תפריט עמוד

פארקי שעשועים באורלנדו וסביבתה

אורלנדו, שבפלורידה, מזוהה יותר מכל עם פארקי השעשועים של דיסני, ואכן, הפארק הראשון שנפתח בעיר, בשנת 1971, היה דיסניוורלד. מאז הממלכה של דיסני הלכה והתרחבה, ואיתה הוקמו המון פארקי שעשועים שהפכו את אורלנדו ליעד המוביל בעולם לחופשה משפחתית, חלקם סניפים של רשתות עולמיות של פארקי שעשועים. לצד פארקי השעשועים נפתחו גם פארקי מים רבים, ואורלנדו הפכה ליעד מוביל גם בתחום זה. במהלך השנים תופעת פארקי השעשועים הגדולה החלה להתרחב אל מחוץ לגבולות אורלנדו, וגם בערים סמוכות נפתחו פארקים מוצלחים במיוחד שמושכים אליהם תיירים רבים. הנה כמה מהפארקים המובילים באורלנדו ובסביבתה, ואף מילה על דיסניוורלד.

אולפני יוניברסל (Universal Studios)
זהו פארק השעשועים המצליח ביותר באורלנדו, מחוץ לדיסניוורלד. הפארק, ששוכן בדרום-מזרח אורלנדו, הוא סניף של אולפני יוניברסל המקוריים מלוס אנג'לס, והוא מתמקד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, עם שפע של מתקנים, אטרקציות ומופעים. בנוסף, ניתן לסייר מאחורי הקלעים של סרטים חדשים, לסייר באולפנים, לצפות בהדגמות של אפקטים מיוחדים, להשתתף בהקלטה של תוכניות מפורסמות ועוד.


מופע האחים בלוז בפארק יוניברסל | צילום: Maliboy, flickr

הפארק מחולק לשבעה אזורים, שכל אחד מהם מוקדש לנושא מסוים ומעוצב לפיו. בין האזורים: מרכז ההפקה שעוסק בהפקת סרטים, ניו יורק, הוליווד, שמדמה את שדרות הוליווד, עולם הילדים של וודי הנקר (Woody Woodpecker's Kidzone) שמרבית המתקנים והמופעים בו מתאימים לילדים קטנים ולפעוטות ועוד.

בין המתקנים האהובים בפארק ניתן למנות את Revenge of the Mummy, רכבת הרים שנוסעת בחשיכה באזור הפירמידות במצרים ונחשבת לאחת מהמוצלחות באורלנדו; Twister, מתקן שמדמה סופת טורנדו; E.T. Adventure, רכיבה באופניים שמרחפים באוויר ומפגש עם הדמויות האהובות מהסרט אי.טי; Shrek 4-D – סרט תלת מימד עם אפקטים מיוחדים; Men In Black – מתקן שמבוסס על הסרט "גברים בשחור", שכולל נסיעה בקרוניות וירי כדורי לייזר על חייזרים, ועוד.


המופע Universal’s Cinematic Spectacular | צילום: Ricky Brigante, flickr

עם המופעים המושקעים שמתקיימים בפארק ניתן למנות את Universal Orlando's Horror Make-Up Show, מופע אימים בשיתוף המבקרים שמדגים אפקטים מסרטי אימה מפורסמים; המופע המוזיקלי The Blues Brothers Show; Animal Actors On Location, מופע פעלולי חיות; Beetlejuice's Graveyard Revue – מופע עם דמויות קלאסיות מסרטי האימה של יוניברסל כמו פרנקנשטיין, דרקולה ועוד. בנוסף, מתקיימות בכל יום תהלוכות עם דמויות מהסרטים והסדרות של יוניברסל, ובהן דמויות שחביבות של הילדים כמו דורה, דייגו ובוב ספוג, ובסיומו של כל ערב מתקיים המופע המרשים Universal’s Cinematic Spectacular, שכולל הקרנות של קטעים נבחרים מסרטי יוניברסל לצד מופע של מזרקות מרקדות, פירוטכניקה, מוזיקה וזיקוקים.

