תפריט עמוד
פאוזה: אוכלים לאט
לפני כשלוש שנים פתחו עינת ואביגדור רותם פונדק קולינרי המושתת על עקרונות תנועת הסלואו פוד, הדוגלת בשימוש במוצרי מזון טריים ומקומיים ובלקיחת אחריות על המזון שאנו אוכלים. בפונדק אפשר לבלות סוף שבוע קולינרי וחברתי הכולל לינה וארוחות בוקר וערב. על בסיס מקום פנוי ובהזמנה מראש יכול גם מי שלא לן במקום להצטרף לארוחת הערב המשותפת. מכיוון שחששנו מעט שהאווירה תהיה פורמלית מדי, הצטיידנו בזוג הורים חובבי שיחה שנענים לכל אתגר קולינרי. 

כשהגענו התפוגגו החששות כשעינת קיבלה את פנינו בחיוך ואביגדור הגיש לנו כוסות לימונצ'לו תוצרת בית ומתאבנים של מרווה, סטיביה וגזר בטמפורה. השילוב בין עשבי התבלין לציפוי הפריך היה פתיחה מבטיחה. עינת הציגה את הסועדים, התיישבנו לשולחן, וחיש קל נמזגו לכוסותינו יינות שרדונה ומרלו של גמלא. הארוחה בת חמש המנות נמשכה אל תוך הלילה וסביב השולחן התפתחו שיחות מרתקות בניצוחם העדין של עינת ואביגדור. אפילו הביישנית מבין שנינו הצליחה להרגיש בנוח. הוריה, שאינם ביישנים כלל, נהנו מקהל חדש לסיפוריהם. 

פתחנו את הסעודה, מעשה ידיו של אביגדור, בקיש בצל ירוק שהוגש עם רוטב חמצמץ של גבינת עזים וקושט בקרפצ'יו סלק. טעמו היה עדין ונפלא. למנה שנייה אכלנו בייבי שרימפס על מצע מנגולד, פטריות וקישואים ברוטב לימון וחרדל. אחריה טעמנו דג סמלט על מצע של סלק, לימון כבוש ושמנת חמוצה. שתי המנות היו מפתיעות בדיוקן ובטעמן הנהדר. למנה עיקרית הוגש שוק טלה בעשבי תיבול שלווה בפירה כתום, שעועית ירוקה, חיטה עם שמיר וסלט ירוק. הבשר היה עסיסי וטעים גם למי שאינו נמנה עם אוהבי הטלה. קינחנו בקרם שוקולד עם נענע וקוקוס, שילוב מושלם של טעמים. הערב הסתיים בצפייה משותפת בתוכנית "רק בישראל" שהקליטה עינת לבקשת הקהל. חבל שלא יכולנו להישאר לישון.

השורה התחתונה: היא: האהבה לאנשים ולאירוח ניכרת בכל פרט. הוא: ערב קולינרי קסום ובלתי נשכח.

כתובת: שאר ישוב 
פתוח: ה'־ו' בהזמנה מראש; מגיל 14 ומעלה  
טלפון: 054-6904434
אתר אינטרנט
לא כשר 
נגישות: גישה נוחה, השירותים לא מותאמים לכיסא גלגלים 


פוקצ'ה בר: המלצה מקומית
המתחם הצמוד לתחנת הדלק שליד מעיין ברוך משופע מסעדות ובתי קפה. בעקבות המלצות חמות שקיבלנו מכמה מקומיים החלטנו לנסות את פוקצ'ה בר. העיצוב הנעים של המסעדה מצליח להשכיח מלב את תחנת הדלק שבחוץ. מיד עם הגיענו הוגשה לשולחן פוקצ'ה טרייה וחמה מלווה בממרחים מצוינים של פלפלים חריפים ועגבניות. מזל שהצלחנו לעצור את עצמנו מלאכול את כולה והשארנו מקום להמשך. למנה ראשונה הזמנו קרפצ'יו חצילים ועגבניות עם גבינת פטה שתובל בלימון ושום (22 שקל) והיה נפלא. כמו כן טעמנו סופלי, כדורי אורז מטוגנים ממולאים גבינה וירקות (36 שקל), מנה מצוינת, אם כי מעט כבדה. למנה עיקרית אכלנו לזניית קישואים, עגבניות ושמיר (54 שקל) שהיתה פשוטה ומדויקת בטעמיה. הזמנו גם מנת זנב שור וירקות שורש (75 שקל), אחת המנות האהובות עליו. הבשר היה נימוח ומלא טעמים, בהחלט אחד הטובים שטעמנו. הקינוח, קרם עדין של קוקוס עטוף בפרוסות בננה המוגש עם עוגיית שוקולד (30 שקל), היה סיום מושלם לארוחה הטעימה. תשאירו לו מקום.

