תפריט עמוד

צפון איטליה – ארץ האגמים

אזור האגמים בצפון איטליה הוא אחד מחבלי הארץ היפים במדינה, עם אגמים ענקיים שמנצנצים בכחול בוהק בין רכסי ההרים, צמחייה שופעת, מסלולי טיול מקסימים, ערים עתיקות ושפע אטרקציות לכל המשפחה

חלקה הצפוני של איטליה הוא ללא ספק אחד מחבלי הארץ המרשימים ביותר בארץ המגף (ויש הטוענים שבאירופה כולה). רכס האלפים, המהווה את גבולה הצפוני של איטליה, מרכז למורדותיו כמה אגמים גדולים, הניזונים ממימי הפשרת השלגים והקרחונים. התוצאה – חבל ארץ יפהפה ובו פסגות נישאות, אגמים, נחלים, מפלים ויערות. לצד ערים מרכזיות, דוגמת מילאנו, ונציה, ורונה וטורינו, תמצאו כאן גם כפרים מסורתיים ומגוון רחב של אטרקציות לכל המשפחה. זהו אזור האגמים של צפון איטליה.

אגם גארדה
אגם גארדה (Lago di Garda), האגם הגדול ביותר באיטליה, מוקף בעיירות נופש מקסימות המושכות אליהן מבקרים רבים מאיטליה ומחוצה לה. בנוסף לשירותי נופש מפותחים, האזור מציע גם נופים יפהפיים הכוללים רכסי הרים עם פסגות מושלגות, פארקים ירוקים, כפרים מסורתיים ומגוון גדול של אטרקציות.


הנוף הנשקף מהטיילת של ריבה דל גארדה | צילום: Markus Bernet, GFDL

הנה כמה מעיירות הנופש היפות על גדות אגם גארדה:

ריבה דל גארדה (RIVA DEL GRADA), אחת מעיירות הנופש הגדולות באזור, מציעה בתי מלון ברמות שונות, מוקדי תיירות ושפע של מבנים עתיקים.

• סירמיונה (Sirmione), עיירה הבנויה על לשון יבשה בתוך האגם מציעה סמטאות יפות, בתי קפה ומסעדות רבות ומצודה מהמאה ה-13 שממנה נשקף נוף יפה של האגם וסביבתו.


המצודה המרשימה בסירמיונה | צילום: Manfred Heyde, GFDL

• סאלו (SALO), עיירה קטנה בצדו המערבי של האגם, ובה מבנים עתיקים וטיילת יפה עם מסעדות ובתי קפה.

• לימונה (LIMONE), הממוקמת בצדו הצפוני-מערבי של האגם, מציעה אפשרויות רבות לפעילויות אתגריות לכל המשפחה, כולל מצנחי רחיפה, גלישת רוח, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים ועוד.

ארקו (ARCO), עיירה בצפון האגם, מתאפיינת בנופי צוקים ורכסי הרים, וכן במבנים ארכיטקטוניים עתיקים ומרשימים. בין הפעילויות האתגריות שתמצאו כאן ניתן למנות טיפוס הרים וצוקים, מסלולי רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים ועוד.


עולם הפוך: מתקן "משוגע" בפארק השעשועים גרדלנד

בנוסף לעיירות יפות, אגם גרדה חביב במיוחד על משפחות, וזאת בזכות שלל האטרקציות לילדים. הנה כמה מהן:

פארק המים CANEVAWORLD משתרע על שטח גדול והוא כולל בתחומו מפלים, איים ונהרות מלאכותיים, מגלשות מים ייחודיות, בריכות ענק ועוד מגוון נרחב של פעילויות מים. בצמוד נמצא עולם הסרטים, עם אטרקציות ומתקנים הקשורים לעולם הקולנוע.

פארק השעשועים גארדלנד (GARDALAND) – הפארק הגדול מסוגו באיטליה ממוקם בצדו המזרחי של האגם. בתחומי הפארק תמצאו עשרות מתקני שעשועים מתקדמים לכל בני המשפחה.

אגם קומו
אגם קומו (COMO LAKE), האגם השלישי בגודלו באיטליה, מוקף בכפרים קטנים ובעיירות ציוריות. בסביבתו יש היצע גדול של וילות אירוח ובתי מלון, גנים פורחים ופארקים ירוקים, נופים הרריים יפים ומגוון נרחב של פעילויות מים, בהן סקי מים, שייט, גלישת רוח ועוד.


אגם קומו. אזור נופש חביב על האיטלקים, ומה הפלא? | צילום: Haya831, cc-3.0

הקרבה של אגם קומו למילאנו, הגנים שופעי הצמחייה, הווילות המרהיבות ואפשרויות הלינה האקסקלוסיביות – כל אלה הופכים את האזור לאהוב מאוד על הנופשים האיטלקים, וכמובן גם כאלה שמגיעים ממדינות אירופיות שכנות.

אגם מג'ורה
אגם מג'ורה (LAKE MAGGIORE), השני בגודלו באיטליה (אחרי גארדה), משתרע לאורך של 70 ק"מ בין לוגנו שבשווייץ לארונה שבאיטליה. בחלקו הצפוני יש נופים אלפיניים, עם פסגות מושלגות, בעוד שחלקו הדרומי נושא אופי ים תיכוני עם צמחייה שופעת ומזג אוויר נוח. סביב האגם אפשר למצוא שפע של עיירות עתיקות, כפרים יפים, מבנים היסטוריים ואתרי נופש.


במרכזו של אגם מג'ורה פזורים איים קטנים וירוקים | צילום: Acp, GFDL

במרכזו של אגם מג'ורה יש כמה איים מקסימים, מכוסים בצמחייה עשירה, שאפשר להגיע אליהם בשייט. עוד כדאי לבקר בגן הבוטני הגדול בעיירה סטרזה (Stresa), ואפשר גם לקפוץ לביקור אל מעבר לגבול, לאסקונה, עיירה שוויצרית מקסימה עם מרכז עתיק, שפע של גלריות ומרכזי אמנות ופסטיבל ג'אז מפורסם שמתקיים כל שנה בקיץ במשך עשרה ימים, בסוף יוני-תחילת יולי.

עוד על טיול בצפון איטליה כאן

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...