תפריט עמוד

מסלול טיול בהונג קונג

הונג קונג משלבת בתוכה ניגודים רבים ומרתקים. מצד אחד היא קשורה לסין, לא רק פיזית אלא גם במסורת. מצד שני, שנים ארוכות של קשר עם בריטניה (הונג קונג היתה מושבה בריטית עד 1997) הותירו את אותותיהם. במהלך ביקור, גם קצר, תגלו שילוב מרתק של מזרח ומערב, מודרניות לצד מסורת. הונג קונג היא אחד משני אזורים מנהליים מיוחדים של סין (השני הוא מקאו), והיא מורכבת מיותר מ-230 איים, חלקם זעירים ואחרים מאוכלסים בצפיפות. האזורים המרכזיים הם האי הונג קונג, חצי האי קאולון והטריטוריות החדשות, הנמצאות בשטח היבשתי של סין.

מרכזו של האי הונג קונג, ששטחו 77.5 קמ"ר, הוא הררי, כך שריכוזי האוכלוסייה נמצאים בעיקר לאורך החוף הצפוני. חצי האי קאולון קטן בהרבה, שטחו רק 45.5 קמ"ר, אבל הוא מיושב בצפיפות. האזור הקרוי הטריטוריות החדשות הוא חקלאי בעיקרו, עם ריכוזים עירוניים המכונים "ערים חדשות". הבאים להונג קונג דרך האוויר נוחתים באי לנטאו, הגדול באיי הונג קונג, ולרוב ממשיכים ממנו לאי הונג קונג או לקאולון (אבל אם הגעתם עם ילדים, ודאי עוד תשובו ללנטאו, שכן פארק השעשועים דיסנילנד הונג קונג ממוקם בו). למרות שהתמונה המוכרת של הונג קונג מורכבת מגורדי שחקים אדירים שמעצבים קו רקיע דרמטי ומנוכר, יש בה 21 פארקים מוכרזים.

ישן מול חדש. הבניינים המודרניים משמשים רקע לסירה מסורתית בנמל ויקטוריה

ישן מול חדש. הבניינים המודרניים משמשים רקע לסירה מסורתית בנמל ויקטוריה

המסלול המוצע כאן מביא, על קצה המזלג, כמה ממוקדי העניין המרכזיים בהונג קונג, אשר באופן טבעי רבים מהם קשורים בנופים העירוניים העוצמתיים. אם זמנכם בידכם, תוכלו לפזר את הביקור באתרים הללו על פני כמה ימים ובשאר הזמן פשוט לשוטט ברחובות, להתרשם מהבנייה המאסיבית, לגלות פינות נסתרות, להיכנס למסעדות המגישות אוכל מסורתי ולנסות להבין משהו מהחידתיות של הונג קונג.

כדי לקבל מושג ראשוני מהעוצמה של הונג קונג הסופר מודרנית, נתחיל את הטיול שלנו בהליכה לאורך קו המים, בטיילת צים שא צוי (Tsim Sha Tsui) שבחצי האי קאולון. מהטיילת נשקף נוף עוצר נשימה של גורדי השחקים של האי הונג קונג, שמעבר למפרץ, על רקע פסגת ויקטוריה, שכמובן גם אליה נגיע. בסופי שבוע הטיילת עמוסה מאוד, במשך השבוע פחות צפוף וההליכה כאן מאפשרת להתרשם מהעוצמה של האדריכלות המודרנית ומתנועת הספינות הערה בנמל ויקטוריה שמולכם. אם יתאפשר לכם, כדאי לחזור לכאן בלילה – המראה של גורדי השחקים המוארים מרשים ביותר.

שדרת הכוכבים בצים שא צוי

שדרת הכוכבים בצים שא צוי | צילום: Nattee Chalermtiragool / Shutterstock.com

לאורך הטיילת יש כמה מוקדי עניין שכדאי לעצור בהם: המוזיאון לאמנות של הונג קונג (Hong Kong Museum of Art) מביא תצוגות מרתקות של אמנות סינית לאורך ההיסטוריה, שדרת הכוכבים (Avenue of the Stars) – הגרסה ההונג קונגית לשדרה המפורסמת מהוליווד, עם טביעות כפות ידיים של כוכבים קולנוע בבטון, מרכז התרבות (Hong Kong Cultural Center) עם תערוכות, מופעים, קונצרטים ועוד.

הטיילת נושקת למזח שממנו יוצאת מעבורת סטאר (Star Ferry) המחברת בין קאולון לאי הונג קונג. המעבורת הזאת היא הרבה יותר מסתם אמצעי תחבורה נוח, זוהי אטרקציה בפני עצמה. השיט מאפשר לראות את קו הרקיע של קאולון מצד אחד ושל הונג קונג מנגד, להתרשם מהספינות הרבות מסביבכם ומהנוסעים שלצדכם. מחיר הנסיעה פעוט ממש, והנסיעה מהנה כל כך עד שיש סיכוי כי תתפתו לנסוע הלוך ושוב כמה פעמים…

מעבורת סטאר המחברת בין קאולון להונג קונג. חוויה מומלצת במחיר זעום

מעבורת סטאר המחברת בין קאולון להונג קונג. חוויה מומלצת במחיר זעום

המעבורת מורידה אתכם באחד הרציפים בנמל ויקטוריה, נמל טבעי גדול ואחד העמוסים בעולם, שאחראי להפיכתה של הונג קונג למרכז סחר משגשג. כדי לא להפריע לתנועת האוניות, לא נבנו גשרים שיחברו בין קאולון להונג קונג, אבל מתחתיו נחפרו מנהרות המשמשות, בין השאר, את הרכבת התחתית. הנמל הוא אחד מאתרי התיירות האהובים של הונג קונג ובסביבתו תמצאו בתי מלון ומסעדות רבות. מכאן אפשר לצפות בגורדי השחקים של קאולון ובטיילת צים שא צוי, שממנה באנו. בלילה הנמל מספק את אחת האטרקציות המפורסמות של הונג קונג – סימפוניית האורות, שבמהלכה מוארים גורדי השחקים שמולכם באורות "המרקדים" לצלילי מוזיקה. דרך נוספת, ומומלצת מאוד, לחוות את החיזיון האור-קולי העצום הזה, היא מספינה בלב הנמל. עוד על סימפוניית האורות בהמשך.

סימפוניית האורות. מופע מרהיב המתרחש כל ערב בשעה 20:00

סימפוניית האורות. מופע מרהיב המתרחש כל ערב בשעה 20:00

אחרי שהתרשמנו מהנמל ומהנופים הנשקפים ממנו הגיע הזמן להיפרד מקו המים ולחדור ללב העיר, אל אזור הסנטרל (Central). הליכה לא ארוכה (אם כי בימים חמים ומהבילים לא פשוט ללכת גם מרחק קצר, ומי שמתקשה יכול לקחת את האוטובוס האדום עם הגג הפתוח שיוצא מהנמל), תיקח אותנו לתחנה התחתונה של רכבת הפסגה – Peak Tram – חשמלית ותיקה, שכבר יותר מ-120 שנה מטפסת אל פסגת ויקטוריה במסלול תלול להפליא, שעובר דרך מדרונות ירוקים ומאפשר לטעום מהנופים הנפלאים שמחכים למעלה. אפשר הגיע לפסגה גם בטיפוס רגלי מאתגר, אבל חבל להחמיץ את חווית הנסיעה. את ההליכה אפשר לשמור לפסגה, שם יש כמה מסלולי טיול.

רכבת הפסגה. מהמסלול התלול נשקפים נופים נפלאים

רכבת הפסגה. מהמסלול התלול נשקפים נופים נפלאים

מפסגת ויקטוריה (Victoria Peak או בקיצור – The Peak) נשקפים נופים נרחבים על גורדי השחקים והנמל, ומעבר על חצי האי קאולון – כל הדרך עד לאזורים הירוקים שבטריטוריות החדשות. בפסגה ניצב הפיק טאואר, בניין בעל צורה ייחודית, ובו מסעדות, חנויות מזכרות, מרכז ענק למשחקי וידיאו ומרפסת תצפית, שהיא גם הנקודה הגבוהה ביותר בפסגה. הנוף מהמרפסת מדהים, בעיקר אם התמזל מזלכם והגעתם ביום בהיר, אבל הכניסה כרוכה בתשלום, ואם אתם מעדיפים לא לשלם תמורת הנוף, גשו למרכז הקניות Peak Galeria, שם יש אזור תצפית חינמי.

פיק טאואר, הבניין בראש פסגת ויקטוריה שבראשו יש מרפסת תצפית

פיק טאואר, הבניין בראש פסגת ויקטוריה שבראשו יש מרפסת תצפית | צילום: testing / Shutterstock.com

אחרי שהתפעמתם מהנוף, אפשר לצאת לטיול רגלי בסביבה. המסלול הארוך והמוצלח ביותר מקיף את הפסגה ומאפשר לא רק ליהנות מהמראות שלמטה אלא גם לנשום את אוויר הפסגות הצח והקריר יחסית (הקלה מעומס החום למטה) ולהתרשם מהסביבה הירוקה שבה עשירי הונג קונג מעדיפים להתגורר. המסלול, שנקרא Peak Circle Walk יוצא ומסתיים במרכז הקניות גלריה, ואורכו כשלושה וחצי קילומטרים. להנאה מושלמת, הגיעו לכאן 90 דקות לפני השקיעה ולכו בכיוון ההפוך (במקום להתחיל ב-Lugard Rd, התחילו דווקא Harlech Rd), כך תוכלו לראות את הצד הדרומי של האי זוהר באור של אחר הצהריים ואל הצד של הנמל תגיעו בדיוק כדי להתרשם מצבעי השקיעה המרהיבים ולאחר מכן מהאורות הנדלקים. מחזה יפה מזה קשה לתאר.

המראה הנשקף מפסגת ויקטוריה בערב מרשים להפליא

המראה הנשקף מפסגת ויקטוריה בערב מרשים להפליא

בכל מקרה, כדאי לרדת מההר בזמן כדי להספיק לסימפוניית האורות, המתקיימת בכל ערב בשעה 20:00. 45 גורדי שחקים משני צדי המפרץ מוארים באורות לייזר שנעים לצלילי מוזיקה. המקומות הטובים ביותר לצפייה במופע האור קולי המרשים הם מטיילת צים שא צוי בקאולון, שם התחלנו את טיולנו – חפשו נקודת תצפית טובה בין שדרת הכוכבים למרכז התרבות של הונג קונג, מספינה בנמל ויקטוריה או מכיכר Golden Bauhinia שבאי הונג קונג. בכיכר הזאת, שבמרכזה פסל מוזהב מרשים להפליא, נערך ביולי 1997 טקס ההכרזה על הונג קונג כאזור מנהלי מיוחד של סין ומאז, בכל בוקר בשעה 8:00 יש טקס רב רושם של הנפת הדגל. אם בחרתם לחזור לטיילת צים שא צוי כדי לצפות באורות, המשיכו משם לרחוב טמפל (Temple Street), שבו מתקיים שוק לילה ססגוני.

שוק הלילה ברחוב טמפל

שוק הלילה ברחוב טמפל

ומה עם הילדים?

אם אתם מטיילים בהונג קונג עם ילדים, מלבד נקודות התצפית המיוחדות ומופע האורות שהוזכרו כאן ושמתאימים מאוד גם לילדים, השאירו די זמן כדי לבקר בדיסנילנד הונג קונג, באי לנטאו. פארק השעשועים הענק בנוי במתכונת המוכרת, בתוספת כמה מתקנים ייחודיים רק לו.

רכבת הרים ורכבל באושן פארק

רכבת הרים ורכבל באושן פארק | צילום: benedix / Shutterstock.com

מי שלא שבע מרכבות הרים ימצא עוד כמה וכמה כאלה באושן פארק (Ocean Park), הכולל בנוסף למתקני שעשועים מוצלחים גם אקווריומים עם דגים ובעלי חיים ימיים שונים, מסע היכרות עם פנדות, מופעים של יונקים ימיים ועוד. בין שני חלקי הפארק, שאחד נמצא בראשו של הר והשני בעמק, מחבר רכבל פנורמי המאפשר ליהנות ממראה נפלא של האזור.

צילום תמונה פותחת: eWilding / Shutterstock.com

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהונג קונג

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

עסקים בהונג קונג: בין שקט לסערה
עסקים בהונג קונג: בין שקט לסערה

הונג קונג עומדת בסוף 2019 בצומת דרכים: הממשל הסיני מפעיל סיפוח זוחל שלה והצעירים מציפים את הרחובות בהפגנות ובאלימות ובעיקר בפחד רב מפני הבאות. זהו עדיין מרכז פיננסי ועסקי בינלאומי, עם הזדמנויות עסקיות עצומות, אבל העתיד לוט בערפל. ...

טיול בהונג קונג: טיפים והמלצות
טיול בהונג קונג: טיפים והמלצות

גם אם הונג קונג היא רק נקודת עצירה בטיסה שלכם למזרח אסיה, מומלץ בחום לשהות בה לפחות יומיים לפני שתמשיכו הלאה. אז מה עושים באי עם קו הרקיע האייקוני, תרבות סינית ואנגלית שמתערבבות זו בזו ויותר שווקים ומרכזי ...