תפריט עמוד

נסיעת עסקים לסינגפור: כל מה שצריך לדעת

מצד אחד, סינגפור היא מקום קל ונוח מאוד לנסיעת עסקים, עם שדה תעופה מהטובים בעולם, תחבורה ציבורית יעילה ונוחה, מקומיים שמדברים אנגלית ותחושת ביטחון אישי גבוהה. ומצד שני, יש כללים ברורים שצריך להכיר כדי להצליח בפגישות עסקים בסינגפור. טל רשף עושה סדר

סינגפור, אי שהוא עיר ושהוא מדינה גם יחד, קובעת סטנדרטים משל עצמה בתחומים רבים הרלוונטיים לאיש העסקים הנודד בעולם. היא ניצבת בראש רשימת המדינות מבחינת נוחות עשיית עסקים, שדה התעופה שלה, צ'אנגי, נחשב לטוב בעולם כולו, והיא ניצבת בראש גם מבחינת סדר, ניקיון וביטחון אישי, ומתברגת בצמרת המדינות בעולם מבחינת תמ"ג לנפש ומבחינת נוכחות של הנהלות של חברות בינלאומיות.

משמעות הדברים הללו היא שאם אתם צפויים להגיע לשם לנסיעת עסקים אתם מגיעים לאחד המקומות הנוחים ביותר בעולם כולו לנסיעה כזאת, אבל עם זאת אין זה אומר שאין אתגרים שצריך להיערך לקראתם. עוד נגיע לכך בהמשך.

צ'אנגי, נמל התעופה של סינגפור, נחשב לטוב בעולם

צ'אנגי, נמל התעופה של סינגפור, נחשב לטוב בעולם | צילום: DerekTeo / Shutterstock.com

הנוחות מתחילה בנחיתה, כאשר היציאה משדה התעופה היא נוחה וחלקה, קל להתמצא וביקורת הדרכונים מהירה ויעילה. על מנת להגיע ליעדכם בעיר ניתן לקחת מונית, שמחירה אינו גבוה יחסית, או לנסוע ב-MTR, הרכבת התחתית הזולה והמהירה. הנוחות ממשיכה הלאה בכל היבט של העיר שאליו תיחשפו. כמעט כולם דוברים אנגלית סבירה או יותר מסבירה, קל להסתדר עם כרטיס אשראי בינלאומי והמרחב הציבורי בטוח וכמעט שלא ניתן לפגוש בו גילויי אלימות כלשהם.

מעבר לכל מה שתואר כאן, ההיקף הגיאוגרפי המצומצם של סינגפור, ועוד יותר מכך של המרכז העסקי שלה, מקל על ההגעה לכל מקום, שירות או אדם שלהם תזדקקו. מרבית המקומות שתזדקקו להם מרוכזים ברובע העסקי שמול מפרץ המרינה בדרום העיר, במתחם שבין Raffe's Place ל-Clarke Quay. קל לזהות את האזור בזכות גורדי השחקים שבו.

את המרכז העסקי של סינגפור קל לזהות על פי גורדי השחקים שבו

את המרכז העסקי של סינגפור קל לזהות על פי גורדי השחקים שבו | צילום: Southtownboy Studio / Shutterstock.com

אם אתם שוכרים מקום לקיום כנס או ישיבות או אם אתם מזמינים חדר במלון דאגו שזה יהיה כאן: זה ייצוגי, ונקודה זאת חשובה בעיני הסינגפורי, זה יחסוך לכם זמן של נסיעות ויאפשר לכם להגיע רעננים. יתרון נוסף של האזור הוא בקרבה שלו לצ'יינה טאון ובהמשך ל-Marina Sands Bay ולאטרקציות הסמוכות אליה, כך שנוח לצאת מכאן לטיול רגלי, לבילוי של ערב או לג'וגינג.

לא רק שהכל נוח ובטוח, יתרה מכך, אנשים לא מעטים שטיילו רבות בעולם מתלוננים על כך שסינגפור "ארוזה בצלופן" ואין בה את הקסם המחוספס של אתרים אחרים במזרח אסיה, שבהם ניתן עדיין לחוש את מקצב החיים המקורי של לפני הגעת המודרניזציה. עניין של טעם.

