תפריט עמוד
סיורי היין הפכו למוצר תיירותי מבוקש. פרט ליינות הטובים שמיוצרים ברחבי העולם ניתן למצוא סיורים וטיולי כרמים. לסיורים הבסיסיים נוספו פעילויות של רכיבה על סוסים, אוכל טוב, אפשרויות צלילה ,שייט ועוד. כל יקב מציע ממיטב האטרקציות הקיימות סביבו.

מנדוזה, ארגנטינה
היינות של ארגנטינה וצ'ילה זוכים כיום למקום מכובד במדפי חנויות היין ברחבי העולם. זה אמנם נשמע מעט מוגזם להרחיק עד דרום אמריקה רק בשביל לתחוב את האף לכוס יין, אבל טיול במספר כרמים מובחרים כמו: Catena Zuccardi, בארגנטינה, ו- Errazuriz , Montes בצ'ילה, יכול להשתלב עם רכיבה על סוסים, רפטינג, טיולים סביב הר Aconcagua, ומנוחה בחוף האוקיינוס.
עם יותר מאלף יקבים כולל יקבי בוטיק וחנויות יין כמו Vistalba, La Azul ו- ,Achaval-Ferrer הפך מנדוזה לאחד היעדים המבוקשים ביותר בדרום אמריקה, גם עבור מי שיתקשה להבדיל בין סוגי היינות השונים. התקופה האידיאלית לביקור היא עונת הבציר והפסטיבלים במרס, לאחר תום התקופה העמוסה של חופשת בתי הספר בינואר-פברואר.

טיול של שלושה ימי רכיבה על סוסים יעלה החל מ-300 דולר. חציית האנדים בשמונה ימי רכיבה תעלה החל מ-730 דולר.

לפרטים נוספים: אתר טיולים במנדוזה
אתר מקום נופש

באחה קליפורניה, מקסיקו
באחה קליפורניה היא אחת מ-31 מדינות מקסיקו, וממוקמת בחצי האי בצפון-מערב מקסיקו. השילוב המושלם בין נהיגה לשתייה נשמע קצת חשוד, אבל אם אתה מרחיק עד חצי האי במקסיקו, אפשר ליהנות מהמגוון הפחות מוכר של יינות מתוצרת אמריקה הלטינית. וכך בין דיג לצלילה, אפשר לסעוד ממיטב מאכלי הים, לחקור את הערים ההיסטוריות של לה פאז ולורטו. אם תבקרו בין דצמבר לאפריל, תוכלו גם לצפות בליוויתנים.
הכרמים ממוקמים בצפון המדינה, בעמק קאלאפיה, בגוואדאלופ ובסן אנטוניו דה לאס מינאס. רובם פתוחים למבקרים.

לפרטים נוספים: אתר התיירות

אחוזת פנפולד מגיל, אדלייד, אוסטרליה
היין האדום האוסטרלי המפורסם ביותר מגיע מכרם קטן בפרברי העיר אדלייד שבדרום אוסטרליה. הכרם ממוקם 8 ק"מ ממרכז העיר וניתן גם לבקר בבית בו פתח ד"ר פנפולד ב-1845 את חנות היינות הראשונה שלו, לגלות את המרתף בו אוכסנו היינות ולאכול במסעדה שמציעה יינות מצוינים ונוף של העיר.

לפרטים נוספים: אתר היקב

סטונירידג', האי וואיהיק, אוקלנד, ניו זילנד
סטוניריג' הוא יקב פולחן בעל שם עולמי. הכרם הקטן הזה הוא מהיפים במדינה וממוקם על האי וואיהיק, אליו ניתן להגיע בהפלגה קצרה במעבורת מהעיר אוקלנד. המסעדה/בית קפה הפשוטה שבמקום, בנויה מעץ ואבן ואידיאלית להתרווחות ומנוחה בשעות הצהרים החמות.

לפרטים נוספים: אתר היקב

רוברט מונדאבי, קליפורניה – עמק נאפה, ארה"ב
יקב רוברט מונדאבי הוא אחד היקבים הראשונים בעולם שפיתח את תיירות היין  ונחשב כיום לנקודת ציון בעמק נאפה. המוני המבקרים יכולים להרתיע אתכם, אבל למרות זאת שווה להירשם לאחד מסיורי הטעימות, כמו סיור "התמציות" המתמקד בכל הריחות והטעמים של היין, ונמשך שלוש שעות.

לפרטים נוספים: אתר היקב

כרמלו, מערב אורוגוואי
אורוגוואי, שטיפחה בהצלחה סוגי ענבים במשך שנים נחשבת כיום ליעד ראשון במעלה לסיורי יין. הכרמים ממוקמים ברחבי חבל הפמפס, קרוב לריו דה לה פלטה (לשון הים המפרידה בין אורוגוואי לארגנטינה) ונהנים ממזג אוויר נוח ברוב ימות השנה. בעוד שעיר הנופש פונטה דל-אסטה היא כולה בירות וקוקטילים, חוף ים ומסיבות, הרי שאיזור הכרמים בדרום-מערב המדינה הוא מקום למנוחה בערסל ולרכיבה על סוסים.
לא רחוק משם ממוקמת העיירה כרמלו, ממנה ניתן להגיע ליקב פונטה נארבונה, הכולל גם חדרי אירוח. אפשר לשלב טיול זה עם ביקור בבואנוס איירס ובמונטבידאו. בציר הענבים מתרחש במארס/אפריל.

לפרטים נוספים: לחצו כאן

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.