תפריט עמוד

ניו יורק למתקדמים – 10 סיבות לביקור חוזר בעיר

1. ליל כל הקדושים
ליל כל הקדושים (הלווין) הוא אחד החגים המוזרים והנפלאים ביותר באמריקה. כבכל שנה הוא חל ב-31 באוקטובר, ובגריניץ' וילג' מתקיים מצעד המסיכות השנתי. מדובר באחת ממסיבות הרחוב הצבעוניות והמפורסמות ביותר בעולם. המצעד יוצא מהשדרה השישית לרחוב 22.

הבסיס למסורת נולד בשנות השבעים. אמן תיאטרון הבובות הניו יורקי ראלף לי יזם אז מצעד שכונתי בגריניץ' וילג' לציון ליל כל הקדושים, לילה שבו מצווים המשתתפים להפחיד ככל האפשר. הוא קיבץ עשרות ילדים שנשאו ברחובות השכונה את בובות הענק שלו והטילו אימה על העוברים והשבים. בשנים האחרונות משתתפים באירועים יותר מעשרים אלף תושבי העיר, מחופשים בתלבושות מוזרות. מיליון וחצי אנשים מצטופפים משני צידי מסלול התהלוכה כדי להריע להם. תזמורות, מסיכות, בובות ענק ועשרות הופעות רחוב יוצרים קרנבל אמיתי.

רוב הצועדים פשוט באים בתחפושות הכי מפחידות שהם מוצאים בבית. יש כאן הרבה מאוד שדים, רוחות, מכשפות, שלדים, מפלצות, דרקונים וצאצאים שונים של פרדי קרוגר. המצעד יוצא לדרך בשבע בערב ונמשך כמה שעות.

2. מוזיאון בית הדירות
מוזיאון בית הדירות בלוואר איסט סייד מציג את חיי המהגרים בשיכון עירוני במנהטן. בבניין הלבנים הארוך בן חמש קומות, התגוררו בין השנים 1863 ל-1935 שבעת אלפים מהגרים שהגיעו לאמריקה מעשרים מדינות. הם התמודדו עם קשיי החיים בארץ חדשה, עם שפה לא מוכרת, עם קשיי פרנסה ועם תנאי מגורים צפופים ובעייתיים. מוזיאון בית הדירות הוקם כדי להראות איך חיו מהגרים, במה עבדו וממה התפרנסו.

אי אפשר לסייר במוזיאון לבד. כל הסיורים מתנהלים בקבוצות קטנות, שמונות כעשרה מבקרים, מלווים במדריכה. כל סיור נמשך כארבעים דקות. הקיבולת של המוזיאון מוגבלת מאוד. לרוב הסיורים נמכרים כל הכרטיסים ולעיתים קרובות הם מוזמנים מראש. הכניסה עולה עשרים דולר. .

מידע נוסף באתר המוזיאון

3. האי רוזוולט
האי נמצא ממזרח למנהטן ומשמש בעיקר כאתר פיקניקים וסוג של טבע ושדות. היתרון הגדול ביותר של הנסיעה לאי היא הרכבת החשמלית המובילה אליו. במשך ארבע דקות מהממות היא טסה על מסילה גבוהה וחוצה את המפרץ. הניו יורק טיימס הגדיר את הנסיעה הזו כ"מעניקה את המראה המלהיב ביותר של העיר ניו יורק". החשמלית יוצאת מפינת השדרה השנייה ורחוב 60.

4. הפלנטריום
בשנת אלפיים נחנך במוזיאון הטבע הוותיק ברחוב 79, ממערב לסנטרל פארק, "מרכז רוז לחקר הארץ והחלל". החלק המרשים ביותר במרכז הוא הפלנטריום החדש על שם היידן, הנחשב כיום למשוכלל ביותר בעולם. המבנה בו שוכן המרכז מרשים מאוד: כדור מתכת כסוף וענקי כלוא בלב קוביית הזכוכית הגדולה ביותר באמריקה. המקום מציג כמה מופעים על היקום ומערכות הכוכבים, אם כי נדמה שדווקא המופע המסורתי, בו מבהירים איך מסודרים גרמי השמיים ומה מתחולל באופן טבעי בכל לילה מעל ראשינו, היא עדיין ההצגה הטובה ביותר.

פרטים ומידע נוסף אפשר לקבל באתר האינטרנט של מרכז רוז.

