תפריט עמוד

מקום לאהבה: הבילויים הכי רומנטיים בארץ

בין אם אתם רוצים להפתיע את בן או בת הזוג בחג האהבה או מחפשים דרך רומנטית להראות את אהבתכם גם בסתם יום של חול, יש לנו כמה הצעות מפתות במיוחד. לילה במדבר, שייט ביאכטה, יום פינוק בספא, ארוחה רומנטית - צריך רק לבחור ולצאת לבילוי זוגי חלומי

ט"ו באב, חג האהבה המקראי, מהווה הזדמנות מצוינת לצאת למקום רומנטי כדי לחגוג את הזוגיות והאהבה. בין אם תחליטו לציין את אהבתכם לצד מדורה במדבר או בין סמטאות אבן עתיקות בצפת, לסעוד במסעדה רומנטית, להתענג על טיפולי ספא או לשוט ביאכטה ייחודית מול חומות עכו – יש לנו כמה הצעות מיוחדות עבורכם, שמתאימות לא רק לחג האהבה, אלא גם לימים אחרים שבהם תרצו להתפנק בשניים.

תחת שמיים זרועי כוכבים במדבר
כשמדובר בתפאורה רומנטית מושלמת, אין כמעט דבר העולה על קסמו של נוף הקדומים המדברי, במיוחד עת זריחה מרהיבה או שקיעה בוערת צובעות את השמיים והופכות את נופי הפרא הבראשיתיים שמסביב לאחד המקומות הרומנטיים עלי אדמות. אפשר כמובן להתבודד בתוך כל היופי הזה בשק שינה בשטח, אבל לנפשות רומנטיות ופחות ספרטניות מומלץ בחום להדרים אל בקעת הקנאים שבמדבר יהודה, שם ממתין לכם מתחם יפהפה ויוצא דופן בשם "כפר הנוקדים", המציע את כל קסמו של המדבר באווירת אלף לילה ולילה.

קסם המדבר ונופי בראשית במתחם כפר הנוקדים | הצילום באדיבות כפר הנוקדים

הכפר המדברי הייחודי הזה משתרע על פני שטח עצום ומציע מגוון רחב של אפשרויות לינה, החל מאוהלים מאובזרים, דרך סוכות יפהפיות ועד לבקתות אבן מפנקות וממוזגות המצוידות בכל מה שצריך מי שרוצה ליהנות מהמדבר בתנאים של צימר, כך שכל אחד יוכל למצוא את אפשרות הלינה המתאימה לפנטזיה המדברית הרומנטית האישית שלו. בין כל אלו פזורות בצל עצי הדקל פינות חמד אינטימיות רבות, ערסלים, שפע של פינות זולה ומרבצי ישיבה וסוכות מדבריות יפהפיות ביניהן משוטטים טווסים המגיחים לביקור. את השקיעה המדברית המרהיבה תוכלו לחוות מעל גבו של גמל בטיולי גמלים היוצאים מנווה המדבר הזה, ולעת ערב, כשנדלקות העששיות והכפר כולו נראה כלקוח היישר מתוך אגדה רחוקה, מוגשת במאהל אירוח מפואר סעודה בסגנון משתה מלכים של ממש על גבי טסי ענק מנחושת, כמיטב המסורת הבדואית באזור. אלף לילה ולילה, כבר אמרנו?

את הלילה הרומנטי שלכם תוכלו לחתום חבוקים תחת שמיים זרועי כוכבים לאור האש המרצדת במדורה האינטימית שלכם. אל דאגה, לשם כך לא תאלצו אפילו לקושש עצים. רק תבקשו ואחד מאנשי המקום יארגן במיוחד עבורכם מדורה לתפארת. כל שנותר לכם הוא רק לתפוס פוזה נוחה לאור המדורה המרצדת מול הנוף המדברי המכשף ואלפי כוכבים בשמיים, והשאר כבר יגיע לבד.
איפה? בקעת הקנאים במדבר יהודה (בין ערד למצדה), טלפון: 08-9950097, אתר אינטרנט


כפר הנוקדים. כל מה שצריך כדי ליהנות מהמדבר בתנאים נוחים | הצילום באדיבות כפר הנוקדים

להשלמת האווירה תוכלו להצטייד בבקבוק יין משובח ב"יקב במדבר" שבערד הסמוכה, יקב בוטיק שיינותיו הם מהמעולים בארץ ועטורי פרסים בינלאומיים (טלפון: 054-4464273), ולנצל את ההזדמנות לשיטוט ברובע האמנים (רח’ סדן, ערד) בו תגלו כמה פנינים של ממש, כגון מוזיאון הזכוכית הייחודי שפסליו המדהימים יעקבו אחריכם במבטם, וגלריות מסקרנות, כמו למשל גלריית ויטראל לאמנות בזכוכית, בה תוכלו, בתיאום מראש, להשתתף בסדנה ליצירת ויטראז'ים יפהפיים (טלפון: 050-8541211). ואל תחמיצו את ההזדמנות להתענג על שפע המטעמים, שדבר מהם איננו בנאלי, המוגשים מול הנוף המדברי באחת מארוחות הבוקר הטובות בארץ, במלון הבוטיק יהלים (למי שאינו אורח המלון – בתיאום מראש בלבד, טלפון: 052-6521718). במרחק נסיעה קצרצרה מכפר הנוקדים תוכלו ליהנות מהחיזיון האור קולי במצדה ולצאת לטיול אופניים או טיולים רגליים בשפע המסלולים שבאזור. ואם לאחר כל אלו אתם עדיין זקוקים לעוד סיבה טובה להיצמד זה לזו ומעט אקסטרים מעלה לכם את הדופק, תוכלו לצאת לא הרחק מכאן לגלישת צוקים בנחל מדברי לאור הירח, שאותה תסיימו עם קפה ועוגיות על רקע זריחה מרהיבה (אתר אינטרנט).

על הגלים: ים של אהבה
לא חייבים לחכות דווקא לחג האהבה, אבל ט"ו באב מהווה הזדמנות מצוינת ותירוץ מושלם לממש פנטזיה רטובה של הרבה זוגות אוהבים, ולהפליג בצוותא אל עבר השקיעה ביאכטת מפרש יפהפייה. מול חופי עכו העתיקה עוגנת ה"מניאנה" – יאכטת מפרש מפנקת, היחידה מסוגה בארץ. על סיפונה תוכלו לצאת לבילוי משותף בים הפתוח, הכולל אירוח כיד המלך וכמעט כל פינוק אפשרי, להשתרע על הסיפון העליון עם כוס יין טוב לרחש הגלים ובריזה מבורכת, תוך כדי צפייה בצריחי המסגדים של עכו העתיקה וחומותיה ההולכים ונעלמים באופק, איי אכזיב, רכס הכרמל ונופי הגליל המערבי ואולי גם כמה דולפינים או צבי ים שייקרו על דרככם אם אתם ברי המזל, או ליהנות ממגוון מטעמים סביב השולחן שבסלון.

המניאנה. להפליג לבילוי משותף בלב ים | צילום: עופר נוב

הפעלתנים שבחבורה יוכלו לצאת אל מרחבי הים בסירת דינגי ממונעת קטנה או לזנק למים לשחייה מרעננת, שבסיומה ימתינו על הסיפון מקלחת חמה ומגבות רכות. ואם כל זה לא מספיק, את החוויה ניתן לשדרג בשלל סדנאות, מסאז' על הסיפון או ארוחה בלתי נשכחת של הכוכב העולה בעולם הגסטרונומיה המקומי, השף אוסמה דלאל, שמתבשיליו המופלאים ניתן להתענג גם במסעדה החדשה MAIAR שפתח ממש בימים אלו ברחוב יבנה בתל אביב.

המתקשים להיפרד מכל אלו יוכלו להמשיך ולבלות לילה רומנטי במיוחד על המים מול מראות המפרץ המשתקפים בהם כבמראה לאור הירח, להתכרבל חבוקים תחת שמים זרועי כוכבים או בקבינת השינה המפנקת לרחש הגלים העדינים, ולפתוח את היום הבא בטבילה מרעננת בזריחה ובתוך תפאורה מושלמת ללחוש זה לזו מילים יפות של אהבה. פרטים נוספים בטלפון 053-4247070 ובאתר האינטרנט


החומות והצריחים של עכו העתיקה נשקפים מסיפונה של המניאנה | צילום: ריטבו

קן אוהבים בין סמטאות אבן ציוריות
בית האמנים בצפת הוא ההוכחה האולטימטיבית שבשביל להתנתק מהמולת היומיום לפסק זמן רומנטי לא חייבים להרחיק לקצות תבל. מתחם הבוטיק הייחודי והיפהפה הזה, המונה חמש סוויטות הקרויות על שמם של אמנים ידועי שם שחיו ויצרו באזור, ממוקם בלב הסמטאות הציוריות של קריית האמנים בצפת העתיקה, בין גלריות חבויות וחצרות פנימיות אפופות קסם, הטובלות באוויר פסגות צלול ונוף הרים ויערות. זהו מקום האידיאלי להוריד הילוך ולצלול לתוך שלווה מופלאה. הסוויטות, השוכנות במבני אבן מלאי אווירה בני מאות שנים, שבגלגול האחרון שימשו כגלריה שבה חי ויצר הפסל ויקטור חילוואני, צופנות בין כתליהן כל פינוק אפשרי שזוג מאוהב יכול לחלום עליו: החל מג'קוזי זוגי מוקף בחלונות ויטראז' מקומרים ובנרות ריחניים, דרך מכונת אספרסו ומסך פלאזמה ענק (ולנו לא נותר אלא לתהות מי מבזבז זמן על טלוויזיה במקום רומנטי שכזה), ועד למיטה רכה עם הרבה מקום לאהבה מול הלהבות המרצדות באח המבוערת.


בריכה וג'קוזי על גג בית האמנים. הדובדבן שבקצפת | צילום: סשה אלכוב, באדיבות בית האמנים

לחימום האווירה תוכלו להתפנק בסאונה פינית או במסאז' מענג בספא הממוקם במבנה אבן קדום שנתגלה בחפירות במקום, ועל הגג ממתין הדובדבן שבקצפת: בריכת שחייה מחוממת וג'קוזי משוכלל לאור תאורה רומנטית, ולצידם ערסלים ומיטות מפנקות הצופות לנופים הפסטורליים שמסביב. 
איפה? רחוב ליאון איסקוב 5, צפת. טל' 050-3311900, אתר אינטרנט

סוויטת חילוואני בבית האמנים | צילום: סשה אלכוב, באדיבות בית האמנים

את החוויה הצפתית הרומנטית תוכלו להשלים בטיולי טבע באזור, בקפה או ארוחה טובה מול הנוף המשגע במלון רות-רימונים צפת, בביקור ביקב אבוהב המייצר יינות משובחים במרתף בן 600 שנה, ובשיטוט בין הגלריות המרתקות בעיר העתיקה. בין השאר תוכלו לצפות כאן בהדגמות של ניפוח זכוכית באש בגלריה לאומנות הזכוכית, ללמוד על סוד האותיות בגלריה לאמנות הקבלה צפתית, להתוודע לסודות הלבוש ביהדות ולהשתעשע במדידת מלבושי עדות שונות עם צילומים משותפים למזכרת, לצפות באריגת טליתות ואריגים בכלי עבודה של פעם בגלריית כנען או בתהליך ייצור של נרות עבודת יד במפעל נרות צפת. ואם הגעתם לכאן בחודש אוגוסט, תוכלו ליהנות מפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי, עם שלל מופעים מוזיקליים, קונצרטים, הרקדות וכיתות אמן.

יום פינוק של תענוגות ספא
חולמים על פסק זמן רומנטי משותף, אבל אין לכם יותר מכמה שעות פנויות להקדיש לצורך העניין? יום פינוק משותף בספא עשוי בהחלט להיות הבחירה האידיאלית עבורכם. אחד המתחמים המוצלחים בארץ ליום פינוק שכזה הוא המתחם של קלאב ספא אקויה שבחמי יואב. חוויית הרוגע וההתנתקות משגרת החיים הלחוצה מתחילה כבר מרגע הכניסה למתחם, הטובל בגנים מטופחים, בריכות נוי וצמחייה עשירה, מפלונים ופלגי מים, שביניהם פזורות מיטות מפנקות, נדנדות, בריכות ג'קוזי, סאונה ופינות חמד אינטימיות להתרגעות.

מעבר לכל שאר סגולותיו, מציע מתחם הספא והמרחצאות הזה יום פינוק מלא, המשלב כל מה שאפשר לבקש לפסק זמן רומנטי: תענוגות ספא ומרחצאות חמים, ארוחה עשירה כיד המלך ומשקאות (קלים, חמים, בירות ויין) חופשיים. בנוסף למגוון רחב של טיפולים ועיסויים, תמצאו כאן גם כמה טיפול דגל ייחודיים, דוגמת עיסוי שמקורו בפיליפינים, המשלב צדפות לוהטות העוברות תהליך חימום מיוחד, בשילוב מינרלים טבעיים ואצות ים; סאונות אישיות בחבית עץ ארז המתמלאת באדים של צמחי מרפא, ועיסוי מכשף באמצעות נר מיוחד העשוי מחמאת גוף בניחוח משכר ותרכובת עשירה של שמנים אתריים טבעיים המותכים בלהבה ונמסכים על הגוף.


עיסוי זוגי בקלאב ספא אקויה | הצילום באדיבות קלאב ספא אקויה

את יום הפינוק שלכם תוכלו להמשיך במרחצאות של מתחם חמי יואב, שעובר בשנים האחרונות מתיחת פנים רצינית המשיבה לו את זוהר נעוריו, ובמעיינות המים התרמו-מינרליים הנובעים מבטן האדמה ועשירים בגופרית ובשאר מינרלים עתירי סגולות מרפא, להשתכשך בבריכת מפלים המעסה בעוצמה את הכתפיים, להתפנק בסאונות השונות, בבריכות הג'קוזי, לטבול את הרגליים בבריכות פדיקור שבהן יעוטו עליהן דגיגונים וינקו את העור היבש, ולקנח בעיסוי מימי בזרמי מים תרמו-מינרלים המשוגרים בלחץ לכל נקודה דואבת בגוף. בין לבין תוכלו להשתרע על גדות האגם ולהרגיש כאילו נולדתם ביחד מחדש.
איפה? קלאב ספא אקויה, מתחם חמי יואב, טלפון: 08-6705607/8, אתר אינטרנט


קלאב ספא אקויה. לחדש את האינטימיות בפינה שלווה וירוקה | הצילום באדיבות קלאב ספא אקויה

ארוחה רומנטית לאור נרות
אומרים שהדרך הטובה ביותר להגיע ללבו של אדם, היא דרך הבטן. וכשלמנות משובחות מצטרפת גם האווירה המתאימה – לפניכם נוסחה מנצחת. הנה שלוש מסעדות מושלמות לערב רומנטי, שמוכיחות מחדש, שאת האהבה מרגישים קודם כל מהבטן.

EWA SAFI – קסם המזרח
בקצה שכונת נווה צדק, שהיא בעצמה אחת השכונות הכי רומנטיות בארץ, במבנה אבן עתיק נפתחה לאחרונה מסעדת בר-לאונג' מרוקאית חדשה ועתירת אווירה – בחירה אידיאלית לזוגות המבקשים לבלות ערב אינטימי. ספה רכה, שעליה פזורים כרים אוריינטליים, חלונות מקומרים, נברשות וכלי הגשה מסורתיים מסוגננים, הם רק חלק מהפריטים המקנים למקום אווירה של ארמון מרוקאי מסיפורי אלף לילה ולילה. לאלו מצטרפים תאורה עמומה, קוקטיילים משובחים ומבחר מנות שמזמינות לטעימה משותפת.

אווירת אלף לילה ולילה במסעדת EWA SAFI התל אביבית | צילום: סולל פקיאל

כמעט כל מנה שתבחרו כאן תוכיח את עצמה כבחירה מוצלחת, מטג'ין מצוין של אוסובוקו טלה בבישול ארוך עד שהוא רך ונימוח להפליא וסופג באהבה את טעמם המיוחד של הציר העשיר, התבלינים והשזיפים, ועד לפסטייה – סימפוניה עתירת טעמים של כתף טלה בבישול ממושך, פרגיות צלויות, טנזיה ושקדים קלויים בתיבול עדין, כשכל הטוב הזה עטוף בבצק פילו פריך. ועם אווירה ומנות שכאלו, אפילו אם הדייט יתברר כלא מוצלח – עדיין תצאו מכאן עם טעם טוב בפה. הוסיפו לכל הטוב הזה חצר פנימית טובלת בצמחייה ופינות ישיבה אינטימיות לאור תאורה רכה, והרי לכם אחת הפינות הרומנטיות בכרך הגדול.
איפה? רחוב השחר 8, תל אביב, טלפון: 2533348־054, אתר אינטרנט 

טנדורי – מהודו באהבה
אין כמו נפלאות המטבח העשיר של תת היבשת ההודית, מולדת הקאמה סוטרה – המדריך הקדום לאמנות האהבה, והטאג' מאהל – האנדרטה הגדולה ביותר בעולם לאהבה, לערב של בילוי רומנטי. תוסיפו לכך את האווירה האינטימית, התאורה הרכה, העיצוב האוריינטלי והמנות האקזוטיות המשובחות המוגשות לאור הנרות המרצדים במסעדת טנדורי – ותבינו מדוע לא מעט זוגות בוחרים בלוקיישן הזה כדי להציע נישואים. אל הקלאסיקות המוכרות, דוגמת צ'יקן טיקה, רוגן גושט (כבש בקארי), פלאק פניר (תבשיל מסורתי של תרד וגבינה) ושאר תבשילים עזי טעם, התווספו לאחרונה מטעמים נוספים מחבל פנג'אב, מגואה וממנגלור. ברקע, כמו תמיד, מרחפת בין הסועדים רינה פושקרנה, שכבר למעלה משלושה עשורים משכללת לדרגת שלמות את נפלאות המטבח ההודי.


ערב רומנטי עם מטעמים מהמטבח ההודי במסעדת טנדורי | צילום: רויטל חורש

המלצה שלנו: למנה ראשונה – פלטה צמחונית או בשרית, המאפשרת לדגום בצוותא ממיטב המנות הראשונות של המסעדה, ולמנה עיקרית – טנדורי גריל מעורב, הכולל בין השאר מנה של צלעות כבש, שאולי לא עושה יותר מדי טוב לעורקים, אבל משמחת מאוד את הלב.
איפה? משכית 32, הרצליה פיתוח, טלפון: 09-9546702 (יש סניף נוסף ברחוב זמנהוף 2, תל אביב). אתר אינטרנט

האר"י 8 – נשיקה צפתית
בלב העיר העתיקה של צפת, במבנה אבן בן יותר ממאה, שפעם שימש כמאגר מים גדול, חבויה מסעדת האר"י 8, שכמו נבראה לזוגות אוהבים. התפאורה: קשתות אבן, נרות מרצדים וחללים אינטימיים שמזמינים לאחוז ידיים. בתפריט: מנות גליליות נהדרות ובשרים משובחים בדרגת צלייה מושלמת, אלכוהול תוצרת בית וקינוחים שמצדיקים כל קלוריה. אם אתם באזור – אל תחמיצו.
איפה? רחוב האר"י 8, צפת, טלפון: 04-6920033, אתר אינטרנט

והעיקר, שיהיה באהבה. 

מסעדת האר"י 8, בבניין אבן צפתי, כמו נבראה עבור אוהבים | צילום: רויטל חורש

בתמונה הפותחת: כפר הנוקדים. אין כמו שקיעה מדברית לחיזוק האהבה | הצילום באדיבות כפר הנוקדים

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...