תפריט עמוד

מה חדש בישראל? אטרקציות, שמורות ומלונות

שתפו:

איזה מלונות חדשים נפתחו בשנה האחרונה? איפה נפתחו אטרקציות חדשות, ואילו אטרקציות ותיקות שודרגו? איזה שמורות טבע חדשות הוכרזו? היכנסו וגלו מה התחדש השנה בתיירות בישראל. שנה טובה!

עודכן 1.10.24

השנה האחרונה היתה מהקשות שידענו, ואזורי הטיול הבטוחים הצטמצמו עד מאוד וממשיכים להשתנות תדיר. למרות זאת נפתחו ברחבי הארץ אטרקציות חדשות, שמורות טבע חדשות נחנכו, אתרים ותיקים שופצו ונפתחו גם מלונות ומתחמי לינה חדשים. הנה כמה מהחידושים בתחום התיירות בישראל בשנה האחרונה:

מדריך מסע אחר לטיולים בישראל, כתבות והמלצות

אטרקציות

גן המדע ברחובות

גן המדע ע"ש קלור ברחובות פועל כבר שנים רבות בצמוד למכון וייצמן, אבל בחודשים האחרונים הוא נפתח לאחר שיפוץ מקיף, שהפך אותו לפארק מדע מרשים שמשתרע על שטח של 13 דונם. ומה יש בכל השטח הזה? תשעה מתחמים המוקדשים לנושאים כמו גוף האדם, חומרים, צמחים, אור, תנועה כדור הארץ, מים ועוד,  ובהם מוצגים שמזמינים את המבקרים (ילדים ומבוגרים) לשחק, להתנסות וללמוד דרך כל החושים. בין היתר תראו פה מיצג אדיר ממדים של גוף האדם, בגובה שלוש קומות, בו תוכלו לטפס, להפעיל, את הראות והלב, להזיז את האצבעות ולראות איך הדם זורם. ומה עוד? במתחם הצמחים אפשר לראות איך רובוט מטפל בערוגה, במתחם החומרים משחקים עם בועות סבון, במתחם התנועה מפעילים קרוסלות ומפוח אוויר, במתחם כדור הארץ מטפסים לצמרות העצים דרך מבנה עץ מבמבוק, במתחם המוח חווים אשליות אופטיות וזוהי רק טעימה ממגוון ההתנסויות החינוכיות שהגן מספק. בסופי שבוע ובחופשות מתקיימות בגן הדרכות והפעלות.

איפה? מכון ויצמן למדע רחובות, אבינועם נחמני, רחובות
פרטים נוספים בטלפון: 08-9378300 ובאתר האינטרנט

בגן המדע שעבר שיפוץ מקיף הילדים יכולים להשתעשע, להתנסות ועל הדרך ללמוד מדע | צילום: מיכל ברגר

בגן המדע שעבר שיפוץ מקיף הילדים יכולים להשתעשע, להתנסות ועל הדרך ללמוד מדע | צילום: מיכל ברגר

אומגה עיר דוד, ירושלים

ירושלים בדרך כלל מפורסמת בהקשרים ההיסטוריים, הדתיים והתרבותיים שבה, אבל השנה היא התחדשה באטרקציה מסוג שונה לגמרי – האומגה הארוכה בישראל. האומגה שתלויה בגובה 30 מ' מעל פני הקרקע, נמתחת לאורך 731 מ' ממרכז המבקרים מצפה דוד בטיילת ארמון הנציב ועד ליער השלום. במהלך הגלישה באומגה תוכלו להביט ממעוף הציפור על העיר העתיקה, עיר דוד, נחל קדרון, הר הזיתים, הר ציון, משכנות שאננים והר הבית. ממרכז המבקרים מצפה דוד ממנו יוצאים גם סיורי סגווי וסיורים רגליים מודרכים, ובקרוב צפויות להיפתח במקום אטרקציות נוספות.

איפה? מצפה דוד, טיילת ארמון הנציב, ירושלים
פרטים נוספים בטלפון: 077-9966726 ובאתר האינטרנט

האומגה הארוכה בישראל בעיר דוד | צילום: אליהו ינאי

האומגה הארוכה בישראל בעיר דוד | צילום: אליהו ינאי

מדבריום באר שבע

פארק החיות המקסים הזה, שנחנך בשנה האחרונה, מחליף את גן החיות הוותיק נגב Zoo שפעל בעיר בעבר. הפארק, שמשתרע על שטח של 140 דונם, מוקדש לחיות מדבריות ויש בו 100 מינים של בעלי חיים מדבריים, ובהם אריות לבנים, ג'ירפות, צ'יטות, נמרים, קופים, תניני יאור, זברות, זוחלים ועוד. אלה חיים בארבעה בתי גידול – הקניון, הערבה, נווה המדבר והסוואנה. דרך מוצגים אינטראקטיביים ומפגש בלתי אמצעי עם בעלי החיים, תוכלו לראות את העולם מנקודת מבטם של בעלי החיים – לראות כמו עוף דורס, להתגנב כמו נמר, לצוד כמו להקת זאבים ולהיטמע בסביבה כמו זברה.

איפה? מורטון מנדל 1, דרך אילן רמון 5, באר שבע
פרטים נוספים בטלפון: 08-6414777 או באתר האינטרנט

האריות הלבנים במדבריום | צילום: ליאור עמר

האריות הלבנים במדבריום | צילום: ליאור עמר

פארק מים אילת

פארק המים ווטרנלנד,  שהוקם בסוף השנה שעברה על חורבות עיר הסרטים המיתולוגית "טקס ראנץ" באילת, היווה תוספת מתבקשת לעיר הנופש הדרומית ששיוועה לפארק מים משלה. הדובדבן שבקצפת של הפארק הוא מתחם מגלשות המים, שבו שלושה מגדלים.  הגבוה שבהם, ממנו יורדות מגלשות קמיקזה תלולות, מתנשא לגובה 24 מ', מה שהופך אותו לגדול מסוגו במזרח התיכון. יש גם מגלשות סללום מפותלות, מגלשות מרוץ, מגלשות אבובים, מגלשת אורות ומגלשת מסיבות, שהגלישה בה מלווה במוזיקה מקפיצה ובאפקטים מיוחדים. יש כאן עוד כמה מגלשות יוצאות דופן, כמו מגלשת SLIDE STORY 3D, עם תכני וידאו מפתיעים שמוקרנים על ערפילי מים בתוך המגלשה. בנוסף, יש כאן בריכת גלים, מתחם קטנטנים עם מגלשות ושעשועי מים לצעירים שבחבורה ומתחם מזון שכולל כמה מסעדות.

איפה? דרך מצרים 98, אילת
פרטים נוספים בטלפון ובאתר האינטרנט

פארק המים ווטרלנד באילת | צילום: טל אגסי

פארק המים ווטרלנד באילת | צילום: טל אגסי

פארק הטרמינל אילת

אטרקציה נוספת שנחנכה השנה באילת היא פארק הטרמינל, שממוקם בחלקו הדרומי של מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה הישן של אילת. זהו פארק רחב ידיים עם בריכות אקולוגיות, אמפי פארק, גינת מטוסים מרשימה, טיילת, מפל מים וערפילי מים שיעזרו לכם להתרענן מהחום האילתי. רעבים? במקום פועלות כמה משאיות אוכל. בשלבים הבאים יהיו כאן גם מתחם מציאות מדומה, מתחמי נהיגה, אטרקציות לונה פארק כמו רכבת הרים וגלגל ענק, אגם שייט ועוד.

פארק הטרמינל באילת | צילום: אספלט פרינט

פארק הטרמינל באילת | צילום: אספלט פרינט

טיילת אורות, אילת

בנוסף לאטרקציות האחרות שאילת התחדשה בהן השנה, גם הטיילת הוותיקה של אילת עברה שדרוג והתחדשה ב-15 מיצבי תאורה צבעוניים ומרשימים שהוצבו  באזור שסובב את המרינה. את הפסלים יצרו אמני האור והצילום ענת וסיון פרג' והם כוללים דולפינים בצבעי כחול לבן, זרי פרחים מוארים בעציצי ענק, עמדת צילום בצורת לבבות מוארים ופסלים נוספים.

לב מואר בטיילת האורות באילת | צילום: MK ILLUMINATION


לב מואר בטיילת האורות באילת | צילום: MK ILLUMINATION

אתרי טבע

נחל השופט

נחל השופט הזורם ברמות מנשה הוא אחד הנחלים האהובים ביותר בארץ. הוא מציע מסלול קצר, קליל ומוצל, עם זרימה שופעת בכל העונה והרבה פינות חמד מקסימות במרחק נסיעה קצרה ממרכז הארץ. במשך תקופה ארוכה היה הנחל סגור למטיילים, אבל באפריל האחרון הוא נפתח למטיילים לאחר מתיחת פנים בעלות של 25 מיליון שקלים. במסגרת השיפוצים, קק"ל הכשירה שביל גישה מעגלי, נבנו גשרים שחוצים את הנחל והאתר כולו הונגש לבעלי מוגבלויות. השביל הנגיש נבנה מחדש ושובצו ספסלים, תצפיות על הנחל, גשרים שחוצים את הנחל ושלטי מידע והכוונה.

נחל השופט אחרי השדרוג | צילום: טליה בקר, קק"ל

נחל השופט אחרי השדרוג | צילום: טליה בקר, קק"ל

שמורת חלמוניות רכס בוקר

כולם מכירים את שמורת מצוק הצינים בהר הנגב, משמורות הטבע הגדולות בישראל, שמפורסמת גם הודות לתוואי הנוף הדרמטי שלה, עם המצוקים התלויים מעל בקעת צין, וגם הודות לבעלי החיים שמתגוררים בה, ובראשם היעלים. באוגוסט הורחבה השמורה, והתווספה אליה שמורת חלמוניות רכס בוקר, בה פורחת בחודשי הסתיו החלמונית הגדולה. מלבדה, חיים בשמורה גם בעלי חיים רבים כמו גרביל סלעים, עיט זהוב, זאבים וצבאים. בעקבות ההכרזה על השמורה האתר צפוי להפוך לנגיש יותר לקהל הרחב, עם שבילי הליכה באתרי החלמוניות, טיילות והסדרת חניה.

חלמוניות פורחות בשמורת החלמוניות רכס בוקר | צילום: גל ביסמוט, רשות הטבע והגנים

חלמוניות פורחות בשמורת החלמוניות רכס בוקר | צילום: גל ביסמוט, רשות הטבע והגנים

מלונות

נבל דוד גליל

מלון נבל דוד שליד כפר נחום הוקם בהשקעה אדירה של 320 מיליון שקלים כדי לארח את הצליינים הרבים שמגיעים לכנרת. אלא שבינתיים הגיע ה-7 באוקטובר, הצליינים כמעט ולא מגיעים והמלון שנפתח באפריל מארח בעיקר ישראלים שרוצים ליהנות מאירוח בסטייל מול נוף עוצר נשימה של הכנרת. המלון, שמעוצב בצורת נבל שכאילו צומח מן האדמה,  מוקף במטעי מנגו ומציע תצפית נטולת הפרעות לכנרת, להרי הגליל ולהרי הגולן. מהנוף הזו תוכלו ליהנות גם מהחדרים האלגנטיים וגם מבריכת האינסוף (שמחוממת בסתיו ובאביב).  בנוסף, יש במלון ספא ומועדון ילדים. חוף הים ממוקם מעבר לכביש 87 (דקת נסיעה מהמלון).

פרטים נוספים בטלפון: 04-3762222 או באתר האינטרנט

מלון נבל דוד האלגנטי מציע תצפית מרהיבה לכנרת | צילום: אסף פינצ'וק

מלון נבל דוד האלגנטי מציע תצפית מרהיבה לכנרת | צילום: אסף פינצ'וק

גלמפינג חוות רום

בחוות רום שבהר כמון מגדלים עזים ומייצרים גבינות עזים נהדרות מאז 1986. במהלך השנים התווספו למרעה העיזים ולמחלבה גן ירק, בוסתן עצי פרי ומרכז תעסוקה שיקומית לאנשים שחוו משבר נפשי. בחודש אפריל פתחו כאן גם מתחם גלמפינג שמשקיף לנוף הגלילי ומאפשר ליהנות מכל הטוב של הגליל בלי להיכנס לרכב. המתחם כולל 13 אוהלי ספארי מרווחים וממוזגים, המאובזרים עד אחרון הפרטים – ריהוט מלא בעבודת יד, מזרנים נוחים ומצעים איכותיים, מכונת אספרסו ועוד פינוקים, כשלכל אוהל יש שירותים ומקלחת פרטיים במרחק הליכה מהאוכל. יש גם סוויטה רחבת ידיים עם שירותים ומקלחת פרטיים. במתחם יש ספא וביסטרו שמגיש ארוחות בוקר וצהריים שמבוססות על תוצרת של החווה ושל יצרני האזור. להשלמת החוויה מתקיימים במקום סיורים, סדנאות ופעילויות.

