תפריט עמוד

פארקים עירוניים בישראל

שתפו:

מהו הסנטרל פארק או ההייד פארק הישראלי? אנחנו אמנם לא מצטיינים במיוחד בתחום הפארקים העירוניים אבל כפי שמראה הרשימה הזו, יש גם אצלנו כמה פארקים עירוניים מעניינים שנעים להשתרע בהם על הדשא ולצפות בצמרות העצים

פורסם 12.4.09

פארק גני יהושע, תל אביב
המיקום שלו אמנם אינו מרכזי כמו זה של הסנטרל פארק הניו יורקי הנערץ אבל פארק גני יהושע, או בשמו המוכר יותר פארק הירקון הוא ללא ספק עונג צרוף בלב העיר. המרחבים בו, על שתי גדות נחל הירקון די גדולים, בייחוד בחלק שממזרח לדרך נמיר (דרך חיפה). יש בו אגם, אמפיתיאטרון, אולם לתיאטרון בובות, מתגנים מעניינים, מגרשי ספורט, פארק ציפורים, פארק אבנים גאולוגי, כמה בתי קפה, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים ובעיקר הרבה מאוד עצים ונוף ירוק. אם היו מצליחים לשפר את איכותו של נחל הירקון ולהפוך אותו לנתיב מים ממשי ונקי אפשר היה להצביע על הפארק הזה כמקום מושלם לבלות בו. גם במצב הנוכחי  הוא דוגמא נאה לכך שאפשר להתאפק ולא לבנות על כל סנטימטר מרובע.

פארק וולפסון תל אביב
הפארק היפה הזה בקצה המזרחי של העיר מצטיין בכמה תכונות שמחייבות אותנו לכלול אותו ברשימה זו – הוא גבוה יותר, על גבעה רמה, ומאפשר תצפית יפה על העיר, יש בו את "פרויקט עיר לבנה" שתכנן דני קרוון, עם שילוב מעניין של פיסול, אדריכלות ומתקני שעשועים לילדים. אין לכך מקבילה יפה בגנים עירוניים אחרים וחבל. יש כאן גם אגם קטן וכמה מגרשי ספורט נעימים.

פארק הכט, חיפה
פארק הכט בחיפה הוא קרוב לוודאי החידוש המרענן ביותר בתחום הפארקים העירוניים בישראל. הפארק החדש שנחנך באמצע 2008 משתרע על שטח של קרוב למאה דונם, בחלקה המערבי של העיר, על חוף הים. הפארק נבנה על רצועת חוף שאורכה 1.2 קילומטרים ממחלף ההגנה (צומת מקסים) ועד צומת דרך צרפת, ליד תל שקמונה. הפארק מספק מגוון רחב מאוד של פעילויות וכולל שבילי הליכה, מדשאות, מרשי ספורט ואתרי מנוחה ונופש. פארק הכט, שנקרא על שמו של ראובן הכט, ממקימי אוניברסטית חיפה, הוא הריאה הירוקה הגדולה ביותר בחיפה.

גן סאקר, ירושלים
אם וכאשר יקום באופן מסודר פארק הצבאים העירוני בתחומי ירושלים נשמח להעביר אליו את כתר הפארק החשוב בעיר. עד אז קשה שלא להעניק את התואר לגן סאקר הנצחי. הגן מפריד בין שכונת נחלאות בחלקו המזרחי למוזיאון  ירושלים בצד המערבי. אין כאן הרבה מתקנים או תחכום. עיקר השטח תפוס בידי רחבת דשא גדולה מוקפת בשביל להולי רגל ומאחוריה חורשה די קטנה. הנוף האנושי של גן סאקר הוא הנכס העיקרי של המקום. בשום אתר אחר בישראל או בעולם לא רואים בשעת בוקר מוקדמת אברכי ישיבה מסחקים כדורגל וצועקים ביידיש, לצד סטודנטים לפילוסופיה שעושים ג'וגינג עם האייפוד המשוכלל ביותר או קבוצת נשים דתיות שמתפללות ביחד.
בימים בהם הצפיפות לא גדולה זה מפלט נהדר משוק מחנה יהודה הסמוך וההומה וממקומות חשובים אחרים בעיר הבירה. שלווה מובטחת.

גן חורשת הפעמון, באר שבע
בשנת 2006 חנכה קק"ל את גן חורשת הפעמון, שסימן תנופה חדשה בתחום הפארקים העירוניים בדרום. הגן נמצא על שפת נחל באר שבע בדרום מערב העיר. הוא חלק חשוב מן הפיתוח הכולל של נחל באר שבע בו החלה קק"ל לפני כמה שנים. בגן פותחו מוקדים לפעילות פנאי ונופש, שבילי הולכי רגל ואופנים, מגרש ספורט רב תכליתי, תיאטרון פתוח, פינות בילוי ומשחקים ומוקדי משיכה לציבור המתאימים לילדים, נוער ומבוגרים.

פארק רעננה
פארק רעננה בקצה המערבי של העיר תוכנן בידי גדעון שריג, שתכנן גם חלקים גדולים מפארק הירקון. הפארק מצטין בעיקר במתקני שעשועים לבני גילים שונים. יש בו רחבות גלישה בסקייטבורד לצד המון נדנדות ומגלשות. חלקים גדולים מן הפארק נהנים מצל העצים.  בחלק מיוחד של הפארק שנבנהבסיוע בית איזי שפירא יש מתקנים שמתאימים גם לילדים נכים. במקום פועלים גם מתקנים ייחודיים שמפיקים צלילים ובכאלה לא נתקלנו בשום מקום אחר. במקום יש גם אגם קטן לשיט ובו להקת ברווזים וקנכיה אקוסטית להופעות מוסיקליות.

הפארק הלאומי ברמת גן
עניין הלאומיות של פארק זה לא לגמרי ברור אבל הפארק נאה, גדול, עם שבילי הליכה ארוכים ולא מעט אטרקציות שיספקו עניין לכל המשפחה. במרכז הפארק אגם די גדול ובו סירות לשיט. גם פארק זה תוכנן בידי גדעון שריג.

פארק פרס, חולון
פארק פרס הוקם בחולון לא רחוק מצומת הסיירים. הפארק הוא חלק מפיתוח עירוני גדול שכולל גם את מוזיאון הילדים ומתקני ספורט עירוניים. במקום יש אגם קטן, מפל די גדול אזורים עם צל נעים ולא מעט מתקני שעשועים.

פארק עירוני פתח תקווה
הפארק החדש הזה, נחנך ב-2007. הוא נמצא בדיוק מון קניון אבנת, ובית חולים בילינסון בחלק הצפון מערבי של פתח תקווה. האטרקציה החשובה ביותר היא דווקא הגשר שוליך אל הפארק – זהו גשר יפה וחדש שתכנן האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטראבה (שתכנן גם את גשר המיתרים האימתני בכניסה לירושלים). בגן יש מתקני שעשועים רבים מאוד ומגוונים והם מושכים אליו משפחות מרחבי האזור.

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

מגונדרות, יפהפיות וחזקות: ביקור בחוות האלפקות
מגונדרות, יפהפיות וחזקות: ביקור בחוות האלפקות

רפי קלמר ביקר בחוות האלפקות בהר הנגב ונזכר שהתאהב בהן לראשונה כבר בטיול בדרום אמריקה. 17 שנים עברו ועדיין נשארו הגעגועים ללאמות ולאלפקות, והמפגש איתן בחווה הקרובה למצפה רמון היה מרגש

נדודים 1: איכה אמשיך לנדוד?
נדודים 1: איכה אמשיך לנדוד?

אחרי קרוב לארבע שנות 'מבוא לנדודים' בקרוואן בארץ ישראל, הבשיל בי הרצון להמשיך את המסע האישי שלי אל מרחבי העולם כולו. ארבע שנים, מאז ראשית ימי הקורונה, עפתי כמו פרפר חופשי על פני ארצנו. נטיתי את בית הגלגלים ...

ירוחם: חופשה מדברית לא שגרתית
ירוחם: חופשה מדברית לא שגרתית

ירוחם, עיירת הפיתוח הראשונה שהוקמה בנגב, היא אולי לא המקום הראשון שחושבים עליו כשמתכננים חופשה בישראל. אבל העיירה הצנועה, שמוקפת בנופים מדבריים שלווים, מציעה למבקרים בה שפע של פעילויות מרתקות, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, קהילה חמה ומחבקת, ...

שתפו: