תפריט עמוד

פותחים שנה: חוגגים סילבסטר בעולם

איפה תהיו כשהשעון יראה חצות, בקבוקי שמפניה יפתחו וזיקוקים יאירו את השמיים? למי שרוצה לחגוג את תחילת השנה האזרחית החדשה במקומות מסקרנים ולא שגרתיים - יש לנו כמה הצעות מפתות

זיקוקי דינור, קונפטי, שמפניה, וכמובן הספירה הדרמטית לאחור והנשיקה בחצות, הם חלק מסימני ההיכר של חגיגות השנה החדשה (הידועה גם בכינוי הישראלי סילבסטר), ברחבי העולם. בסידני, אוסטרליה, מקבלים את פני השנה החדשה במופע זיקוקים הגדול ביותר בעולם, בטיימס סקוור בניו יורק מתקהלים המוני אדם לחזות בכדור הקריסטל העצום, ולרגלי שער ברנדנבורג בברלין מתקיימת מסיבת רחוב ענקית המתפרשת לאורך שני קילומטרים. כל עיר והגימיקים שלה.

אבל מי שמחפש לחגוג את הסילבסטר באווירה קצת אחרת, אותנטית ומיוחדת יותר, מוזמן להצטרף אלינו לחגיגות הפחות ידועות, אך היותר שוות בעולם. מתהלוכת הלפידים המרהיבה באדינבורו, ועד למסיבת החוף המסעירה בריו דה ז'ניירו, קבלו את המקומות המסקרנים והכי לא שגרתיים לחגוג בהם את השנה האזרחית החדשה.

אדינבורו, סקוטלנד
אם יש עיר שאתם רוצים להיות בה בערב השנה החדשה, אדינבורו היא האחת. מ-30 בדצמבר ועד ה-1 בינואר חוגגים בבירתה היפה של סקוטלנד את החג העתיק "הוגמניי" (Hogmanay), שפירושו: היום האחרון בשנה. החגיגה המסורתית כוללת הופעות של ריקודי עם ורקדנים בחצאיות משובצות, קונצרטים תחת כיפת השמיים, מסיבות רחוב בסגנון קלטי, וגולת הכותרת – תהלוכת לפידים מרהיבה, עם עשרות אלפי צועדים שמציפים את הרחובות בנהרות של אש.

זיקוקים מעל טירת אדינבורו ב-31 בדצמבר, רגע לפני שהשנה האזרחית החדשה נכנסת | צילום: שאטרסטוק

התהלוכה העוצמתית מסתיימת לרגלי טירת אדינבורו רגעים ספורים לפני חצות. כשהשנה החדשה מגיחה לאוויר העולם, מלווה בזיקוקי דינור שמאירים את השמיים מעל הטירה היפהפייה, פוצחים המוני החוגגים בשירה אדירה של "לפני זמן רב" (Auld Lang Syne), שיר סקוטי עממי שהפך לשיר המסורתי של ערב השנה החדשה. מקורי, תודו.

תהלוכת לפידים ברחובות אדינבורו | צילום: שאטרסטוק

ניו אורלינס, ארה"ב
חגיגות ערב השנה החדשה בניו אורלינס אולי לא דומות לפסטיבל המרדי גרא (Mardi Gras) המפורסם, אבל הן מרגשות ובלתי נשכחות באותה מידה. תושבי העיר הכי לא אמריקאית בארה"ב ואחת המקסימות שבהן, כבר הוכיחו שהם יודעים לשמוח והם חוגגים את הסילבסטר בצורה קצת שונה ממקומות אחרים. החגיגה המרכזית מתקיימת בכיכר ג'קסון, עם מופעים של הרכבים מוסיקליים, המון בירה מהחבית ומוסיקת ריקודים שמחה.

