תפריט עמוד

מדריך למטייל הצמחוני

צמחונים רבים מגלים בעת הטיול בחו"ל שלא קל לוותר על בשר וגם לאכול טוב. בעוד שיש מקומות עם מודעות גבוהה לאוכל בריאות בהם אפשר למצוא מבחר מסעדות עם תפריטים יצירתיים, במקומות אחרים מסתכלים על הצמחונים בעין עקומה והם שוב נאלצים להסתפק בתוספות. בשביל שלא תישארו רעבים, הנה המלצות לשבע מסעדות צמחוניות מוצלחות ברחבי העולם.

לונדון: The Gate
צמחונים המבקרים בלונדון ימצאו שהעיר ידידותית לצמחונים, ולצד מסעדות אתניות צמחוניות יש לא מעט מסעדות גורמה. אחת הצמחוניות הפופולאריות בעיר היא The Gate, בה תוכלו להתחכך בסלבריטאים כמו גווינת' פלטרו ומדונה בזמן שאתם מתענגים על האוכל. במסעדה מגדירים את המטבח במקום כ"הודי-עיראקי-יהודי". מה שבטוח, לפה שלכם לא ישעמם פה. לצד מנות המתחלפות בהתם לעונה ומצב הרוח יש כמה מנות קבועות כמו עוגת תפוחי אדמה הודית-עיראקית עם חרדל וירקות בתיבול הודי המוגשת עם צ'אטני אגסים וכוסברה, טורטיות ממולאות בתפוחי אדמה, תירס, גבינת עיזים וצ'ילי, חציל ממולא בגבינת שמנת, בצלי שאלוט, שקדים ולימון כבוש, בציפוי קוסקוס פריך ועוד הפתעות. בצהריים אפשר להזמין מנה ראשונה, עיקרית וקינוח ב-17.5 ליש"ט.

כתובת: 51 Queen Caroline Street
טלפון: 020-87486932
אתר אינטרנט

אמסטרדם: De Bolhoed
באמסטרדם יש מבחר לא רע של מסעדות צמחוניות, אחת המוצלחות שבהן היא De Bolhoed, השוכנת במיקום נהדר ברובע יורדן, לצד תעלת פרינס. זוהי מסעדה מקסימה ומלאת אווירה, עם עיצוב שהוא משהו בין הולנדי לתאילנדי. האוכל הוא צמחוני אורגני עם נגיעות לטיניות, ואת מרבית המנות אפשר להפוך לטבעוניות. התפריט, ממש כמו עיצוב המסעדה, אקלקטי, וכולל מנות כמו חומוס, צזיקי, תבשילי קדרה, מרקים, סלטים, סנדוויצ'ים ותפריט קינוחים מפתה במיוחד.

כתובת: Prinsengracht 60-62
טלפון: 020-6261803

סן פרנסיסקו: Greens
סן פרנסיסקו היא אחד היעדים שהכי כדאי להגיע אליו אם אתם צמחונים (וגם אם לא). כאן התחילה המודעות לאוכל הבריאות, ובעיר יש מגוון רחב של מסעדות גורמה צמחוניות. ל-Greens, מחלוצות המסעדות הצמחוניות בסן פרנסיסקו, כדאי להגיע גם בגלל האוכל וגם בגלל המיקום. המסעדה ממוקמת ממש על קו המים ונשקף ממנה נוף מרהיב של מפרץ סן פרנסיסקו, מה שהופך אותה לאידיאלית לארוחות רומנטיות. שפית המסעדה אנני סומרוויל אחראית לתפריט יצירתי, מושקע ומגוון, עם רכיבים אורגניים והשפעות מכל העולם: קארי הודי עם חלב קוקוס, ריזוטו עם פטריות, תרד, בצל ועגבניות שרי, קרפ עם תרד, גבינת עיזים וקרם לימון ועוד. הקינוחים נהדרים, וחובבי היין ייהנו מתפריט יינות מרשים.