5. מסוק מעל העיר
המחיר לא זול. טיסה שנמשכת 15-12 דקות עולה 150 דולר, אבל ההנאה אינה נמדדת כאן במשך הזמן או במחיר. 12 דקות מעל גורדי השחקים של לב מנהטן תמורת פחות מ-600 שקל זו עסקה מצוינת. כמה חברות מבצעות את הסיורים האלה. אחת המוכרות והמפורסמות שבהן נקראת ליברטי.

פרטים באתר האינטרנט.

6. הגרנד סנטרל
האולם הזה הופיע בכל כך הרבה סרטים, עד שבכל פעם קצת מפתיע להיווכח שהוא אכן קיים גם במציאות ומרשים אפילו יותר מאשר בקולנוע. על התקרה באולם המרכזי, בגובה 38 מטר, מצוירים כבר יותר מתשעים שנים סימני גלגל המזלות כפי שהוא מופיע בחורף. מדריכי התיירות במקום טוענים שכאשר תכננו את התקרה שרטטו את גלגל המזלות הפוך, טעות שלא תוקנה עד היום. כל שצריך לעשות כאן הוא לבהות בחלל הגדול ולחכות שגיבורי הסרט ייפגשו על הרציף.

7. הספרייה הציבורית
הספרייה הוותיקה ברחוב 42 פינת השדרה החמישית, היא אטרקציה אמיתית. הבניין המרשים הזה פתוח לקוראים וחוקרים כבר מ-1911. הכניסה חופשית וכל אחד יכול פשוט לשוטט במסדרונות, להביט בתערוכות שמוצגות ברחבי הספרייה ולבסוף לבקש ספר ולשבת לקרוא. הכי כדאי לעלות שתי קומות אל אולם הקריאה המרכזי. זהו חלל ענק, עם חלונות גבוהים דרכם נכנס אור נהדר.

מידע נוסף באתר האינטרנט של הספרייה.

8. המרכז הבינלאומי לצילום
במרחק כמה בניינים מן הספרייה ניצב "המרכז הבינלאומי לצילום" (ICP). המקום מציג באופן קבוע תערוכות של צלמים וצלמי עיתונות. התערוכות מתחלפות, אבל זהו מסוג המקומות המעניינים שתמיד כדאי לבדוק מה מוצג בהם כאשר מגיעים העירה.

9. הקלויסטרס
זהו סניף של מוזיאון המטרופוליטן, המוקדש כולו לאמנות ימי הביניים מאירופה. המוזיאון, שנפתח ב-1938, הוא מבנה מודרני שנבנה במימון משפחת רוקפלר כמנזר מבוצר מימי הביניים. הצירוף הזה, מוזיאון אמריקאי שמחקה מנזר בן מאות שנים באירופה, בחלקה הצפוני ביותר של מנהטן, בלב פארק פורט טריאון, על גבעה נישאה מעל נהר ההדסון, הופך את הביקור בקלויסטרס (Cloisters) לחוויה מוזרה מאוד. מעין נסיעה ברכבת התחתית לדרום צרפת או לאיטליה.

המקום עצמו מעניין, בעיקר בזכות החצרות הפנימיות היפות שלו והנוף המרהיב של הפארק והנהר שנשקף מהן. הכניסה עולה 25 דולר.

פרטים נוספים באתר האינטרנט של הקלויסטרס.

10. מצעד חג ההודיה
זו מסורת שיצרו אנשי הכלבו המפורסם מייסיז. לפני 76 שנים. בכל שנה בחג ההודיה (28 בנובמבר משעה תשע בבוקר עד הצהריים) הם מארגנים מצעד של בלוני ענק בעלי צורה של דמויות שונות, נושאים אותם לאורך התהלוכה ומפריחים אותם בשמי העיר. המצעד יוצא מרחוב 77 פינת סנטרל פארק ווסט ומגיע עד החנות של מייסיז ברחוב 34 פינת השדרה השישית. זה אירוע שמיועד בעיקר לילדים או למשפחות. את הכרטיסים ליציע המרכזי מחלקים חינם בחנות הכלבו. בצפייה משאר המקומות חינם וללא כרטיסים. בלילה שקודם למצעד מצטופפים רבים בנקודת ההתחלה, מול מוזיאון הנטורל היסטורי, כדי להיות עדים לניפוח של הבלונים העצומים האלה, הממולאים בהליום.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...