תפריט עמוד

ליצור שינוי בטיול

הטרנד הכי לוהט בעולם הטיולים העולמי הגיע גם אלינו: זהו טרנספורמטיב טרוול, חווית טיול שמעצימה אנשים לבצע שינוי משמעותי בחיים. השינוי הזה קורה מכל מיני סיבות: מפגשים עם אנשים מיוחדים, חיבור לטבע, סדנאות, תנועה מודעה, מדיטציה ועוד. והכל בתנאים הכי טובים, שישאירו לכם "טעם של עוד"

זוכרים את הימים שבהם נסיעה לחו"ל היתה אירוע של פעם בחיים או במקרה הטוב, פעם בחמש או עשר שנים? כדי למצות את החוויה הנדירה באותם ימים היה חשוב לדחוס כמה שיותר לחופשה – יותר יעדים, יותר ריצות והתרוצצויות, יותר נסיעות וכמה שיותר ארוכות יותר טוב. חמש מדינות בחמישה ימים, אירופה הקלאסית חלפה ביעף מבעד חלונות המכונית השכורה או אוטובוס התיירים.

הרבה מים זרמו בנהרות ברחבי העולם מאז התקופה ההיא וכמו שינויים שעברו עלינו כמעט בכל תחום בחיים, כך השתנתה גם הדרך שבה אנחנו חווים את החופשות. משנה לשנה הרעיון שמוביל אותנו לחופשות ולטיולים בעולם הופך מזוקק וספציפי יותר. את חמש המדינות בחמישה ימים החליפה מדינה אחת, אחר כך העדפנו להתמקד בעיר אחת, לפעמים אפילו באתר אחד או בקונספט ספציפי.

מול הנוף במונטנגרו: הצורך להשתנות ולצמוח מתקיים גם בטיול או בחופשה | הצילומים באדיבות מיינדסט אקפיריינס

מול הנוף במונטנגרו: הצורך להשתנות ולצמוח קיים גם בחופשה | הצילומים באדיבות מיינדסט אקפיריינס

הצורך הזה שמאיץ בנו להשתנות ולצמוח, להעניק משמעות לאירועים שונים, התפשט גם לחופשות. אחרי אינספור נסיעות וחופשות וטיולים, הבנו שלא מספיק לרבוץ על חוף ים באי יווני או בערסל מול נוף ירוק ולחזור הביתה שזופים, הגיע הזמן להוסיף משמעות מיוחדת לנסיעה.

הצורך להתחבר לערכים עמוקים, כאלה שבחיי היום יום לא תמיד יש לנו זמן או כוח או מספיק תשומת לב כדי להתייחס אליהם ולהעמיק בהם, מהווים את הבסיס של הטרנד הכי לוהט כיום בעולם הטיולים. באנגלית קוראים לזה טרנספורמטיב טרוול (transformative travel, מהמילה טרנספורמציה – שינוי, גיוון). סוג כזה של טיול הוא הרבה יותר מהתמקדות בנושא מסוים, כמו יוגה או הליכות בטבע, הוא באמת ובתמים נועד לחולל שינוי עמוק יותר, כך שהזרעים שנזרעו במהלך החופשה, ימשיכו לנבוט, לגדול ולשגשג ובעקבות כך נייצר שינוי בדרך שבה אנחנו חיים ומתנהלים הרבה אחרי החזרה הביתה.

שמורת ביוגרדסקה במונטנגרו. מקום אידיאלי להתחבר אל עצמך ואל הטבע

שמורת ביוגרדסקה במונטנגרו. מקום אידיאלי להתחבר אל עצמך ואל הטבע

מה זה אומר באופן מעשי? קחו לדוגמה את כריסטינה בקמן, שעומדת בראש ארגון-על המאגד חברות טיולי הרפתקאות בעולם. בראיון לוושינגטון פוסט היא מספרת כיצד שני טיולים שינו את חייה ביותר ממובן אחד: הראשון היה שייט על נהר הקולורדו בגרנד קניון, שבסופו היא החליטה לעזוב את עבודתה הקודמת ולעבור לעסוק בטיולי הרפתקאות, והשני היה במהלך מסע לאנטארקטיקה. "שומעים כל הזמן על ההתחממות הגלובלית", היא מספרת, "אבל רק התהליכים שעברתי במהלך הטיול אפשרו לי להבין את המשמעות האמיתית שיש לכך לגבי כל אחד ואחת מאיתנו".

כמובן שאנחנו לא חושבים שכל טיול, מסע או חופשה יגרמו לכם לשנות את חייכם באופן דרמטי כל כך, לעזוב את העבודה ולעבור לעסוק בתחום אחר לגמרי. אבל בהחלט יש סיכוי לעבור תהליכים עמוקים שישפיעו עליכם גם כשתחזרו הביתה.

ג'קוזי מול הנוף. טרנספורמטיב טרוול יכול להתקיים בתנאים הכי טובים ומפנקים

ג'קוזי מול הנוף. טרנספורמטיב טרוול יכול להתקיים בתנאים הכי טובים ומפנקים

"אנחנו מאמינים בלב שלם בכוחו של טיול לעורר ולייצר טרנספורמציה – שינוי. כל הרפתקה היא הזדמנות לחקור את העולם בצורה מהנה ומשמעותית יחד עם אנשים מדהימים אחרים, לאתגר את עצמנו בפעילות מרגשת, לחוות את הטבע במלוא עצמתו, לפגוש תרבויות שונות, לטעום טעמים חדשים, לישון במקומות ייחודיים ואותנטיים, לקחת חלק בשיחות קבוצתיות לא רשמיות אך מעוררות השראה ולהיות פתוח לעולם ולמה שיש לו להציע", אומרת חגית סגל, שהקימה את מיינדסט אקספיריינס, חברת טיולים המתמחה טרנספורמטיב טרוול. החופשות שהיא מציעה מתמקדות בהתפתחות אישית ומשולבות בהן סדנאות של מנטורים מתחומים שונים.

ולאן מיינדסט אקספיריינס ייקחו אתכם כדי לחוות את השינוי הזה? בין השאר, למונטנגרו, למסע של 8 ימים לגילוי מחוזות הטבע שמחוץ לנו ובתוכנו (פרטים כאן); לחופשת ריטריט מיינדפולדאנס בקפריסין – 5 ימים של תנועה, מדיטציה, ריקוד וטיולים בטבע, ולאזור האגמים בצפון איטליה, למה שחגית סגל קוראת "טיפולאטיס" – תרגילי פילאטיס, מדיטציה וחיבור לטבע. לפרטים, תאריכים ומידע נוסף על החופשות והטיולים לחצו כאן >>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.