אתר אינטרנט

איי ההרפתקאות ( Universal's Islands of Adventure)
זהו פארק נוסף מבית יוניברסל, שילוב של פארק שעשועים עם פארק מים, והוא ממוקם בצמוד לאולפני יוניברסל. בלב הפארק אגם שסביבו שישה איים, שכל אחד מהם מוקדש לנושא אחר: נמל הכניסה (Port Of Entry), אזור הכניסה לפארק, שמעוצב בסגנון בזאר ערבי ויש בו חנויות ומסעדות; אי גיבורי העל של מארוול (Marvel Super Hero Island), שמבוסס על חוברות הקומיקס של חברת מארוול קומיקס; לגונת המצוירים (Toon Lagoon), אזור של מתקנים רטובים; פארק היורה (Jurassic Park), שבו אפשר לפגוש דינוזאורים מקרוב; היבשת האבודה (The Lost Continent), שבה נמצא, בין היתר, עולם הקסמים של הארי פוטר (The Wizarding World of Harry Potter) ורחבת דוקטור סוס (Seuss Landing) שמתאים במיוחד לילדים קטנים.


טירת הוגוורטס באיי ההרפתקאות | צילום: Marco Becerra, Flickr

בפארק יש המון מתקנים מלהיבים, ובהם Dudley Do-Right's Rip Saw Falls, מתקן נפילה בסירות כאשר המבקרים נופלים בזווית של 70 מעלות; Harry Potter and the Forbidden Journey, המתקן העיקרי בעולם הקסמים של הארי פוטר, בה מבקרים בטירת הוגוורטס, פוגשים את כל הדמויות מהסרט, ואף יושבים בספסלי קסם שאיתם ניתן לעוף ברחבי הטירה; הסימולטור The Amazing Adventures of Spider-Man שחודש לאחרונה בהרבה אפקטים מיוחדים; Jurassic Park River Adventure – מתקן שבו נוסעים בסירה, רואים את הדינוזאורים בפארק היורה יוצאים משליטה ולבסוף נופלים ממפל שגובהו 26 מטר על מנת להימלט מטי רקס; The cat in the Hat – מסע ברכבת חשוכה בעקבות הסיפור חתול תעלול; וגם הרבה קרוסלות מסוגים שונים ורכבות שמתאימות לילדים קטנים.

בפארק יש גם כמה אזורי משחק, ובהם Camp Jurassic, אזור משחקים שמעוצב בסגנון פרהיסטורי עם מערות ודינוזאורים; Me Ship, The Olive – ספינה שמשמשת כגן שעשועים ענק ועוד. גם כאן, כמובן, יש מופעים רבים, ובהם המסע השמיני של סינבד המלח (The Eighth Voyage of Sindbad), מופע של פעלולים ואפקטים מיוחדים; מופע לילדים בשם Oh! The Stories You'll Hear! עם הדמויות מד"ר סוס ועוד.
אתר אינטרנט

עולם הים (Sea World)
הפארק, שלו כמה סניפים נוספים בסן דייגו ובסן אנטוניו, מוקדש כולו לעולם הים ולבעלי חיים ימיים. בין היתר אפשר לפגוש בו דולפינים, לווייתנים, אריות ים, כלבי ים, כרישים, פינגווינים ועוד. בפארק יש מתקנים מלהיבים (כמה מהם רטובים מאוד) ואקווריומים, אבל גולת הכותרת היא המופעים שמתקיימים בו. המופע המרשים ביותר הוא One Ocean, ובו לווייתנים קטלנים מדגימים קפיצות ופעלולים כשברקע יש מופע של מזרקות מים מרקדות. מופעים מעניינים נוספים הם Blue Horizons, בהשתתפותם של דולפינים, ציפורים טרופיות ואקרובטים; מופע האקרובטיקה A'Lure, The Call of the Ocean ועוד. יש גם מופעים עונתיים, כמו מופע הזיקוקים והמזרקות המרהיב שנקרא Reflecions ומתקיים רק בקיץ; מופעים מיוחדים בתקופת חג המולד וליל כל הקדושים, מופעי החלקה על הקרח בתקופת החורף ועוד.