מסיבת סילבסטר ברחוב בורבון בניו אורלינס. הלילה עוד צעיר | צילום: Bart Everson, flickr

דקה לפני חצות, במקום ירידת הכדור המסורתית של השנה החדשה, נוהגים בניו אורלינס להוריד את הסמל שהכי מזוהה עם העיר, fleur de lis (שושן צחור, סמל צרפתי עתיק), ממרומי העמוד עליו הוא מתנוסס במרפסת של מבשלת הבירה Jax במרכז הרובע הצרפתי. בחצות מפלחים את השמים אלפי זיקוקים צבעוניים במופע עוצמתי ומרשים במיוחד, שמאיר את נהר המיסיסיפי העצום. כמובן שהלילה לא נגמר שם, והחוגגים נוהרים לרחוב בורבון ברובע הלטיני היפה, שבו ממשיכות המסיבות בברים ובמועדוני הלילה, והרחובות הומים עד השעות הקטנות של הלילה. אם בא לכם על ערב סילבסטר באווירה מלאת קסם, מתובלת בניחוח צרפתי משגע, ניו אורלינס היא המקום בשבילכם.

בלגרד, סרביה
בסרביה חוגגים את החגים הפוך. זאת כבר סיבה טובה להגיע לבלגרד, שבשנים האחרונות מככבת ברשימת הערים הכי שוות במזרח אירופה. כמו בכל העולם, ערב ראש השנה האזרחית נחגג בבירת סרביה ברוב פאר והדר ב-31 בדצמבר. אבל קדחת ההכנות מתחילה כשלושה שבועות לפני החג ונמשכת עד ה-7 בינואר, התאריך שבו חוגגים הסרבים את חג המולד האורתודוקסי.

המונים מתכנסים בכיכר הרפובליקה בבלגרד כדי לחגוג את השנה החדשה | צילום: שאטרסטוק

העיר המקסימה, המקושטת באורות צבעוניים ובשלל קישוטי חג מסורתיים, מתכנסת לעת ערב בכיכר הרפובליקה (Trg Republike) לחגוג את תחילתה של השנה החדשה בקונצרט חגיגי ובמופע זיקוקים מרהיב, שאחריו נפתחים בקבוקי הוודקה והחוגגים פוצחים בריקודי עם מסורתיים, שהופכים מאוחר יותר למסיבת רחוב ענקית עם מוסיקה מודרנית. ברחבי בלגרד, שנחשבת ליעד מסיבות אירופי נחשק, מתקיימות מסיבות והופעות נוספות, כשמעל כולם מרחפת אווירת חג קסומה שרק הסרבים, עם אופטימי ושמח מטבעו, יודעים לייצר.

תושבת בלגרד בתחפושת של מלכת השלג בחגיגות לכבוד השנה החדשה | צילום: שאטרסטוק

בנגקוק, תאילנד
בירת תאילנד (ואף מילה על האיים) היא בהחלט אחד המקומות השווים באסיה ובעולם כולו לחגיגות ערב השנה החדשה. העיר התוססת והשוקקת חיים, שבכל יום בשנה מציעה שפע של אפשרויות בילוי, מתעלה על עצמה ב-31 בדצמבר. אתם יכולים לבחור בין חגיגה קלאסית, הכוללת ארוחת ערב עם שמפניה במסעדה על גג, וצפייה בשני מופעי הזיקוקים המדהימים ביופיים – האחד מעל מרכז הסחר העולמי, והשני מעל נהר הצ'או פריה. המסורתיים שבכם ישמחו לקבל את פני השנה החדשה בשוק הלילה הססגוני אסיאטיק (Asiatique), שהפך לאחד ממוקדי הספירה לאחור המובילים בעיר.

