תפריט עמוד

פסח בקרפטים הרומנים

פסגות הרים מושלגות, נחלים ונהרות שופעי מים, יערות עבותים, ערים עתיקות מוקפות חומה, כפרים פסטורליים שבהם עדיין עוסקים במלאכות מסורתיות – כל אלה הם חלק בלתי נפרד מטיול פסח בקרפטים הרומנים. וכך גם הכנסת האורחים החמה והאוכל הנהדר

פסח הוא זמן אידיאלי לטיול בהרי הקרפטים הרומנים. בתחילת האביב אפשר ליהנות משני העולמות: מצד אחד, מזג אוויר מתחמם ונעשה נוח, מעברי ההרים כמעט שאינם חסומים והנהרות והנחלים שופעים במים; ומצד שני, הטיול נערך על רקע של שלגים בפסגות ההרים, מה שמעצים את החוויה ותורם למראות הטיול. המסלול מותאם במיוחד לעונה זו, ומאפשר להתרשם בצורה הטובה ביותר מכל הטוּב של הקרפטי. וחשוב לא פחות – כל היופי הזה נמצא במרחק טיסה קצר ובמחירים נוחים.

מה מחכה למטיילים בפסח בהרי הקרפטים? נופים ירוקים ופסטורליים שמתחלפים ברכסי הרים דרמטיים, שפע של מים בנחלים, בנהרות ובאגמים, ערים עתיקות מוקפות חומה, כפרים שלווים, שהחיים בהם מתנהלים ממש כמו במאות קודמות, כנסיות וטירות (כולל טירה של ערפד מפורסם!) ומפגשים מרתקים עם תושבים מקומיים – רועי כבשים וחוטבי עצים, בעלי מלאכה ועגלונים. וכמובן לא נשכח את המטבח הרומני המצוין, שאפשר ליהנות ממטעמיו לא רק במסעדות אלא גם בבית חווה מקומי. חובבי בעלי החיים יאהבו את המפגש עם חיות משק, סוסים ואפילו… דובים! אבל על כך בהמשך. בינתיים, בואו נצא לדרך!

ג'יפים בקרפטים הרומנים. הפסגות המושלגות מלוות את הטיול בעונה זו

הטיול עובר בכמה נקודות מעניינות במיוחד, הן מבחינה נופית והן מבחינת אורח החיים של התושבים המקומיים. הנה טעימה ממה שרואים וחווים בדרך:

רכסי הרים: חלק ניכר משטחה של רומניה הוא הררי, והנופים בהתאם – מדרונות מיוערים, פסגות חשופות, מצוקים דרמטיים, אגמים תכולים ופלגי מים, ומכל פינה נשקפים נופים עוצרי נשימה. הדרכים באזורי ההרים ישמחו כל חובב נהיגת שטח, והניסיון הרב והמקצועיות של מדריכי MEDRAFT בטיולי ג'יפים מתבטא בבחירת נתיבים מאתגרים ומעניינים במיוחד, שמטפסים לרכסים גבוהים, גולשים במורדות, חולפים דרך אזורים מיוערים ומציעים תצפיות נוף מרהיבות.

הרמה הטרנסילבנית: רכסי הקרפטים מקיפים את אזור הרמה הטרנסילבנית, שמאופיינת במישורים ירוקים, גבעות מתונות, יערות ושדות. ברחבי הרמה פזורים כפרים עתיקים, שבהם אפשר להתרשם מהחיים החקלאיים, שנותרו כמו לפני מאה שנה ויותר: רועים מוליכים את העדרים למרעה, עגלה רתומה לסוס מובילה ערמות חציר או גזרי עץ להסקה, איכר מעבד את השדה. כאן אפשר להכיר מקרוב את המלאכות המסורתיות, כמו פחחות, פרזול, רקמה ועוד. המפגש עם התושבים המקומיים מאפשר להכיר אותם מקרוב וליהנות מהכנסת האורחים הלבבית.

ברומניה, גם במאה ה-21 אפשר לראות מראות כאלה

ערים עתיקות: הטיול עובר בכמה מהערים העתיקות והמרשימות של רומניה. אחת מהן היא ברשוב, עיר יפהפייה, עם סמטאות אבן צרות (כולל הרחוב הצר ביותר באירופה!), כיכרות ציוריות, כנסיות ומדרחוב נעים עם בבתי קפה וחנויות. עיר נוספת היא סיגישוארה, שמרכזה מוקף חומה וניצבים בו לא פחות מתשעה מגדלים מימי הביניים. בעיר הציורית הזאת נולד ולאד צפש דרקול, שדמותו המסתורית שימשה השראה לרוזן הערפד דרקולה. ואם כבר הזכרנו את הערפד הספרותי, מעל העיר בראן, שגם אליה מגיעים במהלך הטיול, חולשת מצודה מרשימה ומרובת צריחים, שכמו נלקחה מתוך ספרי אגדות. המקום מכונה "המצודה של דרקולה", למרות שאין כל הוכחה שאי פעם גר כאן ערפד צמא דם…

לצד הטבע וכל הירוק, הטיול עובר גם בערים עתיקות יפהפיות

מפגשים עם בעלי חיים: במהלך הטיול פוגשים מקרוב פרות שמנמנות רועות באחו, סוסים ועדרי כבשים וחיות משק נוספות. ביערות העבותים של רומניה עדיין חיים דובים חומים, אבל גם אם לא תצליחו להציץ על דוב בטבע, תוכלו לראות את החיות הכבדות והשעירות האלו במהלך ביקור בחווה מיוחדת במינה לשיקום דובים, כולל מפגש עם האישה שמטפלת בחיות השעירות שתחת חסותה באהבה ובמסירות אין קץ.

כתבה פרסומית


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.