הרמות, כולל מסלולים המתאימים לילדים מגיל 3 ואילך.

פארק החבלים פתוח באפריל, מאי ואוקטובר, בסופי שבוע בלבד, ומיוני עד ספטמבר מדי יום מהשעה 10.00. המחירים נעים בין 11 ל-18 יורו, תלוי במספר המסלולים שאתם מבקשים לעשות.

שמורת ראבי
אם נשאר לכם זמן וכוח, ואתם רוצים "לחטוף" עוד שמורת טבע, סעו לבּאנִי די ראבּי (Bagni di Rabbi), שמורה נחמדה המשתרעת מצפון למאדונה די קמפיליו, ליד הכפר מאלֶה (Male). הכניסה לשמורה היא מהכפר סן ברנארדו (San Bernardo), כ-11 קילומטרים מן הכפר מאלה.

השמורה מזמנת למבקריה מפלי מים שוצפים וטיולים קצרים וארוכים ברגל. הכניסה אליה בתשלום.


אגם טובלו. מקום נפלא לפיקניק

טיפ: פארקי חבלים
בשנים האחרונות נדמה שפארקי חבלים צצים תחת כל עץ רענן! אלו הם מתחמים קטנים, המציעים מסלולים אתגריים בין העצים, וממוקמים תמיד בפינות חמד ביער. המסלולים כוללים אומגות, סולמות חבלים, נדנדות גבוהות, הליכה על חבלים תלויים ועוד, כיד הדמיון הטובה על יוצרי האתר. בתחילת המסלול תקבלו ציוד הכולל רתמה, קסדה וכפפות והדרכה מפורטת של כללי הבטיחות באתר וכיצד לאבטח את עצמכם בתחנות השונות. הפעילות הספורטיבית בפארקי החבלים אינה דורשת כושר מיוחד, או ניסיון מוקדם, והיא מתאימה לכל בני המשפחה – צעירים, בני נוער ומבוגרים כאחד. רוב המסלולים מתאימים לילדים מגיל 8 ומעלה, אולם יש פארקים המציעים מסלולים מתאימים גם לילדים צעירים יותר. ככל שהמסלול נחשב קשה יותר כך רב יותר הגובה מעל האדמה והאתגר לחצות מתחנה לתחנה גדול יותר.

הבילוי אינו זול כלל. רוב פארקי החבלים גובים כ-20-15 יורו לאדם עבור מסלול מלא הנמשך כשעתיים-שלוש. עם זאת, זוהי חוויה מגבשת ומלהיבה, ואם ילדיכם הם בגיל המתאים אנו ממליצים בחום על התנסות בפארק חבלים, לפחות באחד מהם במהלך הטיול.


לחצו להגדלה

המסלול מתוך הספר "המשפחה המטיילת – צפון איטליה"
___

שלומית יפת-ביאליק – מחברת סדרת מדריכי הנסיעות "המשפחה המטיילת": צפון איטליה, הולנד, סלובניה והיער השחור. אתר אינטנרט


קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...