המשבר הכלכלי העולמי ומצוקת האשראי יצרו קושי בקבלת מימון להקמת בתי מלון חדשים וקשיים אצל היזמים לשווק יחידות אירוח למכירה במסגרת "אכסון מלונאי מיוחד" (בניגוד לאכסון מלונאי רגיל שיחידותיו איתן ניתנות למכירה). נוכח המצב ובמטרה להאיץ את צמיחת המשק ולהגדיל את היצע החדרים בישראל, יוצר משרד התיירות מסלול נוסף, הצפוי לתת מענה לקשיי המימון של בתי המלון מצד בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים, מתוך כוונה לתמרץ את היזמים ולאפשר הקמת בתי מלון נוספים. המסלול הקיים, במסגרת "אכסון מלונאי מיוחד", מאפשר ליזמים למכור את כל יחידות האכסון במלון, כאשר הרוכשים יכולים להשתמש ביחידה הנרכשת עד 3 חודשים בשנה ובשאר השנה, לפחות 9 חודשים, עומדות היחידות לרשות הציבור הרחב כחדרי מלון רגילים. במסגרת המסלול הנוסף לפחות מחצית מהפרויקט יהיה בית מלון רגיל שלא ניתן יהיו למכור בו יחידות והן תעמודנה לרשות הציבור הרחב, כל ימות השנה. ביתרת הפרויקט יתאפשר ליזמים למכור יחידות, כאשר הרוכשים יוכלו להשתמש בהן עד לחצי שנה וביתרת השנה, יעמדו גם יחידות אלו לרשות הציבור הרחב כחדרי מלון רגילים. מתכונת זו עולה בקנה אחד עם ההלכות שקבע בג"צ בנושא, מחד– ומאפשרת בנייה מלונאית במגבלות המימון הקיימות, מאידך. על אף המשבר הכלכלי העולמי נערך משרד התיירות לגידול בתיירות הנכנסת עם חלוף המשבר, תוך הצבת יעד של 5 מיליון תיירים משנת 2015 ואילך. כיום ישנם 45,000 חדרי מלון בישראל המאפשרים קליטתם של כ-3.5 מיליון תיירים בלבד בשנה. כזכור, בשנת 2008 אשר היוותה שנת שיא בתיירות הנכנסת, ביקרו בישראל 3 מיליון תיירים ומחסור בחדרים נרשם בחודשים רבים במהלך השנה, בייחוד באזור ירושלים ותל אביב. להערכת משרד התיירות המסלול החדש יאפשר הוספת מאות חדרי מלון באזורי ביקוש מובהקים. |
משרד התיירות מעודד בניית בתי מלון חדשים בישראל – ומפרסם מסלול חדש ליזמים במסגרת "אכסון מלונאי מיוחד". כל זאת במטרה להגדיל את היצע חדרי המלון בישראל פורסם 3.6.09 |
Array
(
)