תפריט עמוד

נתיב הרוביקון – החלוצים החדשים

נתיב הרוביקון, העובר בדרך ההיסטורית של מחפשי הזהב מצפון לסן פרנסיסקו, הוא מסלול פרוע שהנהיגה בו מספקת שלל חוויות אמריקאיות ייחודיות. רק הנוהגים ברכבי שטח מוזמנים להגיע

חציית רוביקונים היא תמיד חוויה אישית מעצימה. לחובבי ג'יפים ורכבי 4X4 נראה שאין התנסות גדולה מזו של חציית מסלול הרוביקון האמריקאי (Rubicon Trail). למרות השם המפוצץ, מדובר בסך הכל בעשרות קילומטרים ספורים, שאותם ניתן לכאורה לגמוא בלי הרבה בעיות בתוך שעות אחדות. אבל לאמיתו של דבר, בתנאי השטח של המסלול, נמתחים בג'יפ על פני יומיים או שלושה ימים מלאים של חוויה אמריקאית ייחודית.

עוד טיולי ג'יפים כאן

לאומה האמריקאית הצעירה אין מסורת היסטורית ארוכה, אבל יש לה בהחלט מיתוסים וגיבורים לאומיים, המרחפים בתודעה האמריקאית ומשמשים כדבק לאומי. מדולל מאד, רופף – אבל קיים: החלוצים כובשי המערב; השֶריפים, המרשלים, אנשי החוק ומפריו השיטתיים; החוואים ומגדלי הבקר. כולם אינדיבידואליסטים גיבורי החלום האמריקאי, חלום המרחבים, כיבוש הלא נודע וההצלחה.

נתיב הרוביקון. לא טיול משפחות רגיל | צילום: רוני מנדלבאום

המיתוסים וגיבורי התרבות שוצפים כיום באותה חדווה אמריקאית רפובליקנית – מקסימה, ילדותית ותוססת – בדמם של "החלוצים החדשים", "כובשי המערב הכבוש". החל מ־1952 ומדי שנה בשנה חוצים דמויי־חלוצים מודרניים אלה שוב ושוב את רכס סיירה נבדה, כאילו יצאו זה עתה לאחד ממסעות הגילוי המיתולוגיים, שליבו את הבהלה לזהב של 1849. הם חוצים את מסלול הרוביקון, היוצא מחופי אגם טאהו (Lake Tahoe) שמצפון־מזרח לסן פרנסיסקו, וממשיכים בדרכם לעמק הסיליקון שבמערב, מדרום לעיר, רכובים על ג'יפ מדוגם (כלומר, רכב שטח המתאפיין בתכונות של ג'יפים צבאיים, כמו מתלים משופרים) – תחליף מודרני ראוי לקרון מסע מיטלטל, רתום לזוג שוורים.
מסלול הרוביקון לא מיועד לטיול משפחות רגיל. ראשית כל, כדי לנסוע בו צריך רכב 4X4 מדוגם במיוחד, וכאלה אין בנמצא בחברות ההשכרה הרגילות. המסלול פשוט קשה מדי, והסלעים גדולים מדי למעבר מכוניות רגילות. גם מכוניות בלתי סטנדרטיות בעליל, שמחיר הכנתן לחציית הרוביקון עלול להגיע לאלפי דולרים, לא תמיד מסיימות את המסלול בחתיכה אחת.

למרות זאת, מדי שנה מנסים מאות בעלי ג'יפים את מזלם בחציית המסלול. "גודש תנועה" במסלול הצר וצפיפות באתרי הקמפינג אינם נדירים – בעיקר בזמן המירוץ של חג הפסחא (Easter Rubicon Run; ממש במקביל להפשרת השלגים) ובשבוע של אירועי "ג'יפ ג'מבורי" (Jeep Jamboree), המתקיימים בדרך כלל בשבוע שבו חל הארבעה ביולי, יום העצמאות האמריקאי. גם השבוע האחרון של יולי מועד לפורענות, לאחר שהפך לחגיגת השטח של איגוד TLCA – בעלי טויוטה לנד־קרוזר.

איפה זה בכלל?

החלק האתגרי והמעניין של מסלול הרוביקון נמצא במחוז אלדורדו (Eldorado) שבמזרח קליפורניה, בין אגם טאהו בצפון לבין הסכר על אגם לון (Loon Lake), הנמצא כ־20 קילומטר דרומית־מזרחית לאגם טאהו. בסך הכל 19 מייל, כ־30 קילומטר, שאותם נוסעים בקצב הליכה, ושרק בשבילם שווה לחצות חצי עולם.

נהוג לעשות את המסלול דווקא ממערב למזרח, ולסיימו באחת המסעדות או הפיצריות של כפר הסקי טאהומה (Tahoma), ממש מעל הגדה המערבית של אגם טאהו. הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שהמסלול צר ויש בו מעברים שחייבים לנסוע בהם. תנועה דו כיוונית תיצור בעיה בנקודות המעבר הללו, בעיקר בזמנים של גודש תנועה. תקלה מכאנית באחת המכוניות, אירוע לא נדיר כשלעצמו, עלולה לסתום את המעבר לכל משך הזמן שיידרש לתיקונה.

איך מגיעים?

אם אין לכם רכב מתאים, זוהי שאלה וירטואלית למדי. כדי להגיע לאיזור מסן פרנסיסקו, נוסעים תחילה לסקרמנטו (Sacramento), בנסיעה בכיוון צפון־מזרח בכביש 80. מסקרמנטו נוסעים מזרחה בכביש 50, המסתיים מעט דרומה מאגם טאהו. אם אתם רוצים לעשות את כל המסלול ההיסטורי, מג'ורג'טאון, עליכם לפנות מכביש 50 צפונה בכביש 49, מעט מזרחה מסקרמנטו. אם אתם רוצים לחצות רק את הקטעים האתגריים, בדרך הרוביקון האמיתית, עליכם להמשיך בכביש 50 מזרחה, ולא לפנות בכביש 49. מעט אחרי שכביש 50 הופך להררי, יש לפנות צפונה בדרך משנה המכונה Crystal Basin או Ice House. אחרי שעוברים על פני חנות האספקה Ice House Store, ממשיכים עוד כ־23 קילומטר צפונה, עד שביל הרוביקון המגיע מג'ורג'טאון שממערב.

לחוויות שטח מרגשות מנתיב הרוביקון בכתבה הבאה:

ג'יפים – נתיב הרוביקון בקליפורניה
איספור אתגרים ומכשולים עומדים בדרכם של הנוהגים בנתיב הרוביקון, מסלול הג'יפים הקשה והמסוכן ביותר באמריקה הצפונית. הדרך מזמנת גם מפגשים עם טיפוסים יוצאי דופן ומרתקים במיוחד

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...