תפריט עמוד

פינוקים רומנטיים ליום האהבה

יום האהבה מספק הזדמנות פז לפנק מישהו קרוב ללבכם. לילה במלון בוטיק, ארוחה רומנטית, טיול לעת שקיעה, התרגעות בבריכת ציפה, שוקולד מתוק וגם יין ופרחים עם ערך מוסף. כמה הצעות רומנטיות במיוחד, שאפשר ליישמן כל השנה

המשמיצים יגידו שיום האהבה הוּמצא למטרות מסחריות ושאין לו כל קשר לרומנטיקה או לתרבות שלנו. אז שיגידו. אם יש הזדמנות ללחוש למישהו יקר ללבכם מילות אהבה, להתפנק יחד בספא או להתענג על קינוח שוקולדי – אנחנו בעד. לכבוד חג האהבה הנה כמה הצעות רומנטיות במיוחד:

טיול רומנטי: לאורך מצוק הכורכר

אין כמו טיול רומנטי בטבע לחיזוק הזוגיות. במרכז הארץ, מרחק נגיעה ממרכזי הקניות ההומים של שפיים וגעש, נמצא גן לאומי חוף השרון, שמספק את התפאורה המושלמת – חוף ים יפהפה, פריחה משגעת, ציפורים דואות בשמים ושקיעות מרהיבות. באמצע השבוע, כשהשמורה כמעט ריקה ממבקרים, השקט והשלווה נשמרים והרומנטיקה גדלה פי כמה. בתחומי הגן יש כמה מסלולי הליכה מסומנים, כולם מעגליים וקלים להליכה. הרומנטי מכולם הוא שביל המצוק, שעובר לאורך מצוק הכורכר המקביל לקו החוף ואשר ממנו יש תצפיות נרחבות על רצועת החוף הצרה והים הכחול שמשתרע עד קצה האופק. דק העץ רחב הידיים הוא בדיוק המקום המתאים להוציא בקבוק יין ולהחזיק ידיים מול הנוף. ברחבי הגן יש צמחייה טיפוסית לאזור, ובעונה זו של השנה הכל ירוק ופורח, כולל אירוס הארגמן המרשים, עוד סיבה לטייל כאן דווקא עכשיו.
איך מגיעים? גן לאומי חוף השרון נמצא סמוך למתחם הקניות באזור געש-שפיים, הכניסה כ-800 מטר דרומית למגרש החנייה של חוף געש. הכניסה אינה כרוכה בתשלום, פרטים נוספים באתר האינטרנט.

מצוק הכורכר המשקיף לים, גן לאומי חוף השרון | צילום: דורון ניסים

לאהוב ולתרום

יום האהבה הוא גם יום חגם של חנויות הפרחים והיינות, אבל לא חייבים להפוך את החג הזה למשהו מסחרי גרידא. אפשר, למשל, להעריף אהבה על בן או בת הזוג ובאותה הזדמנות לתרום גם משהו לקהילה. הנה שתי הצעות:

"זר עוזר" הוא פרויקט מיוחד של עמותת צ'יימס ישראל, שבמסגרתו מועסקים בעלי צרכים מיוחדים בשזירת פרחים ובהכנת מתנות מיוחדות. קנייה כאן  תאפשר את המשך הפרויקט המבורך הזה, ובה בעת תוכלו ליהנות ממוצרים יפים, שנעשו בהמון אהבה. אפשר לקנות למישהו מיוחד בחייכם סידור פרחים צבעוני ומרשים, זר מתוק הכולל שוקולד, סוכריות ושאר דברי מתיקה או אחד ממארזי המתנה המיוחדים עם מוצרי טיפוח, נרות, יינות ועבודות יד מיוחדות שנעשו על ידי המשתקמים. קטלוג המתנות המלא באתר האינטרנט.

אם אתם מחפשים יין משובח של יקב בוטיק, למה שלא תקנו יין של יקב טוליפ? היקב המשפחתי המצוין הזה, שיינותיו זכו בלא מעט פרסים יוקרתיים, פועל בכפר תקווה, יישוב קהילתי ליד טבעון שבו חיים מבוגרים בעלי מוגבלויות. חברי הקהילה שעובדים ביקב לוקחים חלק פעיל בבציר, בביקבוק היין ובאריזתו ומסייעים באירוח במרכז המבקרים, שבו גם אפשר לרכוש יינות. את רשימת החנויות שבהן ניתן לקנות מיינות היקב תוכלו למצוא באתר האינטרנט

סידור פרחים של "זר עוזר". לא חייבים להיכנע לאווירת המסחור של החג

מלון בוטיק: מחזיר אהבות קודמות – אלגרה

שכונת עין כרם הציורית בדרום-מערב ירושלים, עם הסמטאות הצרות, הגינות המעוטרות בגפנים, המנזרים וצריחי הכנסיות שבה, היא מקום רומנטי להפליא. ובימים אלה, כשפריחת השקדיות בעיצומה והשכונה מתכסה בפריחה ורודה-לבנה, הביקור פה מלבב יותר מתמיד. מלון הבוטיק אלגרה מאפשר ליהנות מכל הטוב שיש לשכונה להציע. מבנה האבן היפהפה משתלב היטב בסביבה, והוא מוקף בבוסתן ומשקיף על נוף מקסים. סיפורו של המלון יכול היה לפרנס כמה סרטים סוחטי דמעות: בסוף שנות העשרים המאוחרות של המאה הקודמת, נרקם סיפור אהבה בין אלגרה בלו, יהודיה משכונת מחנה יהודה, לג'ברה פרנסיס רחיל, בן למשפחה נוצרית מהכפר עין כרם. בשיאו של הרומן, ברחו הנאהבים לבית לחם, שם אלגרה התנצרה והם נישאו בחשאי. כאשר הדבר נודע לבני משפחתה של אלגרה הם ישבו עליה שבעה. ב-1930 חזר הזוג לעין כרם, ושם הם בנו את בית חלומותיהם.