מתקן השעשועים Manta בעולם הים | צילום: insEyedout, Flickr

בפארק יש גם מתקנים מסעירים רבים, ובהם רכבת ההרים Kraken שדורגה לא אחת כאחת מרכבות ההרים הטובות בעולם. מתקנים נוספים הם Journey to Atlantis, מסלול סירות לעיר האבודה אטלנטיס שכולל מעברים חשוכים ורטובים ונפילה תלולה ורטובה; ו-Manta, שהיא כנראה האטרקציה המלהיבה ביותר בפארק, מעין רכבת הרים שנוסעת בשלל פיתולים כשהמבקרים תלויים בזווית ריחוף כשפניהם כלפי מטה, ומאפשרת תצפית מיוחדת על חלק מהתצוגות בפארק. יש גם אטרקציות רגועות יותר כמו סימולטור שמדמה נסיעה בקוטב הצפוני, קרוסלות מסוגים שונים וסירות פדלים; ויש אזור מיוחד לילדים קטנים בשם Shamu’s Happy Harbor, ובו רשתות טיפוס ומגלשות, קרוסלות לילדים, רכבת הרים לילדים ועוד.


המופע One Ocean בפארק עולם הים | צילום: Rich Jacque, Flickr

בנוסף לכל אלה אפשר ליהנות בפארק מהתצוגות של בעלי החיים הימיים – מפרץ הדולפינים, בו ניתן לצפות ביצורים החמודים האלה משתעשעים וגם להשתתף בהאכלה בשעות מסוימות; תצוגת אנטארקטיקה, עם פינגווינים מתוקים להפליא; אקווריום ובו ניתן לפגוש מנטות ויצורים ימיים נוספים; לגונת חתולי הים, שאותם ניתן גם ללטף; מפגש עם כרישים במהלכו המבקרים עוברים בתעלה תת מימית שקופה שמוקפת בכרישים; בריכת אריות ים בה ניתן להשתתף בהאכלה ועוד.
אתר אינטרנט

אקווטיקה (Aquatica)
בצמוד לעולם הים הנמצא פארק המים אקווטיקה, ששייך לעולם הים אך הכניסה אליו כרוכה בתשלום נפרד. זהו פארק מוצלח במיוחד ובו חופים חוליים, לגונה עם דגים טרופיים, שתי בריכות גלים עצומות בגודלן וגולת הכותרת – למעלה משלושים מגלשות מים מסוגים שונים. מגוון המגלשות כולל מגלשות שרואים בכל פארק, כמו מגלשות סללום, מגלשות קמיקזה, מגלשות שהשיפוע שלהן תלול במיוחד ועוד, לצד מגלשות ייחודיות למקום, כמו ה-Dolphin Plunge – מגלשת צינור שקופה שעוברת בתוך בריכת דולפינים, ומהווה, ובצדק, את האטרקציה הפופולארית ביותר בפארק.


מגלשה שעוברת בבריכת דולפינים בפארק המים אקווטיקה

יש גם מגלשה נוספת של צינורות שקופים שעוברת בתוך בריכה של דגים טרופיים. בנוסף לאלה, יש כמה מסלולי אבובים, חלקם רגועים וחלקם סוערים, וגם אזור מיוחד לילדים קטנים, עם מגלשות ומתקנים מיוחדים שמתאימים במיוחד בשבילם. כיאה לפארק מבית "עולם הים", יש בפארק בריכת דולפינים, בריכת דגים טרופיים ואזור שמוקדש לציפורים אקזוטיות.
כרטיס הכניסה לפארק תקף לשבועיים כך שאפשר לחזור ולהתרענן בפארק כמה פעמים במהלך החופשה באורלנדו.
אתר אינטרנט

