תפריט עמוד
אתרים מרכזיים

מגדל אייפל
הסמל הכי בולט של העיר נקרא על שם המהנדס שבנה אותו. כדאי לראות אותו בשעת ערב מוקדמת כי התאורה נפלאה. לא לוותר על עלייה לקומה השלישית גם אם התור ארוך.
כתובת: Champs de Mars, הרובע השביעי.
מטרו: Trocadéro או Bir-Hakeim.
אתר אינטרנט

שער הניצחון
נפוליאון הקים את השער בלב העיר, מול השדרה הכי מפורסמת שאנז אליזה בשנת 1806 כדי לציין את ניצחונותיו. כדאי מאוד לעלות לתצפית.
כתובת: Place Charles-de-Gaulle, הרובע השמיני.
מטרו: Charles-de-Gaulle-Etoile.

קתדרלת נוטרה דאם
המרכז הדתי של פריז מזה 700 שנים. ניצבת על אי בלב נהר הסיין. נחשבת לפנינה אדריכלית מושלמת בחוץ ובפנים. העוגב והחלונות הצבעוניים מפורסמים במיוחד.
כתובת: Place du Parvis, הרובע הרביעי.
מטרו: Cité, Saint-Michel, Hôtel de Ville, או Cluny – La Sorbonne
אתר אינטרנט

מרכז פומפידו
המבנה וסביבתו מהווים את אחת האטרקציות הכי משעשעות ומרתקות בעיר. בכיכר לפני המרכז יש הופעות בלתי פוסקות. המזרקות בצד הבניין נהדרות. המרכז נבנה בשנות השבעים ומהווה מאז מוקד תרבותי של העיר. חלקו מוזיאון עם אוסף קבוע וחלקו מוקדש לתערוכות מתחלפות. במקום יש מסעדות ובתי קפה נעימים.
כתובת: Place Georges-Pompidou, הרובע הרביעי.
מטרו: Chatelet, Les Halles
אתר אינטרנט

גני לוקסמבורג
אחד הפארקים הכי נעימים בעיר. מצוין בעיקר לבילוי עם ילדים. צמוד לרובע הלטיני ומושך רבים מתושבי העיר בכל עונה. באביב יש כאן תצוגה נפלאה של פרחים צבעוניים. בקיץ משיטים הרבה סירות צעצוע בבריכה שבמרכז הגן.
כתובת: Rue de Vaugirard.
מטרו: Odeon, Cluny La Sorbonne

הלובר
מוזיאון האמנות הגדול בעולם. לא חייבים לסרוק אותו ביסודיות. יש מפות בכניסה שמאפשרות קיצורי דרך ליצירות המפורסמות ביותר ובראשן המונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ'י. הפירמידה בכניסה למוזיאון נחשבת לאחד מסמלי העיר.
כתובת: Rue de Rivoli, רובע ראשון.
מטרו: Palais-Royal, Musée du Louvre.
אתר אינטרנט

מוזיאון אורסה
המוזיאון על גדת הסיין נחשב למהנה יותר מהלובר בזכות הציורים החדשים יחסית במוצגים בו. למעשה מוצגת כאן אמנות בתקופה שבין הלובר למרכז פומפידו. זה האוסף המוצלח ביותר של אמנות אימפרסיוניסטית. סגור בימי ב'.
כתובת: 62, rue de Lille
מטרו: Solférino.
אתר אינטרנט

מוזיאון פיקאסו
מוזיאון שמוקדש לאמן הגדול ביותר של המאה העשרים. יש כאן סקירה מקיפה ביותר של יצירתו. הבניין, בית אחוזה משופץ מהמאה ה-17, נעים והסביבה, ברובע המארה, נהדרת. היצירה המפורסמת ביותר שמוצגת במוזיאון היא "העלמות מאביניון".
כתובת: Rue de Thorigny 5.
מטרו: St-Paul, St-Sébastien Froissart , Chemin Vert.
אתר אינטרנט

פארק דה לה וילט
מוזיאון ענק למדע בו מקורנים סרטים בתלת מימד ומוצגות תערוכות בהירות ומצוינות בנושאים מדעיים. מתאים לילדים ולמבוגרים. סגור בימי שני.
כתובת: 211 avenue Jean Jaurès
מטרו: Port de la Villet.
אתר אינטרנט

בית הקברות פר לשאז
רשימת האישים הקבורים בבית הקברות המתוייר ביותר בעולם מכובדת: שופן, אוסקר ויילד, מרסל פרוסט, בלזק, איב מונטאן, אדית פיאף, מודיליאני והרשימה עוד ארוכה. קברו של סולן הדלתות, ג'ים מוריסון, הפך לאתר עלייה לרגל.
מטרו: Père-Lachaise, Philippe Auguste, Gambetta.

