תפריט עמוד

נפאל ממלכת הטרקים

נפאל היא גן עדן לחובבי הליכה עם אינספור אפשרויות לטרקים ברכס ההימלאיה. הנה המלצות לכמה טרקים יפים במיוחד, שעוברים בין כפרים מסורתיים, פסגות אדירות, ערוצים פראיים, נהרות, מפלים ותצפיות נוף שיעצרו את נשימתכם, ולא רק בגלל הגובה הרב. ויש גם מידע מעשי למתכננים לטייל

נפאל, הממוקמת ברכס ההימלאיה, נחשבת לממלכת הטרקים של אסיה, ואין פלא. יש בנפאל נופים הרריים מדהימים, עמקים נפלאים, קרחונים, נהרות ואגמים וכפרים מסורתיים עם תושבים מסבירי פנים. מרבית הטרקים עוברים בגובה רב, דבר המצריך הסתגלות מצד המטיילים, אולם התנאים הנוחים לאורך הדרך מקלים על ההתארגנות. בכפרים תוכלו למצוא גסטהאוסים ומסעדות ומי שלא רוצה לסחוב את הציוד על הגב יכול לשכור פורטרים.

לפני שיוצאים לטרק בנפאל, חשוב לדעת כמה דברים עיקריים:

עונה: בנפאל יש שתי עונות מקובלות ליציאה לטרקים: בחודשים מרץ-מאי ובחודשים אוקטובר-נובמבר. זוהי עונה יפה במיוחד, משום שלאחר המונסונים של הקיץ הכל ירוק ושופע מים, מזג האוויר נעים והאוויר צלול. בקיץ, בין יוני לספטמבר, לא מומלץ לצאת לטרקים כי זוהי עונת המונסונים, ואילו בחודשי החורף קר מאוד, גשום ומושלג וחלק מהדרכים חסומות.


מעבר ההרים ת'ורונג לה, הנקודה הגבוהה ביותר בטרק סובב אנאפורנה | צילומים: שאטרסטוק

מחלת גבהים: מרבית הטרקים בנפאל מתקיימים בגובה רב, דבר שעלול לגרום למחלת גבהים – בצורתה הקלה מחלת גבהים מתבטאת בכאבי ראש ובחילות, במקרים קשים יותר היא מתבטאת בקוצר נשימה והקאות ואף עלולה להיות קטלנית. לכן, חשוב לתת לגוף להתאקלם לגובה, לקחת את הזמן ולהישאר במקום אחד ולא להמשיך בטיפוס רצוף. אם מופיעים סימפטומים, כמו כאבי ראש או קוצר נשימה, יש לעצור את העלייה ולנוח. אם הסימפטומים לא חולפים, יש לרדת, גם במחיר של ויתור על הטרק.

אישורים: בכל הטרקים בנפאל יש להציג אישור (Permit) שאותו ניתן להשיג (תמורת תשלום) ממשרד ההגירה של נפאל, שיש לו סניפים בפוקרה ובקטמנדו. בנוסף יש להוציא כרטיס שנקרא TIMS – ראשי תיבות של  Trekkers’ Information ManagemenT System אותו ניתן להנפיק במשרדי התיירות בקטמנדו ובפוקרה או בסוכנויות טרקים בערים אלו – הכרטיס עולה כסף ונדרשות שתי תמונות פספורט וצילום של הדרכון.

לינה: מרבית הטרקים בנפאל מציעים תנאי לינה נוחים למדי לאורך הדרך. בחלקם הלינה היא בבתי תה (Tea House), בהם אפשר ללון בחדרים צנועים עם מקלחת דלי (דלי שממנו נשפכים המים לרחצה) או עם שירותים ומקלחות משותפים, במקומות אחרים ישנם בתי הארחה, גסטהאוסים, המציעים תנאים נוחים יותר ולעתים יש בהם גם מסעדה שמגישה אוכל מערבי. בטרקים אחרים הלינה היא בבתי משפחות בכפרים המקומיים וזוהי הזדמנות נהדרת להתוודע לחיי המקומיים. יש גם טרקים שבהם הלינה היא באוהלים. בטרקים האלה יש לסחוב ציוד רב יותר, להיערך היטב מראש ולבשל בשטח, אבל הקרבה המקסימלית לטבע שווה את המאמץ.


גאסט האוס בטרק סובב אנפורנה | צילום: Elena Kapitsa / Shutterstock

ואיפה כדאי לטייל? הנה כמה מהטרקים המוצלחים והפופולריים בנפאל:

אוורסט בייס קאמפ (Everest Base Camp)
זהו אחד מהטרקים הפופולריים ביותר בנפאל ואולי אף בעולם כולו. במהלך הטרק מעפילים למחנה הבסיס של האוורסט בגובה 5,380 מטר מעל פני הים, ובדרך נהנים מכל הטוב של רכס ההימלאיה: תצפית מרהיבה על פסגת האוורסט, ההר הגבוה בעולם, נופים הרריים מדהימים, עמקים, נהרות, מפגש עם בני השרפה המקומיים ומנזרים בודהיסטים לאורך הדרך. נקודת השיא של המסלול היא גם הנקודה הגבוהה ביותר בו: פסגת קאלה פאטאר (Kala Patthar), בגובה 5,600 מטר, ממנה נשקף נוף עוצר נשימה של הפסגות באזור. הטרק אינו פשוט משום שהוא משופע בעליות וירידות.
משך הטיול: כ-20-12 יום, בהתאם לנקודת המוצא של המסלול
דרגת קושי: בינונית
נקודת המוצא: הכפר ג'ירי (Jiri) בגובה 1,860 מטר או הכפר לוקלה (Lukla), אליו ניתן להגיע בטיסה פנימית מקטמנדו או בהליכה של כחמישה-שבעה ימים מג'ירי.
לינה: בתי תה ובתי הארחה


מטיילים משקיפים על פסגת האוורסט מפסגת קאלה פאטאר

סובב אנאפורנה (Annapurna Circuit)
בדומה לאוורסט בייס קאמפ, גם טרק סובב אנאפורנה, זוכה לפופולריות עצומה, הודות לנופים הנפלאים והמגוונים שהוא מציע, לעלייה ההדרגתית בגובה ולתנאים נוחים לאורך הדרך. בתחילת הטרק יש נופים של יערות ומפלים, ובהמשך הנופים מתחלפים לפסגות חשופות ורבות הוד. גולת הכותרת של הטרק היא בחציית מעבר ההרים ת'ורונג לה (Thorung la), בגובה 5,416 מטר.
משך הטיול: 21-14 יום, בהתאם לנקודת המוצא של המסלול
דרגת קושי: בינונית
נקודת מוצא: בסי סהר (Besisahar), סאנג'ו (Syanje) או מנאנג (Manang)
לינה: בתי תה


נופים ירוקים בתחילת טרק סובב אנאפורנה. בהמשך הדרך הם יתחלפו לפסגות חשופות ורבות הוד

טרק לנטאנג (Langtang)
טרק פופולרי נוסף, קצר יותר מהאחרים, הוא טרק עמק לנגטאנג, שחוצה את העמק הקרחוני ומציע נופים נפלאים של קרחונים, פסגות דרמטיות, נהרות אדירים, שדות חקלאיים, גשרים תלויים וצמחייה מגוונת שמתחילה ביער טרופי וממשיכה בחורש אלפיני. בנוסף לנופים יפים, הטרק מציע גם חוויה תרבותית עם הרבה מנזרים וכפרים מקומיים עם השפעות טיבטיות לאורך הדרך.
משך הטיול: 7-5 ימים
דרגת קושי: בינונית
נקודת מוצא: סייברו בסי (Syabru Besi)
לינה: בתי תה ובתי הארחה


הנוף לאורך טרק לנגטנג כולל יערות עד ונחלים שוצפים

טרק פון היל (Poonhill)
טרק קצר יחסית נוסף הוא טרק פון היל, טרק קל יחסית שמתאים למטיילים לא מנוסים או למי שקצר בזמן. למרות זאת, מדובר בטרק יפהפה שמציע תצפיות מרהיבות על רכס האנאפורנה. בנוסף, הזריחות שתראו מפסגת פון היל, בגובה 3,210, מטר, הן מהיפות בהימלאיה. המסלול כולל הליכה ביערות גשם לאורך נחלים שוצפים ומפלים, מעבר בין כפרים מקומיים וטרסות אורז ותצפיות על פסגות האנאפורנה המושלגות. שימו לב: למרות שהטרק נחשב קל יחסית הוא כולל עליות ממושכות.
משך הטיול: 7-5 ימים
דרגת קושי: קל-בינוני
נקודת מוצא: הכפר נאיה פול (Nayapul)
לינה: בתי הארחה


הזריחה הנשקפת מפסגת פון היל היא מהיפות בהרי ההימלאיה

טרק האגמים הקפואים (Gosaikunda)
טרק האגמים הקפואים הוא אחד מהנופיים בנפאל והוא מתאים למי שזמנו מוגבל ועדיין רוצה לחוות את המיטב של נופי ההימלאיה. לאורכו יש פסגות מושלגות, יערות עד, מפלים, מעברי הרים וגולת הכותרת – אגמי גוייסקונד (Gosaikunda), מקבץ אגמי טורקיז יפהפיים בגובה שעולה על 4,000 מטר. האגמים קפואים בחודשי החורף.

משך הטיול: 7-6 ימים
דרגת קושי: בינונית – קשה
נקודת מוצא: הכפר דונצ'ה (Dhunche)
לינה: בתי הארחה


טרק האגמים הקפואים. פסגות מושלגות ואגמי טורקיז

בתמונה הפותחת: טרק האוורסט בייס קמפ

עוד טרקים

נפאל: סודות ההימלאיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנפאל

פשופאטינט – הגבול הדק שבין החיים למוות
פשופאטינט – הגבול הדק שבין החיים למוות

הגבול הדק המביך והמצמרר, בין ריח המנגל לפרידה קורעת הלב באתר שריפת הגופות במקדש פשופטינט בקטמנדו, הוא גם הגבול המטושטש בין החיים למוות. זוהי התפיסה ההינדית והבודהיסטית בנפאל. כאן המוות, הוא לא סוף פסוק. להפך, הוא הזדמנות חדשה, ...

טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל
טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל

אם יש גן עדן הוא נמצא במוסטנג, מקום מושבם של טיבטים, סמוך לגבול עם סין (או טיבט, תלוי את מי שואלים), החיים את חייהם בחופש. עניין שאינו מובן מאליו מאז הסכסוך שהתעורר עם סין ובריחתו של הדלאי לאמה ...

מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו
מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו

במבט ראשון נראית קטמנדו מוזנחת, צפופה ומזוהמת, אך אל תתנו לרושם הראשוני להטעות אתכם, מדובר באחת מהערים הקסומות והמרתקות במזרח ובעולם כולו. הצלם חמי כרם חוזר בפעם החמישית אל קטמנדו למסע צילום שמתרכז דווקא בעיר עצמה, ולא בפסגות ...