לגולנד (Legoland)
החדש ביותר מבין פארקי השעשועים של פלורידה הוא פארק לגולנד שנפתח ב-2011. בעוד שרבים מהפארקים בפלורידה מתהדרים ברכבות הרים מסעירות, פארק לגולנד מיועד בעיקר למשפחות עם ילדים קטנים, עד גיל 12. זהו הפארק הגדול ביותר מבין הפארקים של לגולנד ויש בו לא פחות מחמישים מיליון אבני לגו צבעוניות וחמישים מתקני שעשועים בעשרה מתחמים שונים.


לגולנד. הכל עשוי מקוביות של לגו | צילום: Chip Litherland Photography

בין המתחמים בפארק:
מיני אמריקה, עם ערים אמריקאיות מפורסמות כמו ניו יורק, וושינגטון די.סי ולאס וגאס, הבנויות כולן מאבני לגו; עיר הלגו, שבה נמצאות כמה מהאטרקציות האהובות בפארקי לגו, כמו בית הספר לנהיגה, בית הספר לשיט וגם רכבת הרים שקרויה בית ספר לטיסה שבה נוסעים כשתלויים מתחת למסילה ולא מעליה; הכפר של דופלו, שמיועד לפעוטות עם אטרקציות כמו בית ספר לכיבוי אש וחוות חיות מלגו שבה הקטנטנים יכולים לזחול, לטפס ולגלוש; אזור הדמיון, שבו אפשר לבנות בלבני לגו ולשחק במשחקי וידאו; פאן טאון – עיר קטנה שבה אפשר, בין היתר, לרכב בקרוסלת סוסים ולהתרשם ממפעל של לגו שמדגים את תהליך הייצור של האבנים הקטנטנות; מפרץ הפיראטים, שבו מתקיים מופע מרהיב; ארץ ההרפתקאות, שבה רכבת הרים מעץ שמתפתלת בתוך יער פרהיסטורי עם דינוזאורים מלגו, נסיעה ברכבי ספארי בתוך ספארי אפריקני שכל החיות בו בנויות מלגו ועוד; ממלכות הלגו – מתחם ימי-ביניימי ובו, בין היתר, רכבת הרים בשם הדרקון שנוסעת בתוך טירה מכושפת; הברושים – גן בוטני יפה בתוך שמורה של ברושים עתיקים, שאמנם אין בו אטרקציות מיוחדות אבל הוא אידיאלי למנוחה ורגיעה בין שלל האטרקציות בפארק.

כמו בכל אחד מפארקי השעשועים באזור, גם בלגולנד יש שפע של מסעדות וחנויות, בהן אפשר להצטייד במזכרות ובכל לבני הלגו שאפשר לחלום עליהן.
לגולנד פלורידה נמצא בעיר וינטר הייבן שבמרכז המדינה, כ-45 דקות נסיעה מפארקי השעשועים המפורסמים של דיסני באורלנדו.
אתר אינטרנט

בוש גארדנס (Bush Gardens)
קצת יותר רחוק מאורלנדו, בטמפה (כשעה וחצי נסיעה מן העיר), נמצא פארק השעשועים המפורסם בוש גארדנס, שבו אוהבי החיות ואוהבי רכבות ההרים יבואו על סיפוקם. חלק אחד של הפארק הוא ספארי בו ניתן לפגוש חיות במגוון אזורי מחיה, והחלק השני הוא פארק שעשועים לכל דבר עם רכבות הים מסמרות שיער שנושאות, בהתאם לרוח המקום, שמות כמו הפיתון או מרוץ הברדלס.

