תפריט עמוד

סקי באלפים הצרפתיים

רוב אתרי הסקי בצרפת נבנו למטרות גלישה בלבד. הם ממוקמים היטב בפסגות ההרים, ואפשר להתחיל לגלוש בהם ברגע שמוציאים את קצה המגלש מדלת המלון • שלושה אתרי סקי מומלצים בצרפת

מג'ב
פתיתי השלג כיסו את הכביש הקטן שהתפתל בין בקתות העץ במג'ב (Megeve). בחלונות של הבקתות היו חריצים בצורת לבבות, מהם נצנצו אורות חג המולד, מזמינים להתכרבל ליד האח. השלג יצר עוגות לבנות על גגות העץ, ונדמה היה שהמכשפה הרעה מ"עמי ותמי" עומדת להגיע כל רגע ולנעוץ בהן סוכריות צבעוניות וממתקים. צלצול פעמוני הכנסייה ליווה בעליזות כל צעד בשלג. לצד הסמטה זרם נחל. המים זרמו בגאווה מתחת לגשר האבן העגול, העתיק, עדיין לא קפאו… כן, זאת לא תפאורה של סרט, זה מקום אמיתי.

שנים רבות היה מג'ב כפר קטן ועלוב, שתושביו היו מנותקים מהעולם במשך כל חורף, עד שב-1916 הגיעה למקום גברת מהודרת, ברונית ליתר דיוק, מלווה במדריך סקי נורווגי. האיכרים קשי היום הביטו בהשתאות באשה המכובדת, שהתלהבה מבקתות העץ הקטנות שלהם, כאילו בהן נמצאים החיים האמיתיים שעשירים כמוה לעולם לא יוכלו לחוות. ההרים שהקיפו את הכפר הקטן וחסמו בפניו את העולם במשך כל חורף, נראו לגברת העדינה השלמות בהתגלמותה. סן מוריץ שבשווייץ שיעממה אותה, וכאן, יחד עם מדריך הסקי שלה, מצאה הברונית דה רוטשילד את גן העדן האבוד – מחוזות סקי בתוליים באווירה כפרית אותנטית.

כנצר למשפחת רוטשילד, הריחה הברונית לא רק אותנטיות אלא גם כסף טוב. הכפריים ששו למכור לה את אדמותיהם בגרושים, מאמינים כי מדובר בקפריזה של עשירה מפונקת שעשויה להתחרט. כשרוב האדמות בידיה, הפכה הברונית את האותנטיות העלובה לאותנטיות לעשירים. אך שלא כמארי אנטואנט, שבנתה לעצמה כפר איכרים בגני וורסאי , בו נהגה להתחפש לאיכרה כדי לחוות את "החיים האמיתיים", השתמשה הברונית דה רוטשילד באתר הסקי שהקימה להגדלת הנכסים המשפחתיים. מחירי האדמות, שרכשה כמעט בחינם, האמירו, והיא מכרה אותן ברווח גדול. מאז נחשב מג'ב לאחד מאתרי הסקי הנחשקים והרומנטיים ביותר באלפים הצרפתיים.

הכפר מג'ב שוכן באלפים הצרפתיים, כ-70 ק"מ מז'נבה. השלג אינו מאפשר לנסוע מהר, ולכן הנסיעה מז'נבה אורכת כשעה ורבע. אבל יש גם נחמה – הדרך יפה במיוחד ואם אתם נוסעים ברכב שכור, כדאי לכם לעצור באחד הפונדקים הפזורים לכל אורכה. אפשר להגיע לכפר גם בתחבורה ציבורית, רכבת, אוטובוס או מונית. במשרד התיירות במג'ב יש צוות אדיב במיוחד – דובר אנגלית – שיעזור לכם לתכנן את השהות במקום.

משרד התיירות של מג'ב
טלפון:  33 (0)4 50 21 27 28

פרם דה מארי
ממג'ב כדאי ומומלץ לעבור ב – פרם דה מארי (Les Fermes deMarie) הנמצאת בקרבת הכפר. מדובר בחווה עתיקה שהוסבה למלון. נסיכים ונשיאים מתארחים בפנינה ההררית המשלבת בווירטואוזיות כפריות מדומה עם סטייל מלכותי. לא כל אדם מן היישוב יוכל לאפשר לעצמו ולו לילה אחד של עונג במקום המופלא הזה אבל כדאי ואפילו מומלץ לפחות לשתות שם קפה או אולי מוטב שוקו חם ליד האח. אם יהיה לכם מזל תוכלו לראות מבעד לחלונות הגדולים סנאים רצים בשלג וצרפתיה יפהפייה שוחה בבריכה בעלת קיר זכוכית המשקיף אל השלג.

האורחים כאן משתעשעים במסלולי הסקי של מג'ב ולפעמים גם במסלולים רחוקים יותר. לפני שאתם דורכים בחווה כדאי להשקיע כמה זוזים בגרדרובה – וזה כולל גם כמה וכמה חליפות סקי – אין להעלות על הדעת לצאת באותה חליפה לסקי יום אחרי יום – ראו הוזהרתם.

Les Fermes de Marie
Chemin de Riante Colline
74120 – Megève
טלפון:  33 (0)4 50 93 03 10

קורשבל
הרכבל טיפס מעל העננים האפורים, שכיסו את אתר הסקי קורשבל (Courchevel) שבאלפים הצרפתיים. למעלה, חיממה השמש את הפסגות הלבנות. הצרפתים טרחו להקים שם בית קפה. ההיגיון הבריא שלהם אומר שאי אפשר ליהנות באמת מנשגבותם של האלפים ללא קצת שמחה בבטן. מרפסת בית הקפה היתה ריקה. כמה ציפורים עשו אמבטיה של בוקר בערימות הלבנות שהצטברו על מעקה העץ הפשוט, מעיפות פתיתי שלג זעירים שנצצו בכל צבעי הקשת. דממה. אוויר צלול, שמים בכחול טורקיז ופסגות לבנות.
קורשבל – שש מאות קילומטרים של מדרונות סקי – גן עדן למכורים, חלום בלהות לפחדנים רפי רגליים. ובקיצור, אין לך מה לחפש במקום כמו קורשבל, אם אתה לא יודע לעשות סקי.

בתשע בבוקר מתחילות לפעול המעליות שמובילות לפסגות, ורק בארבע וחצי אחר הצהריים הן מפסיקות. אנשים עולים ויורדים ללא הפסקה, גולשים בתענוג השמור, בדרך-כלל, לילדים. קשה לצפות בחיוכים של הגולשים מבלי להשתתף בחגיגה.

רק באתר סקי יכול בן אדם להרשות לעצמו להיראות מגוחך כל-כך. כולם נופלים לתוך השלג, והבעיה היא לדעת לקום.

האתר כולל למעשה שלושה מתחמי גלישה, שהגבוה שבהם נמצא 1,850מטרים מעל פני הים. ייחודו של קורשבל בכך שהוא מחובר לשני אתרי סקי נוספים, מריבל (meribel) וואל תורן (Val Thorens), ויחד מעניקים השלושה, הנקראים שלושת העמקים (Les 3 Vallees), מרחב גלישה של כ-600 קילומטרים, ונחשבים למתחם הגלישה הגדול בעולם. אינספור מעליות יקחו אתכם לגובה של 3,200 מטרים, ורק רצוי לזכור שכמו בכל מקום גדול ופופולרי, משרד התיירות כאן עמוס במיוחד, ולא תזכו בו ליחס החם אך תוכלו לקבל בו אינפורמציה למכביר.

אתר הסקי הזה נמצא במרחק של כ-150 ק"מ מז'נבה. כיוון שהדרכים מכוסות שלג, יש להביא בחשבון כשעתיים וחצי עד שלוש שעות נסיעה. אבל גם כאן הדרך מרהיבה, וכדאי לעצור באחד הפונדקים.

אפשר להגיע לקורשבל גם בתחבורה ציבורית – באוטובוס, ברכבת או במונית. בנוסף, יש במקום מנחת מסוקים שאפשר להגיע אליו בטיסה ישירה מז'נבה.

משרד התיירות של קורשבל
טלפון: +33 (0)479 08 14 44

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...