תפריט עמוד

ניו אורלינס: אחרי ההוריקן

באוגוסט 2005 פקד את ארצות הברית אחד מאסונות הטבע הנוראים בתולדותיה. לפי ארגון FEMA (הסוכנות הפדרלית למצבי חירום), הוריקן קתרינה גבה יותר מ־1,300 קורבנות, גרם לנזקים שנאמדים במאה מיליארדי דולרים והותיר אלפים רבים מחוסרי בית.
ניו אורלינס הוצפה. כוחות הפינוי הממשלתיים לא יכלו לסייע למספר העצום של המפונים, ואלה נאלצו למצוא בכוחות עצמם מקום מגורים לטווח ארוך או להיעזר בשירותי הרווחה של הארגונים הפרטיים. ניצולים רבים התגוררו במקלטים זמניים שהוקמו בידי ארגוני רווחה, וגם כיום רבים עדיין מתקשים למצוא לעצמם מקום מגורים הגון. העולם כולו ראה את אחת המדינות העשירות בעולם מזניחה את אזרחיה.
הרובע התשיעי של העיר, שרבים מתושביו הם אפרו-אמריקאים בני מעמד הפועלים, ניזוק באופן הקשה ביותר: השיטפון הציף את הבניינים וריסק אותם עד היסוד. כשישים אחוזים מהבתים בחלק הזה הם בבעלות דייריהם. רבים מהם לא היו מבוטחים כנגד אסון שכזה, והיעדר חשמל ומי שתייה במקומות רבים ברובע מנע מהם לשוב לבתיהם ההרוסים ולשפץ אותם בכוחות עצמם.
אלה הסיפורים של כמה מבעלי הבתים ששבו לשכונת מגוריהם בתקווה שיבוא יום והדברים ישובו לקדמותם.

פול דיוויס, רחוב בורגונדי 5519
פול הוא מתופף בלהקה שכל חבריה הם בני השכונה. אל בית שננטש אחרי הסופה הם הכניסו מגברים וכלי נגינה, והוא שימש להם חדר חזרות מאולתר. בין היתר הם התאמנו בו על השיר "Nobody told us" שכתבו על האסון ועל מה שבא אחריו.

רודייל באהאם, רחוב פרנץ' 2106
לפני האסון התגורר עם אמו רוינל (בתמונה למטה) ועם אחותו בבית שבפתחו הוא יושב. כעת הם שוב גרים בשכונה, באחד מקרונות המגורים שהציב בה הארגון הפדרלי FEMA. בינתיים הבית הרוס לחלוטין, ורק כמה מקירותיו ניצבים עדיין במקומם. כל תכולת הבית אבדה. נדמה שרודייל, שכל ילד אחר בגילו טרוד לכל היותר בעינייני בית הספר, כבר יודע יותר מדי על החיים

רוינל באהאם, רחוב פרנץ' 2106
רוינל, אמו של רודייל, בחזית ביתה. כשחיים כפליטים, ללא בית אמיתי, ללא עבודה, ללא מסגרת חינוכית, קשה לגדל ילדים

אנונימי
האדם שבתמוה סירב להסגיר את שמו. כל שהסכים לומר הוא שהבית שבו צולם אינו שייך לו. הוא רק עוזר לשפץ אותו. מאחר שביתן של משפחות רבות בשכונה לא היה מבוטח נגד אסון שכזה, כולם עוזרים לכולם, ומי שיש לו מעט נותן למי שלא נותר לו דבר.

קרולין פרקר, רחוב ג'ורדן 1001
קרולין ובתה כבר התמודדו עם כמה הוריקנים בחייהן, הספק לא קטן במחוז הזה בלואיזיאנה. ואף על פי שעזבו את ביתן בעת אסון קתרינה, קרולין אומרת שזה האסון הכבד ביותר שחוותה מעודה. הבית היפה, שקושט בסגנון הבתים שבאיים הקאריביים שמהם הגיעה קרולין במקור, נהרס לחלוטין. רק כמה אריחי חרסינה צבעוניים נותרו כעדות אילמת לפיסת גן העדן שהיתה כאן

שארול יאנג, רחוב דלרי 1237
שארול, שהתגוררה לבדה לפני האסון, עזבה את ביתה כשקתרינה תקפה את ניו אורלינס. היא שבה אליו חודשים אחדים לאחר מכן. בניגוד לרוב בתי השכונה, ביתה לא היה עשוי עץ ולכן לא התמוטט ולא נסחף בשיטפון, אך העובש שפשה בו במהלך השבועות הארוכים שבהם עמדו המים כילה את תכולתו. היא הצליחה לאסוף ולהציל כמה חפצים בעלי ערך סנטימנטלי.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.