תפריט עמוד

מים עושים מאוויר

קבוצת ממציאים קנדית שמתמחה בתחום האקולוגי טוענת שפיתחה מכשיר שיפתור את המחסור העולמי במים. מאיפה יגיע הנוזל היקר? מהאוויר. זה נשמע כבדיחה או כאחיזת עיניים אבל הם בשלהם.

ממציאי החברה הקנדית Element Four טוענים שפיתחו מכשיר ביתי שיכבוש את העולם. לדבריהם בעוד זמן קצר יהיה המכשיר פופולרי יותר מן המיקרוגל. המכשיר החדש שזוכה לכינוי "תחנת המים" (WaterMill) צורך חשמל כמו שלוש נורות רגילות ומבצע פעולה פשוטה – המכשיר אוסף את הלחות מן האוויר והופך אותה למים טהורים וטובים לשתייה.

את העדות הראשונה לכך שמדובר בחידוש מעניין קיבלו השבוע המבקרים בתערוכה טכנולוגית במנהטן במהלכה הצביעו עורכי המגזין Wired על תחנת המים כאחת ההמצאות שעשויות לשנות את העולם.

מבחוץ נראה המכשיר החדש ככדור גולף גדול ולבן, עשוי פלסטיק שקוטרו פחות ממטר והוא מוצמד לקיר. כאשר הוא פועל הוא יונק אוויר דרך פילטר שמנקה את האבק ומקרר את הגז עד לעיבוי. המים שנוצרו מועברים לטיהור שמבטיח את נקיונם המוחלט. לאחר מכן הם מוזרמים למקרר או לברז המטבח.

האם מכונה כזו מסוגלת לענות על הדרישות הגדלות כל הזמן של הצריכה הביתית? ממציאי המכשיר ובראשם ג'ונתן ריצ'י סבוים שכן. לדבריהם המים המינרלים בבקבוקים הם חלק מאסון אקולוגי בהתרחשות. בארצות הברית בלבד שותים הצרכנים 30 מיליארד ליטרים מים בבקבוקים. העלות היא 11 מיליארד דולר.

המכירה של המכשיר תחל באביב הקרוב בארצות הברית, בריטניה, איטליה, אוסטרליה ויפן. המחיר ההתחלתי אינו זול – 1200 דולר ליחידה, אבל כפי שממציאיו מזדרזים להראות במחירי המים היום יחזיר הצרכן את ההשקעה בתוך פחות משנתיים.

הבעיה העיקרית עימה עוד ייאלצו הממציאים להתמודד היא פשוטה – למרות שכמות המים באטמוספירה גדולה פי שמונה מכמות המים שזורמת בכל נהרות תבל, הכמות העצומה הזו אינה מחולקת באופן שווה. באזורים היבשים והמשוועים ביותר למים הלחות באוויר נמוכה ולכן יתקשו לייצר בהם מים עם הווטרמיל. המכשיר מפסיק לעבוד כאשר הלחות באוויר יורדת מתחת לשלושים אחוז.  הפתרון שמציע המכשיר הוא ייצור מוגבר של מים בשעות השחר, כאשר הלחות גבוהה במיוחד וייצור מופחת בשעות היבשות ביותר.

מידע והסברים אפשר למצוא באתר החברה. לקנות עדיין אי אפשר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.