תפריט עמוד

מחוץ לעיר: טיולי טבע ליד ערים אמריקאיות

כדי לטייל בנוף שאתם רואים כאן, צריך לנסוע בסך הכל חצי שעה מוושינגטון, בירת ארצות הברית. ליד ערים אמריקאיות גדולות רבות מסתתרים אתרי טבע מקסימים, המספקים הפוגה מבורכת מההמולה העירונית. הנה כמה הצעות לטיולי טבע במרחק של עד שעת נסיעה מהעיר

בארצות הברית יש ערים נהדרות, שאפשר להסתובב בהן במשך ימים ארוכים מבלי להשתעמם לרגע. אבל גם חובבי ערים מושבעים זקוקים לפעמים לקצת מנוחה מכל הרעש וההמולה מסביב. לפעמים מתחשק לקחת פסק זמן של כמה שעות, או אפילו יום שלם, ולהחליף את המדרכות העמוסות בשבילי הליכה בלב היער, את האוויר הדחוס ברכבת התחתית באוויר צח על גדת אגם. במקום לרוץ לעוד מוזיאון או לבדוק עוד מסעדה חדשה, פשוט לנמנם על חוף חולי או לחתור בקיאק בנהר.

קשה להאמין, אבל לא צריך לגמוא מרחקים כדי ליהנות מהטבע האמריקאי היפה במהלך טיול עירוני. במרחק קצר מגורדי השחקים של הערים האמריקאיות הגדולות, שרובים מאתנו אוהבים כל כך לבלות בהן – מניו יורק, דרך וושינגטון ועד לוס אנג'לס – אפשר למצוא טבע מקסים ורגוע. הנה הצעות לכמה טיולי טבע נהדרים במרחק של עד שעה נסיעה מכמה מהערים הגדולות בארצות הברית:


בר מאונטיין. במרחק קצר מגורדי השחקים של מנהטן תמצאו טבע ירוק ושלווה כפרית | צילומים: שאטרסטוק

פארק בר מאונטיין, ליד ניו יורק
במרחק שעה נסיעה בלבד מגורדי השחקים של ניו יורק, בגדה המערבית של נהר ההדסון, נמצא פארק המדינה בר מאונטיין (Bear Mountain State Park) שמציע חוויה שונה בתכלית מזו שחווים במנהטן. יש כאן אגם, נהר, יערות והמון שבילי הליכה בטבע. אפשר לשוט, לשחות, לדוג או פשוט לשוטט ללא מטרה וליהנות מהשקט ומהנוף. גם משפחות ימצאו פה כל מה שצריך ליום נעים מחוץ לעיר: אזורי פיקניק מוצלים, מגרש משחקים, בריכת שחייה, גן חיות וקרוסלה. בחורף פועלת במקום זירת החלקה על הקרח. בראשו של ההר נמצא מגדל התצפית, Perkins Memorial Tower, שממנו נשקף נוף נהדר של הפארק ושל נהר ההדסון ובימים בהירים אפשר לראות ממנו אפילו את קו הרקיע של ניו יורק. הצעות נוספות לטיולי יום בקרבת ניו יורק תמצאו בכתבה הבאה.

איך מגיעים? בנסיעה על Palisades Interstate Pkwy לכיוון צפון. הנסיעה נמשכת כשעה. ניתן להגיע גם באוטובוס שיוצא פעמיים ביום מ-Port Authority.


בר מאונטיין בסתיו, אופציה טובה למי שרוצה לחוות את השלכת המרהיבה מבלי להרחיק מניו יורק

אגם וולדן, ליד בוסטון
במרחק נסיעה קצרה מבוסטון יש אתרי טבע רבים ונפלאים, שאחד היפים בהם הוא אגם וולדן (Walden Pond) הסמוך לעיירה קונקורד. האגם, שמשתרע על שטח של כ-1355 דונם, הוא יעד נופש חביב במיוחד על תושבי בוסטון, ובקיץ ניתן לרחוץ בו. מסביבו יש שבילי הליכה רבים. הסופר, המשורר והפילוסוף הנרי דיוויד תורו התגורר בבקתה על שפת האגם במשך שנתיים ונהג לערוך טיולים ארוכים ביערות שמסביב. טיולים אלה שימשו לו השראה בכתיבת ספרו "וולדן, חיים ביער" שקרא לשמירה על הטבע והפך לאחד הספרים שעיצבו את החשיבה על אקולוגיה. שמורת אגם וולדן נחשבת למקום בו נולדה התנועה הסביבתית וזו כבר סיבה טובה להגיע לפה. אפשר לטייל בשבילים ממש כמו תורו, לבקר בבקתה בה הוא התגורר ולספוג השראה, ואפשר פשוט לרחוץ או לשוט במי האגם, לעשות פיקניק לגדותיו וליהנות מיום מענג בטבע.

איך מגיעים?
נוסעים מבוסטון לכיוון קונקורד על כביש MA 2-W. הנסיעה נמשכת כחצי שעה.


אגם וולדן. כאן נולדה התנועה הסביבתית

פארק המפלים הגדולים, ליד וושינגטון די.סי
פארק המפלים הגדולים (The Great Falls Park), השוכן במרחק חצי שעת נסיעה בלבד מוושינגטון די.סי, במדינת וירג'יניה, מבטיח וגם מקיים. בפארק, המשתרע על שטח של יותר מ-3,000 דונם, נהר הפוטומק נשפך בשצף קצף בין סלעים תלולים לתוך קניון צר בסדרה של מפלים. מסביב יש יערות וביצות התורמים לתחושת הטבע הפראי במרחק נסיעה קצרה מהעיר, וללא ספק זהו טיול הטבע המוצלח ביותר שאפשר לעשות מוושינגטון די.סי. אמנם אסור לשחות בנהר, אבל ניתן לשוט בו בקיאקים. בפארק יש 24 ק"מ של שבילי הליכה בדרגות קושי שונות, שבחלקם ניתן לרכב גם באופניים ואף בסוסים. 

איך מגיעים? נוסעים מוושינגטון די.סי לכיוון צפון מערב על כביש George Washington Memorial Pkwy. הנסיעה נמשכת כחצי שעה.  


פארק המפלים הגדולים. נהר הפוטומק נשפך בשצף קצף בסדרה של מפלים 


הפארק הלאומי אוורגלידס, ליד מיאמי
טיול היום הפופולרי ביותר ממיאמי הוא לפארק הלאומי אוורגליידס (Everglades National Park), ובצדק. במרחק של פחות משעת נסיעה מהעיר התוססת נמצא אחד מהפארקים הלאומיים הגדולים והמיוחדים בארצות הברית, ובו מערכת אקולוגית רגישה של ביצות, נהרות, תעלות, צמחיית מנגרובים, יערות אורנים, חורשות מהגוני ועוד. עולם החי בשמורה עשיר במיוחד וכולל תניני ומינים נוספים של זוחלים, איילים, דובים שחורים, פומות ומאות מינים של ציפורים, בהם שקנאים ופלמינגו. בפארק יש שבילי הליכה רבים ובנוסף ניתן לרכב בו באופניים ולחתור בקיאק או בקאנו.

איך מגיעים? לפארק יש שלוש כניסות, כשהקרובה ביותר למיאמי היא Shark Valley Visitor Center אליה מגיעים בנסיעה על כביש US 41 W שנמשכת כחמישים דקות. בנוסף, חברות רבות מוציאות סיורי יום מודרכים ממיאמי.


תנין בפארק הלאומי אוורגליידס

דיונות אינדיאנה, ליד שיקגו
שיקגו, אחת הערים הגדולות בארצות הברית, עם קו רקיע עטור בגורדי שחקים אדירים, יושבת על שפת אגם מישיגן ובמרחק נסיעה קצר מאגמים נוספים המהווים מקום מפלט שליו במרחק נסיעה קצרה. אחד המקומות הנחמדים, בעיקר אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, הוא דיונות אינדיאנה (Indiana Dunes National Lakeshore), רצועת חוף הנמתחת לאורך 24 ק"מ על שפת אגם מישיגן, עם דיונות חול, ביצות, נהרות ויערות. אל תחמיצו את חוף West Beach היפהפה, את שביל Little Calumet River Trail אשר עובר ליד הנהר בלב היער ואת הביצה הגדולה (Great Marsh) שבה אפשר לראות עופות מים רבים, כמו אגמיות, ברווזים ואווזים.

איך מגיעים? בנסיעה משיקגו על דרך I-94 E. הנסיעה נמשכת כשעה.


דיונות אינדיאנה. נופים מגוונים במרחק נסיעה קצרה מהעיר

יער מיור, ליד סן פרנסיסקו
קליפורניה מפורסמת ביערות של עצי סקויה עצומים, והבשורה המשמחת היא שלא צריך להרחיק הרבה ממרכזי הערים כדי ליהנות מהקסם המיוחד של היערות הללו. דוגמה טובה לכך היא יער מיור (Muir Woods) היפהפה ששוכן במרחק 25 ק"מ בלבד מצפון לסן פרנסיסקו ומהווה שריד ליערות הסקויה העצומים שכיסו בעבר את האזור. מלבד עצי סקויה יש ביער פלגי מים ושבילי הליכה שהופכים את היער לפינת חמד קסומה. לכך מוסיפים בעלי החיים שמתגוררים ביער, ובהם דביבונים, איילים וציפורים ממינים שונים.

איך מגיעים? ניתן להגיע בנסיעה מסן פרנסיסקו על כביש US-101 N ואז על כביש CA 1 N. הנסיעה נמשכת כ-40 דקות. שימו לב שהחניה במקום מוגבלת ולכן מומלץ להגיע מוקדם מאוד. אפשרות מומלצת אף יותר, במידה שאתם מתכננים לבקר במקום בסוף שבוע, היא לנסוע בשאטל מסוסליטו וממרין סיטי. בנוסף, חברות טיולים רבות מציעות שירותי הסעה מסן פרנסיסקו לפארק על בסיס יומיומי.


עצי סקויה ופלגי מים ביער מיור

לגונה ביץ', ליד לוס אנג'לס
בקרבת לוס אנג'לס יש הרבה עיירות חוף מקסימות, ואחת מהן היא עיירת הנופש לגונה ביץ' (Laguna Beach). בלגונה ביץ יש רצועת חוף יפהפייה באורך 11 ק"מ, ולמרות שזוהי עיירה תוססת ומלאת חיים, אם מתרחקים קצת מהחוף הראשי השוקק, מגיעים למפרצים סלעיים פראיים ומבודדים בהם אפשר ליהנות משקט ושלווה. חובבי הטבע ייהנו במיוחד מפארק קריסטל קוב (Crystal Cove), שבו רצועת חוף ארוכה עם מפרצים חוליים ובריכות קטנות בזמן הגאות. לצד החוף יש יער בתולי של עצי אלון ושקמה, תצפיות נהדרות לאוקיינוס ו-29 ק"מ של מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. בפארק יש עולם תת ימי עשיר והוא חביב גם על צוללים ומשנרקלים. אחרי הבילוי בחופים כדאי לסייר בעיירה הגדושה בגלריות, בוטיקים ומסעדות.

איך מגיעים?
בנסיעה מלוס אנג'לס על דרך I-5 S. הנסיעה נמשכת כשעה.



קו החוף בלגונה ביץ'

בתמונה הפותחת: פארק המפלים הגדולים, במרחק חצי שעה נסיעה מוושינגטון די.סי 

לקריאה נוספת:

העיירות הכי יפות בארצות הברית 
העיירות הכי יפות בארצות הברית

העיירות האמריקאיות מציעות חוויה שונה בתכלית מזו של הערים הגדולות, עם נופים ירוקים, בתים היסטוריים, חנויות ייחודיות ואווירה אינטימית ושלווה. הצצה לכמה עיירות יפות במיוחד ברחבי ארצות הברית

 

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...