תפריט עמוד

סדנאות בישול בצרפת

טיול לצרפת, בירת הגסטרונומיה העולמית, מהווה הזדמנות מצוינת לשפר את הכישורים הקולינריים. בין אם אתם מחפשים סדנה יומית למקרונים בפריז, רוצים ללמוד להכין גבינות בצפון צרפת או מעדיפים קורס בישול של שבוע בפרובנס - קבלו המלצות לסדנאות הבישול הכי טובות (וטעימות) בצרפת

צרפת היא בירת הקולינריה העולמית, ובמדינה שבה יש תרבות אוכל מפתחת כל כך, אך טבעי שגם המטיילים ירצו לקחת חלק בחגיגה. תיירות קולינרית משגשגת בכל העולם, ובמיוחד בצרפת. לצד אינספור מסעדות גורמה, שווקים והיכלי מזון נחשבים, אפשר להשתתף בסיורים קולינריים ובסדנאות של בישול ואפייה.

לפני הכל, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. הדבר הראשון הוא להחליט אם אתם רוצים להשתתף בסדנת בישול חד פעמית או שאתם מעדיפים להקדיש את כל החופשה לבישול ולהשתתף בסדנאות שנמשכות שבוע או יותר. באיזה קורס או סדנה להשתתף תלוי כמובן בהעדפות ובתחומי העניין שלכם: יש סדנאות מיוחדות ללחמים, סדנאות למתוקים וכן הלאה, ויש קורסים שבהם לומדים לבשל ארוחה מלאה, מהמנה הראשונה ועד הקינוח. בערים גדולות, בעיקר בפריז, יש היצע מסחרר של סדנאות יומיות, באזורים כפריים נפוצות סדנאות ארוכות יותר, הכוללות לרוב לינה בבית הספר עצמו או בבתי משפחות באזור, מה שמהווה הזדמנות מצוינת להכיר לעומק את אורח החיים המקומי. חופשות בישול ארוכות כוללות לרוב לא רק סדנאות וארוחות משותפות, אלא גם סיור בשווקים, ביקור ביקבים ועוד. לעתים אפשר לשלב את אהבת הבישול עם תחומי עניין נוספים כמו לימוד צרפתית, יוגה או צילום.

השתתפות בסדנת פטיסרי בפריז תאפשר לכם להכין קינוחים צרפתיים קלאסיים כמו פריז ברסט או סבלה ברטון

השתתפות בסדנת פטיסרי בפריז תאפשר לכם להכין קינוחים צרפתיים קלאסים כמו פריז ברסט או סבלה ברטון

פריז: ללמוד מהשמות הגדולים

בפריז נמצאים כמה מבתי הספר לבישול הטובים במדינה, בחלקם מועברים שיעורים על ידי בכירי השפים של צרפת. במרבית בתי הספר הללו מועברות סדנאות בישול יומיות בתחומים שונים. הנה כמה בתי ספר בולטים בפריז:

Le Cordon Bleu

אי אפשר לכתוב על בתי ספר לבישול בצרפת בלי להזכיר את הקורדון בלו, שנפתח ב-1895 והפך למוסד שמכשיר את טובי השפים בצרפת ואף בעולם. היום יש לבית הספר סניפים בכל העולם. בסניף הפריזאי תוכלו להשתתף בקורסים מקצועיים וארוכי טווח שיכשירו אתכם להיות שפים, אך גם בסדנאות קצרות וממוקדות, כמו סדנה להכנת אקלרים, סדנה להכנת רטבים, סדנת לחם, בישול פרובנסאלי ועוד.
פרטים נוספים באתר

École de Cuisine Alain Ducasse

אלן דיקאס הוא אחד השפים הצרפתיים הגדולים ביותר, וגם המעוטר ביותר בכוכבי מישלן. לאלן שני בתי ספר לבישול בפריז – האחד בפרברי העיר, ליד Passy, בבית יפה עם מרתף יינות ופאטיו שטוף שמש, והשני ברובע המארה.  סביר להניח שלא באמת תפגשו את אלן דיקאס, אשר מתמרן בין כמה מסעדות ברחבי העולם לבין תכניות ריאליטי, אבל תזכו ללמוד אצל השפים שעבדו אתו והוכשרו על ידו. הסדנאות היומיות מגוונות ועוסקות בתחומים כמו בשר ועוף, דגים, בישול גורמה, אפיית באגטים ולקינוח – מקרונים.
פרטים נוספים באתר