אל תניחו לצלופן הזה להטעות אתכם, האי אינו מערבי, ולמרות שהחזות היא מודרנית לחלוטין, החשיבה של האנשים שאותם תפגשו שואבת ממקורות אחרים לגמרי: סין, מלזיה והודו. אם תרצו להכיר את הרקע של המקום אתם מוזמנים לקרוא ולהרחיב בכתבה בנושא מקורות התרבות של סינגפור.

מקדש ברובע ליטל אינדיה. למרות החזות המודרנית, התרבות בסינגפור מושפעת מסין, מלזיה והודו

מקדש ברובע ליטל אינדיה. למרות החזות המודרנית, התרבות בסינגפור מושפעת מסין, מלזיה והודו | צילום: Tang Yan Song / Shutterstock.com

הבסיס התרבותי הייחודי הזה של תושבי האי יוצר ציפיות ייחודיות בעת עשיית עסקים וחשוב להתאים את עצמנו אליהן על מנת למצוא נתיבים אל לבו של המארח ולהצליח בפעילות מולו. על פי המקובל במזרח אסיה הבסיס לעשיית עסקים וחתימת עסקאות אינו מתמצה רק בפרטי העסקה, אלא מחייב יצירת קשר אישי עם האדם שמולכם, קשר שהוא מה שיין לו ולכם את תחושת הביטחון שניתן להמשיך הלאה.

התרבות המקומית היא חששנית, נזהרת שלא לעשות טעות ומפחדת מכישלון ומביקורת חברתית. יצירת קשר אישי עם הפרטנר מאפשרת לתהות על קנקנו ולהכיר אותו ולמנוע הפתעות מצדו, וגם יוצקת בטון בין הלבנים של הקשר, אכפתיות הדדית שמוסיפה על גבי האינטרס העסקי. כיצד יוצרים קשר שכזה תוך כדי קידום המשימה העסקית שלשמה הגעתם הנה? הבה נפרק זאת לשלבים ולהנחיות פשוטות של עשה ואל תעשה.

בשלב הראשון הבסיס של יצירת הקשר הוא במתן תחושת ביטחון ואמינות לאדם שמולכם בעת יצירת הקשר. זה אומר קפדנות בפרטים, בין אם זה דיוק בזמן ההגעה לפגישה, לבוש מוקפד, היגיינה, התנהגות מאופקת רשמית ואדיבה, והתנהלות על פי כללי הטקס, והכוונה היא לכללים הנהוגים בסינגפור.

בפגישה עסקית בסינגפור חשוב להקפיד על פרטים כמו דיוק, לבוש והתנהגות מאופקת ואדיבה

בפגישה עסקית חשוב להקפיד על פרטים כמו דיוק, לבוש והתנהגות מאופקת ואדיבה | צילום שאטרסטוק

כן, בסינגפור, כמו במקומות אחרים במזרח, הגישה, הנמנעת כאמור מאי נעימות ומכישלון בעיני הזולת, מחפשת, על מנת ללכת על בטוח, את הדרך היחידה לפעול, וכאשר יש דרך אחת לפעול זה הופך לטקס, או לפחות כך זה נראה למתבונן מהצד. יש כללי טקס להחלפת כרטיסי ביקור, כללים להושבה של אנשים בישיבה ועוד. אתם לא מכירים את כל הטקסים והכללים? התייעצו עם מי שכבר התנסה, מבין ומכיר, זה חשוב.

בשלב השני, על בסיס השקט והביטחון שנותנת התנהלות ללא דופי, אפשר להתחיל בהדרגה לעבוד יחד ובמקביל להמיס את הקרח. כאן, בניגוד לישראל, לא שוברים את הקרח בפעולה ישירה, אלא ממיסים אותו לאט, בהדרגה, בלי הפתעות, בלי חדירה אל המרחב של האדם שמולכם.

