תפריט עמוד

סוכות כל השנה: לינה במבנים ארעיים

בצפון הארץ ובדרומה ישנם מתחמי אירוח שיאפשרו לכם לקיים את מנהג הישיבה בסוכה, במשך החג ובמהלך כל השנה, תוך קרבה מקסימלית לטבע. הנה כמה הצעות, מחושות יפות אך בסיסיות, דרך סוכות משודרגות ועד אוהלים בתנאי חמישה כוכבים:

חושות במטע
המטעים של קיבוץ שעל ברמת הגולן לא בדיוק מזכירים את חופי סיני, אבל האווירה הנעימה והרגועה במתחם החושות שבמקום דווקא כן. במתחם יש חושות יפות בסגנון בדואי, מחופות בענפי דקל,  בגדלים שונים. הלינה היא על גבי מזרנים עבים, ויש שירותים משותפים, מקלחות עם מים חמים מקרר משותף ומקפיא. ברחבי המתחם יש פינות מנגל, וניתן גם להשכיר סירי פויקה ולבשל בבמקום. מי שלא רוצה לבשל יכול להזמין ארוחת ערב חלבית או פויקה בשרי. המקום חביב במיוחד על משפחות עם ילדים בזכות ארגז החול, פינת החי והאפשרות לקטיף עצמי של פירות יער ופירות קיץ.

חושות במטעי שעל, קיבוץ שעל
טלפון: 04-6981651, 052-8633143
מחיר: 70 שקל לאדם

חושה במטעי שעל. אווירה רגועה שמעלה זכרונות מסיני

קמפינג חמישה כוכבים
מי שימצא את החושות של קיבוץ שעל פשוטות מדי לטעמו, מוזמן לאתר הקמפינג אינדיאני ג'ונס באותו הקיבוץ. המקום מתאים לכל מי שחושק בלילה בחיק הטבע, אבל לא מוכן לוותר על הפרטיות והנוחות. באתר יש שישה אוהלי טיפי אינדיאנים, שלושה מהם מתאימים ללינה של עד תשעה אנשים ושלושה מתאימים ללינה של עד ארבעה אנשים. האוהלים אטומים לגשם, מחוממים בחורף עם מקרן חימום ומאווררים בקיץ בעזרת מאוורר. לכל אוהל צמוד אוהל אינדיאני קטן ובו מקלחת עם מים חמים ושירותים פרטיים. מחוץ לכל אוהל יש חצר פרטית, חורשה טבעית עם פינות ישיבה וערסלים, מטבחון מאובזר היטב, גריל ומקום למדורה. ויש גם חדר אוכל משותף, המחומם בימי החורף.

אינדיאני ג'ונס, קיבוץ שעל
טלפון: 050-2322334
מחיר: 120 שקל לאדם – יש אפשרות לבחור באוהל גדול (מינימום חמישה אנשים) או באוהל הקטן (מינימום שלושה אנשים).
אתר אינטרנט

האופציה הרומנטית
סוכות הבמבוק של עדנה ואייל חפר, השוכנות בלב החורש במצפה אבירים, מאפשרות קרבה מקסימלית לטבע. משני צידי הסוכה וילונות נצרים הניתנים לגלילה, כך שאפשר להכניס את הטבע לסוכה. בשתיים מהסוכות יש גג שקוף שדרכו ניתן להשקיף על הכוכבים. גם המקלחת והשירותים, אשר נמצאים מחוץ לסוכה אך פרטיים לכל יחידה, פתוחים לשמיים. כדי להשלים את החוויה, לכל סוכה פינת יער פרטית ובה ערסל זוגי, פינת ישיבה ואפילו מנגל חשמלי, למי שלא יכול בלי. למרות הפשטות שהמקום משדר, התנאים נוחים ונעימים: מטבח מאובזר, מיטה זוגית עם כילה, מאוורר תקרה, שמיכות פוך ואפילו בקבוק חם לימים הקרים. ניתן להזמין לסוכה ארוחת בוקר וערב וכן עיסויים וטיפולים.

מקום בלב, אבירים
טלפון:052-5832632
מחיר: בסוף שבוע – לילה ראשון 350 שקל לזוג, לילה שני 300 שקל. באמצע שבוע – לילה ראשון 300 שקל לזוג, לילה שני 250 שקל.
אתר אינטרנט

יורטה בל"ו תאנים. מערבות מונגוליה אל הנגב המערבי, בתוספת פינוקים

מונגוליה בנגב
רבקה ובוריס מולדבסקי ממושב דקל שבנגב המערבי בילו תקופה ארוכה בשליחות בקזחסטן, משם הם הביאו לישראל את היורטות – אוהלי אירוח עשויים עור וצמר גמלים, עם פתחי אוורור, שנפוצים מאוד באסיה התיכונה, בעיקר בקזחסטן ובמונגוליה. את ערבות מונגוליה מחליף בוסתן ובו עצי פרי, פרחים וצמחי תבלין, שמקיף את היורטות. האבזור המפנק של האוהלים פחות אופייני למקור האסייתי – מזגן, טלוויזיה, מיני בר ואפילו ג'קוזי ליד המיטה.

ל"ו תאנים, מושב דקל
טלפון: 054-6471602/5, 08-9982103
מחיר: 600 שקל לזוג ללילה בסופ"ש, 500 שקל לזוג ללילה באמצ"ש, 75 שקל תוספת לילד. המחיר כולל ארוחת בוקר.

סוכה במדבר. הסוכות משתלבות בסביבה מבלי להפריע לטבע המדברי מסביבן

סוכה במדבר
המיקום מדברי ויפהפה: שבעה קילומטרים ממצפה רמון, על גדת המכתש, בגובה 900 מטר. הרעיון הוא פיתוח תיירות אקולוגית מדברית, כלומר משתלבת בסביבה ולא מפריעה לטבע במאומה. אין כאן עמודי חשמל או טלפון. יש רק שמונה סוכות אירוח וסוכה מרכזית לארוחות ומפגשים. הייחוד של המקום בפיסה הרחבה של הסוכות – כ-150 מטר זו מזו. בכל סוכה יש חשמל שמופק מן השמש, כד מים, כיריים ומיטה. הארוחות במקום צמחוניות.

סוכה במדבר
טלפון:  08-6586280
מחירים: 550 שקל לזוג ללילה באמצע השבוע, 700 שקל בסוף שבוע. המחיר כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב צמחונית.
אתר אינטרנט

חאן אבירן. סוכות נעימות המסודרות סביב דשא מרכזי

חאן מדברי
בלב מושב פארן בערבה בנתה משפחת אבירן חאן יפהפה. הלינה במקום בסוכות נעימות מאוד, עשויות כפות תמרים, על גבי מזרנים. השירותים והמקלחות משותפים. כל הסוכות מסודרות סביב דשא מרכזי ובמקום יש לא מעט פינוקים כערסלים וג'קוזי ענק. כדאי להגיע לכאן עם חברים, או משפחה גדולה. במצב זה שוכרים כמה סוכות צמודות ואפשר לבלות ביחד ובכל זאת ללון בפרטיות מסוימת בסוכות נפרדות. אפשר להזמין ארוחות כפריות במקום או לבשל במטבח המשותף.

חאן אבירן בערבה
טלפון 08-6581319
מחיר: לינה בסוכה – 220 שקל לזוג ללילה, 90 שקל לילד (עד גיל 12)

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...