תפריט עמוד

נופש בכרתים: החיים הטובים

האי כרתים הוא לא רק יעד מצוין לחופשות משפחתיות, גם זוגות שמחפשים פינוקים ימצאו את מבוקשם באי היווני היפה. חדר עם בריכה פרטית, עיסוי בשמן זית ודבש, שייט רומנטי על יאכטה - כמה פינוקים נהדרים בכרתים

כרתים, הגדול באיי יוון, הוא יעד אהוב לחופשה בשל לא מעט סיבות. יש בו חופים נפלאים, נופים הרריים מקסימים, ערים עתיקות ואתרים ארכיאולוגים, והכל במרחק טיסה קצרצרה מישראל. אבל כרתים הוא גם יעד אידיאלי לחופשה מסוג אחר. יש בו המון מלונות מפנקים, אתרי ספא מצוינים, מסעדות מעולות ופעילויות מרגשות בהרים ובים, מה שהופך אותו את כרתים לאי אידיאלי עבור זוגות בירח דבש וגם עבור כל מי שמחפש חופשה יוקרתית ומלאת פינוקים.


שקיעה בנמל של חניה. האי כרתים מתאים מאוד לחופשה רומנטית נינוחה | צילום: אייסטוק

מלונות יוקרה

כמה מהמלונות היוקרתיים ביותר בכרתים נמצאים באזור עיירת הנופש אלונדה שבצפון-מזרח האי. כאן יש ריכוז של מלונות ספא מפנקים, שמשקיפים לנוף המרהיב של מפרץ אלונדה ומתהדרים בחדרים עם בריכה פרטית שהקצה שלה נראה כמתמזג עם הים האגאי.

אחד מהמלונות המפנקים באזור, שדווקא אינו בין היקרים ביותר, הוא Domes of Elounda. זהו מלון סוויטות ששוכן במפרץ אלונדה ומשקיף לנוף המרהיב של ים האגאי והאי ספינלונגה. אין פה חדרים רגילים אלא רק סוויטות, שגודלן המינימלי הוא 70 מ"ר. כל הסוויטות מעוצבות בסגנון מינימליסטי ומאובזרות בכל הפינוקים, כשגולת הכותרת – ג'קוזי במרפסת מול הנוף המרהיב. יש גם סוויטות עם בריכה פרטית, דירות מפוארות ואפילו וילות ענקיות עם בריכה פרטית ומטבח מאובזר, שאורחיהן זכאים לשירות אישי במיוחד ולהסעה משדה התעופה בלימוזינה. במלון יש ספא מפואר ומעוצב עם בריכה פנימית מעוטרת בפסיפס ושלוש מסעדות גורמה משובחות. למרות שעדיף לבוא לכאן בזוג, חושבים פה גם על האורחים הצעירים עם מועדון ילדים מושקע.


וילה מפנקת במלון דומס אוף אלונדה. עיצוב מינימליסטי וים כחול מכל עבר

מלון נוסף באלונדה הוא Blue Palace, ששוכן על רצועת חוף פרטית ומכל חדריו נשקף נוף מרהיב של האי ספינלונגה. במרבית חדרי המלון יש בריכת טבילה פרטית מול הים, ויש גם סוויטות מפוארות עם בריכה מחוממת וכמה וילות מדהימות. האורחים נהנים מרצועת חוף פרטית, משלוש בריכות חיצוניות ומבריכה מחוממת ומקורה. ויש גם חדר כושר ומגוון של פעילויות ספורט ימי. על הספא המצוין של המלון תוכלו לקרוא בהמשך.


בריכה פרטית מול האי ספינלונגה במלון בלו פאלאס

אחד המלונות עם הנוף היפה ביותר באי כולו הוא Daios Cove, ששוכן במפרץ קסום ומבודד באזור אגיוס ניקולאוס, לא רחוק מאלונדה. המלון שוכן על גבעה, מה שמבטיח נוף מרהיב, אבל יש לו גם חוף פרטי יפה, בריכה אינסופית (Infinity Pool) ושתי בריכות מקורות ומחוממות בספא המעוצב. חדרי המלון מעוצבים בסגנון מתוחכם, מרווחים במיוחד וכוללים מרפסת שמשקיפה לנוף עוצר נשימה. בחלק מהחדרים והסוויטות יש בריכה פרטית במרפסת. בנוסף יש במלון כמה מסעדות וברים, מועדון ילדים ומרכז לפעילויות ספורט ימי.


חדר במלון דאיוס קוב

מזרחה משם, במחוז רתימנו, נמצא מלון Sensimar Royal Blue. זהו מלון ספא שמיועד לזוגות בלבד, המוקף בגנים ושוכן על רצועת חוף פרטית בכפר פנורמו. בחלק מהסוויטות יש בריכות פרטיות, וכן בכל הווילות, וזאת בנוסף לבריכות של המלון ולרצועת חוף פרטית מטופחת.


הבריכה במלון רויאל בלו

אתרי ספא
אזור אלונדה הוא מעצמה לא רק של מלונות יוקרה אלא גם של אתרי ספא נפלאים, שנמצאים במלונות אך פתוחים גם למי שאינו אורח המלון (תמורת תשלום לא סמלי, כמובן).

The Elounda Spa and Thalassotherapy נמצא במלון Blue Palace ומציע נוף מרהיב לים. המים מהווים מוטיב מרכזי כאן, בין אם בבריכות, בטיפולים או בצלילי המים המפכים שנשמעים בחדרי הטיפולים. מתחם הספא כולל כמה בריכות פנימיות יפות, בחלקן ניתנים טיפולי מים, חמאם תורכי, סאונות, ג'קוזי וחדר כושר. בנוסף לטיפולים השגרתיים מוצעים כאן כמה טיפולים ייחודיים, על בסיס חומרים מקומיים, כשגולת הכותרת היא הטיפול שנקרא Cretan Traditional Experience ונפתח באמבט מי מלח בטמפרטורה של 34 מעלות, מועשר בצמחי מרפא מן האזור, ממשיך בקרצוף הגוף בצמחים מיובשים, שמן זית ודבש חם, ומסתיים בעיסוי עם שמן זית, דבש וראקי (המשקה האלכוהולי המקומי).


עיסוי מול הים. הספא במלון בלו פאלאס

Six Senses Spa שבמלון Porto Elounda הוא ספא עטור תארים שנחשב לאחד מאתרי הספא הטובים ביותר ביוון כולה, ומתהדר בנוף לים האגאי ועיצוב מרשים. הספא, שמשקיף לים האגאי, משתרע על שתי קומות, וכולל בריכת טבילה, סאונה פינית, ג'קוזי, חמאם תורכי וסוויטות טיפולים מעוצבות. מגוון הטיפולים עצום וכולל עיסויים, עטיפות גוף, טיפולי מים וטיפולים קוסמטיים.

אוכל טוב
האוכל בכרתים, גם אם אינו נחשב למטבח עילי, הוא פשוט מצוין. המטבח המקומי כולל הרבה דגים, פירות ים, ירקות, עשבי תיבול, דבש וכמובן – שמן זית בשפע. לצד מנות יווניות קלאסיות שאפשר למצוא גם פה, כמו המוסקה, הדולמה (עלי גפן ממולאים) והסלט היווני, יש מנות ייחודיות למטבח של כרתים, כמו סריקופיטקיה – מאפים ממולאים בגבינת עזים ומטוגנים בשמן זית, או דאקוס – מאפה בצק שעליו עגבניות קצוצות, גבינת פטה או מיזיטרה, זיתים ועשבי תיבול.

את הארוחות הטובות ביותר לא תמצאו בהכרח במסעדות היוקרה אלא דווקא בטברנות הפשוטות. בוורי (Vori), לא רחוק מהאתר הארכיאולוגי בפאיסטוס, נמצאת Alekos, אחת הטברנות הטובות בכרתים. זוהי טברנה מסורתית שמגישה מאכלים טיפוסיים לכרתים המבוססים על חומרים מקומיים. הטברנה נמצאת בחצר פנימית עם גפנים ועצי פרי, והשולחנות מכוסים במפות לבנות ומוארים בנרות. טלפון: 30-2892091094


מסעדת  Herb's Garden בהרקליון. אוכל מצוין ונוף לנמל | צילום: Brillant & Herbs' Garden

בהרקליון, הבירה, על הגג של מלון Lato, נמצאת מסעדת Herb's Garden ("גינת התבלינים"), שמהווה מקום אידיאלי לארוחה רומנטית. זה מתחיל במיקום – גבוה מעל העיר, עם נוף מקסים לנמל הציורי, וממשיך בתפריט יצירתי שכולל מנות של דגים ופירות ים, בשרים, ירקות טריים וקינוחים משובחים, לצד תפריט רחב של יינות וקוקטיילים. טלפון: 30-2810334971

