תפריט עמוד

מרכז סרי לנקה – לתרמילאים

בשונה מחופי סרי לנקה, מרכז האי הררי ומציע אפשרויות רבות לטיולים בטבע, תצפיות יפות, מקדשים, מפלים, מפעלי תה והפתעות נוספות. ויש גם המלצות על הוסטלים ומסעדות

מרכז סרי לנקה הוא אזור הררי, ולעומת החופים, יש בו יותר טבע, מקדשים והרבה טיולים. אפשר לראות מפלי מים מרהיבים, לבקר במפעלי תה, להשתתף בסדנאות בישול, לשכשך בבריכות ועוד הפתעות. מזג האוויר במרכז סרי לנקה נעים במהלך היום וקריר בערב, ברוב השנה יש ערפל ועננים נמוכים במהלך היום, בנוסף גשום פה לאורך השנה, בעיקר בשעות הערב. אפשר להתנייד באזור כולו באוטובוסים וברכבות, קחו בחשבון שרוב הנסיעות מאוד מפותלות ולוקחות זמן.

לקריאה נוספת:

אלה – Ella

עיירה קטנה הנמצאת בלב ההרים של סרי לנקה, הרחוב הראשי של אלה מרכז את כל המסעדות, חנויות מזכרות, סוכנויות טיולים, בתי קפה, הוסטלים תחנת האוטובוס ותחנת הרכבת. סביב העיירה עצמה יש לא מעט טיולי יום, מפלים ותצפיות מאוד יפות! זהו בהחלט ה-מקום בסרי לנקה לעשות משהו קצת שונה מסטלבט בחופים. יש לציין שבאזור זה רוב השנה יותר קר משאר סרי לנקה ובשעות אחר הצהריים נהיה מעונן, נצלו את הבקרים השמשיים!

פלג באלה

פלג באלה

טיולי יום:
ליטל אדמס פיק  Little Adam's Peak – תצפית יפה על העמק של אלה, מסלול קליל ולא עמוס במיוחד, לחבר'ה שממש רוצים לחסוך את ההליכה אפשר אפילו להגיע עם טוקטוק ממש לחלק האחרון של העלייה שזה לפני המדרגות למעלה. ההליכה מתחילת השביל היא 1.3 קילומטר וממרכז אלה 2.5 קילומטר לכיוון.

כשמגיעים למעלה יש בעצם שלוש גבעות שאליהם אפשר ללכת, הנוף בהחלט מרשים- אפשר לראות ממול את ה-Ella Rock. הכניסה לא עולה כסף.

גשר 9 הקשתות Nine Arch Bridge Viewpoint – עוד טיול יום קצר ויפה מאוד אל הגשר הענק, אפשר ללכת במסלול הלוך חזור ואפשר מעגלי מאלה.

הגשר מרשים מאוד, פעם בכמה זמן עוברת רכבת על הגשר ואת רוב התיירים זה מרגש מאוד, סך הכול מגניב!
אנחנו הלכנו על פסי הרכבת מהתחנה של אלה לכיוון התחנה של בדואלה, לאחר חצי שעה/שעה של הליכה מגיעים אל הגשר, אפשר לעלות לתצפית וגם להצטלם על הגשר עצמו, חזרנו דרך היער (רוב האנשים חוזרים משם ממש לא מסובך) ומגיעים לכביש שמוביל אל אלה, סביב ה-2 קילומטר. טיול חצי יום קצרצר ומעולה. ניתן לשלב בין הליטל אדמס פיק והגשר לטיול באותו יום.

אלה רוק – Ella Rock – טיול יום יחסית ארוך המביא אתכם לנקודת תצפית על ה Little Adam's Peak  ועל העמק כולו, סביב ה-2:30-3:00 שעות לכיוון ממרכז אלה, הנוף למעלה יפה וחשוב לעלות ביום לא מעונן! כדאי לצאת מוקדם בבוקר כי חם מאוד בצהריים.

סיפור דרך קצר:
יוצאים ברגל מתחנת הרכבת של אלה, הולכים על המסילה לכיוון קנדי, לאחר הליכה של שעה בערך תחצו גשר שחור ותפגשו סרי לנקים שיגידו לכם שהדרך היא פה בפניה שמאלה. הם רוצים כסף כדי להדריך אתכם ובאמת שלא צריך – אם תמשיכו ללכת עוד טיפה על המסילה תעברו תחנת רכבת קטנה, תמשיכו ללכת עוד 400 מטר ותראו פנייה שמאלה אל השיחים (אפליקציית Maps.me מעודכנת באזור שווה להיעזר). משם הדרך דיי ברורה ותעברו מתישהו קיוסק של זקן עם מפה מצוירת על הקיר, איש מקסים שיבלבל לכם ת'שכל על התבלינים שלו, משם ממשיכים ללכת, שווה להיעזר במפה והדרך מובילה אל הדרך הראשית המטפסת בתוך היער למעלה אל נקודת התצפית!

יש כל מיני דרכים לחזור, אפשר ללכת באותה דרך ואפשר לעקוב אחרי אנשים שלקחו מדריך והם יובילו אותכם אל הגשר שחציתם בהתחלה.

Diyaluma Falls – מומלץ מומלץ מומלץ! המפל השני בגובהו בסרי לנקה ולדעתי אחד המקומות היפים במדינה, המפל נמצא כשעה נסיעה מאלה ושווה כל רגע.
אם אתם חבורה גדולה שווה לשכור מונית מאלה שתיקח ותחזיר אתכם, אם לא – אנחנו לקחנו אוטובוס מאלה לעיירה שנקראת Wellawaya ומשם שווה לקחת טוקטוק שייקח ויחזיר אתכם. שימו לב! לא צריך שום מדריך למסלול, הדרך ברורה מאוד גם באפליקציית Maps.me וגם פיזית בשטח, תדרשו תשלום רק על הנסיעה בלי הדרכה – יגידו לכם שהדרך מסוכנת ויש חיות טרף.

הדרך ברורה מאוד וקצרה, סביב ה-20 דק' הליכה, אלו הנקודות במאפס מי שנכנסים אליהן בשביל (6.733615, 81.02551).
לאחר 20 דק' הליכה מגיעים לבריכה שנשפכת למפל שגובהו 200 מטר! מטורף, לאחר מכן ממשיכים ללכת למעלה לעוד 3 מפלים שמאחד מהם אפשר לקפוץ, בקיצר, אל תפספסו!

המפל Rawana Ella Falls – נמצא ממש כמה דקות בנסיעת טוקטוק מאלה, כנראה שגם תראו אותו בדרך לעיירה, קשה לפספס, אפשר להיכנס לבריכה הרדודה מתחת למפל, תצפית יפה מהכביש, נחמד מאוד אך מתוייר מאוד.

הבריכה במלון – The Mountain Heavens: בריכה הממוקמת בנוף מדהים לעמק של אלה, היא נמצאת בתוך מלון, את המיקום אפשר למצוא במפה, הכניסה עולה 500 רופי לאדם לשעה, קצת יקר אבל שווה את היופי.

שיעור בישול – Ella Spice Garden – שיעור בישול (3 שעות) לעד 8 אנשים, בו תבשלו 5 סוגי קארי ירקות בעצמכם. המדריך היה מקסים, מצחיק וסובלני.

מתחילים בצ'אי מסאלה אמיתי וממשיכים בסיור בגינת התבלינים של משפחתו, עם הסבר מפורט על תבליני המטבח הסרי לנקי, לאחר מכן נכנסים למטבח והשיעור פעיל מאוד מבחינת כולם, יש הסבר מפורט על כל מתכון ולבסוף יושבים לאכול את כל מה שהכנו.
חוויה מוצלחת ומומלצת. 2000 רופי לאחד.

בסדנת בישול

בסדנת בישול

אוכל:
Cafe chill – מסעדה מעולה עם אווירה טובה
Ella 360 – אוכל מערבי ואוכל מקומי טעים ויש הופעות חיות
Ufo  בולונז טעים השאר נחמד
Ella heritage  מקומי ופסטות – לוקח הרבה זמן
Art cafe umbrella ארוחות בוקר טובות
סמוסה טובה בכניסה לעיירה

לינה:
הוסטל rock view – מיקום טוב
Hengover hostel – אירופאים

אטרקציית הרכבת: הנסיעה המדוברת ביותר בשביל תיירים היא נסיעת הרכבת שבין אלה לקנדי, זוהי נסיעה ארוכה העוברת בהרים של סרי לנקה ובהחלט הנוף מרשים, כל רכבת שונה בסוג המושבים שלה ובשעות הנסיעה שלה, יש רכבות איטיות ויש גם מהירות, שווה לקבל מידע בתחנה, אנחנו היינו באזור המרכז בזמן החגים של סרי לנקה  (אמצע אפריל) ולא הצלחנו ליהנות מחוויית הרכבת, היא הייתה מפוצצת בכל שעה ביום והיינו צריכים לעמוד כל הנסיעה.

כרטיסים למחלקה הראשונה צריך לקנות מראש בטווח של כמה שבועות או חודשים לפי מה שנאמר לנו שם, תכל'ס תמיד כדאי לשאול.
המחלקה השנייה והשלישית היא חוויה מבחינת המקומיים, אם אתם נוסעים מאלה לקנדי עדיף לשבת בצד ימין.

אדמס פיק – Adam's peak

בין הפסגות הגבוהות בסרי לנקה והמפורסמות ביותר בקרב תיירים, בקצה ההר יש מקדש קטן אשר אליו עולים תושבי המדינה בחגים ובלילות ירח מלא. את הטיול לפסגת אדם נהוג לעשות בלילה ולהגיע לקראת הזריחה, הדרך כולה היא 5000 מדרגות! המטפסות אל קצה ההר – לא קל.

הנוף מלמעלה מאוד יפה, אנחנו נפלנו על ימי חג בסרי לנקה ובקושי הגענו למעלה מרוב אנשים שעמדו בתור. מבחינתנו – שווה את הנסיעה והטיפוס, אבל לא חובה כלל! יש להגיע בצהריים/ערב לפני לעיירה ולצאת  למסלול בסביבות 2:00-3:00 (העלייה לוקחת בין שעתיים וחצי ל-4 שעות, תלוי בכם). אם אתם רעבים יש מסעדה מקומית גדולה מול תחנת האוטובוס.

אז איך מגיעים?
העיירה אשר ממנה יוצאים לטיול יום זה היא Nallathanniya יש שם כמה הוסטלים, מעט מסעדות והרבה הרבה חנויות של צעצועים וממתקים סרי לנקים, אפשר להזמין מקום מראש ואפשר גם פשוט להגיע לכפר ולמצוא מקום לישון, הוא לא כזה גדול.
בכדי להגיע ל-Nallathanniya יש לקחת אוטובוס/רכבת ל-Hatton אשר ממנה יוצאים אוטובוסים.

נוארה אליה – Nuwara eliya

עיר הנמצאת בין קנדי לאלה, מקום שבדרך כלל עוצרים בו בדרך לאנשהו, בעיר יש אגם גדול, מסעדות, הוסטלים והיא סובבת מפלים ושדות תה.
שימו לב שתחנת הרכבת לא נמצאת בעיירה עצמה שם התחנה -Nano oya. יש לקחת טוקטוק לעיירה.
טיפ חשוב – במהלך חגי השנה של סרי לנקה נוארה אליה היא העיר המרכזית של החגיגות והיא מפוצצת במקומיים, ברמה שאין מקומות פנויים בבוקינג כלל!

מפלים:
מפל Lovers Leap Falls – נמצא בקצה הצפוני של העיר, כמה דק' נסיעה בטוקטוק והליכה של כ-10 דק'. לא מרשים במיוחד אבל נחמד.
מפל Ramboda Falls: נמצא כשעה נסיעה מהעיר – מומלץ מאוד!
המפל מתחלק לשלושה אזורים, עליון, אמצעי ותחתון, אפשר להגיע לשם בטוקטוק (יקר) או לעלות על כל אוטובוס שנוסע לכיוון קנדי.
יורדים בגשר (רואים את המפל מהגשר), ומתחילים ללכת לכיוון המפל, מימין רואים בריכות מרשימות. ממליצים מאוד ללכת בשביל העולה למעלה במשך 20 דק', זהו החלק העליון של המפל ושם יש בריכה גדולה וכיפית לרחצה, בנוסף פחות עמוס שם.

מפלי רמבודה

מפלי רמבודה

יש גם נקודת תצפית שאליה אפשר לעלות, עוד כמה דקות הליכה. החלק של המפל האמצעי זה בעצם כל הדרך מהחלק העליון עד לגשר, פשוט למצוא איזה בריכה כיפית ולהיכנס. אם רוצים להגיע לתצפית של המפל התחתון יש ללכת מהגשר לכיוון, Ramboda Falls Hotel נכנסים אל המלון יורדים במעלית, חוצים את חדר האוכל ומשם כבר תראו את הדרך. מומלץ מאוד כל חווית המפל – לא לפספס!
מפל Devon Waterfall – עוד מפל מרשים במיוחד, נמצא כשעה מהעיר.

סיורים במפעלי התה:
סביב העיר יש לא מעט שדות תה יפים במיוחד, וגם כמה מפעלים שבהם אפשר לסייר:
מפעל Pedro Tea Estate – נמצא קרוב מאוד למפל Lovers Leap ואפשר לשלב בין השניים, הסיור עורך כ 20 דק' בו מסתובבים במפעל ובחורה סרי לנקית מנסה לדבר אנגלית ולהסביר, המכונות מרשימות.
מפעל Mackwoods Labookellie Tea Centre – נמצא כ 20 דק' נסיעה מהעיר בדרך למפלי Ramboda,  לא היינו אך שמענו המלצות והאזור של המפעל נראה מאוד יפה !

אוכל:
מסעדת Themparadu – נמצאת ממש בכניסה לפארק של העיר, מקום נחמד ושקט, אוכל מקומי (וגם כמה מנות מערביות), אנשים נחמדים מאוד. יש וואי-פיי, נמצאת צמוד לתחנה המרכזית .
Grand indian -אוכל הודי מעולה ויקר.
יש פיצה האט בעיירה.
במרכז העיר ליד התחנה המרכזית יש חנויות שמוכרות חיקויים לא רעים של סופטשלים ופליזים של חברות מוכרות במגוון צבעים ודגמים במחירים נוחים.

פארק מישורי הורטון – Horton plains

יציאה מנוארה אליה. אורך הטיול במישורי הורטון הוא כ-3 שעות מסלול מעגלי. ניתן ללכת משני הצדדים. בדרך עוברים באזור עם צמחיה יפה מפל ונקודת תצפית "סוף העולם". יש גם הרבה חיות באזור.

הדרך לפארק עצמו יפהפייה, יוצאים אליה מוקדם בבוקר וצופים בזריחה משערי הפארק, ובדרך חזור הנוף היפה נפתח! זו אטרקציה לא זולה, הכניסה לפארק היא 3500 רופי לאחד, וההגעה היא בין 1000-1500 תלוי איך אתם מגיעים, האפשרות היא או בטוקטוק או בוואן. שווה לשאול בהוסטל אם יש עוד אנשים שמתכננים להגיע לשם. לדעתנו היה נחמד מאוד אבל לא שווה את הכסף. האזור לא מרשים במיוחד. אך נחמד אם אתם רוצים לראות קצת טבע.

מישורי הורטון

מישורי הורטון

קנדי – Kandy

העיר המרכזית של אזור ההרים בסרי לנקה, בעיר יש שני מקדשים מאוד מפורסמים, מסעדות, הוסטלים, אגם ענק וקניון. בנוסף סמוך לעיר יש פארק בשם Udawatte Kele Sanctuary שאפשר לעשות בו טיול חצי יום ולראות מגוון חיות. אם אתם ממש מעוניינים בכמה ימי הליכה יש פארק שנמצא שעתיים מקאנדי בשם Knuckles Conservation Forest Part שאפשר לחקור אותו (לא היינו).

מקדש Bahirawakanda Temple – בודהה לבנה ענקית הנמצאת במעלה קנדי, שווה קפיצה! (הגעה בטוקטוק)
מקדש השן – Temple of the Tooth – מקדש מרהיב ואזור מטופח וגדול מאוד סביב המקדש, אפשר ללכת סביבו ואם רוצים להיכנס יש לקנות כרטיס בכניסה – 1500 רופי.
חוות תבלינים
מפעל תה
גן בוטני (תשלום בכניסה)
רפטינג בנהר קינאלה – לא היינו, אבל שמענו שנחמד, לא יותר מזה.

בודהה לבנה ענקית במעלה קנדי

בודהה לבנה ענקית במעלה קנדי

מסעדות וקפה:
קפה Café banana chill- מקום קטן מאוד של בחור נחמד המגיש אוכל מעולה כמו קערות, שייקים, טוסט אבוקדו שווה ועוד, מומלץ!
קפה Café Secret alley- עוד קפה מצויין הנמצא במרכז, ארוחות בוקר גדולות ומעולות, זול יחסית!
מסעדה מקומית טעימה וזולה Balaji dosai !
אוכל מערבי – Cafe Empire / נחמד.
בקניון יש הרבה אוכל מהיר מסעדות וגם גלידה.
שימו לב: האזור נמצא במרכז האי, אך הוא לא בהרים וחם שם מאוד.

מפגש בהרים

מפגש בהרים

פינאוולה – pinnawala

"בית יתומים לפילים" – שמענו מהרבה אנשים שכאשר המטיילים עוזבים את המקום, העובדים מתעללים בפילים וזה לא באמת המקום בו כדאי לבוא לראות פילים אם אתם אוהבי חיות. למי שבכל מקרה רוצה להיכנס המחיר הוא 2500 רופי לאדם.

סיגיריה Sigiriya ודמבולה – Dambulla

שימו לב שגם שאזור זה נחשב מרכז האי – אך הוא לא בהרים וחם שם מאוד. בדרך לסיגיריה עוצרים במקדשים בדמבולה – cave tample+gold tample – מקדשים מהממים ועתיקים על הדרך לסיגירה, שווה לעצור.

בסיגיריה:
מקדש ה-lion rock – אחת החוויות המדהימות והיפות בסרי לנקה! סיגריה נמצאת כרבע שעה בערך נסיעה בטוקטוק מהעיר הגדולה Dambulla, בכפר עצמו אין יותר מידי מה לעשות אך סלע האריה הנמצא במקום הוא מיוחד בפני עצמו. המקדש, שבעבר היה ארמון, בנוי על סלע (פקק געשי) בגובה של כ-350 מטר מהקרקע, רואים אותו כמעט מכל מקום בכפר.

יש שתי אופציות לחוות את הסלע העצום הזה, הראשונה היא לעלות למקדש עצמו, היתרון הוא באמת לראות את כל הפסלים וההיסטוריה שיש על הסלע, הברכות שנמצאות למעלה והמקדש עצמו. המחיר: 30 דולר. מצד שני, יש תצפית על הסלע והיא מדהימה לא פחות ובמחיר סמלי של שלושה דולרים. התצפית נקראת סלע ה-Pidurangala – סלע געשי לא פחות מרשים, אל הסלע הזה עולים בזריחה ורואים בעצם את ה-lion rock – צבוע בכתום, מדהים! בדרך תראו פסל של בודהה שוכב בסלע.

שווה לסגור עם בעל ההוסטל טוקטוק לשעה מוקדמת, יש לא מעט אנשים בשעת הזריחה. אם יש זמן וכסף אנחנו ממליצים לעשות את שניהם.

סלע האריה בסיגיריה

סלע האריה בסיגיריה

לינה:
אנחנו ישנו בכפר במקום שנקרא Pinthu Home Stay – לבעל המקום יש כמה חדרים לזוגות, ובנוסף יש לו בית עץ שהוא בנה, ממש צימר באוויר! יש מזגן, מיטה נוחה, מקלחת, והמון קופים שנמצאים על העץ. עשינו בוקינג מראש כי יש חדר אחד כזה. מומלץ מאוד, ובלי קשר – פינטו אדם מאוד נחמד.

אוכל:
ברחוב הראשי יש המון מסעדות מערביות ומקומיות.
Resa rant  – ממוקם על גדל נחל קטן מקום נחמד לשבת על בירה

אורחים בהוסטל

אורחים בהוסטל

טרינקומלי – Trincomalee

עיירת חוף בצד המזרחי כ-3 שעות נסיעה מדמבולה/סיגיריה. החופים מחולקים לשני אזורים – אופובאלי uppuveli ונילבאלי Nilaveli.
יש שם חופים שקטים, אך לא מיוחדים כמו ששמענו שיהיו… בעיר עצמה ליד התחנה המרכזית יש מקדש מדהים! Kali kovil – צבעוני ויפה, אם אתם מגיעים לאזור אל תפספסו אותו! חינם. ניתן לצאת לסיור שנורקלים באי היונים (pigeon island).

המלצה על 2 מסעדות שיצא לנו לאכול בהן:
Nila rice & curry –  אוכל מקומי
Memos cafe & restaurant – אוכל מערבי טעים אך יקר. פסטות פיצות. ועוד.

סרי לנקה: בולעים להבות, הולכים על אש

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.