אירוח רוחני בקיבוץ ענבר כדי להגיע לקיבוץ ענבר יורדים מכביש צדדי שמתפתל בין עצי אלון אל דרך סלולה צדדית עוד יותר. ככל שהדרך מעמיקה בעמק המבודד שמוקף בשטחים חקלאיים ובגבעות מוריקות, כך מגלים שטרדות היום נעזבו על הכביש הראשי. הראש והגוף מוותרים קצת ומוכנים לחוויות רוחניות. בקיבוץ הקטנטן, שהוא המרכז הישראלי לטאו המרפא, נערכות עשרות סדנאות לאורך כל השנה. טאו פירושו דרך, ושורשי הטאו המרפא טמונים בסין של לפני 5,000 שנה. בעצם מדובר בשילוב של טכניקות אנרגטיות ופיזיות שנועדו לחטא את הגוף מאנרגיה שלילית ולהזרים אנרגיה חיובית בחלל הפנימי והחיצוני. הקבוצה הקטנה, שחיה במקום במשך קצת יותר מעשור, מקיימת חיי שיתוף, מחזיקה בקופה משותפת ועוסקת (איש איש בדרכו) בחיים רוחניים. לחברי ענבר יש אפילו הוצאת ספרים פרטית (הוצאה לאור ענבר אירוח כפרי) שמוציאה לאור ספרי מודעות והתפתחות רוחנית וספרי טאו. לצד האירוח הכפרי תוכלו להשתתף בסדנאות קבועות ומתחלפות כמו נשימה מעגלית, צום מיצים, מעגלי הקשבה אינדיאניים, מדיטציה, סוגים שונים של יוגה, סדנאות הורים וילדים ועוד. המקום מציע חלל רחב ידיים, אקוסטי וממוזג, חדרי לינה בסיסיים וחדר אוכל צמחוני. | |
| |
כתב: גידי שפרוט |
ירמי הרסטורטור משפחת קיארוג'י, דור רביעי לרסטורטורים של רהיטים ועץ בפירנצה, הכניסה לביתה ולסדנאותיה אחד משלנו, ירמי זטלנד. המשפחה, שעם לקוחותיה נמנים המוזיאונים המובילים בפירנצה, לא רק האכילה את ירמי בפסטה, אלא לימדה אותו את רזי אמנות הרסטורציה. בד בבד למד ירמי בבית הספר הגבוה לשימור פלאצו ספינלי בפירנצה, וככה זכינו שיהיה לנו מומחה של ממש בשחזור רהיטים פה בארץ הקודש. בבית המלאכה של ירמי במושב בצרה שבשרון נעשות עבודות לשיפוץ מבנה הרהיט, השתלות ושחזור של חלקים חסרים או פגומים, גימור בשיטות קלאסיות, הזהבה והכספה של ריהוט ופרטי עץ, עיצוב ובנייה של ריהוט חדש בסגנון עתיק, צביעה אמנותית ונפלאות אחרות. נוסף על כך, בבית המלאכה נערכות סדנאות ללימוד שיטות רסטורציה מסורתיות, שבמסגרתן מביאים המשתתפים מהבית את הפריטים שברצונם לשפץ, וירמי מנחה אותם בסודות הרסטורציה. הסדנה כוללת ארבעה מפגשים ומתקיימת בימי שני ושישי בשעות 10:00־13:00. בסדנה משתמשים בכלי עבודה חשמליים כמו משייפת, ראוטר, מקדחה ומברגה, ובכלים ידניים מסורתיים כמו מפסלת, שופין ומסור ידני. בעזרת הכלים ובסיוע פיגמנטים, צבעים, חומרי גימור טבעיים, שמנים, גבס ודבקים טבעיים (מאדרות דגים או מעצמות ארנבות למשל) משדרגים את הרהיטים האהובים. אפשר לתאם מראש ביקורים קבוצתיים של כשעתיים שיתנו לכם טעימה מהמקצוע הסודי והמרתק הזה. | |
| |