Greens
כתובת: Fort Mason, Building A
טלפון: 415-771-6330
אתר המסעדה

ניו יורק: Dirt candy
כשחושבים על מסעדה צמחונית, בדרך כלל עולה בדעתנו מסעדה שמגישה אוכל בריא, מוקפד ודל קלוריות. אבל גם לצמחונים מותר להשתולל לפעמים. Dirt Candy מיועדת לצמחונים שאוהבים את האוכל שלהם מטוגן ושמן. לצד מנות בריאות אפשר למצוא פה גם מנות שומניות ומטוגנות על טהרת הירקות. המסעדה הקטנה של השפית אמנדה כהן ממוקמת באיסט וילאג' וזוכה לשבחים רבים, ואף זכתה בתואר הצמחונית הטובה בניו יורק של מדריך זאגאט. בין המנות המוגשות כאן אפשר למצוא האש פאפיס מפלפל חלפיניו עם חמאת מייפל, כרובית וקרמת בחמאה עם ופלים, חזרת וארוגולה, טופו מעושן ופלפל אדום מטוגנים עם נודלס ועוד. גם תפריט הקינוחים מעניין וכולל מנות כמו פודינג פופקורן או מנגו מקורמל ושומר עם סורבה שוקולד.

כתובת: 430 e. 9th st
טלפון: 212-2287732
אתר המסעדה

קייפטאון: Lola's
אפריקה, ודרום אפריקה בפרט, היא מהמקומות הבעייתיים ביותר עבור המטייל הצמחוני. קשה למצוא הרבה מסעדות שמגישות אוכל צמחוני, והמטיילים הצמחונים נאלצים להסתפק לרוב בתוספות בלבד. לכן בית הקפה Lola's שבקייפטאון הוא הפתעה משמחת לכל צמחוני. יש לו מעט סיבות להגיע לאן: המיקום הנפלא והישיבה על המדרה, העיצוב, האווירה הבוהמיינית, ומעל הכל, אוכל צמחוני נהדר. במקום אפשר ליהנות מארוחות בוקר נהדרות, קארי מצוין, ריזוטו, פסטות, סנדוויצ'ים ושייקים טבעיים.

כתובת: 228 Long Street, Cape Town
טלפון: 021-4230885

בואנוס איירס: Bodhi
גם בממלכת הסטייקים צמחונים יכולים לאכול טוב. זה נכון, המשימה לא פשוטה, אבל יש בעיר כמה מסעדות צמחוניות משובחות, והרבה מקומות שמגישים לצד הבשר גם אופציות לצמחונים. Bodhi היא מסעדה סינית צמחונית בה אפשר לאכול בסגנון "אכול כפי יכולתך". המסעדה, בבעלותה וניהולה של משפחה ידידותית להפליא שהיגרה לבואנוס איירס מטייוואן, מגישה ארוחות צהריים וערב במחיר מצחיק. המזנון כולל סלטים, מנות סיניות כמו ספרינג רול, ירקות מטוגנים ואורז, מנות מערביות כמו פיצה ולזניה ותחליפי בשר למיניהם, כנו נקניקיות צמחוניות. הרבה מהמנות מטוגנות בשמן עמוק, מה שלא הופך אותן לבריאות במיוחד, אבל הכל מאוד טעים, ובר הסלטים המגוון מסייע להפחית את רגשות האשמה.

כתובת: Chile 1763, Montserrat
טלפון: 4381-8625

בנגקוק: May Kaidee’s Vegetarian Restaurant
לרשת המסעדות הצמחוניות May Kaidee’s Vegetarian Restaurant יש סניפים בבנגקוק ואחד בצ'אנג מאי, וכולם מהווים אפשרות מצוינת לצמחונים. המחירים זולים, האוכל איכותי והרכיבים הטריים מובאים ברובם ממגדלים מקומיים. זה המקום ליהנות בו מאוכל תאילנדי משובח ותבשילי קארי טעימים להפליא. במסעדה שב- 111 Tanao Roadמתקיימת מדי יום שישי מסיבה עם ריקודים תאילנדיים מסורתיים ומזנון חופשי. במקום יש גם בית ספר לבישול בו אפשר ללמוד להכין את המטעמים המוגשים במסעדה.
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.