תפריט עמוד

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

לפעמים, בשביל לעשות שינוי אמתי, צריך להתרחק משגרת היומיום, לשנות נוף ואווירה ולנסות להטמיע את השינוי ללא הפרעות רקע. אחת הדרכים הטובות והמהנות לעשות את זה היא במקום קסום, עם נופים חלומיים שתורמים לרוגע ומאפשרים מנוחה מושלמת, לצד תהליך אישי של צמיחה ולמידה.

ריטריט טיפולאטיס, המאחד מיינדפולנס ופילאטיס, הוא בדיוק כזה: ריטריט המיועד לנשים, שמשלב תרגולי פילאטיס ומדיטציות מיינדפולנס מודרכות, והכל בתנאים מפנקים ובתפאורה נופית נפלאה של צפון איטליה, עם הרים, יערות, אגמים, כפרים קסומים ואוויר צלול, שמטיב עם הגוף והנפש.

ריטריט טיפולאטיס. לתרגל פילאטיס ומיינדפולנס על רקע התפאורה ההררית החלומית של צפון איטליה | הצילומים באדיבות מיינדסט אקספריינס

ריטריט טיפולאטיס. לתרגל פילאטיס ומיינדפולנס על רקע התפאורה ההררית החלומית של צפון איטליה | הצילומים באדיבות מיינדסט אקספריינס

מיינדפולנס ופילאטיס: הפריה הדדית

איך פילאטיס ומיינדפולנס מתחברים? לא כולם יודעים, אבל בפילאטיס יש חשיבות עצומה לתנועה מודעת ולריכוז בתרגיל לא פחות (ואולי אף יותר) מהמאמץ הפיזי. "מקובל להתייחס לפילאטיס כאל שיטה לאימון, הגמשה, יציבה וחיטוב. כל זה נכון, אבל לא מדובר בעוד סדרת תרגילים. הדגש הוא על החיבור בין התודעה לתנועה. כל תרגיל בא לידי ביטוי בצורה אחרת, כשנוספת לו המודעות למה להקשיב ואיך זה משפיע עלינו. התועלת היא לא רק ברמה הפיזית, אלא משפיעה על היבטים שונים של החיים", אומרת איריס שקד, מורה לפילאטיס ותנועה מודעת ומנחת סדנאות גוף נפש, שמעבירה את ריטריט טיפולאטיס של מיינדסט אקספריינס בצפון איטליה.

במקום הזה של מודעות נכנס החיבור עם מיינדפולנס. אם עוד לא נחשפתם למושג, מיינדפולנס, או בשם העברי קשיבות, הוא תהליך פסיכולוגי של הבאת תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית לחוויות המתרחשות בהווה. במציאות בה אנחנו עסוקות במירוץ אינסופי ממשימה למשימה ומג'נגלות בין ילדים, עבודה ובית, יש חשיבות עצומה לתרגול המאפשר לעצור ולהיות נוכחים ברגע.

התרגול של המיינדפולנס מועיל לתרגולי הפילאטיס ומפרה אותם. "מתרגלים מתוך התבוננות והקשבה למה שהגוף מאותת ומסמן. לא תמיד כאב אומר שעשינו טוב, ומצד שני, לא כל כאב אמור לגרום לנו לעצור. המיינדפולנס עוזר לנו ללמוד להקשיב ולנהל דו-שיח עם הגוף שלנו", מסבירה איריס שקד.

בפילאטיס יש חשיבות עצומה לתנועה מודעת ולריכוז בתרגיל לא פחות מלמאמץ הפיזי

בפילאטיס יש חשיבות עצומה לתנועה מודעת ולריכוז בתרגיל לא פחות מהמאמץ הפיזי

ההפריה הזו הדדית. לא רק הנפש משפיעה על הגוף, גם הגוף משפיע על הנפש. השחרור הגופני שמביא איתו הפילאטיס, מסייע גם לשחרר מחסומים בנפש. "כשעובדים ומתרגלים בצורה מודעת, אפשר לשחרר תבניות של הגוף, למשל הליכה כפופה, וכשדברים מתחילים לזרום פיזית, משהו בראייה משתנה", מוסיפה איריס.

התפיסה ההוליסטית באה לידי ביטוי גם בדרך שבה התרגולים מועברים בריטריט. בכל יום מתקיים מפגש בו מעלים נושא שהוא אחד המוטיבים של הפילאטיס, למשל ריכוז, שליטה, זרימה, נשימה וכדומה, ומתעמקים בנושא הזה גם בתרגול הפיזי וגם במיינדפולנס. בסופו של דבר, ניתן לראות איך הכל מתחבר, שיש צורך בכל המרכיבים כדי להשיג את השלם.

ריטריט טיפולאטיס: לנוח, לטייל, ללמוד

ריטריט טיפולאטיס הוא דרך נהדרת לעשות שינוי, לאמץ אורח חיים בריא יותר ולעזור למשתתפות להיות רגועות יותר, ממוקדות יותר, בריאות יותר וכן – גם חטובות יותר. בריטריט מהסוג הזה יש תועלת עצומה לטווח הרחוק, אבל לא פחות חשוב – כמו בכל חופשה, יש גם דגש על הכאן ועכשיו.  לכן, לצד תרגולים יומיים של מדיטציה ופילאטיס, המשתתפות נהנות מטיולים רגליים בטבע, שייט באגם, ביקור בכפר יפהפה וארוחות של אוכל צמחוני אורגני ממוצרים שמגדלים בחוות האזור. המלון עצמו ממוקם בגובה 850 מטר מעל פני הים, מול אגם אורטה, ומציע ספא, בריכה מחוממת, נופים שמרחיבים את הלב והמון שלווה.

במהלך הריטריט ישנים במלון מפנק ונהנים מנופים שמרחיבים את הלב

במהלך הריטריט ישנים במלון מפנק ונהנים מנופים שמרחיבים את הלב

נכון שפילאטיס ומיינדפולנס אפשר לתרגל בכל מקום, אבל יש ערך מוסף לריטריט שבו מתנתקים מהסביבה הטבעית ומהשגרה. "כשנמצאים בסביבה הטבעית, זמינים כל הזמן, קשה להתנתק מצד אחד וקשה להתחבר למשהו אחר מצד שני", מסבירה איריס. הניתוק מהסביבה הרגילה שלנו מאפשר לדברים להיות נוכחים. השילוב של פילאטיס ומיינדפולנס עוזר לטעון מצברים, להתחיל לעשות שינוי באורח החיים ולחזק את משמעת התרגול אצל מי שכבר מתרגל.

החוויה המיוחדת שעוברים בעת הריטריט לא מסתיימת ביומו האחרון. המשתתפות מקבלות תכנית שלמה הכוללת תרגולי מדיטציה ותנועה, כך שהן יכולות להטמיע את כל אלה באורח החיים היומיומי. עד הריטריט הבא…

• נשמע מעניין? לפרטים על ריטריט טיפולאטיס של מיינדסט אקספריינס – לחצו כאן

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.