תפריט עמוד

סלוניקי וחבל מקדוניה – טיול ביוון האותנטית

מפרצים נחבאים, אגמים תכולים, איים, הרים וסיפורי מיתולוגיה – טיול בצפון יוון, בסלוניקי וסביבתה, נושא עמו טעמים, ניחוחות וצלילים מהסוג שיגרמו לכם להתאהב

סלוניקי ממוקמת בצפון יוון בלב חבל ארץ מרתק מלא בהיסטוריה, יופי וטבע – חבל מקדוניה, והיא נחשבת גם לבירתו של אזור זה. חבל מקדוניה היווני הוא אזור יפהפה, משובץ באגמים ובנחלים, חלקו הררי והוא כולל גם את אחד ההרים המפורסמים בעולם, הר אולימפוס, שמיתוסים רבים נרקמו סביבו. טיול שעובר דרך סלוניקי וממשיך משם לכמה מאתריו היפים ביותר של חבל מקדוניה מאפשר טעימה של יוון האותנטית, של הטברנות, המוזיקה ושמחת החיים, שמלווה את היוונים בזמנים הטובים וגם כשקצת יותר קשה.

מנופי מקדוניה, חבל ארץ ירוק, הררי ועשיר בהיסטוריה

סלוניקי – העבר מתערב עם ההווה

סלוניקי מהווה מרכז כלכלי לכל אזור צפון יוון והיא העיר השנייה בגודלה במדינה. מתנהלים בה חיי מסחר ותרבות שוקקים והיא נחשבת לעיר קוסמופוליטית בה ניכרים הסובלנות והמודרניות. למרות המודרניות, ניתן להבחין בה ברמזים רבים לחיים שהתנהלו בה בעבר- תקופת יוון העתיקה, תקופת אלכסנדר הגדול, התקופה הביזנטית, הנוצרית והעותומאנית, כך שהטיול בה משלב חדש וישן. הנה כמה אתרים מרכזיים בסלוניקי שכדאי לבקר בהם:

המגדל הלבן – אחד מסמליה המובהקים של סלוניקי, המגדל הלבן נבנה במאה ה- 15 למטרות הגנה. צורתו כשל צריח מעוגל ולאחר שחרור העיר מהשלטון העותומאני הוא נצבע בלבן. היום צבעו של המגדל אינו בוהק כפי שהיה בעבר, אך מראהו מרשים. במתחם יש מוזיאון לתרבות ביזנטית בו ניתן לראות בעזרת פריטים כמו ארונות קבורה, תמונות ופסלים את התפתחות התרבות הביזנטית באזור. ממרומי המגדל ניתן להשקיף על נופי סלוניקי.

המגדל הלבן, אחד מסמליה המוכרים של סלוניקי

כיכר אריסטוטאלוס – הכיכר המרכזית בסלוניקי, אריסטוטאלוס (Aristotelous), היא גם אחת הכיכרות הגדולות ביוון. הכיכר מוקפת בארמונות, והיא תוססת ומלאה בתי קפה וחנויות. ניתן לראות ממנה את המפרץ שמעליו היא שוכנת, ובימים עם ראות טובה במיוחד- גם את פסגת הר האולימפוס.

המוזיאון הארכיאולוגי של סלוניקי – אחד המוזיאונים הארכיאולוגים המושקעים והמרשימים ביותר באירופה. במוזיאון הארכיאולוגי מוצגים פריטים מהתקופה הפרה-היסטורית דרך תקופתו של אלכסנדר מוקדון ועד התקופה הרומית המאוחרת. זהו מוזיאון מרתק, ולא רק לחובבי הארכיאולוגיה.

כיכר אריסטוטאלוס, הכיכר המרכזית בסלוניקי ואחת הכיכרות הגדולות ביוון

לאן כדאי לטייל בחבל מקדוניה

טיול ברחבי חבל מקדוניה מאפשר לראות את יוון האותנטית, אשר כפריה חבויים בין ההרים. באזור זה ישנם שפע של אתרים עתיקים ומקומות הנחשבים ללב התרבות היוונית העתיקה. לרבגוניות של האזור מוסיפים גם חופי הים היפהפיים, בהם מפרצים חבויים ושלווים.

חצי האי חלקידיקי
חצי האי חלקידיקי (Chalkidiki) פורש את שלוש זרועותיו לתוך הים האגאי. שתי זרועות, סית'וניה וקסנדרה, נחשבות לאתרי תיירות ונופש מבוקשים ומפותחים, ואילו הזרוע השלישית, אתוס, נחשבת למסתורית ובלתי מושגת. בחלק זה נמצא ההר הקדוש אתוס שבו מתגוררים נזירים אשר מנזריהם מהווים מעין מובלעת עצמאית בתוך יוון והביקור כאן מותר רק לגברים.

חצי האי חלקידיקי. טיולים בחיק הטבע, חופים נהדרים וטברנות מקומיות

חצי האי ממוקם מזרחית לסלוניקי, במרחק של כשעה נסיעה מהעיר, ומהווה אזור תיירותי מבוקש. מלבד האזורים הפופולריים, זהו גם מקום יפהפה לטיולים בין כפרים, מנזרים ויערות אורנים. בחצי האי יש שבילי הליכה בלב הטבע, מסעדות קטנות וטברנות כפריות.

העיר קאבאלה והאי תאסוס
תאסוס (Thassos) הוא האי הצפוני ביותר מבין איי יוון. היוונים קוראים לו אי האיזמרגד בשל צבעו הירוק. הצמחייה העבותה, בצבע ירוק עז, מתבלטת על רקע מי הטורקיז שסביבו. ככל שנכנסים אל פנים האי מרגישים כיצד הופך קצב החיים לאיטי יותר וניתן ליהנות מן האווירה הכפרית מלאת הקסם. האי עשיר בצמחיה מגוונת, הכוללת בין השאר עצי אלון, דולב ואורן. החופים באי הם רגועים ומימיהם צלולים וכביש טבעתי המקיף אותו מאפשר להגיע אליהם בקלות ובנוחות.

האי תאסוס. צמחייה ירוקה יורדת עד למים התכולים

אל תאסוס מגיעים במעבורת היוצאת מעיר הנמל היפה קאבאלה (Kavala). בעיר ישנם מספר אתרים עתיקים ומרשימים, כמו המקום בו נולד מחמט עלי, הפחה של מצרים והמוזיאון לארכיאולוגיהר בו מוצגות מוזאיקות מרשימות.

קאבאלה. מכאן יוצאות ההפלגות לאי תאסוס

הר אולימפוס
האולימפוס הוא ההר הגבוה ביותר ביוון ומקום משכנם של האלים על פי המיתולוגיה היוונית. הוא נראה כגוש סלעי המתנשא לגובה של 2,817 מ', ממש מעל הים. בזכות גובהו המרשים והערפל האופף אותו תדיר, הוא שימש השראה לסיפורי המיתולוגיה היוונית ואגדות רבות. מדרונות ההר מכוסים בצמחייה והמטיילים כאן יכולים ליהנות לא רק מהמראות והנופים אלא גם מציוצי הציפורים הרבות השוכנות כאן. למרגלות האולימפוס, בכפר דיון, התגלו ממצאים ארכיאולוגים המעידים על העיר שוקקת החיים שהייתה כאן בעבר. במקום נחשפו תיאטראות, מקדשים, רחובות מרוצפים, חנויות וממצאים נוספים.

העיירה ליטוחורו למרגלות הר אולימפוס

נקודת המוצא לטיפוס על האולימפוס היא העיירה ליטוחורו (Litohoro), עיירה מקסימה בה ניתן למצוא רחובות ציוריים, בתי קפה ומסעדות המציעות אוכל ביתי. את הטיפוס עצמו מתחילים ממעיינות פריוניה (Prionia).

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון יוון

הגשרים של מחוז זגוריה, צפון יוון
הגשרים של מחוז זגוריה, צפון יוון

בימי השלטון העות'מאני, זכה חבל זגוריה בצפון יוון לפריחה. הטורקים העדיפו שלא להשחית את זמנם בקרבות באזור הפראי והנידח. במקום זאת, הגיעו השלטונות להסכם עם תושבי זגוריה והעניקו להם, תמורת מיסים גבוהים, זכות לממשל עצמי. זגוריה נעשתה אזור ...

טיול ג'יפים אביבי ביוון ההררית
טיול ג'יפים אביבי ביוון ההררית

טיול ג'יפים ביוון ההררית מוביל אל לב האזורים הכפריים היפים ביותר, בין פסגות מושלגות, קניונים עמוקים, בריכות מים צלולות, נחלים שמעליהם גשרי אבן עתיקים, רועים המוליכים את הצאן למרעה, מוזיקה וטעמים מקומיים בטברנות כפריות והרבה ירוק מכל עבר

ריביירת האולימפוס בצפון יוון
ריביירת האולימפוס בצפון יוון

גם למי שטייל ונפש ביוון פעמים רבות מחכות הפתעות משמחות. בין הר לים, בצפון יוון, נמתחת ריביירת האולימפוס, מקום מושלם לנופש ולטיולים באזור ירוק ושופע מים, עם מנזרים תלויים, כפרים הרריים וערים יפות. את ההנאה משלימים האוכל היווני ...