סוויטה במלון הבוטיק אלגרה. אהבה חוצה גבולות ודתות

עם השנים, הבניין, שכונה "בית היהודייה" בפי תושבי הכפר, עמד כמזכרת לאהבה שחצתה גבולות ודתות. היום, לאחר תהליך ארוך של שיפוץ ושימור, הוא הוסב למלון בוטיק קטן ואינטימי. יש פה שבע סוויטות מושקעות, שכל אחת קרויה על שמו של זוג נאהבים ידוע. בגן הרומנטי יש פינות ישיבה, בריכת שכשוך, מפלים קטנים, בריכות דגים וסאונה רטובה. במקום יש גם מסעדת שף המציעה ארוחת גורמה להשלמת החוויה הרומנטית.
איפה? דרך האחיות 13, עין כרם
טלפון: 02-6500506
אתר אינטרנט

קפה עם נוף: הרוח והמים – בית חנקין

המקום סגור זמנית!

אם היו מחלקים כוכבים על נוף, אין ספק שבית חנקין היה זוכה בקלות בחמישה כוכבים. בית הקפה נמצא בבית קטן ולבן על קצה המצוק שמשקיף על מפרץ בנימין במערב חדרה. מחלונותיו ומהמרפסת הצדדית שלו נשקף נוף פנורמי על הים הכחול (ולמרבה הצער גם על תחנת הכוח המפלצתית). כאן, בשנות השלושים של המאה שעברה, גואל האדמות יהושע חנקין בנה בית חלומות לאשתו אולגה. אולגה נפטרה ממחלה קשה לפני שהשניים הספיקו לעבור לביתם החדש. סיפורם של אולגה ויהושע חנקין קם לתחייה בתמונות התקופתיות התלויות על הקירות והנוף המדהים שפרוש למטה משלים את האווירה המיוחדת. התפריט חלבי, פשוט וטעים מאוד. בבוקר אפשר לבחור בין כמה סוגים של ארוחות בוקר, ולאחר מכן תוכלו למצוא מיני קישים, פסטות, סלטים, כריכים ועוד. גם אם בחוץ קר, אל תוותרו על קפה וקינוח במרפסת, אל מול הנוף הרומנטי להפליא.
איפה? כפר הים, חדרה, טלפון 04-6214424, אתר אינטרנט

הנוף הנשקף מבית חנקין. הכי רומנטי שיש | צילום: אלון סיגוי

פינוק בשניים: ציפה נעימה

ריף הדולפינים באילת מושך אליו משפחות רבות שמגיעות לחופשה בעיר הדרומית. אבל יש כאן גם מתחם מיוחד, שפתוח רק למבוגרים, ואפשר ליהנות בו מבילוי רומנטי בשניים. מתחם "סתלבט על המים" מציע שלוש בריכות מחוממות: בריכת מי ים, בריכת מים מתוקים ובריכת מי מלח לציפה מושלמת. השהות כוללת שימוש בבריכות, פינת מרבץ עם נוף לים, כיבוד חופשי, שתייה קלה ויין; בתוספת מחיר אפשר לצרף גם ארוחת בוקר. לרגיעה מושלמת כדאי להזמין חבילה הנקראת "חווית אחד על אחד" – מדריך או מדריכה צמודים ילמדו אתכם טכניקות רגיעה במים ויעבדו על תנועה תוך כדי ציפה.
איפה? ריף הדולפינים, אילת, טלפון: טלפון: 08-6300111, אתר אינטרנט

רגיעה מושלמת ב"סתלבט על המים" | צילום: דנה גונדה, באדיבות ריף הדולפינים

מתוק מדבש: הכיבוש הבלגי

נכון, השוויצרים עושים שוקולד נהדר, וגם השוקולד ההולנדי עשיר להפליא, אבל אם תשאלו אותנו, אין כמו השוקולד הבלגי. הבלגים העלו את תעשיית השוקולד, או ליתר דיוק הפרלינים (שוקולדים ממולאים), לדרגת אמנות של ממש, עם אינספור צורות, טעמים ומילויים. אחד המותגים המוכרים והאהובים, דסקלידס, הגיע במקור מהעיר גנט, שם בני הזוג דסקלידס פתחו בשנת 1931 קונדיטוריה. בראשית שנות השישים בני המשפחה החליטו להתמקד בדבר האמיתי: פרלינים איכותיים "לאניני טעם בלבד". לישראל הגיעו הפרלינים המעולים של דסקלידס לפני כעשור, וכיום אפשר לקנותם, במשקל או באריזות מוכנות, בחנות בתל אביב ובסניף בהרצליה פיתוח. יותר מחמישים סוגי פרלינים ישאירו אתכם נבוכים ומתלבטים. בין השאר, יש כאן פרלינים משוקולד מריר ממולא במחית שקדים, קרם שמנת בטעם מוקה ואגוז המלך מצופה בשוקלד לבן, לבבות שוקולד חלב ממולאים בקרם לימון עדין ועוד ועוד. יש גם טבלאות שוקולד, שוקולד ללא סוכר וחטיפים מתוקים.
איפה? אבן גבירול 40, תל אביב; הסדנאות 10, הרצליה פיתוח, אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.