תפריט עמוד

גלישה באיים המלדיביים: לחפש את הגל המושלם

מה לא שמענו ומה לא כתבנו על גן העדן לגולשים, מקום שבו כל החלומות מתגשמים, והפעם מלדיביים לבוגיסטים, סקירה קצרה מנקודת מבט אחרת על המקום שמושך כל כך הרבה גולשים מהארץ לחפש את הגל המושלם

אייל שמולביץ | צילום: miguel diaz

שבועיים במלדיביים, בדרך כלל אני נוסע לחודש-חודשיים כמו שצריך להיות טיול גלישה, אבל הפעם כתירוץ לירח דבש לקחתי דיל למלדיביים, וואלה קצר אבל מאוד ממצה, אפילו ממצה כמו חודשיים במקסיקו.

נוחתים במאלה (male) , לוקחים מונית (סירת מנוע) לאי (לואי פושי) שכולו 20 דקות בהקפה, בדרך לאי כבר אפשר לראות את הפוינטים בהתרגשות.

בלואי יש פוינט ארוך ומהיר מאוד שנשבר שמאלה בגובה ממוצע של מטר וחצי, בימים טובים אאוטסיידים של 2.5 מטר או יותר, הגל מאוד מהיר והרעיון בו זה לגלוש מהר ולהספיק את כל הסקשינים, עם קריאה נכונה של הגל אפשר יהיה להדביק צינור מהיר (אם אתה יושב למעלה בנקודה הכי צפונית שמאלה לכל הגולשים) בחיבור בין כל סקשין, להביא רולר והכי חשוב – בסוף הגל בסקשין האחרון שכבר קרוב לחוף להוציא אייר.
כדי להספיק את הסקשין הייתי מציע שבשלב שאתה בפינה ויש לך מרחק עצום להספיק לפניך פשוט להתקדם עם הבטן על הבוגי לכיוון החלק העליון של הבוגי ולהדביק אותו עם הידיים כלפי המים ולהישאר במצב כזה קבוע עד שאתה עובר את הסקשין (לי זה עבד). אפילו גולשי הגלים מתעסקים שם יותר מדי בלהבין איך לקרוא את הגל הכי נכון כך שיהיה אפשר להספיק את הסקשניים.
טיפ נוסף – לגלוש את לואי בשעות החמות בצהריים הכי טוב, גם פחות גולשים, גם הים תמיד יותר גבוה ומושלם בצהריים.

אם מסתכלים קצת דרומה לפוינט אז מבחינים בגל קלאסי שנשבר ימינה. זה פוינט שנקרא נינג'ה. בדרך כלל אין אף גולש ולמה בלי סיבה תאמינו לי, סתם כי הסירות לא יוצאות לשם בצורה מסודרת, אבל תמיד אפשר לבקש מהסירות שיזרקו אותך ובדרך חזרה יאספו אותך או שאפילו אפשר לחתור לשם.

אז לגבי הסירות מה שקורה במלדיביים זה שכל שעתיים יוצאת סירה לפוינט אחר:

קוקס (קולה'ס)-פוינט צינור שמן ימינה, ציק'נס-פוינט שמאלה דומה ללואי לפעמים יותר גבוה. בדרך כלל הדולפינים אוהבים אותו. פסטה פוינט- פוינט שמאלה אבל רק לבאי האי מותר לגלוש אותו, אותו "חוק" קיים לגבי לואי פסטה בדרך כלל שלושה גולשים בפיק בממוצע, סולטאן-פוינט קל יותר מהאחרים, נשבר ימינה, ואחריו גיילס GAILS נקרא כך כי כל האי הוא בית כלא בעצם, פוינט שנשבר ימינה שלושה סקשינים צינורות מעולה לבוגי אפשר להיכנס ולצאת שני צינורות על גל .

קולה'ס – הפוינט המועדף על הבוגיסטים
כל הפוינטים עובדים בו זמנית תמיד, אני אישית אהבתי את קולה'ס וגיילס, במיוחד את קולה'ס (כמו שאתם רואים בתמונה), צינור שמן כמו שבוגי צריך. משום מה בימים המושלמים באמת של קול'הס לא מגיעים כמעט גולשים, וכולם נוסעים לסולט'ן שהוא גל רך יותר, או שנשארים בלואי, שזו טעות רצינית כי האתגר האמיתי נמצא בקולה'ס.

מי שיודע לעשות צינורות עם בוגי, בקולה'ס יקבל ים מושלם, פשוט לרדת את הגל, לעשות BOTTOM TURN ולהיכנס לצינור בלי פחד. הסירה מחכה בצד וכדאי שיהיה מישהו שיצלם כי התיעוד פשוט מושלם.
גולש בוגי עם ביצים ביום גבוה יביא רולר בליפ של קולה'ס. אני בטוח שיקבל זריקת אדרנלין כמו שלא קיבל מעולם. לא נתקלתי ביום אחד שלא היו גלים עם גובה טוב. המבנה קבוע של צינור ואם אתם נוסעים חבורה של בוגיסטים ויש לכם יאכטה (או שהשכרתם ליום או שאתם ישנים בה), אז יש הרבה שעות מתות בלי גולשים ואז יש לכם פשוט גן עדן לבוגיסטים.

גיילס לבוגי:
גל ימני אפשר להספיק שלושה סקשינים, פחות מהיר מלואי קיר רציני ביום גבוה (קולה'ס תמיד יהיה יותר גבוה), החוף מפתיע, כבר קרה שכל הפוינטים היו עם רוח והוא היה מושלם. לבוגי מאוד מומלץ לא לוותר על הסקשין האחרון. הוא אולי יורד קצת בגובה אבל צינור מושלם וקל בלי אף גולש כי כולם יושבים למעלה. גולש בוגי שיקרא את הסקשין נכון ייכנס וייצא שם מצינורות בלי הפסקה.

אז מה אני אגיד יחסית לשבועיים תפסתי שלושה סווילים מדהימים, גלשתי כל יום בשני פוינטים שונים, התדירות במלדיביים לדעתי עולה על הרבה מקומות.

טיפים:
-לעלות על סירות גם כשחושבים שיש רוח והים "מעפן" (כבר קרה שעלינו לבד וכולם נשארו באי ותפסנו את הים של הטיול).
-לבוגי לגלוש את קולה'ס בכל הזדמנות.
-עדיף לא לצאת לקול'ס על הבוקר כי יש שם זרם אדיר (לא כל יום). הזרם נגמר בשעה שמונה בערך.
-כשיש ירח מלא להתכונן נפשית לבוקר שאחרי.
-להביא ליש אקסטרה, כי אם נקרע אין איפה לקנות.
לפתוח את העיניים בדק דייב כי הריף שהוא רך בדרך כלל מאוד יפה ומלא דגים מדהימים.
-בוגי שגולש בלואי לנצל את הליפ של סוף הגל לצאת לאייר גבוה.

אפשר לבדוק את הפיקים שמדברים עליהם המקומיים במאלה, הבנתי שכשבלואי ובשאר המפורטים נמוך, אז שם גבוה ומושלם.

קצת על הכותב: אייל שמולביץ, גולש כבר 17 שנה, עורך דין פלילי במקצוע, מדורג במקום השלישי בבוגי בארץ, ומחכה לטיול הבא. מקומות שכבר הייתי בהם: פייפלין – שלוש פעמים, פוארטו וטודוס סנטוס, קאבו, קליפורניה (שנה), קוסטה ריקה, סרי-לנקה. מדרג את המלדיביים ראשון ברשימה לצד מקסיקו, כאשר מבחינת מיצוי בגלישה בתקופה כה קצרה עולה על כולם.
תודה לשירה הג'ינג'ית המדהימה על ההשראה …

עוד על טיולים לאיים המלדיביים

 

ספארי צלילה באיים המלדיביים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.