תפריט עמוד

ספארי לילה – מה עושות האיילות בלילות?

למה הזברות והגנו ישנים ביחד, איזה בעל חיים ישן רק 20 דקות ביממה ומה עושים האריות בלילות? את התשובות מגלים בסיורי הלילה של הספארי ברמת גן, ויש גם סיורים מרתקים בבוקר ובשעת השקיעה

הערב כבר ירד על הספארי ברמת גן, ואחרוני המבקרים עזבו מזמן את המקום. אבל ליד הקופות של הספארי ממתינה חבורה של אנשים שמחכה בסבלנות לרכבת הקטנה שתיקח אותם לסיור בממלכת החיות, שבה כשהלילה יורד – האקשן רק מתחיל.

סיורי לילה בספארי זוכים לפופולאריות רבה, ובקיץ, כשהם מתקיימים כמעט בכל ערב, צריך להזמין מקום זמן רב מראש כדי להבטיח מקום על הרכבת. אחרי שמצטרפים לסיור כזה, קל מאוד להבין מדוע. בכל טיול לילי יש משהו מרגש, וכשהטיול הזה מתקיים בספארי, הריגוש גדול כפליים. רכבת הספארי נוסעת בחשיכה מוחלטת, העיניים מנסות להסתגל, אבל תוך כמה דקות כל החושים מתחדדים, כאילו היינו חיית טרף ולא מבקרים שבאו לערב של כיף. לפתע הילדה צועקת, "הנה יען"!, ומיד נשלחת אלומת אור שמאירה את היען בחשיכה, והמדריכה מסבירה לנו שבחושך הרבה יותר קל להבחין בנקבת היען, שנוצותיה חומות ואפורות, מאשר בזכר שנוצותיו שחורות כפחם – הסוואה מצוינת, כיוון שהזכר הוא זה שנשאר לדגור על הביצים בלילה. תוך כדי שהיא מסבירה כבר רואים להקה של חיות רצות ברקע, בחושך קצת קשה לגלות במה מדובר, אבל אז שחר, האחראי על התאורה, מאיר לכיוונם, ואנחנו מגלים שאלה הם צבאי תומפסון מתוקים להפליא.


ג'ירפה בספארי. ישנה רק 20 דקות ביממה | צילום: יסמין קורן

הסיור מתקדם לו, ובכל רגע מגלים עוד ועוד הפתעות: הנה להקה של זברות וגנו (שתמיד הולכים לישון ביחד, כי צבעם הכהה של הגנו מסווה את הזברות, וחוש השמיעה המחודד של הזברות עוזר להתריע מפני טורפים), והנה היפופוטם, שזו הפעם הראשונה שאני רואה אותו רץ בקלילות ולא רובץ בכבדות באגם (הידעתם שההיפופוטם יכול לרוץ במהירות של 50 קמ"ש?). הלילה מאפשר לנו לצפות בהתנהגויות הייחודיות של בעלי החיים שלא הולכים לישון בלילה, ומדובר בחוויה מרגשת להפליא. ומה שהכי נחמד הוא, שהלילה כל כך מפתיע, שגם צוות הספארי לא יודע את מי נפגוש מעבר לפינה.

הסיור כולו מתובל בהסברים מרתקים על בעלי החיים בלילה (כשהחתול שלי העיר אותי לפנות בוקר, התנחמתי במחשבה על הג'ירפות שבשל גובהן, שהופך אותו לאלה שמתריעות את כל אוכלי העשב מפני סכנה, הן ישנות 20 דקות ביממה בלבד). גם מי שמעדיף בדרך כלל לטייל באופן עצמאי ולוותר על שירותיו של מדריך, מוצא שלהדרכה בסיור הזה יש ערך עצום, גם משום שהיא עוזרת לנו לכוון את תשומת הלב לחיות שלא היינו מבחינים בהן לבד, ובעיקר בשל הידע העצום, שמועבר למבקרים בצורה מרתקת ועם הרבה הומור. מדהים לראות שגם הילדים הקטנים בולעים את ההסברים בשקיקה, ובת החמש שלנו כבר ידעה לספר כמה אנקדוטות חייתיות לסבא וסבתא למחרת, בארוחת הערב המשפחתית.


מבט לילי על הפלמינגו בספארי | צילום: יסמין קורן

גולת הכותרת של הסיור היא הביקור אצל האריות. כל מי שהיה פעם בספארי בשעת צהריים לא יכול היה שלא לחוש אכזבה קלה למראה האריות, שאמורים להיות החיה הכי מפחידה בספארי, שקועים בשינה עמוקה כשמדי פעם הם פותחים עין אחת ומביטים על המבקרים שבמכוניות בשעמום, רק בשביל לעצום אותה בשנית כעבור רגע. ולכן, היתה התרגשות גדולה לפני הכניסה לשטח האריות – האם נזכה לראות אותם פעילים סוף סוף?

בלילה, מטעמי בטיחות, האריות ישנים בביתני לינה מיוחדים, שכאן מכנים אותם "הצימרים". הסיור כולל כניסה לצימרים של האריות, שנמצאים מאחורי הכלובים במרחק סנטימטרים ספורים מהמבקרים. חלקם מנסים לישון, עם אחרים ניהלנו קרב מבטים, והיה גם אקשן כשאחד האריות ניסה לפלוש לשטח השינה של חברו, מה שלווה בשאגות רמות, שההד ששוכן בביתן רק העצים אותן.


בלילה היען הזכר הוא שדוגר על הביצים, ונוצותיו השחורות, לעומת הנוצות האפורות של הנקבה, משמשות הסוואה מושלמת | צילום: טיבור יגר

גם כמה ימים אחרי הספארי לילה, הילדה שלנו עדיין נרגשת מהחוויה, ונראה שמשחקי אריות הולכים להיות דומיננטיים אצלנו בבית בתקופה הקרובה. אבל לא רק הילדה התרגשה, אלא גם אנחנו, וזה מה שיפה בסיורי הלילה של הספארי – בניגוד לפעילויות קיץ אחרות שאמורות להתאים לכל המשפחה, אך בפועל נראה שרק הילדים נהנים בהן, סיורי הלילה של הספארי באמת מתאימים לכל אחד, ובסיורים אפשר לראות שלושה דורות של משפחות, סבים, הורים ונכדים, שכולם נהנים הנאה גדולה. בנוסף לסיורי הלילה שמתאימים לכל המשפחה, יש גם סיורי לילה שנקראים "ספארי חצות" ומיועדים למבוגרים בלבד, וכוללים הרבה סיפורים פיקנטיים על חיי האהבה של החיות.


ספארי בוקר. בעלי החיים מחכים בסבלנות לארוחת הבוקר | צילום: טיבור יגר

ספארי מסביב לשעון
לצד סיורי הלילה מתקיימים בספארי סיורים מיוחדים לאורך כל שעות היממה. ספארי בוקר, למשל, הוא חוויה מרגשת לא פחות, שבמהלכה המבקרים מתלווים לרכב שמאכיל את החיות, ורואים כיצד הזברות, היענים והקרנפים מחכים בסבלנות משני צידי השביל לקבל את ארוחת הבוקר שלהם. בהמשך נכנסים המבקרים לגן החיות, הרבה לפני שהוא נפתח לקהל הרחב, ומתלווים לנטפלים שמעירים את הקופים (מי שלא חזה בשמחתם של הקופים שמשתחררים מכלובי הלילה שלהן לא ראה שמחה מימיו), מוציאים את הפילים מביתני הלילה, ומאכילים את החיות. בהמשך המבקרים הצעירים זוכים להאכיל את הג'ירפות בעלים ממש מכף ידם, וכשהם עושים את זה החיוך לא מש מפניהם. וזה עוד לא הכל: יש גם סיורי בין ערביים, שבהם מתלווים למטפלים שמכינים את החיות לקראת הלילה, ספארי דמדומים, ספארי קבלת שבת ועוד.

מידע מעשי
סיורי ספארי על הבוקר, ספארי דמדומים, ספארי בין ערביים וספארי קבלת שבת מתאימים לגילאי 3 ומעלה ומחירם נע בין 69-66 שקלים. סיורי ספארי לילה מתאימים לגילאי 5 ומעלה ומחירם 83 שקלים, סיורי ספארי חצות מתאימים למבוגרים בלבד ומחירם 95 שקלים. פרטים נוספים באתר הספארי.


יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...