באזור הספארי חש כמה אטרקציות מלהיבות, כמו Cheetah Run – נקודת תצפית בטוחה אך אינטימית על הצ'יטות שמסתובבות חופשי, Jungala – מתחם שמשלב תצפית על טיגריסים, אורנג אוטנים וחיות נוספות, ביחד עם פארק חבלים, גשרים תלויים ואומגות; Serengeti Plain – נסיעה ברכבי ספארי פתוחים במתחם ספארי בו קרנפים, זברות וג'ירפות מסתובבים חופשי; Myombe Reserve – תצפית על גורילות; Walkabout Way – אזור אוסטרלי בו ניתן ללטף ולהאכיל קנגורו; ו-Animal Care Center – בו ניתן לצפות מקרוב בפעילות של בית החולים לחיות שבמקום. במתחם הספארי אפשר לקחת חלק, תמורת תשלום נוסף, בשלל חוויות מרגשות, מספארי לילה וסיורים מודרכים ועד לאפשרות להיות מטפל אישי של פילים או שומר גן החיות ליום אחד.


מגלשה רטובה בבוש גארדנס | צילום: Mr G, flickr

באזור המתקנים יש הרבה מתקנים מסעירים, ובהם רכבות הרים מסמרות שיער עם שלל פיתולים, ירידות תלולות ולופים, כמו Cheetah Hunt, SheiKra ו-Gwazi; ומתקנים רטובים כמו Tanganyika Tidal Wave, Stanley Falls או Congo River Rapids. יש גם מתחם לילדים קטנים בשם Sesame Street Safari of Fun ובו הילדים יכולים לפגוש את הדמויות האהובות מרחוב סומסום וליהנות ממתקנים שמותאמים לגילם, כמו קרוסלות מסוגים שונים ורכבת הרים לילדים.

גם בבוש גארדנס מתקיימים מופעים מושקעים, ובהם מופע פיראטים בתלת מימד, מופעי ריקוד ומוזיקה, מופעים עם הדמויות של רחוב סומסום, מופע החלקה על הקרח (מתקיים רק בתקופת חג המולד) ועוד.
אתר אינטרנט

מפרץ התגליות (Discovery Cove)
פארק דיסקוברי קוב הוא יוצא דופן בנוף של פלורידה. זהו לא ממש פארק שעשועים סטנדרטי, כי אם שילוב של פארק רגוע שמציע חוויות שמרביתן על טהרת המים עם שמורת טבע ייחודית. מה מציעים בפארק? שחייה עם דולפינים, ריף אלמוגים שבו אפשר לשנרקל ולצלול בין דגים טרופיים, מפגש אינטימי עם כלבי ים בבריכה מיוחדת, שמורת ציפורים (שאותן ניתן להאכיל מכף היד), שלל בריכות עם מפלים ומנהרות, חופים חוליים יפים ונהר טרופי שמתפתל בנחת ברחבי הפארק. האירוח במקום הוא על בסיס הכל כלול, מה שמבטיח שכל החוויות במקום כלולות במחיר הכרטיס ובנוסף האורחים מקבלים גם ארוחת בוקר וצהריים, חטיפים ומשקאות (כולל משקאות אלכוהוליים) ללא הגבלה, ואפילו קרם ההגנה וציוד השנירקול כלולים במחיר.


מפגש עם דולפינים במפרץ התגליות

מספר המבקרים בפארק מוגבל ל-1,000 ביום כך שלעולם אין במקום, עומס, תורים או צפיפות והחוויה רגועה למדי, בעיקר בהשוואה לפארקים האחרין באורלנדו, אך אינה זולה.
אתר אינטרנט

על פארקי דיסני באורלנדו בכתבה הבאה:

דיסניוורלד, אורלנדו: ממלכת החלומות
המדריך המלא לפארקי השעשועים של דיסני באורלנדו, פלורידה, שיעזור לכם לא ללכת לאיבוד במתחם השעשועים הגדול בעולם. ויש גם טיפים והמלצות

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.