כתבה: תמי זר |
האנגר אדמה ליאת דרור וניר בן גל, זוג רקדנים וכוריאוגרפים תל אביבים שפיזזו על במות ברחבי העולם, נתקעו יום אחד עם פנצ'ר בגלגל במצפה רמון. נתקעו, ראו כי טוב והחליטו להישאר. בחודשים הראשונים שהו ניר וליאת בחוות צל מדבר והעבירו סדנאות ריקוד ותנועה, עד שהחלו לחפש לעצמם מקום משלהם. הפתרון נמצא בהאנגר תעשייתי נטוש באזור התעשייה של מצפה רמון. הם שיפצו, הניחו שטיחים, כריות ומזרנים, כיסו את הקירות בבדים והחלו ליצור ולארח מתוך אמונה שהשינוי הגדול באורח חייהם יוביל לקירוב בין ריקוד לריפוי. עם הזמן הצטרפו אליהם רקדנים נוספים, והחיים (שיפוץ, ניקיון ועוד) והריקוד נמהלו זה בזה. מלבד סטודיו רחב ידיים שבו פועלים הלהקה ובית הספר לריקוד, מצויים במתחם ההאנגר פינות ישיבה ואוהלים אינדיאניים (טיפים) שבנויים מגבס ומבוץ עם מזרנים שנועדו ללינה של משתתפי הסדנאות. בחוץ יש חצר גדולה עם חדרי בוץ אקולוגיים, שבהם מתגוררים חברי הצוות ומתנדבים. יש גם לול תרנגולות, כלוב ארנבות, בוסתן פירות קטן, ערוגת ירקות אורגניים וצמחי תה לרווחת הדיירים והאורחים. בחורף המקום הנעים הופך לנעים הרבה יותר: תנורי נפט ענקיים מחממים את האוויר והאווירה, והריקודים מחממים את הלב והנשמה. במשך היום המדבר ממשיך להיות שטוף שמש, ובלילה אפשר לשבת בצוותא סביב מדורה גדולה, לשמוע מוזיקה וללגום תה. בכל ימות השנה אפשר להשתתף בסדנאות פעילות כמו סדנת "תנועה, ריקוד והתבוננות במדבר" (מחיר: 600־700 שקל לאדם, כולל לינה בטיפי, שלוש ארוחות ביום וסדנאות בהדרכת ליאת וניר) או לצפות בהופעות מחול ומוזיקה. בשלושת הרגלים נערכים פסטיבלים ייחודיים שהם הרחבה של הפעילות הרגילה במקום. | |
| |
כתבה: דפנה טלמון |
מפגשי פילוסופיה עם כתביו של מאיר אריאל הזמר והמשורר מאיר אריאל השאיר אחריו חומרים כתובים רבים בנושאים מגוונים, החל בפוליטיקה, דרך דת וכלה בהומור. בשבע השנים שעברו מאז מותו אספה בתו שירז אריאל־דרורי את הקטעים, שרבים מהם נותרו ללא תאריך, ונדמה שהם רלוונטיים היום יותר מתמיד. "כתביו, בדומה לשיריו, לא תמיד מובנים בקריאה ראשונה. בשפה הייחודית לו מוצגים רעיונות והצעות, רשמים והתרשמויות, וככל שמעיינים בהם מבינים שמלבד היותו משורר ייחודי הוא היה גם פילוסוף והוגה דעות", אומרת שירז על החומרים למחשבה שהותיר אביה. בראשית הערב מספרת שירז איך מצאה את הכתבים ולמה החליטה לחשוף אותם לעיני הציבור. לאחר העיון עוברים לדיון מרתק שלא משאיר איש מהמשתתפים אדיש. לדברי שירז, מהכתבים עולים מסרים שלפיהם אפשר לחיות טוב יותר מתוך שינוי התפיסות המקובלות ובאמצעות מעבר למחשבה חיובית. | |
| |
כתבה: דפנה טלמון |