השורה התחתונה: היא: אוכל נהדר במחירים סבירים. הוא: אל תחמיצו אם אתם באזור.

כתובת: מתחם אלונית ליד מעיין ברוך (גן הצפון) 
פתוח: א'־שבת 21:00־23:00, כדאי להזמין מקום מראש  
טלפון: 04-6904474
לא כשר 
נגישות: גישה נוחה, השירותים לא מותאמים לכיסא גלגלים

עמבורגר: על הדרך
אל המסעדה הגענו בלוויית זוג חברים. בעבורו המבורגר הוא אחד מאבות המזון. היא צמחונית אדוקה. המסעדה המתה משפחות שעצרו לאכול משהו מוכר לפני האטרקציה הבאה. כמנת פתיחה טעמנו חציל בטחינה ועגבניות (26 שקל), מנה סבירה אך חסרת תיבול. הצמחונית הזמינה מרק בצל (26 שקל) שהיה טעים והתאים למזג האוויר הסתווי. הקרניבורים התמקדו בדבר שלשמו באו. המבורגר הטלה (250 גרם, 42 שקל) נעשה במידה הרצויה והיה טוב. קבבוני הטלה בטחינה היו עסיסיים וטעימים (29 שקל). המבורגר הבקר (160 גרם, 31 שקל) היה מאכזב. הבשר נצרב יתר על המידה והיה דחוס מדי. הצ'יפס שליוו את המנות היו פריכים וטעימים (9 שקלים). רמת המנות אינה אחידה, אך האווירה רועשת ועליזה, כיאה למסעדה המהווה מוקד עצירה למטיילים.

השורה התחתונה: היא: מקום נחמד על הדרך. הוא: אכלתי המבורגרים טובים מזה.

כתובת: צומת הגומא, קריית שמונה 
פתוח: א'־שבת 21:00־1:00 
טלפון: 04-6817855
לא כשר
נגישות: גישה נוחה, השירותים לא מותאמים לנכים

קוצ'ין: חוויה ייחודית
לפני כמה חודשים נפתחה בכפר יובל מסעדה המגישה מגוון מאכלים מן המטבח הקוצ'יני. רבים מתושבי היישוב עלו לארץ מחבל הארץ הזה, אשר נמצא בהודו. הגענו למסעדה השוכנת במבנה צנוע והתקבלנו בלבביות משפחתית. חנה, בעלת המקום, סיפרה לנו בשמחה על מורשת העדה והסבירה על סוגי המאכלים השונים. בחרנו בארוחה עסקית (100 שקל) הכוללת טעימות ממגוון מנות. למנה ראשונה טעמנו מבחר מאפים. אהבנו במיוחד את קציצת העדשים ואת מאפה הבצק הממולא בתפוח אדמה ובחזה עוף. למנה עיקרית אכלנו עוף ובקר ברוטב קוצ'ין. העוף היה טעים מאוד, את הבקר אהבנו פחות. המנות לוו בשני סוגי אורז מצוינים ובסלטים טריים. למנה אחרונה שתינו משקה מסורתי של חלב קוקוס, עדשים ובוטנים. שילוב הטעמים היה מעט מוזר בעבורנו, אך מעניין וייחודי.  

השורה התחתונה: היא: חוויה יוצאת דופן. הוא: המנות הראשונות מומלצות.

כתובת: כפר יובל 
פתוח: א'־ה' 21:00 עד אחרון הלקוחות  
טלפון: 04-6940042, 050-6901186
כשר 
נגישות: גישה נוחה, השירותים לא מותאמים לכיסא גלגלים

פול קפה: מאפים ביתיים
שבת בבוקר, יום יפה. העגורים השכימו קום, וגם אנחנו. נסענו צפונה והגענו לבית הקפה פול. אף שהמקום נמצא בסמוך לתחנת דלק, האווירה נעימה וירוקה. את פנינו קיבלו צלילי שיריו של אהוד בנאי, פסקול נהדר לאווירה הגלילית. 

כיוון שהצלע הנשית שמה לה למטרה למצוא את המוזלי הטוב בארץ, לא יכולנו לעמוד בפיתוי. קיבלנו מנה להרכבה עצמית (24 שקל) שכללה יוגורט, גרנולה מאכזבת, דבש ופירות העונה. כריך גבינת הצאן והפלפלים הקלויים (27 שקל) היה לא יותר מסביר. לשמחתנו המצב השתפר כשטעמנו את בריוש השוקולד שנאפה במקום. הוא הגיע עטוף בנייר לבן וסרט, כמתנה אישית וטעימה להפליא (10 שקלים). במקום יש מגוון גדול של מאפים תוצרת עצמית שהפיצו ניחוח טרי ונעים של בוקר.

השורה התחתונה: היא: טרם התגלה המוזלי הטוב בארץ. הוא: מקום חביב לקפה ומאפה.

כתובת: מתחם אלונית ליד מעיין ברוך (גן הצפון) 
פתוח: א'־ה' 7:00־1:00, ו' רצוף עד שבת ב- 1:00 
טלפון: 04-6904666
לא כשר 
נגישות: גישה נוחה, השירותים לא מותאמים לכיסא גלגלים

דגי דפנה: על גדת הנחל
בחווה לגידול פורלים שבקיבוץ דפנה שוכנת גם מסעדת דגים היושבת על פלג מים מפכפך בין עצים מצלים. לשולחן הוגש מבחר סלטים צפוי. למנה עיקרית ניסינו מבחר דגים. פילה הפורל (75 שקל) היה הטוב מבין המנות. הפורל והדניס הגיעו ממולאים בעשבי תיבול שהתגלו כמשחה בעלת טעם דומיננטי מדי (75 ו־87 שקל בהתאמה). פרגיות העוף ניצלו יתר על המידה (59 שקל). נהנינו מהאווירה הנעימה, אך האוכל צפוי ולא מממש את הפוטנציאל של המיקום היפה.

השורה התחתונה: היא: מיקום נעים, אוכל סביר בלבד. הוא: חבל שהשירותים לא נקיים.

כתובת: מול הכניסה לקיבוץ דפנה 
פתוח: קיץ – 12:00־24:00 חורף – 12:00־21:00
טלפון: 04-6941154
כשר עם תעודה 
נגישות: גישה נוחה

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגליל עליון ועמק החולה

צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות
צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות

הסמטאות של צפת מתמלאות בימים אלה בנגנים חדשים וותיקים, נגנים אשר גומעים קילומטרים רבים בסמטאות העיר ועושים שמח. אולם פסטיבל הכלייזמרים, לדברי המדריך, "הוא לא רק קשור לנגינה. יש בו מסר של פשטות. כולנו מוזמנים להגיע, לפשוט מעלינו ...

מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה
מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה

סמטה מוצלת מובילה אל הבית המוקף בבוסתן המשתלב בגינת ירק ועשבי תיבול שהשף קוטף ומלקט מהם היישר למטבח. נוף פנורמי גלילי והחרמון באופק. בבית שני חדרי אוכל מרווחים. החללים והקירות משמשים רקע לאוסף חפצי אמנות וטעם משובח. השף ...

מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין
מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין

"בעיצומו של קיץ, בחום יולי אוגוסט עליתי מהגליל התחתון אל הגליל העליון. הובלתי את הקרוואן בכביש הצר המטפס דרך הכפר ראמה, חלפתי על פני בית ג'אן וחרשים, ונכנסתי אל פקיעין". רונן רז חונה בגליל העליון, מכיר שכנים יהודים ...