מופע זיקוקים מרהיב צובע את שמי בנגקוק בחגיגות השנה החדשה | צילום: שאטרסטוק

חובבי המסיבות, שהרי לשם כך המציאו את הסילבסטר, יכולים לפזז באחד מהמועדונים הגדולים והמפוארים הפזורים ברחבי בנגקוק, שבכל שנה מתחרים ביניהם מי יפיק את המסיבה הכי גדולה, הכי מושקעת והכי מדוברת בעיר. אם חגיגות בקנה מידה גדול הן לא כוס השמפניה שלכם, תוכלו לבלות את הערב הכי חגיגי בשנה במסיבות קטנות אך שוות לא פחות במסעדות או בברים הנהדרים הרבים ברחבי בעיר.

שוק הלילה אסיאטיק בבנגקוק הפך לאחד ממוקדי הספירה הפופולריים בעיר | צילום: שאטרסטוק

רייקיאוויק, איסלנד
בירת איסלנד היא אמנם אחת הנקודות הקרות באירופה, אך גם אחד המקומות הנעימים ביותר לחגוג בו את תחילתה של השנה החדשה, במיוחד אם אתם לא בעניין של מסיבות המוניות. תושבי רייקיאוויק חוגגים את השנה החדשה באווירה מסורתית בחיק המשפחה. תודו שזה חידוש מרענן. הערב מתחיל בארוחת חג מוקדמת, שאחריה מתכנסים כ-200 אלף תושבי העיר סביב מדורות ענקיות – מסורת חביבה שהשתמרה מימי הביניים, כשהדייגים היו מנקים את הבית לכבוד השנה החדשה ושורפים את כל החפצים הישנים.

מדורה ענקית ברייקיאוויק, מסורת מקומית שהשתמרה מימי הביניים | צילום: Tony Gomm

אחרי המדורות חוזרים התושבים לבתיהם לצפות בתכנית קומית מיוחדת המשודרת מדי שנה, ובסביבות השעה 23:30 הם יוצאים שוב לרחובות ולפארקים, ומשגרים באופן עצמאי (לא מתקיים מופע רשמי) טונות של זיקוקי דינור, שמאירים את השמים מכמה כיוונים. המחזה מרהיב במיוחד בגלל השלג שעוטף העיר ונצבע בשלל צבעים עליזים. מי שמתעקש לפזז יוכל לעשות זאת במסיבות המתקיימות בברים ובמועדוני הלילה בעיר. מומלץ למי שמתכנן טיול חורף אתגרי אל הקרחונים, הפיורדים והמפלים הקפואים של איסלנד.

זיקוקים מעל רייקיאוויק המושלגת | צילום: visitreykjavik.is 

ריו דה ז'ניירו, ברזיל
אם בירת הסמבה העולמית ידועה בעיקר בשל חגיגות הקרנבל שלה, חגיגת ערב השנה החדשה (Réveillon) ניצבת במקום השני. חוף קופקבנה האייקוני מארח את אחת המסיבות המסעירות בעולם, ויש הטוענים גם הפרועה מכולן. יותר משני מיליון אנשים מתכנסים על החוף הכי מפורסם בעולם, לחגיגה ברזילאית ייחודית המשלבת מנהגים מסורתיים עתיקים (כמו זריקת אלפי פרחים למים כמחווה לאלת הים), יחד עם הופעות מוסיקליות וריקודים.

בבוקר של ה-1 בינואר מסיבת חוף בריו דועכת והחוגגים מתכוננים להמשיך למסיבות בבתים ומועדונים | צילום: flickr

יש המון מסיבות גדולות ומושקעות ברחבי העולם, אבל קשה להתעלות על חגיגת ערב השנה החדשה בקופקבנה. קחו שני מיליון חוגגים לבושים כולם בלבן (זה מביא מזל טוב), קישוטים מרהיבים, אורות צבעוניים, מוסיקה שמחה ומופע זיקוקים מהמם בחצות, והרי לכם אחת ממסיבות הסילבסטר הכי מדהימות שהיו לכם בחיים. אם זו לא התחלה אולטימטיבית לשנה חדשה וטובה, אנחנו נשארים בבית.
 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.