הקרח נמס לאיטו תוך כדי עבודה משותפת שבה אתם מאפשרים לצד השני לראות את המקצועיות שלכם, המצגות המתוקתקות, התגובות המאופקות, הנכונות לשתף במידע, הצניעות שבה אתם מציגים את עצמכם ואת החברה ששלחה אתכם, החומר המודפס שחילקתם והדרך המקצועית שבה אתם מנהלים משא ומתן, בלי לאבד שטח וגם בלי להיות תוקפניים.

גולת הכותרת של יצירת הקשר באה לאחר מכן, בערב, בעת היציאה לבילוי משותף. בילוי זה אינו fun, למרות שהוא צפוי להיות מהנה, הוא חלק מהעבודה. אם המארח מזמין אתכם לסעוד יחד בערב בטלו כל תכנון אחר שעליו חשבתם.

יציאה משותפת לארוחת ערב יש חלק חשוב בחיזוק קשרי עבודה

יציאה משותפת לארוחת ערב יש חלק חשוב בחיזוק קשרי עבודה

בואו לבושים באופן לא רשמי, אבל גם לא מוזנח וזרוק חס וחלילה, אכלו יחד, שתו יחד, צחקו ועשו כל מה שנדרש על מנת לחמם את האווירה. הערב הוא הזמן המוקדש לכל מה שלא ניתן לבנות במשך היום, הזמן שבו אינכם מכופתרים ומעונבים וניתן ליצור את החיבור האישי שקשה להגיע אליו סביב שולחן הישיבות.

בכלל, אוכל הוא נקודה משמעותית בסינגפור. יש בו סגנונות שונים ואפשרויות רבות, חלקן ברמה מעולה, ותוכלו לקרוא על כך בכתבה בנושא אוכל בסינגפור. המנהל הסינגפורי מכיר אפשרויות רבות ויודע להיעזר בהן על מנת ליצור את הערב המתאים כדי ליצור מגע אישי ובלתי אמצעי בין הצדדים.

כל מה שתואר עד כה מוביל לכך שבזמן שיש לכם עד לנסיעה דאגו לסגור פינות, לאסוף מידע, ללמוד את כל מה שנדרש, להכין מצגות וחומר מודפס וכמובן להכניס למזוודה את כל מה שצריך להיות בה. תכנון קדימה הוא שם המשחק, בסינגפור אין מקום לאלתורים.

_____

טל רשף – יועץ עסקי ובין תרבותי לעסקים בסינגפור ומזרח אסיה, מאמן מנהלים ומעביר סדנאות לפעילות בשווקים מתעוררים בחברות ישראליות.

.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסינגפור

סינגפור: אטרקציות, בילויים, טיולים ותרבות
סינגפור: אטרקציות, בילויים, טיולים ותרבות

עיר, מדינה או אי? סינגפור הזעירה היא כל אלה, ובנוסף היא מהווה יעד נהדר לחופשה לכל סוגי המטיילים. במדינה המודרנית והמצוחצחת קל להתמצא ונוח לטייל, ויש בה משהו לכל אחד: גורדי שחקים מודרניים ושכונות אתניות, מרכזי קניות נוצצים ...

סינגפור: מסע קולינרי
סינגפור: מסע קולינרי

הדרך הטובה, המהירה וכמובן הטעימה ביותר להתוודע לסינגפור, שתושביה הגיעו אליה מרחבי אסיה, היא דרך האוכל. טל רשף, המכיר את האי היטב, ממליץ על מסעדות זולות ומצוינות, בהן מסעדת כוכב מישלן שמנת הדגל שלה עולה פחות מחצי מנת ...

טיול בסינגפור – אי של סדר וגיוון אתני
טיול בסינגפור – אי של סדר וגיוון אתני

בשטח מצומצם, 750 קמ"ר בסך הכל, חיים חמישה מיליון אנשים - מגוון מרתק של לאומים, שפות ומאכלים. ולצד הגיוון האתני, סינגפור מתאפיינת גם בסדר מופתי, ניקיון מוחלט והפנמה של הכללים הנוקשים. הצצה לאי קטן שהפך את המצוינות לערך ...