תפריט עמוד

צעצועים – הקנייה הכי נעימה

אין כמו לשבת בבית על השטיח כשבחוץ יורד מבול ולשחק במשחק לוח או בקוביות. בעידן הטלוויזיה התענוג החברתי הזה כבר כמעט עבר מן העולם, אבל מי שמתעקש יוכל להשיג לעצמו כמה צעצועים הולמים כדי להעביר את ימי החורף הקרים

צעצועי עץ

בעידן הפלסטיק נעים עוד יותר לשחק בצעצועי עץ. לא רק בגלל התחושה הנעימה של העץ אלא גם בגלל המחשבה שאולי לא הכל אבוד ויהיו עוד דורות של ילדים שלא יוולדו עם עיני טלוויזיה מרובעות. המדינות הצפוניות מפורסמות בצעצועי העץ היוקרתיים שלהם – שוודיה, דנמרק ואפילו צ'כיה. בארץ אפשר למצוא צעצועי עץ נפלאים במגוון גדול לכל הגילאים – החל מרעשנים, משחקי התפתחות, חיות, דמויות, קוביות ועוד. חלק מהצעצועים צבועים בצבעים לא רעילים וחלקם מתהדרים בגוון העץ הטוב והמרגיע.
וודי
רחוב הצפירה 13, מושבה גרמנית, ירושלים
טלפון – 02-5664016
אתר אינטרנט

משחקי חשיבה

בין מבול למבול כדאי לקפוץ לרחוב נחלת בנימין שבתל אביב ולגשת לדוכן של דוד הירש. לדוד יש דוכן עגול גדול וסביבו המון כסאות. כאן תוכלו לשבת סביב השולחן העגול ולנסות לפתור את אחת התעלומות של משחקי החשיבה שממציא דוד הירש. דוד עוסק בהמצאה ופיתוח משחקים כבר 25 שנים, בשנים האחרונות הוא מתמקד בתחום משחקי החשיבה. לדבריו כל אחד מהמשחקים שלו חייב לעמוד בשלוש דרישות חמורות שהציב דוד לעצמו – מקוריות: הרעיון והפיתוח של כל אחד מהמשחקים חייב להיות המצאה מקורית של דוד. אסתטיקה: המשחק חייב להיות מעוצב כחפץ נוי בפני עצמו. רב משימתיות: המשחק חייב לאפשר אתגרים רבים ומגוונים ובדרגות קושי שונות, על מנת שיוכל לספק אתגר ועניין לכל אדם, ללא קשר לגילו או השכלתו ואכן סביב הדוכן העגול מתקבצים אינספור אנשים מילדים ועד זקנים מופלגים, כולם יושבים בפנים מרוכזים ומנסים לפתור לעמוד באתגרים שדוד מציב. אחד המשחקים הפופולריים ביותר הוא הפירמידה – המפירמידה מתפרקת לחלקים רבים וצריך להרכיב אותה מחדש – נשמע פשוט – אבל זה ממש לא. משחקי החשיבה של דוד הירש הם תענוג אמיתי.

משחקי לוח

כמובן שאי אפשר להעלות על הדעת לעבור את החורף ללא משחק לוח טוב. מי שלא קנה את טבריה ביום גשום בכסף של מונופול עדיין לא חווה עדיין חדווה קפיטליסטית אמיתית. עולם המכורים למשחקי הלוח רחב – אוהבי המונופול הם רבים אבל יש כאלו שמונופול הוא עבורם מילה גסה והם יהיו מוכנים לבלות שבת שלמה בחיפוש אחרי אותיות אבודות בשבץ נא – כאן הגיוון רחב ביותר ואוכלוסיית המכורים מתחלקת למכורים למונופול ולמכורים לשבץ נא – יש כמובן עוד משחקי לוח רבים ומגוונים. אחד הענקים בשיווק ופיתוח משחקי חשיבה בארץ הוא – משחקי קודקוד הממוקמים בערד ומייצרים מיליוני משחקים בשנה הנמכרים בעולם כולו. המפעל ממוקם בערד אבל אפשר לרכוש גם משחקים דרך האינטרנט.

צעצועים אנטרופוסופיים

כן יש דבר כזה – האנתרופוסופיה, תורה נהגתה על ידי הפילוסוף והאדריכל האוסטרי – רודולף שטינר – מטרתו של שטיינר היתה, לדבריו, לגרום לאדם המודרני, שלטענתו התרחק מעולם הרוח, לחזור אליו, ובכך להגשים את הווייתו כאדם על האדמה ואת תכליתו בבריאה. האנטרופוסופיה מנסה להסביר את עולם הרוח והתנהלות הבריאה, ופונה להבנה של האדם, כדי שחזרתו לרוח תהיה מתוך בחירה מודעת. האנטרופוסופיה נוגעת בתחומים רבים, החל מתורת הנסתר והדרך לידע האדם על פיה, דרך פסיכולוגיה, דתות, חינוך, חקלאות, ביולוגיה, אדריכלות והגות בתחום המשטר המדיני – בצוף שבטבעון אפשר למצוא צעצועים שהומצאו ונבנו לפי הגישה האנטרופוסופית – המוצרים עשויים מחומרים טבעיים מעולים – עץ , צמר , משי , שעוות דבורים וכותנה, מרבית המוצרים הינם פרי עבודת יד ,ונבחרו בשל סגנונם המיוחד. בעלי המקום הם אנטרופוסופיים שעסקו בחינוך אנטרופוסופי והם מזמינים את הציבור לביתם לשחק לחוש ולהתנסות בצעצועים. יש לתאם את הביקור מראש.

צוף
טלפון: 04-9534380, 054-7645200
אתר אינטרנט

שחמט
משחק המשחקים הוא כמובן שח, למי שאוהב – זהו המשחק הדגול ביותר בעולם – אינסופי ומרתק תמיד. מקורותיו של משחק לא ברורים והמצאתו יוחסה לאזורים שונים בהעולם העתיק – סין, הודו, מצרים או פרס. האזכור הראשון לשחמט בספרות הופיע בפרס במאה ה- 5 והוא נקרא שם בשם שאתראנג'. בסין הוזכר המשחק במאה ה- 9 והוא נקרא "שיאנג- צ'י". המוסלמים שכבשו א פרס העבירו את המשחק לאירופה המערבית ולרוסיה ובראשית המאה ה- 11 התחילו לשחק שח באירופה. השחמט שאנחנו מכירים היום הוא גרסה מהמאה ה- 16 וכנראה מוצאו מאיטליה או ספרד. אכן משחק עתיק שעדיין מרתק מיליונים. אחד המקומות לרכוש שחמט יפה הוא בעיר העתיקה בירושלים כמעט כל חנות שתכנס אליה בשוק תוכל להציע לך לוח וכלים מרהיבים. שחמט אפשר גם לרכוש בשלו חנות המתמחה רק בשחמט.

שלו
רחוב שחף 4, ראש העין
טלפון: 050-8557773, 03-9026357
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.