תפריט עמוד

ביקור חורפי בניו יורק הוא חוויה לכל החושים. העיניים מתפעמות מתפאורת חג המולד, שכוללת עצי אשוח מקושטים ומוארים הפרושים ברחבי העיר. חוש השמיעה נהנה משלל המופעים ואירועי התרבות שהעיר התברכה בהם כל השנה ובעיקר בתקופת החגים. הידיים נהנות למשש את הסחורה בחנויות, בעיקר בסיילים הגדולים, ואילו הפה והלשון מתענגים על המטעמים במיטב מסעדות העיר, שמציעות מחירים מיוחדים בתקופת החורף.

מדריך מסע אחר לניו יורק – כאן

למעשה, ניו יורק נמצאת בחגיגה מתמדת בחורף, בעיקר בתקופת החגים שנפתחת בחג ההודיה בסוף נובמבר ונמשכת עד ערב ראש השנה האזרחית ב-31 בדצמבר. אנחנו כאן בשביל לתת לכם טעימה ממה שיש לעיר הנפלאה הזו להציע לכם בחורף.

אווירת החג
בתקופה הקודמת לחג המולד עוטה ניו יורק מראה חגיגי ונוצץ במיוחד. עצי אשוח מקושטים ומוארים פרושים ברחבי העיר, חלונות ראווה הצבעוניים מעוטרים בנורות צבעוניות, כדורי זכוכית, מלאכים וכוכבים, ועם קצת מזל פתיתי שלג יורדים על העיר ומכסים אותה בלבן. כדאי במיוחד לטייל לאורכה של שדרת פארק (Park Avenue), שם מוצבים עצי אשוח מקושטים ומוארים והמראה בה חגיגי במיוחד.


עץ חג המולד במרכז רוקפלר

אחד מסמלי העיר בתקופה הקודמת לחג המולד הוא מרכז רוקפלר. בכל נובמבר מובא לרחבת המרכז עץ האשוח הגדול בעיר. העץ מואר בכשלושים אלף נורות והוא מוקף בשתי שורות של מלאכים שחצוצרות בידיהם. בכל ערב מתקיים במקום טקס הארת העץ והמחזה מרשים.

קצת ספורט
החלקה על הקרח היא פעילות הספורט הבולטת בעיר בימים קרים אלה, וזה לא מפתיע, כי הפעילות נערכת בחוץ וגם מי שלא מחליק נהנה מהמראה של המחליקים (בדרך כלל תוך ישיבה על ספל שוקו חם בבית הקפה הצמוד). הזירה הפופולרית בעיר היא כאמור זירת ההחלקה במרכז רוקפלר. אורכה של הרחבה 37 מטרים ורוחבה 18 מטרים, ויכולים להחליק בה בו זמנית 150 בני אדם, לכן יש לצפות לתורים ארוכים.


מחליקים על הקרח בסנטרל פארק

שתי רחבת החלקה פופולריות נוספות מצויות בסנטרל פארק. משטח אחד נמצא ברחבת לאסקר ברחוב 106, והשני נמצא ברחבת וולמן ברחוב 62 במרכז הפארק. המיקום של רחבת וולמן במרכז הפארק הופך אותה לאטרקטיבית במיוחד. חווית ההחלקה בין עצי הפארק היא תענוג גדול. בסמוך יש כמובן בית קפה בו ניתן לשתות שוקו חם ולהתבונן במחליקים. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

אם אתם מעדיפים צפייה פסיבית בספורט והקור השורר ברחבות ההחלקה מרתיע אתכם, אתם מוזמנים למדיסון סקוור גארדן שם נפתחת בחורף עונת האן.בי.איי. הצפייה במשחק של האן.בי.איי היא חוויה גם עבור מי שאינו חובב כדורסל, אבל למי שחובב כדורסל צפויה חגיגה של ממש. ללוח המשחקים המלא וכן לאירועים נוספים המתקיימים במקום
חלון ראווה במייסי'ס לקראת חג המולד

בתי הכלבו הגדולים מספקים חווית שוטטות נעימה כשבחוץ קר וגשום, גם אם אין בכוונתכם לקנות. בבית הכלבו מייסי'ס שבהראלד סקוור הגדילו לעשות ובתקופה שקודמת לחג המולד הופכת הקומה השמינית של החנות ל"סנטה לנד", עם תפאורה מפוארת ושלל גימיקים לכל המשפחה: קישוטים ונורות צבעוניות, ממתקים עצומים בגודלם, מופעי תיאטרון בובות, יער קסום עם עצים מדברים וכמובן סנטה קלאוס שממתין לילדים. הכניסה חופשית.

חגיגות השנה האזרחית החדשה
חגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור הפכו לפריט חובה ברשימות מסוג "הדברים שחייבים לעשות לפחות פעם בחיים". הניו יורקרים אולי מוצאים דרכים אחרות, המוניות פחות, לחגוג את השנה החדשה, אבל המוני התיירים ממשיכים להציף בכל שנה את הכיכר במסיבת הסילבסטר שהיא ככל הנראה הגדולה בעולם, וכוללת כמיליון איש. האטרקציה העיקרית של האירוע היא כדור כסף ענק ונוצץ שיורד מאחד המבנים שמקיפים את הכיכר בשעה חצות, אחרי הספירה הדרמטי לאחור. מן השמיים יורד גשם של קונפטי והנוכחים עסוקים בנשיקת חצות ובחיבוקים נרגשים.


כיכר טיימס גדושה בחוגגים בליל השנה החדשה

באותה שעה מתמלאים שמי העיר בזיקוקי דינור מרשימים, בהם כדאי לצפות במיוחד מהסנטרל פארק או מפרוספקט פארק שבברוקלין.

מי שמחפש פעילות קצת יותר אקטיבית מוזמן לסנטרל פארק, שם מתקיים בכל שנה ב-31 בדצמבר מרוץ החצות המסורתי. המרוץ נפתח בחצות בדיוק, אבל ב-22:00 כבר נמצאים במקום די.ג'ייז שמרקידים את הנוכחים, וב-23:00 מתחילה תהלוכה. האירוע, כיאה למסיבת סילבסטר, מלווה במופע זיקוקי די נור.

אוכלים ושותים
כשמתחשק ללגום משהו חם אחרי שוטטות ברחובות הקרים, אין כמו מרק מהביל ב-The original SoupMan, הידוע יותר כסופ נאצי מתוכנית הטלוויזיה סיינפלד. בסדרה תוארו התורים הארוכים מחוץ למרקייה הזעירה, בקור הניו יורקי, ואלה רק גדלו עם פרסומו הבינלאומי של המקום. מה שלא השתנה הוא טעמם המופלא של המרקים והחוקים הנוקשים של המקום, שנועדו להבטיח שהתור יתקדם מהר, בהם הכנת הכסף מראש ותזוזה שמאלה לאחר ההזמנה. המרקים מגיעים במבחר טעמים, אחד המפורסמים שבהם הוא ביסק הסרטנים. כל המרקים מוגשים עם לחם טרי, פרי ושוקולד. הודות להצלחה של המקום, נפתחו סניפים בכל רחבי ארצות הברית, ובניו יורק עצמה יש שבעה סניפים. את כתובות הסניפים ואת כללי ההתנהגות במקום אפשר למצוא באתר הרשת.


מחכים למרק אצל ה"סופ נאצי"

מרק חם, טעים ככל שיהיה, לא תמיד משביע, אבל ארוחה מלאה במסעדות ניו יורק היא לא בדיוק חוויה זולה. בדיוק בשביל זה המציאו את שבוע המסעדות הגדול שמתקיים בחודש ינואר. במהלך השבוע, שנמשך למעשה שבועיים, מציעות מיטב מסעדות העיר ארוחות צהריים וערב במחירים מוזלים במיוחד. זו הזדמנות פז ליהנות מארוחות במסעדות שבדרך כלל אפשר רק לחלום עליהן. כדי להבטיח שתוכלו להשתתף בחגיגה, כדאי להקדים ולהזמין שולחן מראש.
____

צילומים:
gigi_nyc, Jeff Summers, Mike Lee, Kbedi, Matt Muro, Allison Harger

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...