מסעדות מומלצות

L’Astrance
מסעדה קטנה ליד הסיין. התפריט מצומצם אך האוכל מצוין והמחירים נוחים. בצהריים המסעדה מציעה ארוחות עסקיות ויש גם תפריט טעימות.
כתובת:4 rue Beethoven.
טלפון: 33-01-40508440.

La Troquet
מסעדה ברובע ה-15 שמגישה מאכלים באסקים אותנטיים לצד מנות ביסטרו פריזאי אופייני. התפריט אינו גדול, אך מתחלף מדי יום.
כתובת:21 rue Francois Bonvin.
טלפון: 33-01-45668900.

Spoon, Wine and Food
מסעדת פיוז'ן אקזוטית ואלגנטית בניצוחו של השף המפורסם אלן דוקאס. תפריט המסעדה משתנה מדי חודשיים ומשלב בדרך כלל מנות פריזאיות מסורתיות לצד מנות מודרניות ומפתיעות. מומלץ להזמין מקום מראש.
כתובת: 14 rue de Marignan.
טלפון: 33-01-40763444

Tokyo Eat
מסעדה בראסרי אופנתית ומעוצבת בתוך האנגר שמהווה בילוי מצוין לערב. במקום מתקיים ליין קבוע של די. ג'ייז, ולצד תפריט האוכל תקבלו גם תפריט מוזיקלי כדי שתוכלו לבחור את הטרק האהוב עליכם. התפריט מציע מנות בינלאומיות עם השפעות צרפתיות ואסייתיות.
כתובת: Palais de Tokyo, 13 avenue du President Wilson.
טלפון: 33-01-47200020

לינה

Hotel opera cadet
נמצא במרכז העיר, קרוב מאוד לשדרות הגדולות. המלון נבנה ב-1998 ועוצב מחדש בשנת 2000. חדרי המלון ממוזגים וכוללים אמבטיה, מייבש שיער, טלפון, פקס, כספת, מיניבר וטלוויזיה.
כתובת: 24 rue Cadet.
טלפון: 33-01-53345050.
אתר אינטרנט

Crowne Plaza Paris Republique
נמצא במרכזה ההיסטורי של העיר ליד כיכר הבסטיליה והאופרה. במלון חדרים ממוזגים.
כתובת: 10 Place de la Republique
אתר אינטרנט

Hotel Le Tourville
מלון ארבעה כוכבים ליד מגדל אייפל ומוזיאון רודן. במלון שלושים חדרים ממוזגים.
כתובת: 16 Avenue de Tourville.
טלפון: 33-01-47056262.

Hotel des Arts
מלון שלושה כוכבים ברובע מונמרט, בקרבת הסקרה קר. המלון מציע חדרים פשוטים ונוחים במחירים הוגנים.
כתובת: 5 rue Tholoze.
טלפון: 33-1-46063052
אתר אינטרנט

קניות

Galeries Lafayette
בית הכלבו המפואר בעיר שוכן בשני בניינים צמודים המחוברים ביניהם. יש בו מבחר מותגי אופנה וקוסמטיקה ומחלקת הלבשה תחתונה משובחת במיוחד. לאחרונה נפתחה בקומה השישית חנות המזכרות הגדולה בעיר. כדאי לפקוד את המקום בתקופה הקודמת לחג המולד, אז הוא מקושט ומואר באור יקרות.
כתובת: 40 bd Haussmann, הרובע התשיעי.

Fauchon
בביקור בבירת הגסטרונומיה העולמית יהיה זה כמעט חטא להחמיץ את המעדנייה הוותיקה. תשכחו מכל מה שאתם יודעים על מעדניות. ב-6 המחלקות שבמקום תמצאו מגוון מסחרר (ויקר), הכולל, בין היתר, כבד אווז משובח, פירות אקזוטיים, יינות יוקרתיים ושוקולדים מפתים.
כתובת: 30 pl de la Madeleine – 26, הרובע השמיני.

Shakespeare & co
חנות הספרים שהפכה למוסד משתרעת על פני 3 קומות מלאות אווירה. במבוך של חדרונים וכוכים מסתתרים אינסוף ספרים משומשים וחדשים, רובם באנגלית. בחדר הסופרים יכולים סופרים צעירים, אך גם תיירים שאינם כותבים, ללון ללא תשלום. בימי ראשון מתקיימת בחדר מסיבת תה, במהלכה משוחחים המשתתפים על ספרות ושירה.
כתובת: 37 rue de la Bucherie, הרובע החמישי

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...