תפריט עמוד

מלטה כיעד קולינרי מבטיח

המטבח המלטזי זוכה להכרה בינלאומית עם כוכבי מישלן שהוענקו לשלוש מסעדות באי מלטה. בכך הופכת מלטה באופן רשמי ליעד גסטרונומי מוביל

מדריך המסעדות המוביל מישלן השיק בימים אלה את המדריך הראשון העוסק במלטה ובמקביל הודיע על שלוש מסעדות ראשונות באי שכל אחת מהן זכתה בכוכב מישלן. כוכבי מישלן היוקרתיים הם חלומו של כל שף והם מעידים על איכות והצטיינות בתחום הקולינרי.  והצטיינות.

מדריך מישלן החדש מכוון זרקור על מסעדות יוצאות מן הכלל וסוקר סגנונות בישול שונים באיים מלטה, גוזו וקומינו. המדריך, אשר נוסד בשלהי המאה ה-19, שמר לאורך השנים על מעמדו בתחום הדירוג הקולינרי, ובין השאר גילה מטבחים פורצי דרך וטרנדים גסטרונומיים חדשים.

מלטה, ארכיפלג המורכב משלושה איים מיושבים וכמה איים זעירים שאינם מיושבים במזרח הים התיכון, ביססה את מעמדה כיעד גסטרונומי עם מטבח המושפע משלל התרבויות ששלטו באיים לאורך השנים. על מנת לעודד את ההיסטוריה הקולינרית המגוונת וארוכת השנים, רשות התיירות במלטה דואגת לשמר את הגסטרונומיה המקומית, המשלבת שיטות בישול מסורתיות עם טרנדים קולינריים חדשניים.

שלוש המסעדות הראשונות במלטה אשר זכו בכוכבי מישלן – כוכב אחד לכל מסעדה – הן מסעדת De Mondion של שף קווין בונלו בעיר מדינה, שבמרכז האי מלטה, והמסעדות Noni של שף ג'ונתן ברינקאט ו-Under Grain של שף ויקטור בורג, שתיהן בוולטה, בירת מלטה.

מנה במסעדת Noni של שף ג'ונתן ברינקאט, בעלת כוכב מישלן

מנה במסעדת Noni של שף ג'ונתן ברינקאט, בעלת כוכב מישלן

הכוכבים הוענקו בטקס מיוחד, שבו גם הושק המדריך, במעמד שרת התיירות והצרכנות במלטה, ג'וליה פרוג'יה פורטלי. בטקס אמרה השרה: "כוכבי המישלן הראשונים שהוענקו למסעדות המלטזיות הם הישג נוסף למלטה, אשר עומד בקנה אחד עם אחת המטרות המרכזיות שהציבה לעצמה ממשלת מלטה לשנים הקרובות – למשוך תיירים בעלי כוח קנייה גדול יותר המחפשים איכות. גסטרונומיה הפכה למרכיב משמעותי בסוג החוויות שתיירים עצמאיים מחפשים כיום ביעדים שונים ברחבי העולם, ומכאן חשיבותה הרבה".

יושב הראש של רשות התיירות במלטה, ד”ר גוין גוליה בירך בשם רשות התיירות את המהדורה הראשונה של מדריך מישלן למלטה והוסיף כי היא מסמלת "את מסע ההתבגרות שעברו מסעדות האיכות שלנו. לאכול בחוץ הוא מרכיב משמעותי בכל חווית נופש ועם העניין הגובר בכל מה שקשור לאוכל, חשוב כעת יותר מתמיד שנשמור על סטנדרט גבוה בהיצע הגסטרונומי".

המנהל הבינלאומי של מדריך מישלן, גוונדאל פולנק, דיבר על המטבח המלטזי והוסיף כי "בסצנה הקולינרית המלטזית יש כמה כישרונות גדולים, שפודיז מרחבי העולם בהחלט ישמחו לגלות. במרכז הים התיכון, מלטה נחשבת ליעד תרבותי אטרקטיבי עם סגנון קולינרי ייחודי שמשלב באופן יפהפה השפעות אירופאיות ומסורות בישול מקומיות".

בקישור הבא תמצאו את רשימת המסעדות המצוינות במלטה שנכנסו למדריך מישלן, כולל אלה שעוטרו בכוכבים.

בתמונה הפותחת: מסעדה במרסשלוק, כפר דייגים אותנטי במלטה | צילום: Radiokafka / Shutterstock.com
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממלטה

טיול במלטה: אי קטן גדול
טיול במלטה: אי קטן גדול

קשה לתאר את העושר שמלטה, מדינת איים זעירה בים התיכון, מציעה למבקרים בה. בשטח של פחות מ-300 קמ"ר תמצאו ערים מבוצרות עם סמטאות אבן יפות וכנסיות מרשימות, אתרים פרה-היסטוריים מסתוריים וגם תענוגות מודרניים להפליא, כמו מסעדות מישלן ומלונות ...

סודות האוכל, השופינג והבילויים במלטה – המדריך לנהנתנים
סודות האוכל, השופינג והבילויים במלטה – המדריך לנהנתנים

נכון לחורף 2021 מלטה היא המדינה הירוקה ביותר באירופה עם מעל 80 אחוז מחוסנים לקורונה, וכמעט ללא מקרים חדשים. מזג האוויר נעים, כולם מדברים אנגלית, היא קטנה כך שנוח לטייל בה ולראות הכל גם בזמן קצר. המחירים ידידותיים ...

חופשה במלטה: אבירים, ביצורים וים
חופשה במלטה: אבירים, ביצורים וים

פחות משעתיים וחצי טיסה מישראל, בין סיציליה לחופי צפון אפריקה, נמצאת מלטה, שבשטחה המצומצם מתערבבים בנוחות זה לצד זה ארמונות אבירים, ערים מבוצרות, מקדשים פרהיסטוריים, מערות ימיות, אתרי נופש וים כחול