תפריט עמוד

פריז: מלון עם יתרון

בפריז יש יותר מ־3,200 בתי מלון מכל הסוגים, הגדלים, הצבעים והמחירים. מתוך המבחר העצום הזה, הנה ארבעה מלונות מעוצבים למשעי, שמציעים הרבה יותר מחדר נוח ללון בו

 

פריז היא אחת הערים המתוירות ביותר בעולם, ואולי אף המתוירת מכולן. בתקופות מסוימות מספר התיירים הפושטים על הרחובות גדול ממספר תושביה. מתוקף המעמד והחשיבות הכלכלית של הנושא, העיר ערוכה לקלוט אליה ולארח את מיליוני התיירים המגיעים בכל שנה. בפריז יש יותר מ־3,200 בתי מלון. אפשר למצוא מלונות בכל רובע בעיר, בכל רמה וכמעט בכל מחיר. 

המלונות בפריז, כמו בכל עיר גדולה אחרת, נמצאים בדרך כלל במיקום טוב ומציעים חדר במחיר טוב (בהתאם לקהל היעד, כמובן). יש מלונות קטנים ופשוטים שנמצאים במרכז העניינים, ויש קטנים ומוזנחים וזולים יותר, שנמצאים בשוליים, יש בתי מלון ששייכים לאחת הרשתות הגדולות ברמותיהן השונות (Ibis, Best Western, Hilton, Ritz), יש מלונות יוקרתיים שמעוצבים בסגנון לואי ה־14 וממוקמים באזור האופרה והשאנז־אליזה, ועוד, ועוד. להלן סיפורם של כמה מלונות ששונים מהקונספט הכללי של מלונות בעיר, וגם זה מזה.

הגימיקים: Murano, Kube Hotel
מלון מורנו ואחיו הקטן הקיוב הוטל (מלון הקובייה), מיועדים לקהל שראה כבר הכל ויש לו כסף כדי לראות עוד. לשני המלונות יש כניסה מרשימה, מסדרונות חשוכים וחדרים מפוארים. החדר ה"פשוט" ביותר עולה כ־350 אירו ללילה, ומחירי הסוויטות יכולים לעבור את האלפיים. דלתות

בר הקרח של הקיוב הוטל | צילומים בכתבה: זוהר וידן

החדרים נפתחות באמצעות טביעת אצבע ביומטרית שנלקחת מכל אורח בהגיעו למלון, והאירוח מלכותי (זה המינימום שאפשר לצפות לו במחירים האלה). 

המורנו נמצא ברובע השלישי היוקרתי, ויש בו כחמישים חדרים מעוצבים, מסעדה, בר, ספא וכל השירותים והפינוקים המקובלים, מסַפר אישי ועד למרכז פיתוח תמונות והדפסתן. 

יש חדרים שאפשר למצוא בהם בריכה במרפסת, יש סוויטת ליל כלולות ורדרדה, אמבטיות בצורות שונות ועוד, אבל בכולם מצוי מעל המיטה לוח בקרה שמפעיל את האורות בחדר ומאפשר לאורחים לשלוט באווירה. גם בלובי ובשאר המתחמים יש מערכת תאורה שמתחלפת על פי האירוע, ובזה עיקר גאוות המלון.   

לעומת המורנו הגדול והמרכזי, הקיוב הוטל מצוי באחת משכונות פריז הנידחות יותר והסימפטיות פחות. לא רחוק ממטרו לה שאפל (La Cappelle) שברובע ה־18 הצפוני, באזור שרוב תושביו מהגרים, נפתח באוקטובר 2005 המלון המעוצב הזה, שכולו בסימן קובייה: הלובי הוא קוביית זכוכית בכניסה למלון, ואפילו האמבטיות בחדרים (המעוצבים, ברור) מרובעות. 

גולת הכותרת של המלון היא בר הקרח. ה־Ice Kube. החדר, שיכול להכיל לכל היותר עשרים איש, בנוי כולו מקרח, ומזגנים דואגים לצנן את הטמפרטורה לעשר מעלות צלזיוס מתחת לאפס. הבר הוא גוש קרח גדול, והכוסות – קוביות קרח חצובות. מגישים בו וודקה למיניה, נקייה ובטעמי פירות. תמורת 38 אירו מקבל המבקר בבר מעיל וכפפות ונכנס לטווח זמן של עד חצי שעה בלבד (קצת יותר מאירו אחד לדקת קור). מפעילי הבר ראו שללקוחות קשה לשלות בוטנים בעודם עוטים כפפות סקי עבות, ולכן עם השתייה מגישים מרשמלו וסושי, לנוחות למשתמש. אל הבר מגיעים אורחי המלון וכן קליינטים מהעיר ששמעו על המקום. ב"לה־פיגרו" כתבו על המקום וציינו שאת האטרקציה אין צורך לחוות יותר מפעם אחת. 

Murano
כתובת: 13, boulevard du Temple
טלפון:
42712000־1־33
תחנת מטרו: Filles du Calvaire
אתר אינטרנט

Kube
כתובת: 1-5, Passage Ruelle
טלפון: 42052000־1־33
תחנת מטרו: La Chapelle
אתר אינטרנט



קסם תקופתי: Hotel du Nord

לא רחוק מכיכר הרפובליק וקצת לפני קנאל סן מרטן, ברחוב קטן שאין ממש סיבה להגיע אליו, נמצא אחד מבתי המלון המקסימים בעיר. בבניין של שש

הוטל דו נורד. מנזר מהמאה ה-18 ששרד את חידוש האיזור בתקופת הוסמן

קומות מהמאה ה־18, שהיה בעבר מנזר, שרד את חידוש האזור בתקופת הוסמן (המאה ה־19) ונשאר מקורי, מצויים 24 חדרים שכל אחד שופץ ועוצב באופן שונה ורוהט ברהיטים עתיקים. מדרגות עץ מפותלות מובילות למטה אל חדר האוכל, שבו מוגשת ארוחת בוקר צרפתית הכוללת ריבות תוצרת בית בטעמים שונים (תותים, אגסים ומשמשים). 

האווירה במלון אינה רשמית כי אם פתוחה וחמימה מאוד. בלובי הקטן, צפוף העציצים, יושב ומקבל את פני הבאים פלוטו – כלב רחוב לשעבר, שאומץ על ידי הבעלים. הכניסה למלון נעולה, ולכל אורח יש מפתח לצאת ולבוא כרצונו. עשרה זוגות אופניים עומדים לרשות המעוניינים לגלות את פריז על גלגלים, ומפעילי המקום אינם חוסכים בהמלצות לאן כדאי ללכת ואיך להגיע.

למרות המיקום החבוי והפרסום המועט חדרי המלון נמצאים בתפוסה מלאה רוב הזמן. השמועה על המקום עוברת מפה לאוזן, ולא מעט קופצים על ההזדמנות לחוויה צרפתית משפחתית וייחודית במחירים אטרקטיביים מאוד.

כתובת: 47, rue Albert Thomas
טלפון: 42016600־1־33
תחנת מטרו: Jacques Bonsergent
אתר אינטרנט

כפר בלב העיר: Les Jardins du Marais
למרות השם והקרבה הגיאוגרפית לרובע המארה הפופולרי, המלון נמצא ברובע ה־11 דווקא. "גני המארה" הוא קומפלקס של מספר בניינים שנקנו בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת על ידי משפחת כהן הצרפתית, שהפכה אותם למלון אחד בעל 265 חדרים. המבנים עצמם הם בתים לשימור, ולכל אחד סיפור היסטורי ייחודי. אחד מהם היה האטלייה (סדנה) של המהנדס גוסטב אייפל, שעל שמו נקרא הסמל הכי צרפתי בעולם. 

חדרי המלון, הלובי, הבר והמסעדה עוצבו על ידי שני מעצבים צרפתים, ובכל מקום מצויות יצירות אמנות בסגנון אר־דקו שנבחרו בקפידה. ארבעה סוגי חדרים מקנים למבקר אפשרות בחירה בין יוקרתי ליוקרתי יותר.
 
המלון נמצא במרחק חציית כביש מאזור המארה עמוס הביסטרואים המקומיים והבוטיקים הקטנים. ברדיוס של חמש דקות הליכה אפשר למצוא את גינת פלאס דה־ווז' הציורית, את מוזיאון פיקאסו ואת כיכר הבסטיליה.
 
אך האטרקציה הייחודית באמת בשטח המלון היא החצר הפנימית שנוצרת בין הבניינים, שגודלה 1,500 מטרים רבועים. עיצוב הגן משתנה על פי עונות השנה, וצבעי הפריחה מותאמים לעיצוב הכללי של המלון. החצר הסגורה יוצרת הרגשה של עולם אחר ונפרד, ואורחים ששבעו מהמולת הרחוב שמעבר לשער יכולים למצוא שקט על המדרכה המרוצפת ועל ספסלי האבן הקרירים. 

"גני המארה". חצר פנימית ענקית יוצרת תחושה של ניתוק מהעיר הסואנת

כתובת: 74, rue Amelot
טלפון: 40212223־1־33
תחנת מטרו: Saint Sébastien Froissart
אתר אינטרנט

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...