תפריט עמוד

הוצאות הנסיעה היו כואבות, אבל באי סנטה קרוז, עם פלורה ופאונה פנטסטיות מכל עבר, לכסף אין משמעות. אתה מתהלך בגן העדן הקדום, שצ'ארלס דרווין ביקר בו ולמד ממנו דבר אחד או שניים על אבולוציה. יאכטות משיטות אותך בין פינגווינים להרי געש פעילים, בין מאות כלבי ים לאלפי איגואנות ימיות.

איי גלפאגוס הם קבוצת איים השוכנים אלף קילומטרים מערבית לחופיה של אקוודור, והיום הם בריבונותה. הקבוצה כוללת 13 איים מרכזיים, שישה איים קטנים ויותר ממאה איונים, לרוב חסרי שם. מקור המילה גלפאגוס בספרדית. גלפאגו הוא אוכף, וצבי הענק החיים במקום נקראים צבי גלפאגוס, בשל שריונם המזכיר בצורתו אוכף. צבי הגלפאגוס הם מין הצבים הגדול ביותר בעולם, והם אנדמיים לתשעה איים בארכיפלג. הצבים הבוגרים מגיעים למשקל של 300 קילוגרם, ותוחלת החיים הממוצעת שלהם היא 200 שנה. הם מזדווגים במשך כל השנה, אבל להזדווגות יש שיאים עונתיים, בדרך כלל בין ינואר לאוגוסט. כששני זכרים נפגשים, הם מתרוממים על רגליהם האחוריות ומותחים את צווארם. הצב הנמוך יותר עוזב את המקום בבושת פנים ומשאיר את הנקבה לאחיו המשולהב.

היהלום שבכתר
דווקא ביום האחרון התברר שגם לגן העדן של האי סנטה קרוז יש יהלום בכתר. לפני שהיאכטה הפליגה בדרכה הביתה היה לנו חצי יום להרוג, ואחרי הרהור או שניים מצאנו את עצמנו פוסעים אל אחד מאתרי הצבים בגלפאגוס, מפרץ הצבים (Tortuga Bay), השוכן בסמוך לעיירה פוארטו איורה (Puerto Ayora).

 

 

איגואנה יבשתית

 


הדרך כשלעצמה מפעימה: שביל ארוך וישר באורך של  כמה קילומטרים, משני צדיו גדר נמוכה, ועליה רובצות איגואנות וציפורים חסרות יראה לעשרותיהן, כולן בצבעים שחשבנו שהם אפשריים רק אצל בעלי חיים שגרים ליד כור אטומי או שעברו קורס באיל מקיאג'. למרבה הצער דווקא צבים לא היו בחוף בשנה ההיא. הטראומה של אל ניניו הבריחה רבות מהחיות באזור למקומות מרוחקים.

השביל הקסום הזה בעצם לא מסתיים – החוף הוא זה שפתאום נפער לך מול העיניים ופותח את נשמתך לרווחה. מי טורקיז מטמטמים. חול לבן ונקי ברמות של יוגורט. אף לא תייר או מקומי, לא מציל ולא חסקה, לא "אמא של קורל, הילדה מחכה בשובר גלים!" ולא "ארטיקרטיב". שקט, ניקיון, זוך. ואנחנו? מיד לתכול הגדול הזה, לשבור את חום ההליכה האכזר.


קקטוסים על החוף בסנטה קרוז

המקומיים, שדווקא לא מתלהבים מהחוף בגלל ההליכה הארוכה, ממליצים בכל זאת על השקיעה הייחודית, אך מזהירים מפני היתקלות ביתושים רעי עוקץ. בהמשך הדרך, כך סופר לנו אך  לא אזרנו כוחות לבדוק, יש לגונה נהדרת שהיא בעצם השכונה של שקנאי האי. גם כך הספיק לנו להתפרקד על חלקת האלוהים הקטנה הזאת, מאותם מקומות שמוכיחים לך שלפעמים כל המכות שאתה סופג בחייך יכולות פשוט להישכח. זה באמת החוף הכי יפה בעולם, מבלי לפגוע בשאר החופים הכי יפים בעולם האחרים.

מידע מעשי
מחיר: התענוג יקר. צריך לטוס לקיטו, בירת אקוודור, דרך ניו יורק או מיאמי. מקיטו אפשר לתפוס טיסה פנימית לא זולה לאי סנטה קרוז, המרכזי בארכיפלג גלפאגוס. זול יותר לנסוע באוטובוס מקיטו לעיר גוויקיל (Santiago de Guayaquil), וממנה לטוס לאיים. עם הנחיתה משלמים מס כניסה של כמאה דולר לשמורת הטבע. עד כה הנזק הוא 2,500 דולר לערך, עוד לפני שראיתם אפילו ראש של צב ענק.

עונה מומלצת: מאי עד דצמבר

טיפ: כדאי להביא מקלות וסדין לאלתור סככה. חובה להצטייד במים, ורצוי להביא פירות (אבל לא להשאיר חרצנים).

 

בתמונה הפותחת: חוף עם חול לבן כיוגורט שעליו משוטטת איגואנה ימית, מפרץ הצבים בסנטה קרוז

 

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.