תפריט עמוד

לשים בפרופורציות – סיכונים בריאותיים בחו"ל, ששמים את הקורונה בכיס הקטן

חושבים שקורונה מסוכנת מאוד? אז חישבו שנית. קורונה היא "כסף קטן" לעומת סכנות בריאותיות רבות, אשר אורבות למי שיוצא לחו"ל. פירטנו כאן כמה דוגמאות בולטות להמחשה

בזכות אמצעי התחבורה המשוכללים והתיירות הפורחת, מחלות שונות מועברות במהירות על פני הגלובוס. כך שכאשר אתם נוסעים ליעד תיירותי פופולארי, אתם נמצאים שם עם אינספור תיירים מכל העולם. משמע – גם עם אינספור המחלות שהם הביאו איתם מארצות אחרות. וזה, עוד לפני שדיברנו על המחלות המקומיות.

טיסה

כן, כן. טיסה. קראתם נכון. עוד לפני שמגיעים לחו"ל כלשהו, בדרך כלל טסים וטיסה היא דבר מסוכן למדי מבחינה בריאותית. ראשית, תהליך הבידוק הביטחוני טוב אולי לביטחון, אבל לא בטוח לבריאות. מכירים את המגשים הפלסטיים שבהם מבקשים מכם לשים את החפצים האישיים, בכדי לבדוק אותם במכונת שיקוף? אז מחקר מצא שמגשים צנועים אלה, הם נושאי החיידקים הראשיים בשדות תעופה. נשמע מסוכן? אז בואו נקפוץ הלאה – נדלג על הבירוקרטיה וניכנס היישר למטוס. עכשיו כולנו יחד, במקום סגור. "ביחד" היא מילת המפתח החביבה, הישראלית כל כך. בזכות ה"ביחד" החמים והנעים, תזכו לחלוק עם חבריכם לטיסה כל שיעול והתעטשות. לבריאות! בין ארוחת גורמה בשחקים (כי אוכל של מטוסים הוא לא רק בריא, אלא גם.. אכיל) אחת לרעותה, ייתכן שתרצו לבקר במרכז חיי התרבות של הוירוסים והחיידקים במטוס, הלא הם השירותים. וייתכן שלא. אגב, המגש המתקפל שעליו שמים את הארוחה לה חיכיתם בכיליון עיניים, גם הוא אחד ממוקדי הזיהום העיקריים במטוסים (על פי מחקר אחר).

מחלות – מיטב הלהיטים

ישנן אינספור מחלות שונות ומשונות, בכל רחבי העולם, אך כמה מהן בולטות במיוחד עבור מטיילים. דלקת כבד נגיפית (צהבת / הפטיטיס) A היא דוגמא בולטת, בה נדבקים בגלל אוכל ומים נגועים. ישנה גם דלקת כבד נגיפית (צהבת / הפטיטיס) מסוג  B – שם ההדבקה היא בין השאר מיחסי מין או ממזרקי סמים נגועים. יכולנו לספר לכם גם על טטנוס, טיפוס הבטן ומלריה, אבל ייתכן שאתם מעדיפים בשלב זה להתרחק מהערים הגדולות ומרובות האוכלוסין ולטייל בכפרים. זה נשמע יותר בטוח, לא? לפחות עד ששומעים על המחלה בעלת השם המרגיע דלקת המוח היפנית – רוב מקרי ההדבקה שמתרחשים בה, הם באזורים כפריים. בגלל יתושים. אז תטיילו רחוק יותר מאנשים, לתוך הטבע? שם גדל הסיכון לכלבת. כך גם בעבודה עם בעלי חיים (למקרה שתרצו להתנדב באיזה גן חיות אקזוטי במזרח).

חיסונים

המענה לרשימת המחלות שפירטנו כאן, הוא בדרך כלל חיסונים. להמחשה: חיסון דלקת כבד נגיפית מסוג A ניתן בזריקה ראשונה אשר מספקת הגנה למשך שנה. לאחר מכן ניתן לקבל זריקת חיסון נוספת, אשר תגן לעשר שנים. מבלי להיכנס לוויכוחים מיותרים, נציין שזו עובדה שיש סיכונים של ממש גם בחיסונים ורבים נוטים להתעלם מכך.

מומלץ להתחסן כחודש לפני הטיול לפחות. אגב, החיסונים ביציאה לחו"ל אינם חובה מבחינת מדינת ישראל, אבל מבחינת ארץ היעד, לפעמים נדרש חיסון מסוים, בכניסה למדינה מסוימת. ייעוץ בנידון ואת החיסונים עצמם, מקבלים ב"מרפאת מטיילים" (של משרד הבריאות או פרטית). אין צורך בהפניה מרופא קופת החולים. החיסונים אינם כלולים בסל הבריאות ולכן עשויים לעלות לא מעט, אבל עשויים לקבל החזר מסוים מקופת החולים.

ביטוח

לסיכום: העולם מסוכן וזה מה יש. אז בואו נצא מהלחץ ונצא לחו"ל (ככל שהדבר מתאפשר). אבל לפני כן – כדאי לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל, כולל ביטוח לביטול או קיצור הנסיעה. לגבי הצעות הביטוח השונות שזמינות בתחום זה, מומלצת השוואת מחירים דרך אתר WOBI. באופן מיוחד, כדאי לשים לב לאופציה של "ביטול ללא סיבה" (ניתן להוסיף להשוואה את האופציה הזו – כדאי בימי קורונה).

טסים לאפריקה?

לפני סיום, עוד דבר קטן: עכשיו כשאנחנו כבר רגועים ומתכננים את הטיול הבא בראש שקט, אם הוא במקרה לאפריקה, כדאי שתעיפו מבט ברשימת המדינות בהן יש לתיירים סיכון מרבי מבחינה רפואית: סיירה לאון, ליבריה, הרפובליקה המרכז אפריקאית, גינאה, ניז'ר, אריתראה ודרום סודן (לפי נתוני International SOS באתר כלכליסט). אגב – גם תימן ברשימה (למקרה שתשנו תכניות ותקפצו לביקור שורשים).

תוכן שיווקי
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.