תפריט עמוד

צלילה באיים המלדיביים

מעל אלף איי אלמוגים מרכיבים את הרפובליקה של המלדיביים, והם מציעים חופים לבנים, יערות טרופיים, ים תכול ואת אחת מחוויות הצלילה המדהימות בעולם. מפגשים תת ימיים עם המוני דגים צבעוניים, צלופחים, כרישים, צבי ים, סרטנים ושאר דרי הים

האיים המלדיביים מגשימים עד תום את הפנטזיה על אי קסום בלב האוקיינוס. כל התפאורה הנדרשת נמצאת שם, ובשפע: חול לבן, דקלי קוקוס דקיקים, ים בצבע תכלת משגע, ובאופק – סירות מפרש פסטורליות. עכשיו קחו את המראה הזה והכפילו אותו באלף. או יותר נכון ב-1,190, כמספר האיים המרכיבים את הרפובליקה של המלדיביים, באוקיינוס ההודי מדרום להודו. האיים הקטנים, שהגדול בהם מגיע לאורך שני קילומטרים, מפוזרים לאורך יותר מ-800 ק"מ, בקבוצות המסודרות מסביב ללגונות. האיים שטוחים להפליא – הנקודה הגבוהה ביותר במדינה היא 2.4 מטרים מעל פני הים – ורובם מכוסים ביערות טרופיים, יש להם חופים חוליים והם מוקפים בשוניות אלמוגים. נשמע חלומי? עוד לא ראיתם מה שנמצא מתחת למים.

שונית אלמוגים במלדיביים. כמו ציור צבעוני ומופלא | צילום: אייסטוק

 

חובבי צלילה רבים חוצים חצי עולם כדי לצלול במלדיבים. המגוון של בעלי החיים הימיים רחב ביותר, ואפשר לפגוש מקרוב מאוד מנטות, מדוזות ענקיות, כרישים מסוגים שונים, צבי ים, מורנות צבעוניות, סרטנים ומאות מיני דגים. אטול נורת' מאלה (North Male) ואטול סאות ארי (South Ari) הם אזורי הצלילה הפופולריים ביותר. בין אתרי הצלילה בנורת' מאלה ניתן למנות את ראש הארי (Lion's Head), אתר שהוכרז כאזור מוגן ויש בו שונית שיורדת בתלילות לעומק של 40 מטרים. צלילה לאורך קיר השונית מפגישה עם כמויות אדירות של דגים. בכניסה למערות תת ימיות, בעומק של 25 מטרים, אפשר לראות כרישים רבים. לחפצים להיתקל במאנטות מומלץ להגיע ל- Lankanfinolhu Faru, המכונה גם מאנטה פוינט. לכאן מגיעות המאנטות ממעמקי הים על מנת שדגי הנקאי ינקו אותן מטפילים – מחזה מדהים שברי המזל יזכו לראותו.

כריש לווייתני במעמקי הים במלדיביים | צילום: Sauron11, GFDL

כשהגאות מציפה את האטול, כדאי לצלול ב-Wattaru Kandu, שם אפשר השונית מגיעה ממש עד קו המים ואפשר לראותה גם מבחוץ. אם צוללים למטה, לעבר תחתית האטול, מגיעים לסלעים גדולים, שביניהם אפשר לראות טריגוניים (Stingray) – זהירות, פגיעתו של העוקץ שלהם עלולה להיות קטלנית, כרישים וצלופחים. מקום מוצלח נוסף לצלילה הוא ב-Cocoa Thila, שם כדאי לצלול בעיקר כשיש זרמים ברמה בינונית – זרמים חזקים מדי מקשים על הצלילה, כשאין זרמים בכלל כמות הדגה יורדת. בתנאים אידיאלים אפשר לראות כמויות אדירות של דגים מכל סוג וצבע.

גן עדן קטן בלב ים. אחד מהאיים במלדיביים | צילום: Patrick Verdier, GFDL

ומה אחרי הצלילה? לא הרבה, בעיקר מנוחה ורגיעה בכיסא נוח, עם משקה צונן ביד והכחול המופלא של הים ממול. מכיוון שהאיים קטנים כל כך, רובם מכילים מלון אחד לכל היותר, מה שנותן תחושה של אי פרטי. טיול קצר באי, מנוחה על החוף, צלילה, עוד מנוחה על החוף, צפייה בשקיעה המרהיבה ביותר שאפשר לדמיין, קוקטייל, אולי צלילת לילה. במקום הזה, בזמן הזה, מסתבר שהחיים יכולים להיות לגמרי לא רעים.

עוד על האיים המלדיביים ועל החיים בהם בכתבה הבאה:

האיים המלדיביים: אלף פעמים אי בודד
האיים המלדיביים: אלף פעמים אי בודד

כל אחד מן האיים המלדיביים נראה כהגשמתו של חלום האי הבודד. אבל במבט מעמיק קצת יותר אפשר ללמוד על דרכי היווצרותם של אטולים, על אורח החיים של תושבי האיים, על נפלאות האלמוגים ועל שמירת טבע כדרך להישרדות

עוד על טיולים לאיים המלדיביים

ספארי צלילה באיים המלדיביים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.