איפה? כמון
פרטים נוספים בטלפון: 04-9020550 או באתר האינטרנט

אהל גלמפינג ביער בחוות רום | צילום: יוסי שטיבל

אהל גלמפינג ביער בחוות רום | צילום: יוסי שטיבל

אלמונד נווה אילן

המלון מרשת C Hotels שנפתח בינואר האחרון בהרי ירושלים מיועד למבוגרים בלבד, מה שמבטיח שקט ושלווה. יש בו 60 חדרים מרווחים, חלקם עם בריכות פרטיות צמודות, מרביתם משקיפים לנוף הפסטורלי של הרי ירושלים. החדרים מוקפדים ומאובזרים במזרנים נוחים במיוחד, מצעי כותנה ומכונות אספרסו. בנוסף לבריכות בחדרים יש בריכת גג שמיועדת לכל אורחי המלון.יש גם ספא, ובו ג'קוזי, סאונה ומקלחת קרח. מסעדת המלון, שמשקיפה גם היא לנוף הררי, מציעה תפריט חלבי. בצהריים היא משמשת כטרקלין שמגיש נשנושים שכלולים במחיר האירוח.

איפה? השיירה 1, נווה אילן
פרטים נוספים בטלפון: 073-3133183 או באתר האינטרנט

מלון אלמונד. לחלק מהחדרים יש בריכה פרטית | צילום: אבשלום לוי

מלון אלמונד. לחלק מהחדרים יש בריכה פרטית | צילום: אבשלום לוי

מלון נווה, אילת

אילת התחדשה רק במעט מלונות בשנים האחרונות. אחד מהם, שנפתח ממש לאחרונה, הוא מלון נווה שמחליף את מלון נובה הוותיק מרשת אטלס. המלון, שעבר שיפוץ מקיף, אמנם לא ממוקם ברצועת המלונות, אבל המחירים בו שפויים, וזה לא עניין של מה בכך. המלון מעוצב בסגנון חאן מדברי, עם צבעי אדמה וטרקוטה ובריכה שמהווה את גולת הכותרת של המתחם, וסביבה פינות ישיבה וערסלים. בשונה ממלונות הבוטיק האחרים של רשת אטלס שפונים בעיקר לזוגות, זהו מלון ידידותי למשפחות, עם חדרים רחבי ידיים וסוויטות מרווחות שיכולות לארח עד חמישה אורחים. החדרים מעוטרים ביצירות אמנות מקורית. בנוסף יש במלון ספא, חדר כושר, אולם קולנוע קטן, ג'ימבורי, משחקייה וחדר משחקי וידאו.

איפה? שדרות חטיבת הנגב 6, אילת
פרטים נוספים בטלפון: 08-6382444 או באתר המלון

הלובי במלון נווה. מעוצב בחאן מדברי | צילום: סיון אסקיו

הלובי במלון נווה. מעוצב בחאן מדברי | צילום: סיון אסקיו

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

מגונדרות, יפהפיות וחזקות: ביקור בחוות האלפקות
מגונדרות, יפהפיות וחזקות: ביקור בחוות האלפקות

רפי קלמר ביקר בחוות האלפקות בהר הנגב ונזכר שהתאהב בהן לראשונה כבר בטיול בדרום אמריקה. 17 שנים עברו ועדיין נשארו הגעגועים ללאמות ולאלפקות, והמפגש איתן בחווה הקרובה למצפה רמון היה מרגש

רפי קלמר | צילומים: דניאל בר וחיים רבייה

נדודים 1: איכה אמשיך לנדוד?
נדודים 1: איכה אמשיך לנדוד?

אחרי קרוב לארבע שנות 'מבוא לנדודים' בקרוואן בארץ ישראל, הבשיל בי הרצון להמשיך את המסע האישי שלי אל מרחבי העולם כולו. ארבע שנים, מאז ראשית ימי הקורונה, עפתי כמו פרפר חופשי על פני ארצנו. נטיתי את בית הגלגלים ...

רונן רז | צילומים: רונן רז

ירוחם: חופשה מדברית לא שגרתית
ירוחם: חופשה מדברית לא שגרתית

ירוחם, עיירת הפיתוח הראשונה שהוקמה בנגב, היא אולי לא המקום הראשון שחושבים עליו כשמתכננים חופשה בישראל. אבל העיירה הצנועה, שמוקפת בנופים מדבריים שלווים, מציעה למבקרים בה שפע של פעילויות מרתקות, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, קהילה חמה ומחבקת, ...

רותם בר כהן | צילומים: רותם בר כהן

שתפו: