תפריט עמוד

ניפגש בסקי – עם ילדים

חופשת סקי מציעה משהו לכל אחד – הילדים הצעירים מבלים בקייטנה, לומדים לגלוש ומכירים חברים חדשים, המתבגרים נהנים בסנופארק וההורים יכולים לגלוש בראש שקט. וגם מי שלא גולש יכול ליהנות משלל אטרקציות, קניות ופינוקי ספא בעיירות הציוריות

משפחות רבות בוחרות להפוך את חופשות הסקי למסורת. אחת לשנה, באופן קבוע, בהרכב משפחתי מלא, יוצאים לשלג. נהנים מחוויה ספורטיבית טובה, ששומרת על כל המשפחה בכושר ומגבשת את כולם סביב תחביב אחד מלהיב ומרענן. זוהי אינה חופשה משפחתית לוחצת ולכל אחד יש את הזמן שלו עם ההר, לפי רמתו והעדפותיו. נפגשים לארוחת צהריים בנקודת מפגש על ההר ולארוחת הערב במלון או בעיירה. אפשר לקפוץ יחד לספא אחרי הגלישה, לשתף באירועי היום ולהכיר חברים חדשים. כשהילדים בוגרים יותר, בוחרים כמה שעות בכל יום בהן גולשים יחד באותו האזור, מתפצלים למסלול או שניים וקובעים להיפגש בסנופארק לעודד את הצעירים המתבגרים בקפיצות הראווה על המזרן. נוח מאוד לרכוש מכשירי ווקי טוקי, שקולטים לא רע על ההר, או להוסיף חבילת גלישה מוזלת ולתקשר אחד עם השני בווטסאפ או בפייסבוק.



חופשת סקי היא אחת החופשות היחידות שמתאימות לכל בני המשפחה

חופשת סקי היא אחת מהחופשות היחידות שמתאימות לכל הגילאים. הגישה מהמלון לעיירה היא מיידית ונוחה, המעליות שעולות לאתר קרובות ואפשר להתפצל ולשוב ולהיפגש שוב ושוב. גם מי שלא גולש, יוכל ליהנות מחופשת הסקי המשפחתית, כל עוד אינו סובל מקור יותר מדי. העיירות ציוריות ויפות וברובן תמצאו מרכזי קניות טובים, בתי ספא, בתי קפה ומסעדות להעביר בהן את היום, יחד עם שפע של אטרקציות שלג, כמו אופנועי שלג, טיפוס קרחונים, קרוס קאונטרי (הליכה ממריצה ובריאה מאוד על מגלשיים), סנושואינג (Snowshoeing – די דומה) והחלקה על הקרח. גם חצי יום שופינג ושוטטות בעיר הקרובה היא אופציה, וניתן לשכור אוטו או לתפוס את האוטובוס המקומי ולהכיר את הסביבה. בערבים, פאבים ומועדונים יחכו לחובבי הבילויים במשפחה, ואלה הביתיים יותר יוכלו לקרוא ספר ליד האח החמים בלובי ולהכיר נופשים נוספים.


בתוך ימים ספורים אפשר להתמוגג מנחת למראה הילדים שמזגזגים במדרונות

הורים צעירים, שעד לא מזמן זכו לגלוש בראש שקט בלי ילדים, יוכלו לרשום את הילדים לקייטנה (שכוללת גם בייביסיטר והפעלות מחוץ לאתר עד השעה 17:30!), מה שמאפשר להמשיך ליהנות מהשקט. יש קייטנות גלישה לילדים מגיל 4 בשפה העברית עם מדריכים מצוינים וארוחות על ההר. בשעות הצהריים הילדים נחים במועדון עם בייביסיטרים והפעלות נעימות ומגבשות. וכך, בתוך כמה ימים, תוכלו להתמוגג מנחת למראה הילדים שלכם שכבר מזגזגים להם במדרונות, נהנים מחברים בגילם ומציפים אתכם בסיפורים נלהבים. אין תענוג גדול מזה להורים גולשים, לא כך?


נגיעה ישראלית בשלג האוסטרי

אז מהם האתרים שהכי מתאימים למשפחות?
שפינדלרוב מלין, צ'כיה: נחשב לאחד האתרים הטובים ביותר ללימוד. זהו אתר די קטן, יחסית לאתרי האלפים, שיושב בשמורת טבע משגעת, מעל עיירה מתוקה להפליא. הגולשים בו, גם מתחילים וגם מתקדמים, תמיד חוזרים ממנו עם מילים טובות וטעם של עוד. יש בו רוב מוחלט של מסלולים כחולים, מתונים ורחבים, שיבנו למתחילים מביניכם בעדינות את הטכניקה והביטחון על ההר. המדריכים בשפינדל גם הם מצוינים, דוברי אנגלית וידועים בסבלנותם הרבה, ובתי הספר מאוד מפותחים. גם הגולשים הטובים יותר במשפחה ימצאו את מקומם כאן, יאתגרו את עצמם במסלולים האדומים ובמסלול השחור התלול, או שיגלשו בין העצים מחוץ למסלולים. יש גם הדרכות למתקדמים וסנופארק מושקע המחכה לכל קופץ.

סלה רונדה, איטליה: קייטנות הסקי של SkiDeal בתקופות החגים בהחלט שוות את הקפיצה האתר היפה של איטליה ואחד מהיפים בעולם. זהו אמנם אחד האתרים הכי גדולים שתפגשו (1,233 ק"מ של גלישה טהורה), ומתאים יותר להיות באתר קטן וביתי בתור התחלה, אך ימי השמש החמימים בהם תזכו באתר זה הם כמעט הבטחה, מה שנעים יותר בשלבי הלימוד ומקל על ההתמודדות עם המדרונות. הנופים היפים הם הבונוס העיקרי של האתר, גם אם לא תצליחו ליהנות מכולו בחופשה אחת. נסו לגלוש בקרבת הילדים, להתרחק כשעתיים מקסימום מהם, על מנת שתוכלו לשוב ולפגשם בהמשך היום, ופרגנו לעצמכם ביום השלישי או הרביעי, אחרי שהילדים כבר נקלטו והתקדמו מעט, לגלוש במסלול המעגלי שאורך בין ארבע לחמש שעות של גלישה רצופה.


סנופארק באבוריאז. שפע של הפעלות לילדים וצעירים בכל הגילאים

אבוריאז (Avoriaz), צרפת: זהו אחד האתרים היותר מתאימים למשפחות שתמצאו באלפים, וזה גם מה שתראו סביבכם בעיירה. זוהי עיירה נטולת רכבים, שכולה Ski-in / Ski-out ומלאה במשפחות צרפתיות. ניתן לגלוש ברחובותיה, לבוסס בשלג במגפי ירח (Moon boots) או לרכוב בכרכרות מלכותיות. מרכז העיירה מתמלא חגיגיות בשעות אחר הצהריים והערב, עם מגוון הפעלות לילדים כמו החלה על הקרח, באולינג, מזחלות שלג (שהורים רבים גוררים אחריהם באופן קבוע בעיירה) והופעות אורקוליות מרהיבות שמארגנת העיירה לנופשים בה. האתר עצמו מתאים לכל הרמות, ההדרכות הן באנגלית (עם מבטא צרפתי כבד) או בצרפתית.


פאסו טונלה באיטליה. כל מה שצריך נמצא בהישג יד

פאסו טונלה, איטליה: אתר מושלם למשפחות. העיירה קטנטנה ורוב המלונות נמצאים ממש, אבל ממש מול הרכבלים ומשרדי הסקיפס וחנויות הציוד. בקייטנת הסקי כאן יש הדרכות בעברית, מדריכים ובייביסיטרים ישראלים, והביקוש הגדול מבטיח שהילדים שלכם ימצאו כאן מספיק חברים חדשים שאפשר יהיה לשמור על קשר איתם גם בארץ. מסלולי בית הספר נמצאים כמה פסיעות מהמסעדה שבה הילדים אוכלים ארוחת צהרים, והם מתפרשים לכל רוחבו של הרכס. גם הגולשים המתקדמים במשפחה ימצאו שפע של מסלולים בכל חלקי האתר, במרומי בתי הספר, על הקרחון Presena שברכס שממול ובתחתית ובשטחי העיירה הצמודה Ponte Di Legno.

___

הכותבת היא עורכת תוכן בחברת הסקי SkiDeal


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.