שיעור בבית הספר לבישול של אלן דוקאס | צילום: Martyna Pawlak

שיעור בבית הספר לבישול של אלן דוקאס | צילום: Martyna Pawlak

La Cuisine Paris

בבית הספר הפופולרי הזה מציעים סדנאות בישול ואפייה יומיות במגוון תחומים – מרטבים, דרך קרפים ועד לקרואסונים ומאפי בוקר. סדנת המקרונים מבוקשת במיוחד, והמשתתפים בה לומדים להכין שני סוגי מרנג וארבעה מילויים.
פרטים נוספים באתר

סדנת אפיית קרואסונים ב-La Cuisine Paris | צילום: באדיבות La Cuisine Paris

סדנת אפיית קרואסונים ב-La Cuisine Paris | צילום: באדיבות La Cuisine Paris

Atelier des Sens

בית ספר לבישול שלו שלושה סניפים ברחבי פריז ועוד אחד בליון. בבית הספר מתגאים במטבחים חדישים ומאובזרים היטב, בשפים מובילים שמעבירים את הקורסים, באווירה ידידותית ובמגוון גדול של קורסי בישול צרפתי. בין הקורסים המומלצים: ביסטרו צרפתי, בישול עונתי עם מרכיבים מהשוק וסדנת מאפים מתוקים.
פרטים נוספים באתר

חופשות בישול ברחבי צרפת

Le Chèvrefeuille Cookery School, דורדון

חבל הדורדון מפורסם בתוצרת הקולינרית המשובחת שלו שכוללת, בין היתר, כבד אווז, פטריות כמהין, גבינות עזים, צדפות ועוד. אם תרצו לקחת את הטעמים של הדורדון אתכם הביתה, תוכלו להשתתף בסדנאות של בית הספר לבישול  Le Chèvrefeuille Cookery School. במקום מועברות סדנאות של חצי יום או יום שלם. בסדנאות הקצרות שמתקיימות בימי חמישי המשתתפים  לומדים להכין ארוחה בת שתי מנות על כל שלביה, באופן שניתן לשחזר בבית. סדנאות אלה מתאימות גם לילדים ולמשפחות. הסדנאות שנערכות יום שלם נפתחות בביקור מודרך בשוק מקומי ולאחר מכן הכנת ארוחה שמתבססת על התוצרת הטרייה.
פרטים נוספים באתר

הסדנאות של Le Chèvrefeuille Cookery School נפתחות בביקור בשוק המקומי | צילום: alison wood photography uk

הסדנאות של Le Chèvrefeuille Cookery School נפתחות בביקור בשוק המקומי | צילום: alison wood photography uk

בבית של פטריסיה וולס בפרובנס

פטריסיה וולס היא בלוגרית ומחברת ספרי בישול פופולרית בצרפת. במשך כמה שבועות בשנה היא ובעלה פותחים את בית החווה שלהם בפרובנס לסדנאות בישול שהן התגלמות החיים הטובים. הסדנאות נמשכות שבוע ומתמקדות בבישול פרובנסלי וכל מה שמסביב, כולל ביקורים בשווקים מקומיים, יקבים, חנויות אוכל מתמחות ומסעדות שפטריסיה אוהבת במיוחד. הארוחות מבוססות על רכיבים מהגינה האורגנית של פטריסיה, כמו מרק ירקות פרובנסאלי, רטטוי, בויאבז, גאלט תפוחים ועוד, והסדנאות כוללות גם הסברים על ארגון המטבח והמזווה, טכניקות בישול, תכנון תפריט ועוד. בחורף מתקיימות סדנאות מיוחדות שמתמקדות בפטריות כמהין, וכוללות ציד פטריות כמהין שחורות ומנות המבוססות על פטריות כמהין בכל ארוחה. בנוסף לסדנאות בפרובנס מעבירה פטריסיה סדנאות גם בביתה שבפריז.
פרטים נוספים באתר

