תפריט עמוד

ניצחון ירוק: לא יסלל כביש על פארק השרון

שתפו:

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם את שדרוג כביש החוף הקיים במקום לסלול כביש חדש על פארק השרון ונחל אלכסנדר. בנוסף, הוחלט להסיט את תוואי הכביש שיחבר בין כביש 2 וכביש 4 דרומה כדי למנוע פגיעה בפארק פולג

פורסם 14.9.10
הישג לשוחרי הטבע והסביבה: הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם את התוכנית לשדרוג כביש מספר 2 (כביש החוף), בקטע שבין חבצלת השרון לחדרה, במקום לסלול כביש חדש ממזרח לכביש הקיים. הכביש החדש, המשך של נתיבי איילון, היה אמור לחצות את פארק השרון ואת נחל אלכסנדר תוך כדי פגיעה סביבתית ונופית. שדרוג הכביש הקיים יכלול הוספה של נתיב נוסף לכל כיוון בקטע האמור. בחלופה הזו תמכו ארגונים ירוקים דוגמת אדם, טבע ודין, מגמה ירוקה, חיים וסביבה, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, ישראל בשביל האופניים ואחרים, וכן המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה ותושבים מקומיים.

מהחברה להגנת הטבע בירכו על ההחלטה ומסרו כי שדרוג כביש 2 הקיים יצמצם את הפגיעה בפארק השרון ובנחל אלכסנדר וימנע את הנזק הסביבתי והנופי האנוש שהיה נגרם לוּ היו מחליטים על סלילת כביש חדש. "לחלופה של שדרוג כביש 2 הקיים ישנם יתרונות לא רק סביבתיים ונופיים, אלא גם תחבורתיים, כלכליים וחברתיים", אמר אריק טפיירו, רכז התחבורה של החברה להגנת הטבע. יחד עם זאת, טפיירו הוסיף כי למרות ששדרוג הכביש הקיים עדיף בהרבה על סלילת כביש חדש, גם חלופה זו אינה חפה מבעיות וכי יש לפעול כדי למזער את ההשפעות הסביבתיות של הרחבת הכביש.

ועוד בשורה משמחת: המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה להסיט את תוואי כביש 551, שאמור לחבר בן כביש 4 לכביש 2 דרומה, ובכך נמנעה פגיעה סביבתית ונופית למרחב פארק הפולג, שבו היה אמור לעבור התוואי המקורי. בדברי ההסבר נכתב כי הסטת הכביש דרומה תשמור על ערכי הטבע והנוף של רצועת מרחב הפולג.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: