תפריט עמוד

מקומות מפתיעים ללינה משפחתית

בית על העץ באורגון או חווה כפרית בבריטניה? שיט משפחתי בקריביים או כפר נופש בהולנד? כמה הצעות למקומות לינה מיוחדים לכל המשפחה, שיספקו לכם חוויה שלא תמצאו בשום מלון סטנדרטי

1. חופשה בכפר
חופשה בחווה כפרית היא אחת הדרכים המהנות ביותר לנפוש עם הילדים בחו"ל. הילדים יכולים לרוץ ולהשתולל במרחבים הירוקים, לטפס על העצים, ללטף את החיות ולפעמים גם להצטרף לעבודות המשק. בחוות Fossane השוכנת באזור החוף הדרום-מערבי של נורווגיה, אפשר לשלב מנוחה ופעילות בחווה עם טיולים בסביבה. החווה שוכנת של שטח עצום, בתי החווה מרוחקים זה מזה, והנוף המדהים כולל פיורדים עמוקים, הרים תלולים, נהרות שוצפים ושדות ירוקים. בקתות העץ (יש 3 כאלו), למרת שנבנו לפני למעלה מ-100 שנה, נוחות וכוללות מטבח מאובזר. הבקתות שונות בגודלן וניתן להלין בהן בין 6 ל-9 אורחים. ברחבי החווה מסתובבות כבשים, ואפשר לעזור בהאכלתן. בשטח החווה יש מפלים, אגמים ונהרות, בהם אפשר לדוג ולשחות.

חוות Fossane, נורווגיה
פרטים: באתר האינטרנט של החווה 

גם ברחבי בריטניה פזורות חוות רבות שמזמינות ללון בהם. חווה מומלצת היא Bowers Hill Farm שממוקמת באזור הקוטסוולדס. החדרים כולם מרווחים ופונים לנוף כפרי של גבעות ושדות ירוקים. בנוסף לטיולים בסביבה וברחבי החווה אפשר להשתתף בעבודות המשק, כמו עזרה באיסוף ביצים של התרנגולות המסתובבות חופשי ברחבי החווה. בנוסף לתרנגולות אפשר לראות בשטח החווה חיות רבות: כבשים, סוסים, שועלים, פסיונים, ארנבות ועוד. המקום ידידותי במיוחד לילדים: ניתן לבקש ריהוט שמותאם לתינוקות, יש שירותי שמרטפות וכן מגוון צעצועים וקלטות וידאו לילדים.

Bowers Hill Farm, קוטסוולדס, בריטניה
פרטים: באתר האינטרנט של החווה 

2. חופשה עם מיקי מאוס
פארקי השעשועים של אורלנדו, ובראשם דיסני וורלד, הם מקום שילדים רבים חולמים לבלות בו, ואפשר לבלות בהם לפחות שבוע מבלי להשתעמם. באוזר הפארקים ישנם מקומות לינה רבים, נוחים ולא יקרים, אבל לינה באחד מהמלונות של דיסני וורלד מעצימה את החוויה. הלינה באתרי הנופש של דיסני כוללת בונוס מיוחד – בכל יום אחד מהפארקים נפתח שעה מוקדם יותר או נסגר עד 3 שעות מאוחר יותר רק לאורחים של דיסני. בנוסף מקבלים האורחים של דיסני הסעות חינם משדה התעופה, הסעות לפארקים, הנחות למסעדות ועוד. אתרי הנופש של דיסני מתאימים לסוגי תקציב שונים ומוקדשים כל אחד לנושא מסוים. מלון ממלכת החיות, למשל, בנוי בסגנון של לודג' אפריקאי, עם מאות חיות בר שמסתובבות חופשי בשמורת הטבע שמסביב. הפעילויות שבמקום כוללות סיורי ספארי, צפייה לילית בחיות ועוד. בנוסף, אפשר ליהנות במקום מבריכות הכוללות מגלשות מים, חדר משחקים עם מגוון משחקי מחשב ווידאו, גן שעשועים ומועדון ילדים בו הם יכולים לצפות בסרטים (של דיסני, כמובן), לשחק במשחקי מחשב ולאכול ארוחת הערב בזמן שההורים יוצאים לערב שקט ורומנטי. 

לודג' ממלכת החיות בדיסני וורלד, אורלנדו, פלורידה

פרטים: באתר האינטרנט של דיסני וורלד

3. כפר נופש בהולנד
לינה באחד מכפרי הנופש של רשת "סנטר פארקס", הפזורים במדינות שונות באירופה (הולנד, בלגיה, אנגליה, צרפת וגרמניה) היא פתרון מצוין לחופשה משפחתית שתספק את ההורים והילדים כאחד. הכפרים ממוקמים בדרך כלל בלב יער או לשפת אגם ובקרבת אטרקציות תיירותיות. בכפרים עצמם יש אטרקציות רבות לכל המשפחה, מסעדות, חנויות, סופרמרקט, מכבסה, שירותי שמרטפות – כל מה שצריך בחופשה משפחתית. בכל אחד מהכפרים יש פארק מים גדול, ובנוסף יש לכל פארק אטרקציה ייחודית: פארק שלג, מרכז צלילה, חוף ועוד. אחד הפארקים הפופולריים ביותר הוא De Eemhof שבהולנד. בכפר יש פארק מים משוכלל, קיר טיפוס מגנטי, אגם עם מגוון פעילויות ספורט מים וכיכר שוק פתוחה בסגנון ים תיכוני. הלינה היא בוילות המתאימות ל-8-2 אורחים, תלוי בגודל ובסוג הוילה. לכל וילה יש מרפסת עם ריהוט גן ומטבח מצויד עם מיקרוגל, מכונת קפה ומסחטת מיץ. בוילות היקרות יותר יש גם מדיח כלים, טלוויזיה עם מסך שטוח, ריהוט לתינוקות (מיטת תינוק, כסא מוגבה) ופינוקים נוספים. בתוספת תשלום אפשר לקבל גם מצעים ומגבות. 

כפר הנופש De Eemhof, הולנד

פרטים: באתר האינטרנט של רשת "סנטר פארקס". 

4. שיט משפחתי בקריביים
קרוז הוא כבר מזמן לא חוויה השמורה למבוגרים בלבד. חברות הקרוזים החדשות שקמו והביקוש הרב הפכו את מסלולי השיט המשפחתי לנפוצים מאוד. החברות מתחרות ביניהן על ליבם של הילדים ומציעות מגוון אטרקציות לילדים לצד סיורי חוף שמתאימים למשפחות. היתרון של דיסני בפניה לקהל יעד צעיר הופך את מסלולי השיט שלה לאטרקטיביים במיוחד עבור משפחות עם ילדים, אבל גם בחברות האחרות מובטח לכם שהילדים לא ישתעממו. ההפלגות של דיסני כוללות מפגש עם מגוון הדמויות האהובות מסרטי דיסני, הופעות בסגנון ברודווי, בריכות המתאימות לילדים (ולמבוגרים) בגילאים שונים, מועדון ילדים עם מגוון משחקים ופעילויות, משחקי מחשב ווידאו, מגוון פעילויות ספורט ועוד. החדרים המשפחתיים בהפלגות של דיסני גדולים במיוחד. משך ההפלגה נע בין 15-3 יום, תלוי ביעד. השיט לקריביים המערביים, שנמשך כשבוע, הוא מהפופולריים ביותר בקרב משפחות. השיט יוצא מפורט קנוורל שבפלורידה וכולל עצירות בארבע נקודות לאורך המסלול: קי ווסט שבפלורידה, האי גרנד קיימן בו אפשר, בין היתר, להצטרף לסיור בצוללת, האי המקסיקני קוזומל, בו אפשר לצלול, לשחות עם דולפינים או לצאת לסיור בג'ונגל, וקסטווי קי, אי פרטי בבעלות דיסני, שם אפשר לנוח באחד מהחופים היפים או לעסוק במגוון פעילויות ספורט ימי. 

הפלגות הנופש של דיסני
פרטים: באתר הפלגות נופש של דיסני
 

חברות השיט מתחרות ביניהן על ליבם של הילדים ומציעות מגוון אטרקציות לילדים לצד סיורי חוף שמתאימים למשפחות | צילום: פול קליין

5. בית על העץ
רבים מאיתנו פנטזו בילדותם על בית על העץ. בבתי העץ בטקילמה שבאורגון, ארצות הברית, אפשר להגשים פנטזיית ילדות של ההורים ולהבטיח שגם לילדים יהיה הרבה כיף. בתי העץ פזורים בחורש אלונים ונחלקים למספר סוגים. למשפחות כדאי במיוחד ללון בקומפלקס המשפחה השוויצרית, שכולל יחידה נפרדת לילדים, אליה אפשר להגיע באמצעות גשר מתנדנד. אם הילדים יחליטו שהם לא מעוניינים לרדת לקרקע בדרך הקונוונציונלית, הם יוכלו לגלוש למטה על חבל. במבנה המרכזי יש מטבח משותף ומקלחות (למרות שחלק מבתי העץ כוללים מטבחון ומקלחת), ובו גם מוגשת ארוחת הבוקר. ומתקני הברביקיו ושלחנות הפיקניק מספקים אפשרות נוחה לארוחות הנוספות. 


Treesort, אורגון, ארצות הברית
פרטים: באתר האינטרנט של Treesort


6. לילה בין אלפקות ולאמות
בישראל אין אפשרות לחוות לילה בלודג' אפריקאי בלב הספארי, לקום בבוקר ולראות פילים וקרנפים ליד החדר. אם אתם או הילדים בכל זאת מתעקשים לראות חיות לפני השינה, תוכלו להדרים לחוות האלפקות שליד מצפה רמון. בחווה הותיקה, שבה חיות 600 אלפקות ולאמות, נפתחו לאחרונה ארבע יחידות אירוח המיועדות למשפחות. כל היחידות ממוזגות וכוללות מטבחון מצויד ומרפסת שמשקיפה על נוף המדבר, אבל העיקר במקום הוא האלפקות שמסתובבות חופשי בין היחידות. חוץ מאלפקות ולאמות יש גם טווסים וסוסים כך שהשהייה במקום היא חוויה לילדים אוהבי חיות. אפשר ליהנות מהשקט של המקום אחרי שכל המבקרים עזבו, לעשות מדורה או ברביקיו מתחת לכוכבים ולראות את החיות מתעוררות. מגוון הפעילויות המשפחתיות רחב וכולל רכיבה על לאמות לילדים הקטנים ורכיבה על סוסים לגדולים יותר, פעולות אריגה ויצירה, האכלת האלפקות ועוד. ההשתתפות בחלק מהפעילויות כרוכה בתשלום נוסף. 

חוות האלפקות, ליד מצפה רמון
פרטים: באתר האינטרנט של חוות האלפקות.

7. הרפתקה לילית במגדלור
אם אתם רוצים חופשה משפחתית בהחלט לא שגרתית אתם מוזמנים לבלות שבוע ב"מגדלור רוז איילנד" שברוד איילנד, ארצות הברית. חופשה כזו לא מתאימה לכל משפחה: אתם צריכים להיות בעלי רוח הרפתקנית, לקחת בחשבון שלמקום ניתן להגיע רק בסירה ולהיות מוכנים לכך שבמשך שבוע שלם תהיו מוקפים רק בטבע ובבני המשפחה. למשפחה שמסוגלת לכל זה מובטחת חופשה משפחתית שונה, מגבשת ובעלת ערך מוסף. האורחים נדרשים לעבוד מספר שעות מדי יום, במשימות שונות הקשורות לתפעול ותחזוקת המגדלור. לאחר מכן חופשיים בני המשפחה לעסוק בפעילויות האחרות שמציע המקום: איסוף צדפים, דיג, שיט קיאקים וצפייה בכלבי ים הן רק חלק מהאפשריות. 

מגדלור רוז איילנד, רוד איילנד, ארצות הברית

פרטים: באתר האינטרנט של המגדלור

8. לילה בקיבוץ
לחופשה משפחתית בקיבוץ יש טעם של פעם. הילדים יכולים להתרוצץ במרחבי הדשא, לבקר ברפת ולהאכיל את החיות בפינת החי. הרבה מהקיבוצים מציעים היום אירוח משודרג ומפנק. אחד מהם הוא קיבוץ דליה ברמות מנשה, שמציע לינה בבקתות עץ. אפשר לשכור במקום אופניים ולטייל בבטחה בשבילי הקיבוץ וביערות מנשה, להצטרף לטיול ג'יפים, לצאת לסיור מודרך עם טרקטור ועגלה בשבילי הקיבוץ, לבקר במוזיאון ראשית התיישבות ולשחות עם ילדי הקיבוץ בבריכת השחייה המקומית. 

זהר בדשא, קיבוץ דליה

פרטים: באתר האינטרנט של "זהר בדשא". 

גם קיבוץ גדות שבעמק החולה מתאים ללינה משפחתית, בעיקר הודות למרחבי הדשא והירק שעוטפים את חדרי האירוח. החדרים פשוטים אך ממוזגים וכוללים טלוויזיה ופינת קפה מצוידת. את ארוחת הערב אפשר לאכול על המרפסת. מיקומו של הקיבוץ הופך אותו לבסיס טוב לטיול באזור הצפון וגם בקיבוץ עצמו לא משעמם: אפשר לעשות רפטינג, להצטרף לטיולים בג'יפים ובאופניים, לשחות בבריכת השחייה הקיבוצית או ללטף חיות בפינת החי. 

אירוח כפרי בגדות

פרטים: באתר האינטרנט של הקיבוץ.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.