ארוחה חגיגית בבית החווה של פטרישיה וולס בפרובאנס

ארוחה חגיגית בבית החווה של פטרישיה וולס בפרובאנס | צילום: Jeff Kauck

מכון פול בוקיז, ליון

פול בוקיז היה אחד מהשפים הגדולים ביותר שידעה צרפת. הוא הלך לעולמו בינואר האחרון, אבל במכון הקולינרי שהקים בליון, עיר הולדתו ובירת הגסטרונומיה הצרפתית, ממשיכים להעביר את המורשת שלו. במקום מועברות תכניות לתיירים שנמשכות שבוע-שישה שבועות. התכנית הקצרה ביותר נקראת אמנות החיים וכוללת סיור מודרך בעיר, ארוחות צהריים וערב במסעדות מישלן, ביקור ביקבים אצל יצרנים מקומיים וטעימות. אה, וכמעט שכחנו – גם לומדים לבשל מנות ליונזיות מסורתיות, לצד מנות שפיתח בוקיז עצמו. יש גם קורסים עם התמחות בפטיסרי או ביין.

פרטים נוספים באתר

המיוחדים של צרפת: שוקולד, גבינות ומתוקים

Academie MonS
בית ספר שמתמחה בייצור גבינות מציע סדנאות ייצור גבינה למתחילים בכפר Cheniers שבצפון-מזרח צרפת. הסדנאות המקצועיות מועברות על ידי מומחה הגבינות איוון לרשר בקבוצות קטנות ואינטימיות, כשהסטודנטים זוכים להדרכה אישית. הסדנאות נמשכות  חמישה ימים ובמהלכן הסטודנטים לומדים לייצר גבינות מסוגים שונים, בהתבסס על תנובת החלב של הפרות שבחווה. הלינה היא בבית אחוזה שנמצא בשטח החווה והאווירה כפרית ופסטורלית.
אתר

Les Secrets Gourmands de Noemie
בית ספר לבישול בפריז שמתמחה בעיקר במתוקים. נעמי מעבירה סדנאות בנות שעתיים וחצי להכנת מקרונים, בהן לומדים את כל שלבי הכנת המקרון, עם בטעמים כמו לימון, פיסטוק, וניל ועוד. נעמי מעבירה גם סדנאות מתוקות בהן לומדים להכין מאפים צרפתיים קלאסיים כמו פריז ברסט, סופלה שוקולד או מדלן לימון.
אתר

ב-Les Secrets Gourmands de Noemie

מתנסים בהכנת מקרון פטל ב-Les Secrets Gourmands de Noemie

L'École du Grand Chocolat
בית הספר הזה הוא גן עדן לכל אוהבי השוקולד. בית הספר, ששמו לא מותיר הרבה מקום לדמיון, ממוקם בסמוך למעבדות של יצרנית השוקולד הצרפתית "ולרונה". את הסדנאות במקום מעביר השף הראשי של ולרונה, פרדריק באו, והן מתאימות לכל מי שחלם אי פעם להיות שוקולטייר. הסדנאות נמשכות שישה ימים בקבוצות אינטימיות של 12 משתתפים.

לחובבי השוקולד לא כדאי לוותר על סדנה להכנת פרלינים | צילום: שאטרסטוק

לחובבי השוקולד לא כדאי לוותר על סדנה להכנת פרלינים | צילום: שאטרסטוק

הסדנאות נפתחות בפריז, בסדנת שוקולד וטעימות וממשיכות בנסיעה ל-  Tain l'hermitage, שם מתקיים הקורס שכולל שלושה ימים אינטנסיביים של סדנאות מקצועיות בהן תלמדו לטמפרר, להכין גנאש וליצור פרלינים וממתקי שוקולד מופלאים. הסיור מסתיים בלילה נוסף בפריז וסיור מודרך בבוטיקי השוקולד המובילים בעיר. ההשתתפות בקורס אינה זולה ועומדת על כ-3,500 אירו (כולל לינה וחלק מהארוחות). עם זאת, מדובר בתכנית פופולרית מאוד שההרשמה אליה נפתחת כשנתיים מראש.
אתר

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...