במערב כרתים, כדאי לנסות את מסעדת Lithos עטורת השבחים שבנמל הוונציאני העתיק והיפה של חניה. המסעדה שוכנת בבניין היסטורי מרשים, ומציעה מנות מהמטבח המקומי כמו חציל קלוי עם גבינה ועגבניות, או עוף בעשבי תיבול מקומיים, עטוף בעלי לימון וצלוי בקדירת חימר. כתובת: Akti Kountourioti 7, טלפון: 30-2821074406

ואם אתם מתאהבים במטבח המקומי, תוכלו ללמוד כיצד להכין את המנות שאכלתם. בכרתים יש כמה בתי ספר לבישול שבהם אפשר ללמוד את רזי הבישול המקומי. ניתן להצטרף לסדנאות בישול של יום אחד או של כמה שעות, בהן לומדים על המטבח של כרתים, מבשלים מנות מקומיות ונהנים מארוחה משותפת. סדנאות כאלה מוצעות, בין היתר, בבית הספר לבישול בכפר המסורתי ואמוס (Vamos) שבמערב כרתים (פרטים באתר) ובמתחם האירוח Eleonas שבכפר זארוס, שם מתקיימים שיעורי בישול עם ירקות ותבלינים אורגנים מגינת הירק המקומית.

פעילויות באוויר בים וביבשה
אחרי שאוכלים טוב ורובצים על שפת הבריכה, לא יזיק לעשות כמה פעילויות שיעלו, ולו במעט, את האדרנלין. בכרתים מוצעות המון פעילויות מהסוג הזה, מרכיבה על סוסים ועד למצנחי רחיפה – והכל על רקע הנופים היפים של האי.

מהתצפית הכי יפה בכרתים ניתן ליהנות ממעוף הציפור, או אם לדייק, כשאתם קשורים לרתמת מצנח הרחיפה. בקרבת העיר חניה פועל בית ספר למצנחי רחיפה, ובו מוצעות טיסות טנדם, במהלכן אפשר לרחף במצנח זוגי ביחד עם מדריך. לריגוש של חווית הרחיפה אפשר להוסיף את התצפית על הנופים היפים של פסגות הלפקה אורי (ההרים הלבנים), קניון סמאריה וכמה מהחופים היפים ביותר בכרתים.


מצנח ימי בכרתים. לראות את נופי האי מהאוויר

ואיך אפשר לנפוש באי ולא לבלות על הים? אחד מיעדי השייט הפופולריים בכרתים הוא האי ספינלונגה, אי סלעי קטן ששוכן במפרץ אלונדה. בעבר היתה במקום מושבת מצורעים, היום מדובר באתר תיירות פופולרי שזכה לפרסום רב בעקבות הספר "האי של סופיה". חברות תיירות שונות מאורגנות סיורי שייט הכוללים טיול באי ובמבצר הוונציאני שבו.

באזורים אחרים של כרתים מוצעים סיורי שייט ליום שלם, ביאכטות או בסירות מנוע מהירות, שכוללים עצירה לרחצה בחופים יפים, ביקור באיים מבודדים ועוד. במערב כרתים, למשל, אפשר לשוט מהנמל הישן של חניה לחוף באלוס המרהיב ביופיו ולאי גרמבוסה. במקומות רבים ניתן לשכור יאכטה לזוג וליהנות משייט רומנטי בשקיעה.


שייט באזור האי ספינלונגה במפרץ אלונדה

ומי שמעדיף את הריגושים שלו דווקא על קרקע מוצקה, ייהנה בכרתים מטיולי ג'יפים, במהלכם אפשר להכיר את הטבע הפראי והלא נגוע של האי. טיול ג'יפים בכרתים מאפשר ליהנות מהנופים הנפלאים של כרתים, במקומות שבהם יש מעט מאוד מכוניות אבל הרבה חמורים, עזים ופרחי בר, ולהכיר מקרוב את החי והצומח של כרתים. אחד מטיולי הג'יפים הפופולריים מתקיים ברמת לאסיתי שבמזרח כרתים, אזור הררי עם שדות, מטעים, עצי שקד וזית, פרחי בר וטחנות רוח ונציאניות מהמאה ה-15. באי יש חברות רבות המציעות סיורי ג'יפים ואפשר גם להזמין סיורים כאלה דרך המלון בו אתם שוהים.

 

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.